Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Colin McRae: DIRT [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ProBale
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Colin McRae: DIRT

turha valittaa kun demolla pääsi koittamaan miten se auto käyttäytyy.
itse tykkään paljonkin, jotkut b-ryhmäläiset tosin tykkää soutaa tien puoleleta toiselle välillä.

juuri tänään tuli pelattua livessä yli 4 tuntia putkeen, taisi olla joku yleinen nyyppien aamu kun ownasin 90% kisoista enkä ole edes hyvä:D

edit: kesken kisan lopettavat pelaajat kyllä ottaa päähän.
mikä siinä on että jos ei voita niin on pakko lähteä pois jo ennen kuin erikoiskoe on edes puoliksi ajettu.
monesti tänään huomasi että vaikka olisi ollut yhteensä kolme pelaajaa niin se kolmantena oleva lähti kesken kisan pois aika äkkiä startin jälkeen.
 
Vastaus: Colin McRae: DIRT

pelle sanoi:
turha valittaa kun demolla pääsi koittamaan miten se auto käyttäytyy.
itse tykkään paljonkin, jotkut b-ryhmäläiset tosin tykkää soutaa tien puoleleta toiselle välillä.

Juu-u. Niinhän se on. Mutta tarkoitan enimmäkseen juuri tehokkaimpia autoja ja soraa alustana. Asfaltti vielä menee, mutta esimerkiksi neulansilmien ajaminen soralla. HuhHuh!
 
Vastaus: Colin McRae: DIRT

mitäs kamalaa noissa on.
painaa jarru liipasimen puoleenväliin ettei auto liian nopeasti pysähdy, renkaat linkkuun ja sopivasti kaasua ja kivasti mennään tiukempikin mutka.
käsijarrun käyttö on kyllä aika hasardia puuhaa varsinkin etuvedoilla, ne perkeleet on melkein välittömästi nokka tulo suuntaan päin.

ratilla ajamisesta vaikea sanoa kun ei ole päässyt testaamaan, voisin kuvitella että jos se ratti tuki on tehty kunnolla niin sillä ajaminen olisi paljon tarkempaa noilla b-ryhmäläisilläkin.

varsinkin lancia delta s4 ja new stratos on aika itsemurha vehkeitä.
 
Vastaus: Colin McRae: DIRT

pelle sanoi:
mitäs kamalaa noissa on.
painaa jarru liipasimen puoleenväliin ettei auto liian nopeasti pysähdy, renkaat linkkuun ja sopivasti kaasua ja kivasti mennään tiukempikin mutka.
käsijarrun käyttö on kyllä aika hasardia puuhaa varsinkin etuvedoilla, ne perkeleet on melkein välittömästi nokka tulo suuntaan päin.

ratilla ajamisesta vaikea sanoa kun ei ole päässyt testaamaan, voisin kuvitella että jos se ratti tuki on tehty kunnolla niin sillä ajaminen olisi paljon tarkempaa noilla b-ryhmäläisilläkin.

varsinkin lancia delta s4 ja new stratos on aika itsemurha vehkeitä.

kaasun ja jarrun saa myös "tatteihin" ja myös ratilla ja polkimilla ajaessa saa kyl vieläki paremman tuntuman tiehen
 
Vastaus: Colin McRae: DIRT

pelle sanoi:
mitäs kamalaa noissa on.
painaa jarru liipasimen puoleenväliin ettei auto liian nopeasti pysähdy, renkaat linkkuun ja sopivasti kaasua ja kivasti mennään tiukempikin mutka.
käsijarrun käyttö on kyllä aika hasardia puuhaa varsinkin etuvedoilla, ne perkeleet on melkein välittömästi nokka tulo suuntaan päin.

ratilla ajamisesta vaikea sanoa kun ei ole päässyt testaamaan, voisin kuvitella että jos se ratti tuki on tehty kunnolla niin sillä ajaminen olisi paljon tarkempaa noilla b-ryhmäläisilläkin.

varsinkin lancia delta s4 ja new stratos on aika itsemurha vehkeitä.

Tottakai ajan ratilla. Mutta ehkä tässä näkyy se ero normi autopelaajan ja simufriikin välillä?
 
Vastaus: Colin McRae: DIRT

ikinä en ole tatti kaasulla osannut ajaa ja se suurin ongelma minulla on ohjauksessa.
tulee tehtyä liian iso ohjaus liike vaikka oikealle, sitten yritän nopeasti tehdä korjausliikkeen joka sekin on liian iso ja auto lähtee vasemmalle.
sitten se soutaa muutaman kerran noin kunnes alkaa pysymään lapasessa taas.:D

ratilla saattaisi olla helpompaa tehdä hienovaraisia ohjauksia.
ainakin pleikkarilla oli todella hyvä ajaa ratilla kakkos wrc:tä ja colin mcrae 4:sta.
ei vaan viitsi rattia boxille ostaa eikä olisi kyllä mitään penkkiäkään.

ProBale sanoi:
Tottakai ajan ratilla. Mutta ehkä tässä näkyy se ero normi autopelaajan ja simufriikin välillä?

niimpä.
minusta taas forza on hemmetin tylsä peli.
sitä kunnon ajamisen fiilistä kun ei koskaan saada noihin peleihin kunnolla tehtyä, puuttuu se perstuntuma.
talvellakin kun ajaa niin oikeasti minä ainakin tunsin perseessä ennen kuin ratissa että auton peräpää luistaa, pelissä tuota tuntumaa ei ole.
sen lisäksi oikean auton ratti ei todellakaan väännä vastaan sillä tavalla kuin nämä force ratit, ei ainakaan normaali henkilö autoissa joilla pääsee esim gran turismossa ajamaan.
niitä ei pysty yhdellä kädellä ajamaan kunnon force ratin kanssa vaikka tosielämässä pystyy ihan leikiten veivaamaan sitä rattia yhdelläkin kädellä.

ehkä siksi tykkään enemmän semi-arcadesta, niissä on sellainen fiilis mitä tosielämässä ei voi edes kokea joten sitä ei tule tosielämään verrattua kuten noissa ns simuissa.
 
Vastaus: Colin McRae: DIRT

ForzaMoto2 sanoi:
no FM2 pelisessioiden jälkee ajettavuus tuntu kuralta, mutta ku sitä jonkun aikaa maltilla ajoi niin ajattevuus ja tuntuma parani huomattavasti.. rupes tottuu.. mut kaikkiahan ei voi miellyttää

ajo tuntuu nyt TODELLA hyvältä..
Joo, mäkin soin tossa pari viikkoa putkeen paskaa aamupalaksi. Pikku hiljaa siihen tottui ja nyt maistuu jo todella herkulliselle.

pelle sanoi:
sitä kunnon ajamisen fiilistä kun ei koskaan saada noihin peleihin kunnolla tehtyä, puuttuu se perstuntuma.
Puhut ilman kokemusta ratilla pelaamisesta? Perstuntuman puute on tarkoitus kompensoida ratin force feedbackillä.

sen lisäksi oikean auton ratti ei todellakaan väännä vastaan sillä tavalla kuin nämä force ratit, ei ainakaan normaali henkilö autoissa joilla pääsee esim gran turismossa ajamaan.
niitä ei pysty yhdellä kädellä ajamaan kunnon force ratin kanssa vaikka tosielämässä pystyy ihan leikiten veivaamaan sitä rattia yhdelläkin kädellä.
Johtuu force feedback moottorin hitaudesta, mutta Logitech G25:llä rattia jossa on 900 asteen kääntösäde, voi pyörittää melkein vaikka pikkurillillä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Colin McRae: DIRT

ProBale sanoi:
Voi perkele.

Ostin tämän siis klo 14 pelasin tier 7 asti. Ja päätin, että peli lähtee myyntiin. Vituttaa suorastaan tuo auton ajettavuus. Aivan hirveätä paskaa. Peli olisi ollut täydellinen jos ajettavuus olisi edes vähän realistisempaa ja oikean auton fysiikkaa läheisempää. RBR <3

Paljonko pyydät?
 
Vastaus: Colin McRae: DIRT

Intensiivi sanoi:
Puhut ilman kokemusta ratilla pelaamisesta? Perstuntuman puute on tarkoitus kompensoida ratin force feedbackillä.
.


kokemusta kyllä löytyy, itseltä löytyy logitechin driving force ja driving force pro.
pelannut olen molempia gran turismoja kolmea eri wrc:tä ja pc:llä nopeasti testannut gtr:ää ja richard burns rallya.
 
