Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Castlevania: Portrait of Ruin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Justin Bailey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

Nopeaa toimintaa taas kyllä Play-Asialta. Muutamassa tunnissa Castlevania postiin. Säkällä ehtii vielä pukinkonttiin.
 
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

nallet sanoi:
Taisin mennä pelin just heikoimmalla lopulla läpi:

Kävin mättää heti ne kaksoset kun vaan pysty ja eihän se loppu ollu mikään kummonen. Pahis pakeni typyjen kans, linna sortu, munkki jäi vampyyrin pureman uhriksi ja windin haamun pääs ulos. Ja kaksikko lähti pahisten perään :p

Pitää nyt alkaa yrittää tekee jotain muuta, eli jos vähä grindaus noita aseita ja jos noita Windin antamia tehtäviä suorittas. :)


Itsellä oli peräti vähän aikaa tuo sama juttu. Peli ei todellakaan lopu vielä siihen. Lue edellisiä viestejäni.
 
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

Kraton^ sanoi:
Itsellä oli peräti vähän aikaa tuo sama juttu. Peli ei todellakaan lopu vielä siihen. Lue edellisiä viestejäni.

Juu, on tiedossa. Arvasin sen jo itsekkin kun näin ton ekan lopun ja jatkoin pelaamista, ei mikää ylläri. Hyvin normaalia sarjalle.

Vielä pitäs jaksaa mennä pariin viimeseen tauluun. Kävin just niistä "lisätauluista" kolmessa. Oon menny noin ~50% Windin tehtävistä läpi ja mitähän muuta... Eipä ole tullu grindattua vieläkää noita aseita tappiin, tylsää hommaa noiden aseiden aivoton mässytys. Pitäs tempasta pikasee toi javelin tappiin niin sais yhden questin taas läpi tolta Windiltä. Löysin ne nunnan kamatki vähä vahingossa kun touhuilin menemään.

Vihje nunnan kamoihin liittyen, ei mitään suurta, mutta laitan kuiteski spoilereihin.
Ensimmäinen osa kolmesta nunnan vaatetuksesta pitäis tulla vastaan ihan normaalilla seikkailulla, kaksi niistä on vähä syvemmällä piilossa. Ne on piilotettu salahuoneisiin, kumpaanki huoneeseen pääsee hajottamalla palan seinää/kattoa. Tais muistaakseni molemmissa olla kattopala mikä piti hajottaa.

Miellyttävä peli ollut kyllä tähän asti.
 
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

876.6% pelistä selvitetty tähän mennessä.

Tuli käytyä ottamassa matsia Kuoleman ja Draculan kanssa. Häijy kaksikko.
Sain myös tuon uuden questin missä aukee reitti johki uuteen mestaan kun saan tutkittua linnan 888%:sti, mmmm~ Kohta.

Tosiaan, jos on ongelmia löytää noita hajoavia seiniä/kattoja kannattaa hommata itsellee Eye for (vai of?) decay. Peepping Tomit vai mitä lie ne lentävät isot silmät olikaan. Semmosia kivisiä. Ne tiputtaa joskus aina tota kamaa. Hyvä tavara.

Myös aika mielenkiintonen toi Griffon Wing cuben hyödyntäminen, eli kun saat tuon Griffon wingin pystyy sankari hyppäämään mielettömän korkealle painamalla ylös + L, tai kun olet ilmassa niin ihan vaan L. Ei siinä mitään, hyödyllinen kyky. Sen avulla vois myös "lentää", eli pysytellä ilmassa niin kauan kuin tahtoo. Kun hyppäät mielettömän korkealla ja sankari alkaa tippumaan, painat vaan uudestaan L niin uus hyppy alkaa kesken ilmalennon, tätä voi toistaa niin kauan kuin tahtoo. Eli voi esim kiivetä korkealle ilman tasoilla hyppimistä, naputtelee vaan tuota ylös + L ja sen jälkee ilmassa aina vaan L:ää. Vähä sama kuin tuplahyppy, mutta tämän voi tehdä niin monta kertaa kuin tahtoo.

EDIT #1:
884% nyt, eikä millään tunnu löytyvän lisää... Grr.

Pistin myyntiin noi kortit mitkä tarvitaan tohon The Gambler questiin, jos joku niitä tahtoo niin avaan puotini tuossa ~18:00 ja varmaa semmosen tunteroisen pidän auki (tai niin kauan kun pelaan). Pistän oman friend codeni tänne myös sillon, en nyt voi pistää kun just sulin DS:n enkä jaksa heti uudestaan sitä avata *laiska*.

