Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

CO-OP pelit (+ Jaetun ruudun moninpelit)?

Vastaus: CO-OP pelit (+ Jaetun ruudun moninpelit)?

Kiitos vastauksesta, mutta vielä ois yks kysymys:rolleyes: Voikos tuota tom clancy's endwaria pelata kaksistaan samalta koneelta ihan sama miten (kunhan ei vuorotellen :)) Kun ostan boxin, ostan sille myös 5-10 peliä joihin lukeutuu halo, molemmat geowit sekä tuo endwar ja l4d. Vielä jos on joitakin co-op pelejä nii ois hyvä jos voisitten kertoo harkinnan arvoisia.
Sit Live Arcadessa on ainaski vielä Bionic Commando: Rearmed, Ikaruga ja Assault Heroes, josta on myös kakkososa olemassa. Tollasta rentouttavan retroa räiskytystä :)
 
Vastaus: CO-OP pelit (+ Jaetun ruudun moninpelit)?

Castle Crashers on aivan huikeaa meininkiä nelinpelinä saman koneen ääressä.
 
Xbox360:n co-op pelit

No meh. Löytyihän sellanen ketju jo täältäkin.

Earth Defense Force 2017 Local: ON Live: EI Pelaajia: 2/-
Budjettipeli Japanin maalta, pelin henki on hyvin camp ja tuo mieleen vanhat stop motion filmit. Ideana on räiskiä hengiltä biljoonia jättiötököitä ja robootteja noin 50 kentän verran. Kun haaste alkaa loppumaan pienemmistä vaikeusasteista saa siirtyä korkeammalle, jolloin alkaa myös mitä kummallisempia uusia aseita löytymään.
Kahden tatin lisäksi pelaajalla ei ole käytössä kuin ampumis-, hyppimis- ja aseen vaihto näppäimet, peli sopii siis melko hyvin padin käyttöä karsastaville, varsinkin kun hän valitsee hakeutuvat ohjukset ja haulikon joka ruiskii koko jaetun ruudullisen verran kuulia.


Sacred 2 Local: ON Live: ON Pelaajia: 2/4
Hack & slash, jotain konsoli-Baldur's Gaten ja Diablo 2:n väliltä. Toisin kuin yllä, tämä peli vaatii jo kokeneemman (ja dedikoituneemman) pelaajan kaveriksi; Pelin maailma on avoin ja lääniä löytyy älyttömät määrät, lisäksi hahmoa voi kehittää niin monella tavalla että aloittelijoilta pääsee itku jos koittavat kaikkea selvittää sillä istumalla.
Vaikka peli onkin käännös PC versiosta, niin ohjaus toimii todella hyvin ja siihen pääsee nopeasti sisään. Eli itse taisteluun voi vähän kokemattomampikin osallistua, vaikka tuuraamaan toista pelaajaa hankkimalla leveleitä ja tavaroita.


Fable 2 Local: ON Live: ON Pelaajia: 2/2
Pitänee taas verrata yllä olevaan peliin; Fablen co-op on suunnattu satunnaispelaajille. Kokemusta ei itselläni ole ihan hirveästi mutta konsepti on selvillä. Ensimmäinen pelaaja on pääpelaaja, ja toinen kaveri on siellä vain apuna hillumassa ja hakkailemassa. Hänen ei tarvitse huolehtia mistään muusta kuin nappuloiden painelemisesta taistelussa.
Ruutua ei moninpelissä jaeta, vaan kamera koittaa pitää molemmat ruudulla. Tuntui toimivan ihan kivasti.
Niille joilla on jo "oma hahmo" tallennettuna, voivat he kaverin maailmassa käydessään hakea kokemukset ja rahat omaan peliinsä.


Resident Evil 5 Local: ON Live: ON Pelaajia: 2/2
Hidastempoinen räiskintä. Kaikkia ohjaimen nappuloita tarvitaan melko aktiivisesti -- kokemattomamman sormet menee solmuun. "Tankkikontrollit" eivät auta yhtään asiaa...
Peli oli rakennettu siitä kivasti että mikäli yksin meinaa sooloilla tulee melkoisen paljon suuremmalla todennäköisyyellä syödyksi. Tiivis yhteistyö on tarpeen ja nopealla B napin painalluksella saa kaverin hetkessä pois pinteestä, tulee kiva fiilis.
Aseita keräillään ja panoksista pitää sopia kaverin kanssa, mitä kukin käyttää.
(Käytiin kamun kanssa hakemassa pelit julkkaripäivän aamulla kaupasta ja pelattiin vierekkäin 14 tunnissa läpi. Yksi parhaista pelikokemuksista).
 
