Vastaus: Cod 4 turnaus: työnimi "Final Countdown"
Ihan ehdottaisin liigaan tällaista, ClanaBase Cup:sta otettua hommaa mutta toimi yllättävän hyvin:
1. Eli, matsit ensinnäkin sovitaan viikkoa ENNEN itse matsiviikkoa. Esim, jos ensimmäinen matsiviikko on Syyskuun 1.päivä, niin matsit on pitänyt jo sopia Elokuun vikalla viikolla.
Jos matsia ei ole haastettu JA OTETTU VASTAAN ennen Sunnuntai klo:22.00 (Elokuun vikan viikon sunnuntai) Niin ylläpitäjä pakottaa matsin to-su päiville, itse matsiviikolle.
Toisin sanoen, matsit pakotetaan matsiviikolle jos niitä ei ole sovittu sillä aikaisemmalla viikolla.
Ei siis niin että matsit pakotetaan tulevalle matsiviikolle, koska tämä vain on haitaksi muille ketkä käy koulua yms.
2. Jokaiselle klaanille annetaan (1kpl) "villi-kortti" aka wilcard, joka siis antaa klaaneille mahdollisuuden peruuttaa matsin. Jos esim klaani ei saa pelaajia paikalle. Tämä kortti tulee käyttää ENNEN sovittua matsi aikaa.
Tätä korttia pitää käyttää viisaasti, mahdollisesti vasta play-offeissa. Mutta jos tämä kortti käytetään niin vastapuolella ei ole mitään sanomista asialle. Jos kortti käytetään, niin ylläpitäjä pakottaa matsin taas to-su päiville, itse matsiviikolle.
Jos matsi on sovittu TAI pakotettu sunnuntai päivälle, niin villikortin käyttäminen olisi tyhmää, sillä sunnuntai on viimeinen päivä jolloin matsit pitää olla pelattuna. Jos ei ole pelattu, niin selkeällä todisteella tulee no-show.
3. Jos ylläpitäjä on joutunut tilanteeseen että hän joutuu pakottaa matsin. Niin kummankin klaanin olisi hyvä viestittää sopivat ajat klaaneille pelata. Jos ei yhteisymmärrykseen päästä, niin pitää muistaa että ylläpitäjän sana on laki.
Jos vain toinen klaaneista ilmottaa sopivan päivän heille pelata, niin matsi pakotetaan sille ajalle. Joten olisi hyvä että kummatkin klaanit ilmottavat sopivan ajan.
4. Jos matsi on alkamassa ja toinen klaaneista käyttää villikortin, ja tuon jälkeen vastapuoli ei hyväksy tätä koska he eivät saa porukkaa muulle päivälle.
Niin silloin suosittelisin että liiga pelataan 2 matsia viikossa. Tuolloin ylläpitäjä voi pakottaa peruutetun matsin sen toisen matsin ennen/jälkeen, jolloin porukka on vielä online. Jos porukan pitää mennä nukkumaan yms, niin se on "voivoi" vaan.
Toki ylläpitäjän pitää tässä tapauksessa odottaa että klaanit ilmottavat jonkun toisen sopivan ajan, ennen kuin pakottaa sen peruutetun matsin siihen toisen matsin jälkeen.
(Olisi hyvä jos itse ylläpitäjä ottaisi asiasta selvää)
------------------------------------
En nyt tässä muista ihan tähän hätään kaikkea. Mutta tuo nyt tollai ainaki näyttäis siltä miten se on hyvä olla.
Toki tuo matsi-aikojen sopimis juttu kuulostaa hieman oudolta/hölmöltä. Mutta tuolla tavoin klaaneilla on hyvin aikaa valmistautua. Enkä itse näe enää nykyään sitä että konsolipelaajien on mahdoton sopia matsia viikon edelle.
Leaderin pitää vaan ottaa se asema siinä klaanissa että ne matsit pelataan silloin, jos jollain membuilla on jotain menoja niin niistä ilmoitetaan ajoissa. Eikä sillai et matsi alkaa 10 sekunnin päästä ja joku huutaa "mun pitää mennä lintsille ku siel on niin kivaa!" tai mitä tosiasiassa useet sanoo: "taidan tästä lähtee viettää iltaa tonne pubiin (koska sielä on kivaa)".
Ja jos on sellasia klaaneja joilla "joka viikonloppu on aika juoda". Niin vetäkää sitten kalsarikännit.
Otatte saikkua duunista jos on matsi, siitäkin saa kuitenkin palkkaa!