Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Modern Warfare 2019

Näpeille räjähtänyt cheater-ongelma johtanut nyt tähän. PC-pelaajat halutaan tunnistaa tarkemmin.



Tämä lääke tuntuu tehoavan. Bannit ulottuvat pelikoneeseen asti.

 
Input lag ongelmia Warzonessa?

Mitä tulee tuohon liiman muutokseen, voiskohan tuo olla tarkoituksellista sivuliiman osalta, nimittäin on hankalaa tähdätä ja seurata sivuttaisuunnassa liikkuvaa maalia ja koittaa ottaa ennakkoa kun se liima vempoo ja "taistelee vastaan" Tämähän on mm. Hunt Showdownissakin valtava haaste myös ja pelaan sitä osin tämänkin seikan takia vallan ilman liimaa nykyään.

 
Input lag ongelmia Warzonessa?

Mitä tulee tuohon liiman muutokseen, voiskohan tuo olla tarkoituksellista sivuliiman osalta, nimittäin on hankalaa tähdätä ja seurata sivuttaisuunnassa liikkuvaa maalia ja koittaa ottaa ennakkoa kun se liima vempoo ja "taistelee vastaan" Tämähän on mm. Hunt Showdownissakin valtava haaste myös ja pelaan sitä osin tämänkin seikan takia vallan ilman liimaa nykyään.

Voi ollakin, mutta hivenen epäilen, että input lag olisi 400-500ms. Se olisi siis 0,5s eli puolisekuntia. Jos pro-pelaajat on tämän huomanneet siten, että tähtäys on "little off", mun pitäisi sitten olla jumala. Jos input lag on 0,5 sekuntia, niin mikä tahansa peli on täysin pelikelvoton. Tuossa pelissä olisi tällöin vaikea yrittää kääntyä 90 astetta kun kääntyisi jo sitten 180 astetta. Ellei ympäri.

Jonkun kerran on nyt viimeisen päivityksen jälkeen käynyt niin, että nimenomaan Warzonessa menee äänet aivan sekaisin. Joko peliryhmän ääniä ei kuulu ollenkaan tai sitten ei kuulu peliääniä. Ja yleensä pelin eri äänet on äänitasojen suhteen karmeassa epäbalanssissa. Laatikoiden hurinaa, ovia, askelia tms. ei kuule mihinkään, mutta oman ampumisen äänet repii tärykalvot. Eri äänitiloja vaihtelemalla äänet vain vääristyi eri tavoilla.
 
Päivitys tulossa. Kuulostaa hyvältä, ehkä tässä korjataan bugejakin:

 
Voi ollakin, mutta hivenen epäilen, että input lag olisi 400-500ms. Se olisi siis 0,5s eli puolisekuntia. Jos pro-pelaajat on tämän huomanneet siten, että tähtäys on "little off", mun pitäisi sitten olla jumala. Jos input lag on 0,5 sekuntia, niin mikä tahansa peli on täysin pelikelvoton. Tuossa pelissä olisi tällöin vaikea yrittää kääntyä 90 astetta kun kääntyisi jo sitten 180 astetta. Ellei ympäri.

Joo ihan puutaheinää nuo luvut joku väärinymmärrys, eli kieltämättä vähän nakertaa lähteen uskottavuutta. Mutta ilmeisestikin jotain vikaa on, ja itselläkin on pari WTF momenttia ollut varsinkin sniperilla.

Tässä jotakin random videota aiheesta.

 
Joo ihan puutaheinää nuo luvut joku väärinymmärrys, eli kieltämättä vähän nakertaa lähteen uskottavuutta. Mutta ilmeisestikin jotain vikaa on, ja itselläkin on pari WTF momenttia ollut varsinkin sniperilla.

Tässä jotakin random videota aiheesta.