Vastaus: CO-OP pelit (+ Jaetun ruudun moninpelit)?

Onkos tullut nyt mitään uusia seikkailupelejä mitkä olisi syytä hankkia (Coop / tai multiplayer )
?
 
Vastaus: CO-OP pelit (+ Jaetun ruudun moninpelit)?

Ilmeisesti Gears 1:ssä ei ole tuota kakkosen hienoa ominaisuutta että pelaajat voivat valita itse vaikeustasonsa vaan kummallekin pamahtaa sama?
 
Vastaus: Xbox360:n co-op pelit

No meh. Löytyihän sellanen ketju jo täältäkin.

Earth Defense Force 2017 Local: ON Live: EI Pelaajia: 2/-
Budjettipeli Japanin maalta, pelin henki on hyvin camp ja tuo mieleen vanhat stop motion filmit. Ideana on räiskiä hengiltä biljoonia jättiötököitä ja robootteja noin 50 kentän verran. Kun haaste alkaa loppumaan pienemmistä vaikeusasteista saa siirtyä korkeammalle, jolloin alkaa myös mitä kummallisempia uusia aseita löytymään.
Kahden tatin lisäksi pelaajalla ei ole käytössä kuin ampumis-, hyppimis- ja aseen vaihto näppäimet, peli sopii siis melko hyvin padin käyttöä karsastaville, varsinkin kun hän valitsee hakeutuvat ohjukset ja haulikon joka ruiskii koko jaetun ruudullisen verran kuulia.

Tämä tuli hommattua 10 eurolla CDONista. On kyllä helvetin hauskaa splitscreen co-op mättöä. Tämän tyylisiä co-op pelejä itse kaipaisin lisää. Suosittelen.
 
Vastaus: CO-OP pelit (+ Jaetun ruudun moninpelit)?

Ilmeisesti Gears 1:ssä ei ole tuota kakkosen hienoa ominaisuutta että pelaajat voivat valita itse vaikeustasonsa vaan kummallekin pamahtaa sama?

Näin juuri, GoWissa ei ole tuota ominaisuutta. Mutta loistava peli kuitenkin. Vähän offtopicia, mutta olisi kiva jos vaikeusasteet voisi itse määritellä erillaisilla säädöksillä tulevaisuudessa. Esim, voisi määrittää paljon ammuksia voi olla maksimissa, kuinka paljon vihollisia on, paljon ne kestää, mikä AI:n taso on, kuinka paljon oma hahmo kestää.

Se olisi ihan piristävää kun voisi itse räätälöidä oman haasteen.

Mutta joo, GOW1 ei sisällä tätä ominaisuutta, kuten sanoin jo.
 
Vastaus: CO-OP pelit (+ Jaetun ruudun moninpelit)?

Näin juuri, GoWissa ei ole tuota ominaisuutta. Mutta loistava peli kuitenkin. Vähän offtopicia, mutta olisi kiva jos vaikeusasteet voisi itse määritellä erillaisilla säädöksillä tulevaisuudessa. Esim, voisi määrittää paljon ammuksia voi olla maksimissa, kuinka paljon vihollisia on, paljon ne kestää, mikä AI:n taso on, kuinka paljon oma hahmo kestää.

Se olisi ihan piristävää kun voisi itse räätälöidä oman haasteen.

Mutta joo, GOW1 ei sisällä tätä ominaisuutta, kuten sanoin jo.

Mun mielestä tuollainen räätälöiminen on vaan turhauttavaa. Esimerkiksi NHL-peleissä on niitä slidereita niin pirusti ettei jaksa alkaa niitä rukkaamaan.

Ymmärrän kyllä kantasi, mutta itselleni on tärkeää että jää turha säätö pelintekijöiden huoleksi, eikä se jää meidän niskoille.
----------------------------------------------------------------------------------
Ja asiaan. Zombie Apocalypse on Live Arcadessa ladattavissa. Sitä voi pelata samalla ruudulla muistaakseni jopa neljä pelaajaa yhtäaikaa. Toimii moninpelinä oikein hyvin. Hintaa 800mp. Trialia kannattaa koittaa ensin, itse hankin jo koko version.
 
Vastaus: CO-OP pelit (Jaetun ruudun)?

Itsellä ollut usein velipojan kyläillessä kovat setit terrorist huntin parissa Rainbow Six Vegasissa. Sitä voin ainakin lähes varauksetta suositella. Muutenkin nuo Tom Clancyn pelit ovat ihan hauskoja Co-oppina.