Eli tulkee ostamaan noita kortteja jos tahdotte, on sielä myös myynnissä pari muutakin hyvää tuotetta. Mainittakoon Final Swordi yhtenä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

Kaikki aseet tapissa, 70lvl ukko,967.00% peliä läpäisty ja saatu viiden tähden armori(Ancient Armor, JOKAISESTA iskusta menettää 10% max healthista. Hyvä armori bosseissa, jotka normaalisti menettävät ~250)

Kaikki aseet eivät kyllä ole tapissa sillä minulla on kaikki aseet tapissa, jotka minulla on. 003 ja 004 aseet puuttuvat.

Nest of Evil -maalaus on muuten aika kovis. Ihan hullun vaikeita vihollisia ja entisiä bosseja tulee laumoittain :S


Questeja oon tehnyt aika paljon ja yritän tehdä kokoajan, mutta välillä jotkut questit menevät ihan ohi. En ole vieläkään päässyt Supersonic Punch -questia läpi. Pitää katsoa oppaista...
 
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

Tällä hetkellä ainoana ongelmana on toi puuttuvan neljän prosentin paljastaminen, että saisin auki tuon nest of evil.

Taidanpa käydä shoppaileen ja yrittää löytää itselleni toisenkin Thief ringin... mmm~
 
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

nallet, ostan mielelläni nuo kortit :) Tylsä questi, en jaksa panostaa siihen.
 
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

Heh, selvä juttu. Avaan putiikin tosiaan kuudelta. Questi oli kyllä harvinaisen raivostuttava.

Nyt on 888.70% pelistä läpi, sain lopultakin puuttuvan prosentit! Raivostuttavaa hommaa. Hyvä ettei hermo revennyt. Tapoin tuossa sitten innosta puikeena ekan kerran myös Draculan. Windin questit 83.68% läpi.

Oli ihan mukava taistelu, vaikkakin Draculan lopussa käyttämä liike missä kädet tulee molemmilta puolilta ruutua ja tappaa kerrasta oli liioiteltu sekä väärin käytetty. Mulla se teki sitä varmaan... 3-5 kertaa. Muuten kyllä mieletön taistelu. Hieno oli.

Mutta nyt kun sain tuon Nest of Evilin auki ja Dracula makaa kuolleena, on kait aika painua uuteen mestaan vähä tutkailemaan ;)

Lvl. 51 näemmä olin kun pelin ruhjoin "läpi" ekan kerran.

Kaupassa myynnissä aukaisun hetkellä:
- 5 korttia, jokaista yksi. Ensimmäinen tulija saa ne jos tahtoo ostaa :P, 4000g/kpl
- Medusa Whip (saattaa muuttaa vihollisen kiveksi osuessaan), 11200g
- Berserker Mail, 24000g
- Final Sword, 44000g
 
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

Pistelkääs niitä omia Friend Codeja jakoo jos tahotte suoraa yhdistää muhun tossa kuuden pintaan niin saadaan varmasti yhteys keskenään eikä kukaan puske väliin.

Oma FC:
425288309372

:)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

Kun ei kerta kukaan ilmoittautunut, puoti on auki kaikille jonkun aikaa.

EDIT #1:
Hyvää tahtia tuota viimosta taulua raivattu, enään pari bossia tuolta. Myös Windin questit alkaa oleen tehtynä, viimestä suoritan. Syö miestä yrittää löytää tolle mimmille tuo viimeinen, puuttuva taika. Kunhan nyt sen löydän ja saan niin sitte tarvitsee vain käydä puhumassa enään Windille ja sillä selvä. Tällä hetkellä lvl. 65 ja eipä ole tuo Nest of Evil vielä erikoisemmin tuottanut ongelmia.

Kävin myös tuolla online ostoksilla ja löysinpäs itelleni toisen Thief Ringin ja Shaman Ringin, sai maksaa ittensä kipeäksi niistäkin. Parit hyvät item dropit tullu myös vastaan, Dragon Slayer-miekkaa sun muuta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

nallet sanoi:
Kun ei kerta kukaan ilmoittautunut, puoti on auki kaikille jonkun aikaa.

