Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cities: Skylines

Vastaus: Cities: Skylines

Niin ja kaistojen määrillä ei ole oikein väliä, kun ei ne käytä kuin yhtä kaistaa.

Liikenneympyrät motariksi, josta mahdollisimman pienellä tiellä ulos ja homma toimii myös. Toki järjestyksellä on siinäkin väliä.

Mulla oli esim motari liikenneympyränä ja sit siihen tuli 6 kaistainen tie. Aivan sumpussa koko ympyrä.

Sit päivitin kaksi kaistaiseksi vain sen liittymän osuuden ja lähti vetämään täysin.

Kaikki risteykset tulee kyllä tehdä silleen, ettei valoja tule, koska ne tukkii täysin.
 
Vastaus: Cities: Skylines

Itse taas tänään pelailin siten, että asuinalueilla oli 7% verot, kaupoilla 13 ja teollisuudella 14-15%. Tästä tuli joku trophykin, kun teollisuuden ja asutuksen välinen veroprosentin ero oli yli 5% yli vuoden ajan.

Menin muutoin vain vähän sössimään raha-asiat ja meinasi konkurssia puskea, joten jouduin ottamaan saven parin tunnin takaa. :/

Tosiaan eilen ja tänään rakentanut uutta kaupunkia ja nyt todella paljon rauhallisemmalla tahdilla. Periaatteessa eka kaupunki tuli 1,5 päivässä 70k:n ja nyt tuota on kaksi päivää rakennettu ja ollaan muutamassa tuhannessa vasta.

d501f9330886c0a2a9253d4219ac3241.jpg


Tällä taktiikalla vain rahat on loppu kokoajan. Edelleenkään ei ole esim poliisia laisinkaan, eikä kouluja.
Nyt vasta huomasin.. sulta puuttuu kuralan vierestä kohmo :)
 
Vastaus: Cities: Skylines

miten noita kieltoja voi määrätä ,eri paikoihin erilaisia esim.rakasliikenne toisee ja toisee ei
 
Vastaus: Cities: Skylines

Nyt vasta huomasin.. sulta puuttuu kuralan vierestä kohmo :)
Heh puuttuu sielt paljon muutakin ja järjestyskin on ihan oma.:) Oriketokin on oikeesti niin pieni alue et siitä taitaa tulla sillä pienimmälläkin siveltimellä maalatessa liian iso, varsinkin jos kädet hiukankin tärisee. :D
 
Vastaus: Cities: Skylines

Heh puuttuu sielt paljon muutakin ja järjestyskin on ihan oma.:) Oriketokin on oikeesti niin pieni alue et siitä taitaa tulla sillä pienimmälläkin siveltimellä maalatessa liian iso.:D

Jep, mutta ku en halunnu tehdä sinne tänne pieniä alueita ni vedin yksittäisiä nimiä noille.
 
Vastaus: Cities: Skylines

Jep, mutta ku en halunnu tehdä sinne tänne pieniä alueita ni vedin yksittäisiä nimiä noille.

Ymmärrän. Sen takia en ite lähde tohon, kun alkais vaivaamaan ja sit yrittäis saada jotain kärpäsenpaskan kokoista aluetta väkisin sinne väliin kun toi automaattisesti pyyhkii niin pienet läiskät pois kun teet viereen seuraavaa aluetta.:)
 
Heh puuttuu sielt paljon muutakin ja järjestyskin on ihan oma.:) Oriketokin on oikeesti niin pieni alue et siitä taitaa tulla sillä pienimmälläkin siveltimellä maalatessa liian iso, varsinkin jos kädet hiukankin tärisee. :D

Ei se järjestys ihan kauheasti heitä. Mutta tosiaan koot ja muodot ei ole edes yritetty, ne on tehty vain pelin vaatimusten mukaan, mitä on tarvetta ollut lisätä.

Tuon orikedon yläpuolelta tuleva motari on ”ohikulkutie”. Nummen ja caribian vieressä menee motari (”ykköstie”), joka sopivasti kaartaa noin 90-astetta. Joten sen motarin toiselle puolelle rakentui kupittaa, linja-autoasema, keskusta ja siellä keskustan ja motarin toiselle puolelle logomon alue.
Sit orikedon yläpuolelle tuli urusvuori, ikean alue, mylly ja Raisio meni pienelle saarelle. [emoji23] sit loppuikin mielenkiinto ennen uutta karttaa, jossa olen tehnyt Kirkkonummelta Gesterbyn asuinalueen, Loimaalta hulmin asuinalueen ja Salosta Meriniityn teollisuusalueen Google mapsin mukaan ja nyt on tosiaan liikenne ihan jumissa niiden kanssa. [emoji23]
 
Vastaus: Cities: Skylines

Ei se järjestys ihan kauheasti heitä. Mutta tosiaan koot ja muodot ei ole edes yritetty, ne on tehty vain pelin vaatimusten mukaan, mitä on tarvetta ollut lisätä.

Tuon orikedon yläpuolelta tuleva motari on ”ohikulkutie”. Nummen ja caribian vieressä menee motari (”ykköstie”), joka sopivasti kaartaa noin 90-astetta. Joten sen motarin toiselle puolelle rakentui kupittaa, linja-autoasema, keskusta ja siellä keskustan ja motarin toiselle puolelle logomon alue.
Sit orikedon yläpuolelle tuli urusvuori, ikean alue, mylly ja Raisio meni pienelle saarelle. [emoji23] sit loppuikin mielenkiinto ennen uutta karttaa, jossa olen tehnyt Kirkkonummelta Gesterbyn asuinalueen, Loimaalta hulmin asuinalueen ja Salosta Meriniityn teollisuusalueen Google mapsin mukaan ja nyt on tosiaan liikenne ihan jumissa niiden kanssa. [emoji23]
Joo toi liikenne ei toimi niin kuin oikeasti sit jos ne stop merkit joskus tulee niin sit toimii paljon paremmin. Pc:llä manasin kun ei ollu kärkikolmioita, mut nyt kun ei oo edes stop merkkejä niin on ihan hirveetä!:) yks suuntasia jos alkaa vetelee niin joutuu joka kadun kulmaan pistää paloaseman, että päivityksiä odotellessa leikitään motareilla. Toi motariliittymän rakentaminen maan alle on oikeesti sit satakertaa helpompaa, toki se on myös kallista.
 
Vastaus: Cities: Skylines

Joo toi liikenne ei toimi niin kuin oikeasti sit jos ne stop merkit joskus tulee niin sit toimii paljon paremmin. Pc:llä manasin kun ei ollu kärkikolmioita, mut nyt kun ei oo edes stop merkkejä niin on ihan hirveetä!:)

Kateellisena YouTubesta katsellut, kun porukka saa säädettyä pysäköintikiellosta lähtien kaiken eri tienpätkille.

Mutta en ymmärrä miksi pelissä on edes 6 kaistaisia yhdensuuntaisesia teitä, kun ne käyttää yhtä kaistaa ja pysyy ruuhkassakin siinä. Vaikka niiden haluamaan suuntaan vois olla 3 kaistaa käytössä.
Liikennevalot tosiaan myös on myrkkyä joka tilanteessa.

Sit hälytysajoneuvot on kans..Huoh. Pillit päällä pysähdytään liikennevaloihin. Sit taas tänäänkin poliisi tuli tehtävältä ilman pillejä rauhassa körötellen. 6-kaistaa samaan suuntaan, niin toinen poliisi hälytystehtävällä köröttelee perässä.
Eilen huomasin et poliisit/paloautot jne menee kyllä bussikaistaa...paitsi ettei aina menekään. Tein bussikaistoja käytännössä kaikkialle ja ne lopetti niiden hyödyntämisen. Edes bussit ei meinaa niitä pitkin mennä.

