Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: World at War [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xxhen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]

Itse olen pitänyt ainakin singleplayeristä paljon.. Oikeastaan tunnelmallisempi ja hektisempi mitä Cod4 oli. Katsoo nyt loppuun saakka. Onlinea en vielä ole kehdannu kokeilla. :rolleyes:
Ei tämä ainakaan yhtään huonompi ole kuin CoD4.
 
Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]

Miten sitten jos vetää pelin co-oppina läpi, aukeaako zombie mode silloin?


Tarkoituksena ois coopata tämä läpi mieluummin kuin soolota.



Pelasin yksin vajaa puolet ja kaverin kanssa loput ja eihän se prkl auennut.. Joutuu saman kakan vetämään uudestaan. Kaverin kanssa pelattuna ihan jees, mutta yksin aika mitään sanomaton kokemus.
 
Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]

Tuntuu, että peli on joka thompson huorausta tai sitte ugly-betty cämppiä.

Joo alkaa tosissaan pikkuhiljaa ottaa pattiin että 9/10 käyttää Thompsonia... jotenkin vaan vie makua pelistä kun kaikki latailee vaan steady aimit tanassa ilman kummempia tähtäilemättä.

Itse kyllä suosin riflejä ihan vain siksi että erottuisi massasta :)
 
Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]

kyllä siel on viel tuloillaa ne aseet mitä porukka rupee runkkaileen...eli pepsi ja fg. ite vedän snipalla hautaan saakka, ei paljoo kiinnostele statsit tai ränkit.. kerenny semmosen pintaraapasun pelaan noita mappeja niin yksikään mappi ei oo kovinkaan kummonen sd mappi. ctf löytyy muutama aika hyvin toimiva
 
Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]

Itellä ei leaderboradsit päivity, mulla ja kaikilla muillakin näkyy että oon 14lvl ja ratio 2.89 vaikka oikeesti oon jotai 18lvl ja ratio ~2.5. Onko muilla samaa onkelmaa?
 
Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]

Recon Plane ja Artillery ovat loistavia keksintöjä, ihan niinkuin Call of Duty 4: Modern Warfaren Radar ja Airstrikekin. Recon Plane sen sijaan on suurinpiirtein sama asia, kuin Radar. Mutta mielestäni Artillery on vielä hienompi, kuin Airstrike. Koirista sen sijaan en tykkää yhtään, verrattuna Call of Duty 4: Modern Warfaren helikopteriin. Koirat loikkivat ja raapaisevat/purevat joskus kerrasta hengen poikki. Lisäksi koirat ovat joskus kuolemattomia. Tänäänkin sain heittää vaivaisen Molotov Coctailin sekä osua 3 kertaa pistoolilla, eikä koira kuollut. Perjaatteessahan koirat ovat loistava keksintö, mutta minuun se ei iske. Kyllä niistä pääosin selviää, mutta ei kaikissa tilanteissa.

Aseista puheenollen Thompson on tarkka ja tehokas, mutta ehkä vähän liiankin? Olen pelaillut paljon netissä, koska sain pelin jo 2-3 päivää aikaisemmin kuin muut, ja olen sattunut huomaamaan että reilusti yli suurimmalla osalla on Thompson kädessään. Sniperit taas ovat tehottomia ilman scopea. Mapit ovat muutenkin mielestäni huonosti suunniteltu snipereita varten. Hyviä mappeja snipereille on mielestäni vain 2. Rifleistä pidän itse eniten, eli kokeilkaa ihmeessä Gewehr 43 asetta. Todella tarkka ja tehokaskin. Machine Guneista en löydä mitään vikoja, ne on toteutettu hyvin. Type 99 on hieno ase, mutta luulin sitä aluksi Bren LMG:i, joka on tietääkseni brittiase. Shotguneista en voi paljoa sanoa, koska niillä en ole paljoa pelaillut. Kaikilla muilla aseilla tuntuu olevan silencer, paitsi pistooleilla. Mielestäni toiseen maailmansotaan ei olisi sopinut silencerit, aperture sightit, telescopic sightit, ja rifle grenadit. Mutta ei se nyt minua niin paljon häiritse. En kyllä aijo väittää ettei toisessa maailmansodassa ollut näitä ominaisuuksia aseissa, koska en ole sattunut asiaan perehtymään sen tarkemmin.

Levelitaso on noussut, mikä on minulle oikeastaan ihan sama. Cooperative on tullut, mikä on mielestäni hyvä asia. Yksinpeliä en ole kokeillut vielä, eli en myöskään Zombie Modia.

Mapit ovat mielestäni liian pieniä, paria lukuunottamatta. Mappisuunittelussa olisin kaivannut jotain vähän monimutkaisempaa ja parempaa. Parhaat Call of Duty mapit ovat mielestäni ensimmäisessä osassa.