EDIT #1:
Hyvää tahtia tuota viimosta taulua raivattu, enään pari bossia tuolta. Myös Windin questit alkaa oleen tehtynä, viimestä suoritan. Syö miestä yrittää löytää tolle mimmille tuo viimeinen, puuttuva taika. Kunhan nyt sen löydän ja saan niin sitte tarvitsee vain käydä puhumassa enään Windille ja sillä selvä. Tällä hetkellä lvl. 65 ja eipä ole tuo Nest of Evil vielä erikoisemmin tuottanut ongelmia.

Kävin myös tuolla online ostoksilla ja löysinpäs itelleni toisen Thief Ringin ja Shaman Ringin, sai maksaa ittensä kipeäksi niistäkin. Parit hyvät item dropit tullu myös vastaan, Dragon Slayer-miekkaa sun muuta.

Mulla on 2 Thief Ringia ja 1 Shaman Rinh. En maksanut mitään. Itse olen suorittanut melkein kaikki questit, mutta minä tarvitsen Moldy Breadin ja Long Swordin! Niitä sai maasta yhdessä maalauksessa, mutta vahingossa käytin ja myin ne pois. Jos teillä on myynnissä ja tarpeettomana niitä, niin myykää pois. Friend Coden laitan myöhemmin, kun jaksan katsoa sen DS:sta. Laiska olen myös minä.


Nest of Evilin ne vikathan on tosi vaikeita. Pääsitkö nekin läpi?
 
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

Joo, Nest of Evil meni läpi ihan heittämällä. Säälittävän helppo paikka minun mielestä, mukava kuitenkin.

Ainut mikä oli vähä edes hankalempi oli ennen viimeistä doppelgangeria tuleva kolmikko. Doppelgangerilta odotin enemmän. Sillä oli käytössä samat kamat ja skillit mitkä mulla oli sisään mennessä, mutta eipä se silti erikoisemmin mitään saanut aikaan... Sieltä sai ihan hyvän skillin kun oli vetäny ton Nest of Evilin läpi

Kaikki bossit tippu yhdellä yrityksellä tuolta Nest of Evilistä. Yleinen yhdistelmä oli eka hutkia ihan hulluna Vampire Killerillä ja käyttää tapissaan olevaa sub-weaponia Biblea. Kaks kertaa biblen laitto putkeen pyörimään niiden viereen ja huito vampire killerillä. Sen jälkeen kun ne oli ohi, pistin tulemaan meteoriten ja käytännössä vaan spammasin tuota kyseistä kombinaatiota ja siinä ne tuli kyykytettyä. Välistä kävin ostamassa potionit ja tonicit täyteen ja se takas jälleen täydet manat seuraavaan bossiin.


Mielestäni Nest of Evilin bossit eivät olleet _vaikeita_. Ensimmäinen kohtaaminen kuoleman kanssa oli vaikein taistelu mulle. Se tuotti eniten pään vaivaa ja sitä tuli yritettyä eniten. Vampire killeriä hommatessa myös joutui yrittämään pari kertaa, mutta kun siihenkin huomasi pari ovelaa kikkaa millä sen sai hyvin päihitettyä oli melko selvillä vesillä. Ja enpä tiedä, oli sen verran kovat kamat ja skillit jo tuonne Nest of Eviliin sukeltaessa, ettei mitään huolta ollut. Muutenkin bossit tuttuja vanhoista Castlevanioista.

On muuten melko hauska se tehtävä missä pitää tappaa se Gorgoroth Charlotten Blank Book kirjalla. Tekee iskua semmoisen +20 ja bossilla vaivaiset 3800hp tai jotain ton suuntasta. Kuiteski melko reippaasti :)

Windin kaikki questit suoritettu, pelistä 998% (jos oikein muistan) selvitetty ja kävin myös tappamassa sitten vielä Draculan sen kunniaksi vielä kerran. En jaksa kaivella paria viimosta prosenttia esiin pelistä. Kokeilin myös tuota hardilla. Laitoin vähä vaikeutta, hardilla kun alotin pistin lvl katoksi lvl1. Eli hahmo ei kehity tasoja. Oli ihan jännää. Ei vaan annan potkua pelata uudestaan läpi peliä heti perään.

Hakkasin myös läpi boss rushia, course 1 boss rushin suoritin sen verta reippaasti, että sain Invisible cape. Hahmosta tulee näkymätön. Muita courseja en jaksanu mennä.