Vastaus: Colin McRae: DIRT

No niin, laitetaan nyt vähän Dirt-fiiliksiä parin illan kokemuksella. Vaikuttaa juuri siltä, minkä tuntuman demostakin sai. Eli ajettavuus on todella arcade-henkinen, mikä ei välttämättä ole aina huono asia. Tätä voi pelata löysin rantein ainakin, kun aluksi olen ajanut noilla keskitason vaikeusasteilla. Ruudunpäivitys on oikeastaan suurin pettymys, varsinkin kun on juuri tottunut Forza 2:n huippusujuvaan grafiikkaan. Tähänkin tottuu pienen hetken jälkeen eikä yksin ajettaessa ole varsinaisesti ongelmia. Useampien autojen kanssa vain tuppaa harmittamaan, kun maisemat ja autot ovat muuten hyvän näköisiä. Minä olisin valmis tinkimään grafiikan tasosta ja yksityiskohdista , jos sitä kautta saataisiin edes vähän tasaisempi ja sujuvampi ruudunpäivitys. Silloin, kun pysyy tiellä, ei paljon kaipaa tien/radan varren heinikoita yms.

Vaikuttavin yksittäinen asia Dirtissä on mielestäni uusinnat. Niissä etenkin hidastuksissa auton käytös on pirun komean ja ainakin minun silmiin realistisen näköistä. Tarkoitan tällä lähinnä pyörien liikettä ja auton painonsiirtoa & elämistä tien pinnassa, muutenhan ajettaessa autot pysähtyvät kuin seinään mudallakin. Vauriomallinnuskin on hyvällä mallilla. Kaiken kaikkiaan Dirt on hyvää vastapainoa Forzalle. Välillä tekee gutaa päästä roiskimaan soralle asvalttiratojen kiertämisen sijaan. Eli Dirt tulee minun listalla hyvänä kakkosena Forza 2:n jälkeen. Jos Forza on about kympin peli, kyllä Dirt saa täältä tuommoisen ysi miinuksen...
 
Vastaus: Colin McRae: DIRT

Dirtin pelaaminen pädillä on loppujen lopuksi hauskempaa kuin ratilla. Rattiohjauksessa on kyllä paras Force Feedback mitä olen Xbox 360 -peleissä kokenut, mutta tuntuma autoon on jollain tavalla laiska -- ikään kuin ohjauksessa olisi viivettä. Edes asetuksien ruuvaaminen ei auttanut. Auto lähtee helposti heittelehtimään, kun ensin se ei meinaa kääntyä ratin mukana ja siinä samassa se jo kääntyy liikaa. Pädillä pelaamisessa on tarkempi ote auton liikkeisiin. Syy lienee ajomallissa, joka ei tunnu kuljettavan autoa täysin ohjauspyörän ja renkaiden mukaisesti, vaan pehmentää jokaista ohjausliikettä lisäten kurvailuun tuttua jousien päällä kelluvuutta.
 
Vastaus: Colin McRae: DIRT

Hakkiz sanoi:
Dirtin pelaaminen pädillä on loppujen lopuksi hauskempaa kuin ratilla. Rattiohjauksessa on kyllä paras Force Feedback mitä olen Xbox 360 -peleissä kokenut, mutta tuntuma autoon on jollain tavalla laiska -- ikään kuin ohjauksessa olisi viivettä. Edes asetuksien ruuvaaminen ei auttanut. Auto lähtee helposti heittelehtimään, kun ensin se ei meinaa kääntyä ratin mukana ja siinä samassa se jo kääntyy liikaa. Pädillä pelaamisessa on tarkempi ote auton liikkeisiin. Syy lienee ajomallissa, joka ei tunnu kuljettavan autoa täysin ohjauspyörän ja renkaiden mukaisesti, vaan pehmentää jokaista ohjausliikettä lisäten kurvailuun tuttua jousien päällä kelluvuutta.