Tietysti tässä voi olla myös kyseessä väärinkäsitys termeistä. Ainakin itselle input lagi on se lagi mikä on ohjaimen painallusten ja pelin liikkeiden välillä ja juuri ohjainten ja televisioiden aiheuttamasta viiveestä puhutaan input lagina. Siinä 100ms on jo aikalailla fps-pelin rikkova lagi. Mut eilen ku vähän herkemmällä silmällä kokeilin pari matsia niin siinä on kyllä mahdollisesti aikamoinen lagi miten osumat rekisteröidään peliserverillä asti. Jos normi pelissä laskuvarjolla sivusuunnassa liitävään saa tähdätä suoraan ja osuu, niin warzonessa pitää ottaa ennakkoa vaikka millä mitalla. Ihan älyttömän vaikealta tuntui osua sivuttaissuunnassa nopeammin liikkuviin kohteisiin. Toki tuo aim assist -asiakin siihen vaikuttaa.
 
Tietysti tässä voi olla myös kyseessä väärinkäsitys termeistä. Ainakin itselle input lagi on se lagi mikä on ohjaimen painallusten ja pelin liikkeiden välillä ja juuri ohjainten ja televisioiden aiheuttamasta viiveestä puhutaan input lagina. Siinä 100ms on jo aikalailla fps-pelin rikkova lagi. Mut eilen ku vähän herkemmällä silmällä kokeilin pari matsia niin siinä on kyllä mahdollisesti aikamoinen lagi miten osumat rekisteröidään peliserverillä asti. Jos normi pelissä laskuvarjolla sivusuunnassa liitävään saa tähdätä suoraan ja osuu, niin warzonessa pitää ottaa ennakkoa vaikka millä mitalla. Ihan älyttömän vaikealta tuntui osua sivuttaissuunnassa nopeammin liikkuviin kohteisiin. Toki tuo aim assist -asiakin siihen vaikuttaa.

Todnäk. joo siellä mennyt puurot ja vellit sekaisin, mutta jotain vikaa taitaa olla kuten viime viestin videostakin näkyy, itsellä ihan samanlaisia kokemuksia sniperilla jota siinä esitellään. Samoin semi-auto FALilla välillä osuu täydellisesti ja välillä tuntuu kudit menevän bittiavaruuteen...

Tosin juurikin nyt tuli 26 G päivitys, toivottavasti paransi asioita. Luin jo eilen mitä muuta on tulossa, en oikein ehkä pidä siitä "kilpilaatikko asiasta" Why? Eikö niitä nyt muutenkin jo saanut aika rouheen määrään kantoon. Rohkaisee istumaan jossain talossa silleen että ainakin parilla tiimissä on loota mukana, ei ole välttämättä parannus tämä...

Input lagin suhteen mietin, että jos jossain vaiheessa on aikaa niin tätähän voi itsekin helposti testata "suuntaa-antavasti kotikonstein" sillä tavalla, että laitat puhelimen videokuvauksen hidastustilaan ja kuvaat ohjaimen kääntöä/napin painallusta sillä tavoin että näet telkasta taustalta vasteen. Tässä setupissa toki tulee sitten vielä telkan input lag päälle. Sen jälkeen jos heittää videon editointisoftaan voi sieltä katsoa ja laskea input lagin suuntaa-antavasti. Ei se pelkkä enginen lag kyllä todellakaan voi olla lähellekkään edes tuota 100 ms tasoa, tai sitten on todella isoja ongelmia.
 
Jos vihasitte RPG:tä aikaisemmin, niin huonoja uutisia. Nyt se on entistä tehokkaampi o_O

 
Toimiiko muilla Xbox One X pelikojeella "Capture what happened" toiminto normaalisti, eli nauhottaa 30 s historiaa. Harmittaa kun Warzonessa välillä hauskoja momentseja ja video on sitten 0.22 sekuntia pitkä kun se jotenkin bugaa. Asetus mulla ollut 4K SDR. Kaappaus toimii muissa peleissä aina ja täydellisesti.

Tänään oli taas hauska tilanne kun ajan maksimikorkeudessa Hekolla, sitten ne Warthogit kiitää ensin siitä ihan yläpuolelta ja olin vaan että "Wooooow..." o_O Sitten sekunti siitä niin ylläripylläri....äijä kiitää ylhäältä ja lävähtää propellien läpi, Squad wipe

Laitoin nyt sen asetuksen kokeeksi FullHD.
 