Hmmmm, kiitos muistutuksesta! :) Vegas ykkösen aikoihin tuli sitä terrorist huntia veivattua aivan mielettömästi. Olin ihan täysin unohtanut.. Vegas 2:den vuokrasin ja vetäisin läpi, mutta onko siinä terrorist hunt ynnä muuta co-op juttua? Ykkösen terrorist huntin parissa oli senverran hauskaa että jos vegas kahdessa on hauskoja co-op kenttiä, vois sen alehintasena napata nyt jostain itselle :)

Halo ODST oli jokseenkin pettymys co-oppina, kun just ostanut 32 tuumasen HD television... ruudun jako kun oli horizontal eikä tietenkään reunoihin asti... 5:4 suhde kaiketi. Ja jäi siis molempien ruudut todella pieneksi. Eikä missään asetusta miten sen sais verticaliks.. Yleensä horizontal on ehdottomasti parempi, mutta verticalilla jos sais ison laajakuvanäytön kahteen osaan keskeltä, jäis molemmille melkein perus näytön kokonen ruutu. Olis ässä...
Mut en ainakaan keksinyt miten se onnistuis, kun ei optiota asetuksissa ollut.

...olisi kiva jos vaikeusasteet voisi itse määritellä erillaisilla säädöksillä tulevaisuudessa. Esim, voisi määrittää paljon ammuksia voi olla maksimissa, kuinka paljon vihollisia on, paljon ne kestää, mikä AI:n taso on, kuinka paljon oma hahmo kestää.

Se olisi ihan piristävää kun voisi itse räätälöidä oman haasteen.

Nyt kun sanoit, niin ihmettelen suoraansanottuna miten tuota ei jo ole useissa peleissä :p Olis varmaankin melko helppo heittää vastaavanlainen räätälöintivalikko jokaiseen peliin mihin sellainen vain sopisi. Antais nimittäin melko paljon uudelleenpeluuarvoa mihin peliin tahansa jos sais esim. lisättyä huoneisiin useamman vihollisen tai vaihdettua arvoja ja vastuksia. Lisäisin samantien esim. Batman Arkham Asylumiin vihollisia, reilulla kädellä :)

Ja vaikka niitä ei story modeihin annettaiskaan, niin aina jos minkäänsortin challengejuttuja pelissä on, pitäisi mukana olla täysin custom matsitkin. ODST:n firefight co-opissakin ihmettelin sitä, ettei voi itse räätälöidä waveja tai käytössä olevia aseita.. ellen sitten ole ollut täysin sokea :p Ja Arkham Asylumissa ei voi muuttaa challengeissa yhtikäs mitään. Valinta missä saisi valita huoneen, gadgetit, viholliset ja objektit olis ollut melko jäätävä lisä.
 
Vastaus: CO-OP pelit (+ Jaetun ruudun moninpelit)?

Mun mielestä tuollainen räätälöiminen on vaan turhauttavaa. Esimerkiksi NHL-peleissä on niitä slidereita niin pirusti ettei jaksa alkaa niitä rukkaamaan.

Ymmärrän kyllä kantasi, mutta itselleni on tärkeää että jää turha säätö pelintekijöiden huoleksi, eikä se jää meidän niskoille.
----------------------------------------------------------------------------------
Ja asiaan. Zombie Apocalypse on Live Arcadessa ladattavissa. Sitä voi pelata samalla ruudulla muistaakseni jopa neljä pelaajaa yhtäaikaa. Toimii moninpelinä oikein hyvin. Hintaa 800mp. Trialia kannattaa koittaa ensin, itse hankin jo koko version.

Äh, pistää sitten valmiit vaikeustasteet laiskoille. Ja jos joku haluaa customoida hieman sen takia koska pelintekijät ovat epäonnistuneet tasapainoittamisessa, niin siitähän sitä voi sitten korjata. Se on yleensä aina hyvä juttu kun jotain voi kustomoida.

Muistaakseni jossain uudemassa Tomb Raiderissahan oli tehty näin.
 
Vastaus: CO-OP pelit (+ Jaetun ruudun moninpelit)?

Pakko sanoa mutta mielestäni paras co-op:in omaava peli on Resident Evil 5! Tuota on tultu hakattua kuin viimeistä päivää, eikä kyllästymisen merkkiäkään! Aivan mahtavaa!!
 
Vastaus: CO-OP pelit (+ Jaetun ruudun moninpelit)?

Itse odotan kyllä eniten Coppi peleistä fps-roolipeli Borderlandssia. Yksinpeli vaikutti hyvältä mutta miten on Split-screeni kaverin kanssa? Ja ylipäätään kuinka kiinnostava/toimiva peli on kokonaisuudessa.

BTW South Park tower peli on ainakin kaksistaan ihan Okei. Nelistään varmasti aika magee,
 
Vastaus: CO-OP pelit (+ Jaetun ruudun moninpelit)?

Mites kuinka monen pelaajan online coop löytyy Lord of the Rings Conquestista? Intranetzissä oli ristiriitaista tietoa, joissain paikoissa mainittiin 2 pelaajan coop tila, joissain 4.

Valaiskaa minua ja kertokaa kumpi näistä on totta.
 
Vastaus: CO-OP pelit (+ Jaetun ruudun moninpelit)?

Olisi mukava tosiaan kuulla kokemuksia tästä Borderlandsin coopista, peli meinaan kiinnostaa muutenkin aivan mielettömästi. Ja tosiaan jo niin monta kertaa mainittu GoW 2 on vain paras co-op mitä ikinä on tehty, hakattu kaverin kanssa Horde-moodia aivan iät ja ajat eikä puutumista näy.
 
Vastaus: CO-OP pelit (+ Jaetun ruudun moninpelit)?

Olisi mukava tosiaan kuulla kokemuksia tästä Borderlandsin coopista, peli meinaan kiinnostaa muutenkin aivan mielettömästi. Ja tosiaan jo niin monta kertaa mainittu GoW 2 on vain paras co-op mitä ikinä on tehty, hakattu kaverin kanssa Horde-moodia aivan iät ja ajat eikä puutumista näy.

Borderlands toimii ihan hyvin. Ruutu on jaettu pystysuunnassa ja ainoa ongelma siinä on se että valikoita ei skaalata. Tämä johtaa ongelmaan jossa valikoita katsotaan liikuttamalla oikeaa tattia. Tatti siis liikuttaa kameraa jotta näet sen osan valikosta mitä tarvitset.

Muuten ihan mukavaa puuhaa ja taitaa kaverin tekemä damagekin näkyä splitscreenissä paremmin kuin Livessä.

Ehdottomasti parempi CO-OPpina kuin yksinpelinä.
 
Vastaus: CO-OP pelit (+ Jaetun ruudun moninpelit)?

Muutaman tunnin Borderlandsia co-oppina pelanneena voin sanoa että kannattaa hankkia! Ei turhan vakavamielinen peli ja hyvää viihdettä kaksistaan pelattuna. :)
 
Vastaus: CO-OP pelit (+ Jaetun ruudun moninpelit)?

Jep voin myös suositella tuota Borderlandsiä jaetulla ruudulla. Ainut miinus on tosiaan se valikkojuttu jota ei voi zoomata pienemmäksi mutta senkin kanssa pärjää kyllä. Grafiikka on hyvää eikä peli muutenkaan hidastale. Hyvä RPS niinkuin takakannessa sanotaan. Takana peli aikaa noin 6h. Toimii oikein loistavasti samalta sohvalta kaverin kanssa! Mielestäni parhaita co-op pelejä vegas 2sen kanssa :D
 
Vastaus: CO-OP pelit (+ Jaetun ruudun moninpelit)?

Mitä moninpelejä löytyy vähintään kolmelle pelaajalle, joita voi pelata samanaikaisesti yhdellä konsolilla. Kolme ohjainta kun löytyy niin vois useammin pelailla porukassa, jos löytyisi hyviä moninpelejä.

Noita kaksinpelejä löytyy jo enemmänkin, mutta välillä tuntuu että saisi olla 3-4:lle pelaajalle.

Tällä hetkellä itseltäni löytyy noihin kriteereihin luokiteltavia pelejä ainoastaan: NHL08, FIFA08, Kung-Fu Panda ja Skate. Skatekin toimii vuoropohjaisesti.

Eikä tarvi olla ihan k-18 pelejä, niin uskaltaa lastenkin antaa pelailla keskenään.
 
Vastaus: CO-OP pelit (+ Jaetun ruudun moninpelit)?

Mitä moninpelejä löytyy vähintään kolmelle pelaajalle, joita voi pelata samanaikaisesti yhdellä konsolilla. Kolme ohjainta kun löytyy niin vois useammin pelailla porukassa, jos löytyisi hyviä moninpelejä.

Noita kaksinpelejä löytyy jo enemmänkin, mutta välillä tuntuu että saisi olla 3-4:lle pelaajalle.

Tällä hetkellä itseltäni löytyy noihin kriteereihin luokiteltavia pelejä ainoastaan: NHL08, FIFA08, Kung-Fu Panda ja Skate. Skatekin toimii vuoropohjaisesti.

Eikä tarvi olla ihan k-18 pelejä, niin uskaltaa lastenkin antaa pelailla keskenään.

'Splosion Man. Live Arcade peli, saa jopa nelinpeliksi.
 
Ylös Bottom