Sit jos on pidempi bussireitti ni pysäkillä on 200 ihmistä, busseja kerran 10minuutissa. Samaan aikaan asuinalueen keskellä pienellä kujalla ei asiakkaita ole kuin 1-5 ja 18 bussia tukkii koko kadun ajamalla peräkkäin.

Sit taas menin tekee pari kertaa virheen, että kaatopaikan, tai hautausmaan vastapäätä tein polttolaitoksen tai krematorion. Mutta jos on joku perustie ilman mitään keskikorokettakaan, niin eivätpä välttämättä aja autot tien yli, vaan lähtevät kiertämään toiselta puolen kaupunkia.
Kun siirsi ne viereen, niin veivät nätisti kuorman poltettavaksi, jonka jälkeen kierrettiin koko kaupunki, että pystyi palaamaan takaisin uutta kuormaa varten.
No sit taas väsäillään ylimääräisiä pikkuteitä näiden ympäri, jotta pääsevät kulkemaan.

Sit tein ison asuinalueen. Roskat haettiin nopeasti ja kaikki toimi. Paitsi, kun tein yhden alueen keskelle kaksi pientä hiekkatietä, noin 30m mittaisia nysiä, jotta sain tyhjän tilan käyttöön. Niin näille hiekkateille sain molemmille puolin yhden talon ja sieltä roska-autot ei haekaan millään roskis, vaan asukkaat valittaa 24/7.

Takseja en saa ollenkaan porukkaa käyttämään myöskään.

Sit ärsyttää se, että samaan aikaan rakennetut talot tarkoittaa sitä, että kaikki o syntyny samaan aikaan ja kaikki kuolee kerralla, koko asuinalue siis ruumiita täynnä.

Toisaalta taas poliisit tuntuu pääsevän 2-3 ostettavan neliö alueen sisälle, siinä missä palokunta ei pääse ihan viereen.


Todella todella paljon vikoja, jotka modeilla pc:llä korjattu, mutta siitä huolimatta tähän peliin hukkuu 12-15h kerralla jos kukaan ei tule herättämään sieltä maailmasta.
 
Vastaus: Cities: Skylines

Mutta en ymmärrä miksi pelissä on edes 6 kaistaisia yhdensuuntaisesia teitä, kun ne käyttää yhtä kaistaa ja pysyy ruuhkassakin siinä. Vaikka niiden haluamaan suuntaan vois olla 3 kaistaa käytössä.
Liikennevalot tosiaan myös on myrkkyä joka tilanteessa.
Kyllä ne nyt on alkanu käyttää useampia kaistoja tiiä sit et johtuuko siitä kun oon siirrelly motareita maan alle ja kaikki liittymät on nyt joko kakskaistasta/kuuskaistasta yksisuuntaista tai kolme kaistasta moottoritietä sit kun ei tarvii välttämättä tehdä mitään kiertoliittymiä vaan voi suoraan vetää vasemmalle menevien liittymän vasemmalle ja oikealle menevien oikealle. Sit maanpinnalle yksisuuntaisia tunneleita mistä yhteys joka suuntaan motarille toisesta sisään ja toisesta ulos, sit viel vaik liikenne ympyrä siihen väliin jos oikeen on ruuhkaa.
 
Vastaus: Cities: Skylines

Toki siel on vieläkin sellaisia kohtia missä ne vois käyttää useampaa kaistaa mut toi johtuu siitä et ne on menossa seuraavasta tai sitä seuraavasta oikeelle missä ei ole kuin yksikaista ja ne ryhmittyy sitä varten jo pari korttelii aikasemmin.

Edit. Niin muuten. HUOM! jos alat tekee maanalaisia liittymiä niin ole tarkkana niitten suuntien kanssa! Se ei välttämättä varoita kun joku koukero onkin väärään suuntaan. Sit on hetken päästä hirveet ruuhkat kun ne vetää loputonta uukkaria siel maanalla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Cities: Skylines

Pääsimme Gamescomissa jututtamaan pelin suomalaista kehittäjää. Hän esitteli meille myöhemmin julkaistavan sisältöpäivityksen Green Cities, joka on tulossa tosin vain tietokoneille.