Hemmetin hieno peli. En edes osaa sanoa olenko pelannut mitään peliä niin hirveellä innolla kuin tätä DS:llä. Eilisen päivän pelasin kokonaan ja kaivelin "kaiken" esiin. Mutta nyt kun peli on noin selvitetty, ei tee heti mieli aloittaa sitä alustakaan hardilla. Joten osaltani peli jää nyt seisomaan hyllyyn ja tartun siihen joskus sitten kun ei ole muutakaan pelattavaa ja kaipailee castlevanian pariin. Tämmöstä.

Kait tähän vois sanoo... SEURAAVA~

Mitähän sitä seuraavaksi pelais.
 
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

Itselle tulee Zelda TP GC:lle tänään niin saattaa pelaaminen vähän jäädä.

Co-op on liian helppoa, mutta shop modessa viihtyy jonkin aikaa. Holy Claymore on aika kovis ja minusta se on parempi kuin Vampire Killer. Maksoi kaupassa vaivaisesti 300 000.

Enää tarvitsen vain Long Swordin ja Moldy Breadin, niin kaikki questit on tehty, paitsi niitä mitkä saa tuon Moldy bread questin peluun jälkeen. Kaikki on Masterilla ja peliä selvitetty jotain 980%.

Pitää kouluttaa ukko 100lvl. Siinä on minulle ja Nalletelle tekemistä.

//EDIT: Pelasin Nest of Evilin loppuun ja oli kyllä tosi helppo. Nyt on 999.1% peliä läpäisty ja nekin tulee 13th Streetistä, jota on läpästy 99.8% ja Draculas Castlea 99.7%.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

Onko muut tilaneet play-asiasta normaali lentopostilla ja saaneet jo pelinsä? Itsellä postitettiin heti julkaisupäivänä, mutta ei ole vielä näkynyt. Liekö juuttunut jouluruuhkaan.
 
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

Jenkkilästä julkaisussa lähetetty peli tuli tänään meikäläiselle, en tosin tiedä onko peli julkaistu aikaisemmin Japanissa. Joulu näytti hidastaneen paria muuta lähetystä, yksi samasta paikasta yli viikko aikaisemmin tilattu peli tuli vasta eilen.
 
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

ShereKhan sanoi:
Jenkkilästä julkaisussa lähetetty peli tuli tänään meikäläiselle, en tosin tiedä onko peli julkaistu aikaisemmin Japanissa. Joulu näytti hidastaneen paria muuta lähetystä, yksi samasta paikasta yli viikko aikaisemmin tilattu peli tuli vasta eilen.

Jenkkiversio minulla kyseessä ja peli on lähetetty 9.12. Varmaan hidastelee tosiaan joulun takia. Yleensä on tullut n. 7 päivässä pelit play-asiasta.
 
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

Legge sanoi:
Jenkkiversio minulla kyseessä ja peli on lähetetty 9.12. Varmaan hidastelee tosiaan joulun takia. Yleensä on tullut n. 7 päivässä pelit play-asiasta.

Itsellä tulossa myös, mutta niin on myös melkein viikkoa aikaisemmin Viva Pinata boksille. Jouluruuhkat sekoittaa.
 
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

Oma PoR tuli eilen postissa, viimeinkin kahdeksan muun paketin kanssa Play-Asia:sta. Onneksi ennen joulua kuitenkin, onpahan tekemistä.
 
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

Voetto sanoi:
Oma PoR tuli eilen postissa, viimeinkin kahdeksan muun paketin kanssa Play-Asia:sta. Onneksi ennen joulua kuitenkin, onpahan tekemistä.

Sama homma. Ei kahdeksaa pakettia mutta muutama jokatapauksessa. No joulupukki otti varaslähdön ja antoi luvan ottaa pelin käyttöön jo tänään. Ja tarvii kyllä sanoa, että hyvältä tuntuu. Vanhaa tuttua, mutta silti sen verran uutta ettei tunnu toistolta.
 
Vastaus: Castlevania: Portrait of Ruin

Portrait of Ruin tuntuu näin about viiden pelitunnin kokemuksella parhaalta Castlevanialta GBA/DS-valikoimasta. Perusmeininki eli tietää mitä saa, mutta pidän älyttömästi myös uusista ideoista (maalaukset, tagteam, Wind). Dawn of Sorrow oli hyvä, mutta eihän näitä uudistuksia osannut kaivata, ennen kuin ne tulivat eteen:).
 
Ylös Bottom