Saattaa vaikuttaa siltä, että tämä on pelkkää kriittistä tekstiä, mutta jätin suurimmanosan hyvistä asioista mainitsematta. Pelissä on paljon hyvää, mutta on myös jonkin verran huonoakin.
Nettipelistä antaisin arvosanan 8/10.

EDIT: Nyt tuli vielä bugi, jossa en voi saada lisää tappoja. Minulla on 893 tappoa seuraavan matsin jälkeenkin jos olisin tappanut siinä esim. 30 tyyppiä. KD.Rationi ei siis nouse eikä laske.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]

Itellä ei leaderboradsit päivity, mulla ja kaikilla muillakin näkyy että oon 14lvl ja ratio 2.89 vaikka oikeesti oon jotai 18lvl ja ratio ~2.5. Onko muilla samaa onkelmaa?

Mulla on kokopäivän ollu sama ongelma. Lvl kyllä nousee mut mitkään muut statsit ei muutu mihinkään!
 
Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]

Tästä huomaa, että peli on joiltain osin viimeistelemätön ja buginen.
 
Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]

Sieltä se suosikki viimein löytyi alun Thompsonilla paukuttelun jälkeen, kun tuli tuohon MP40 tykästyttyä. Toimii hyvin lähitetäisyydeltä. Siihen kranaatiksi Molotovin Coctail ja perkiksi mm. camouflage ja steady aim. Näillä mentiin tämä iltapäivä ja tasot nousi nollasta aina viiteentoista asti. Vielä vähän pitää jaksaa, kunnes levelillä 18 aukeaa HC-pelimuoto.
 
Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]

Onko muilla tullut yhtäläisiä ajatuksia tämän arvotelun kanssa :cool:? Jos enkku ei ole vahvin puolesi, niin arvostelussa puhutaan kuinka törkeästi tämä peli halventaa WW2:sta ja niitä ketkä ovat sotineet sen aikana. Aika jännä arvotelu, kun itse pelistä ei sitten muuta kerrota :).

68 %
 
Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]

Mulla on kokopäivän ollu sama ongelma. Lvl kyllä nousee mut mitkään muut statsit ei muutu mihinkään!

Eikös nelosessa ollu täysin sama ongelma julkaisun jälkipäivinä vai muistanko väärin? "Hyvitykseksi" tuli sitten näitä tuplapiste viikonloppuja, jolloin sai menetettyjä kirittyä takaisin mikäli sattui langoille kiireiltänsä pääsemään.
 
Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]

Sieltä se suosikki viimein löytyi alun Thompsonilla paukuttelun jälkeen, kun tuli tuohon MP40 tykästyttyä. Toimii hyvin lähitetäisyydeltä. Siihen kranaatiksi Molotovin Coctail ja perkiksi mm. camouflage ja steady aim. Näillä mentiin tämä iltapäivä ja tasot nousi nollasta aina viiteentoista asti. Vielä vähän pitää jaksaa, kunnes levelillä 18 aukeaa HC-pelimuoto.

HC-pelimuotoihin pääsee muuten party-jäsenet messiin jos vaan partyn pääjehulla on tuo taso jo ylitetty.

MP40 on itselläkin se turvallinen valinta ollut tähän asti, tuntuu oudolta että ihmiset valittaa Thompsonista vaikkei se ole yhtään sen kummempi kuin muut SMGt. Type100 on tällä hetkellä käytössä ja tuntuu tähän mennessä parhaalta, todella tarkka eikä potki suurelti. Machine Gun-osastolla löytyy kanssa hyviä aseita kunhan vaan rankki nousee tarpeeksi.
 
Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]

Eikös nelosessa ollu täysin sama ongelma julkaisun jälkipäivinä vai muistanko väärin? "Hyvitykseksi" tuli sitten näitä tuplapiste viikonloppuja, jolloin sai menetettyjä kirittyä takaisin mikäli sattui langoille kiireiltänsä pääsemään.

Jep, ihan samat ongelmat oli nelosessakin alussa, boonuksena oli sitten vielä reilusti serveri ongelmia :D Vitosessa se puoli nyt on toiminut ihan hyvin, mitä nyt eilen oli hetken aikaa ongelmia päästä peleihin.
 
Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]

Laitetaas nyt kolmen päivän pelailun jälkeen kasatut mietteet pelistä:

+++ Zombie-modi. Aivan upean mahtavaa ja kun sinne yli kymmeneen aaltoon pääsee nousee hektisyys huippuunsa. Tasoon 15 päästiin klaanikavereiden kanssa. Ehdottomasti parasta koko pelissä
+vanhat aseet tuovat enemmän "tunnelmaa" peliin
+Co-op

----asetasapaino, erityisesti smg:t jotka tappavat tehokkaasti lähelle kauas joka paikkaan
-partyt ja servut hajoilevat
-satunnaisesti esiintyvät downloading game settings-ongelmat
-respamuodoissa respat tehty aivan järjettömiksi-sekunti sitten tappamasi vihu saattaa respata kaksi metriä taaksesi
-kentät varsinkin S&D-muotoihin aika huonosti suunniteltu-tuntuu, että kenttiin on vain isketty sinne tänne jotain taloja/objekteja sen pidemälle miettimättä. Nelosen yksi parhaita puolia oli mielestäni juuri monipuolinen kenttäsuunnittelu
-grafiikat: vuosi nelosen jälkeen ja grafiikat menneet ainakin omaan silmään huonompaan suuntaan
-pienet bugit esim. mainittu statsien häviäminen
-lobbymuten puute
-äänimaailma täyttä kuraa. Askeleet kuullostavat ihme sipsuttelulta ja välillä niitä ei kuule vasta kun vihu on puukotusetäisyydellä. Muut äänet kuullostavat siltä, että oltaisiin veden alla

Vertasin siinä siis lähinnä uudistuksia neloseen nähden. Jätin myös monta hyvää juttua pois (mm. sulava liikkuvuus ja tähtäys), jotka ovat jo nelosesta tuttuja. Yksin peliä en ole vielä juurikaan pelannut, joten en sitä oikeen voi arvostella.

Jatko-osana neloselle:

2.5/5

Omana pelinään:

3,5/5
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]

Pakko päästä fiilistelee tänne ku tänää sain pelin käsii ja takana on jokunen pari tuntia pelisessioo... On ne kontrollit yms niin mahtavaa täs Cod:ssa. Tyyppi liikkuu paljo sulavammin ja paremmin ku esm vertaa FC2 :D Ei mtn on/off meininkii.. tuntuu siin Far Cryssa et kaveri vetää heti 360 astet ympäri ku vähä kääntää tattia.

Koitin pari matsii onlinen puolel ja tosi siistii kyl ! Nyt oon alottanu broidin kaa pelaa tot stooryy kait ja iha kivaa sitä kahestaa on mättää, mut toi kuva on jaettu tollee vammasesti.. Miks se ei voi vaa olla et molemmil on puolet näytöst ku se on tollee et taustal näkyy CoD5 taustakuvast osii ja tämmöst. Vois olla vähä isommat kuvat kyl mut iha hyvi tolleeki pärjää.

Oli kyl ehdottomasti kannattava ostos. Täs riittää tahkoomist pitkäks aikaa iha niiku CoD4 . Kiva paukutella vanhoil kunno pyssyil ;) Type 99 on kyl aika mageeee!


=> En kyl malta odottaa tota Zombie modee.. Se on kyl varmaa yks syy minkä takii pelin ostinki ;)
 
Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]

HC-pelimuotoihin pääsee muuten party-jäsenet messiin jos vaan partyn pääjehulla on tuo taso jo ylitetty.

MP40 on itselläkin se turvallinen valinta ollut tähän asti, tuntuu oudolta että ihmiset valittaa Thompsonista vaikkei se ole yhtään sen kummempi kuin muut SMGt. Type100 on tällä hetkellä käytössä ja tuntuu tähän mennessä parhaalta, todella tarkka eikä potki suurelti. Machine Gun-osastolla löytyy kanssa hyviä aseita kunhan vaan rankki nousee tarpeeksi.

Se on vaan jotenkin nii jumalattoman typerää ja epäaitoa pelata kun kaikilla on sama ase kädessä.
Varsinkin kun tässä on mielestäni ainakin virheellisesti laitettu steady aim käytettäväksi heti kättelyssä niin SMG on selkeästi helpompi pelattava ja ainakin omasta mielestäni nöyrempi vaihtoehto kun että edes koittaisi tähdätä jotenkin... no toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä.
 
Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]

Pelasin yksin vajaa puolet ja kaverin kanssa loput ja eihän se prkl auennut.. Joutuu saman kakan vetämään uudestaan. Kaverin kanssa pelattuna ihan jees, mutta yksin aika mitään sanomaton kokemus.



Siis onko näin että on mentävä kokonaan yksin läpi tää stoory et saa aukastua ton Zombie Moden? Oon jo alottanu tääl pelaa broidin kaa et ei olis kiva sit alkaa vetää alusta yksin. Kahestaa tos kuitenki on hauskempaa paitsi et yksin saa vetää vähä isommal kuvaruudul ja näin :rolleyes:
 
Ylös Bottom