Toimiiko muilla Xbox One X pelikojeella "Capture what happened" toiminto normaalisti, eli nauhottaa 30 s historiaa. Harmittaa kun Warzonessa välillä hauskoja momentseja ja video on sitten 0.22 sekuntia pitkä kun se jotenkin bugaa. Asetus mulla ollut 4K SDR. Kaappaus toimii muissa peleissä aina ja täydellisesti.

Tänään oli taas hauska tilanne kun ajan maksimikorkeudessa Hekolla, sitten ne Warthogit kiitää ensin siitä ihan yläpuolelta ja olin vaan että "Wooooow..." o_O Sitten sekunti siitä niin ylläripylläri....äijä kiitää ylhäältä ja lävähtää propellien läpi, Squad wipe

Laitoin nyt sen asetuksen kokeeksi FullHD.

Ainakin eilen pelitti normaalisti.

Oispa harmi tulla gulagista suoraan propeliin :D
 
Toimiiko muilla Xbox One X pelikojeella "Capture what happened" toiminto normaalisti, eli nauhottaa 30 s historiaa. Harmittaa kun Warzonessa välillä hauskoja momentseja ja video on sitten 0.22 sekuntia pitkä kun se jotenkin bugaa. Asetus mulla ollut 4K SDR. Kaappaus toimii muissa peleissä aina ja täydellisesti.

Tänään oli taas hauska tilanne kun ajan maksimikorkeudessa Hekolla, sitten ne Warthogit kiitää ensin siitä ihan yläpuolelta ja olin vaan että "Wooooow..." o_O Sitten sekunti siitä niin ylläripylläri....äijä kiitää ylhäältä ja lävähtää propellien läpi, Squad wipe

Laitoin nyt sen asetuksen kokeeksi FullHD.

Ei vaan toimi, kaikki asetukse käyty läpi. Veikkaan, että siellä on bugi joka liittyy siihen että DVR ei osaa hanskata Freesync VRR muuttuvia virkistystaajuuksia ja kaatuu jotenkin jalkoihinsa. Kysymys part 2: Toimiiko jollakulla COD Warzone videocapturointi Xbox One X pelikojeella, joka on liitetty suht uuteen Samsung/LG televisioon jossa on Freesync päällä, low latency sekä VRR myöskin päällä myös. Xbox One S konsolissa on myöskin Freesync mahdollisuus FullHD resolla. Toki kiinnostaa myös se, jos jollakulla on liitettynä Freesync telkkariin ässä.

Freesync, LLM ja VRR on kyllä niin hyviä juttuja, varsinkin CODissa että sitten saa olla toimimatta. En varmaan ota kyseisiä optimointeja pois päältä.
 
Season Passi pelattu päätyyn ja nyt jäädään odottelemaan seuraavaa. Hyvä oli matka ja addiktoi kyllä. Pääosin Battle Royalea yksin ja tutussa tiimissä, sekä Ground Waria.

Tänään tuli vastaan cheatteri siellä lentokoneiden hautausmaalla. Oli mennyt lentokoneen ”sisään”, näki sieltä ulos mutta me muut emme häntä.

Viikonloppuna jaetaan extra kokemuspisteitä. Taitaa tulla tasokatto täällä jo vastaan.

 
Season Passi pelattu päätyyn ja nyt jäädään odottelemaan seuraavaa. Hyvä oli matka ja addiktoi kyllä. Pääosin Battle Royalea yksin ja tutussa tiimissä, sekä Ground Waria.

Tänään tuli vastaan cheatteri siellä lentokoneiden hautausmaalla. Oli mennyt lentokoneen ”sisään”, näki sieltä ulos mutta me muut emme häntä.

Viikonloppuna jaetaan extra kokemuspisteitä. Taitaa tulla tasokatto täällä jo vastaan.


Taso vai taito :p
 
Bugittaako muilla molotovin heitto animaatio? Tänään käytin molotovia pitkästä aikaa ja heittäessä koko ruudussa näkyy liekkejä ja näyttäisi ku samalla lagittais.
 
Ylös Bottom