Vastaus: Call of Duty: World at War [PS3]
Recon Plane ja Artillery ovat loistavia keksintöjä, ihan niinkuin Call of Duty 4: Modern Warfaren Radar ja Airstrikekin. Recon Plane sen sijaan on suurinpiirtein sama asia, kuin Radar. Mutta mielestäni Artillery on vielä hienompi, kuin Airstrike. Koirista sen sijaan en tykkää yhtään, verrattuna Call of Duty 4: Modern Warfaren helikopteriin. Koirat loikkivat ja raapaisevat/purevat joskus kerrasta hengen poikki. Lisäksi koirat ovat joskus kuolemattomia. Tänäänkin sain heittää vaivaisen Molotov Coctailin sekä osua 3 kertaa pistoolilla, eikä koira kuollut. Perjaatteessahan koirat ovat loistava keksintö, mutta minuun se ei iske. Kyllä niistä pääosin selviää, mutta ei kaikissa tilanteissa.
Aseista puheenollen Thompson on tarkka ja tehokas, mutta ehkä vähän liiankin? Olen pelaillut paljon netissä, koska sain pelin jo 2-3 päivää aikaisemmin kuin muut, ja olen sattunut huomaamaan että reilusti yli suurimmalla osalla on Thompson kädessään. Sniperit taas ovat tehottomia ilman scopea. Mapit ovat muutenkin mielestäni huonosti suunniteltu snipereita varten. Hyviä mappeja snipereille on mielestäni vain 2. Rifleistä pidän itse eniten, eli kokeilkaa ihmeessä Gewehr 43 asetta. Todella tarkka ja tehokaskin. Machine Guneista en löydä mitään vikoja, ne on toteutettu hyvin. Type 99 on hieno ase, mutta luulin sitä aluksi Bren LMG:i, joka on tietääkseni brittiase. Shotguneista en voi paljoa sanoa, koska niillä en ole paljoa pelaillut. Kaikilla muilla aseilla tuntuu olevan silencer, paitsi pistooleilla. Mielestäni toiseen maailmansotaan ei olisi sopinut silencerit, aperture sightit, telescopic sightit, ja rifle grenadit. Mutta ei se nyt minua niin paljon häiritse. En kyllä aijo väittää ettei toisessa maailmansodassa ollut näitä ominaisuuksia aseissa, koska en ole sattunut asiaan perehtymään sen tarkemmin.
Levelitaso on noussut, mikä on minulle oikeastaan ihan sama. Cooperative on tullut, mikä on mielestäni hyvä asia. Yksinpeliä en ole kokeillut vielä, eli en myöskään Zombie Modia.
Mapit ovat mielestäni liian pieniä, paria lukuunottamatta. Mappisuunittelussa olisin kaivannut jotain vähän monimutkaisempaa ja parempaa. Parhaat Call of Duty mapit ovat mielestäni ensimmäisessä osassa.
Saattaa vaikuttaa siltä, että tämä on pelkkää kriittistä tekstiä, mutta jätin suurimmanosan hyvistä asioista mainitsematta. Pelissä on paljon hyvää, mutta on myös jonkin verran huonoakin.
Nettipelistä antaisin arvosanan 8/10.
EDIT: Nyt tuli vielä bugi, jossa en voi saada lisää tappoja. Minulla on 893 tappoa seuraavan matsin jälkeenkin jos olisin tappanut siinä esim. 30 tyyppiä. KD.Rationi ei siis nouse eikä laske.