Uutta olivat nollaenergiatalot, jotka tuottavat käyttämänsä energian. Vihreät kerrostalot, joiden pinnalla kasvoivat leijuvat puutarhat. Lähituotanto, joka paikallisista raaka-aineista tuottaa alueella tarvittavat hyödykkeet - näin turhaa rekkaliikennettä saadaan vähennettyä. Liikenteessä melutasoa ei enää määrittele tietyyppi, vaan siellä liikkuvien ajoneuvotyyppien keskiarvo. Sähköautot tuovat nyt sen äänettömän vaihtoehdon. Alajuoksuun päästetyt jätevedet saadaan puhdistettua tehokkaammin. Jätteet kierrätetään ja taidettiin niistä tuottaa jopa energiaa. Lisää puistotyyppejä, puita ja pensaita.

Ylipäätänsä uusilla sisällöillä päästään luomaan 2000-luvun ihanneyhteiskuntaa, jossa asiat onnistuvat luontoa pilaamatta. Julkaisu myöhemmin tänä vuonna.

 
Viimeksi muokattu:
Vastaus: Cities: Skylines

Nyt vasta älysin mitä järkeä noissa bussikaistoissa on. Niitä kannattaakin laittaa vain sellaisiin kohtiin missä on pysäkki tai asema kummallakin puolen tietä niin siihen tulee suojatiet pysäkkien päätyyn, jolloin ne jopa vaihtelee kulkuneuvoja eikä välttämättä istu ekalta pysäkiltä viimeiselle.
 
Vastaus: Cities: Skylines

Myös hälytysajoneuvot menee niitä pitkin..tosin logiikkaa en ole sille keksinyt koska. Välillä kun bussikaista on tyhjänä, seisovat ruuhkassa. Toisaalta välillä on tyhjää ja painelee bussikaistalla.
 
Vastaus: Cities: Skylines

Myös hälytysajoneuvot menee niitä pitkin..tosin logiikkaa en ole sille keksinyt koska. Välillä kun bussikaista on tyhjänä, seisovat ruuhkassa. Toisaalta välillä on tyhjää ja painelee bussikaistalla.
Näyttäis hälytysajoneuvot käyttävän sitä vain jos siinä on bussipysäkki jossainkohtaa jos ei oo pysäkkiä niin kaikki autot huristelee sitäpitkin. Mutta kätevästi saa suojateitä kun pitäis alkaa noita poikkikatuja harventaa suurkaupungin malliin, ei tartte ali/ylikulkuja tehdä turhaan, kun kaupunki muuttuu tällähetkellä kokoajan niin menevät poikki kuitenkin.

Mikähän ihme tohon mun linja-auto varikkoon iski? Se puski solkenaan busseja kadulle kunnes kaikki linjat oli tukossa busseista alkupysäkistä päätepysäkkiin. Mulla on n.70 bussia liikenteessä normaalisti äsken niitä oli 336 budjetti 50%.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ensin ilmoitettiin ettei dlc:t ole suunnitelmissa konsoleilla. Nopeasti pehmitettiin lauseeksi ”tutkimme mahdollisuutta”, sen jälkeen muuttui ”mahdollisesti”. Lopultahan uutisoitiin, että jotkut lisärit saadaan konsoleille.

En uskon sen käyvän näin nopeasti, talvi lisäri tulossa:


Todellakin kelpaa! Tietääkö kukaan mitä tuo oikeasti sisältää? Siis toki talven ja siihen liittyvät talvi jutut, trailerissa näkyi myös lämmitys systeemit, mutta mitä ne on käytännössä? Enemmän sähköntuottoa, vai onko jotain kaukolämpölaitoksia tms?

Onko tuossa mitään pelillistä parannusta esim liikenteen tms suhteen?

Edit: Ratikat toki erittäin tärkeä lisäys! Olen niitä kaivannut.
Ja julkaisu siis 14 marraskuuta.
 
Ylös Bottom