Xboxin pädi on muutenkin mielestäni varsin hyvä näihin ajopeleihin. Ainakin minä olen saanut hyvän tuntuman kaasuun/jarruun näiden ollessa "liipasimissa" ja nimenomaan se on hyvä, että kaasu/jarru ovat eri napeissa, eivätkä saman tatin takana. Pleikalla pelatessa GT:ä padilla haittasi vähän se, että kaasu/jarru oli samassa tatissa. Ohjaus on jossain tapauksissa, ehkä vähän liian herkkä verrattuna rattiin, mutta tottumisen kautta tämäkään ei haittaa. Itse en ajatellut rattia edes hommata, vaan pädillä ajelen. Siinä tapauksessa, jos tulee se XFPS 360 hankittua tulee varmaan pleikan rattia käytettyä boxillakin.:cool:
 
Vastaus: Colin McRae: DIRT

lisää suomalaisia kyllä kaivattaisiin liveen.
olen nyt pari päivää deadlyFIN:n kanssa liven puolella ownannut aika hyvin mutta olisi komiaa jos saisi vaikka 20 suomi kuskia samaan kisaan.

aluksi en uskonut että jaksan kovinkaan paljoa livessä tahkota kun ei niitä saavutuksiakaan ole kuin ne kolme mutta kyllä tätä on jo likemmäs 15 tuntia tullut livessä tahkottua ja samalla tullut kellotettua parempia aikojakin.
jollain pätkällä taisin olla leaderboardilla sijalla 47.
tuosta olen kyllä jo ylpeä sillä en todellakaan ole mikään huippu kuski, hieman keskivertoa parempi ehkä.
 
Vastaus: Colin McRae: DIRT

Onks tässä pelissä ollenkaan tota hotseat mahdollisuutta et voi ajaa kavereitten kanssa vuorotellen etappeja?
 
Vastaus: Colin McRae: DIRT

zetor sanoi:
Onks tässä pelissä ollenkaan tota hotseat mahdollisuutta et voi ajaa kavereitten kanssa vuorotellen etappeja?

Ei ole erityistä hotseatia, mutta toki yksittäispätkiä voi ajaa vuorotellen.

Abismal sanoi:
Pystyykö pelaamaan kaverin kanssa samalla koneelle? Niinkuin forza:ssa?

Ei pysty.
 
Vastaus: Colin McRae: DIRT

Hakkiz sanoi:
Ei ole erityistä hotseatia, mutta toki yksittäispätkiä voi ajaa vuorotellen.


Mitä, mitä? Eikö pysty ajamaan kautta kaverin kanssa? No on kyllä jos ei pysty.....

Voiko noita hidastuksia tallentaa ja sitten editoida yhteen? Esim. jos tekisi kaatokoosteen.
 
Vastaus: Colin McRae: DIRT

Jiz sanoi:
Mitä, mitä? Eikö pysty ajamaan kautta kaverin kanssa? No on kyllä jos ei pysty.....

Voiko noita hidastuksia tallentaa ja sitten editoida yhteen? Esim. jos tekisi kaatokoosteen.

ei pysty.
uusintoja ei voi edes tallentaa.
 
Vastaus: Colin McRae: DIRT

On kyllä mahtava peli, menee melkeenpä forzan edelle. Jos jotain negatiivista pitää lähteä ettimään niin iso miinus tulee kaksinpelin puuttumisesta samalla koneella. Toinen miinus tulee umpisurkeasta live pelien valinnasta, joka laittaa sinut käytännössä koko ajan quick race:lla (vai enkö vain osaa). Ihan tajuttoman mukavaa vetää tiukkoja rally skaboja konetta tai muita pelaajia vastaan. Ratilla saa todella hyvän tatsin autoon kunhan jaksaa vähän aikaa etsiä ittelleen sopivia säätöjä. Kai se pelaaminen ohjaimellakin toimii, mutta ratti sen olla pitää. :)

Saa lisätä frendilistalle jos live kisat kiinnostaa, mutta pääasiassa ehdin seitsemän jälkeen vasta pelailemaan. :)

GT: Abisbismal
 
Vastaus: Colin McRae: DIRT

pelle sanoi:
ei pysty.
uusintoja ei voi edes tallentaa.

Tämä on kyllä käsittämättömän järjetöntä, kuinka ehkä prosentissa nykyajan urheilu- ja ajopeleistä voi tallentaa uusintoja. Ennen vanhaan varsinkin jääkiekko- ja futispelien suola oli, että huikeat hetket saattoi tallentaa jälkipolville.
 
Ylös Bottom