Ippenator
Well-Known Member
Moni tuntuu tosiaan pitävän tuosta rytmipelaamisesta nykyään, joten siksi sitä sitten kai joka peliin tungetaan. Itselleni suurin syy siihen miksi en tätä elementtiä kaipaa peleihin, on toki se, että minulla on suunnilleen huonoin mahdollinen rytmitaju, jolloin saman nopean ajoituksen ymmärtämistä ei vaan tapahdu, vaan se voi olla minulle jossain sen puolen sekunnin sisällä se ajoitus. Joka kerta kutakuinkin eri. Eikä vaan opi, vaikka kuinka treenaisi, ja sitten menee pelaaminen kovin arvontatyyppiseksi rämpyttämiseksi. Koen myös jatkuvaa rytmiä vaativan pelaamisen erittäin stressaavaksi ja jopa ahdistavaksi, enkä noita asioita ensisijaisesti peleiltä kaipaa. Toki tämä liittyy varmasti hyvin pitkälle tuohon rytmivammaisuuteeni, joka todellakin tuntuisi olevan ihan synnynnäinen ”ominaisuus”. Esim. tanssiminen ei onnistu ollenkaan, koska sitä rytmitajua ei vain yksinkertaisesti ole. Jotenkin vain toivoin, että edes nämä vuoropohjaiset pelit voitaisiin jättää tältä rytmipelaamiselta rauhaan. Enkä kyllä jaksa uskoa, että ihan kaikki muutkaan pelaajat sentään joka peliin tuota nopean ajoituksen rytmipelaamista kaipaavat.Tätähän mainostettiin jo jostain pelin ensimmäisistä trailereista lähtien, että kyseessä on uusi "aktiivinen" näkemys perinteisestä vuoropohjaisesta taistelusta. Onko se sitten hyvä vai huono asia on varmaan jonkin verran pelaajasta, mutta kyllä nämä huikeat arvostelut ainakin sen kertoo, että pelimekaniikan toteutus on varsin onnistunut.
Nyt tätä sitten tuli jo kokeiltua, ja kyllähän tämä nyt huolestuttavan rytmipelipainotteiselta peliltä vaikuttaa. Jo tuo alun harjoittelukin alkoi suorastaan ahdistaa, kun hyökkäämisessä ja puolustamisessa kummassakin tarvitaan oikeaa ajoitusta, jotta onnistuu hyvin. Ja puolustamisessa on vieläpä sitten parryja saatava peräkkäin perfectiin, jotta tehoa on kunnolla. Voi harmi sentään.

Viimeksi muokattu: