Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Colin McRae Rally 3

Colin -ketjut pistetty yhteen nippuun.

edit. Demoa tuli eilen pelattua, ja vaikuttaa aivan loistavalta. Mutta demossa ei ollut tärinöitä ohjauksessa, sanokaa että siinä pelissä on. Muuten tulee iso miinus.
 
niin yksi asia joka vaikuttaa ostopäätökseeni: onko tämä taas niitä arcaderalleja joissa olet kolmen parhaan joukossa tai game over?
 
Nvipero: Forcea on vain hyppyjen alastuloissa (ja ehkä joissain rajuissa kolareissa?), ja sekin on melko vaatimatonta, vaikka tärinätehosteen voimakkuus olisi ruuvattu valikoista maksimille.

Lator: Ei ole mikään tavanomainen arcade-päristely. Championshipistä kaksi rallia ajaneena ja kolmatta aloitellessa voisin sanoa, että tämän lähemmäs oikeaa rallia et ole ennen videopelissä päässyt. :)
 
splitscreen colinissa?

Niin, onko tässä Colinissa mahdollista pelata 2-4 äijää vastakkain samaan aikaan niin kuin rallisportissa?
 
Re: splitscreen colinissa?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ruhtinas
Niin, onko tässä Colinissa mahdollista pelata 2-4 äijää vastakkain samaan aikaan niin kuin rallisportissa?
On.
 
Onko grafiikassa suurta eroa Xbox/PS2 versioissa? Kun muualla ei taida olla mitään eroa...

Edit: On tuo Xbox-versio ainakin vähän kalliimpi 65 XB ja 59 PS2

Edit:Tukeehan Xbox-versiokin laajakuvaa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sniper3002
Onko grafiikassa suurta eroa Xbox/PS2 versioissa? Kun muualla ei taida olla mitään eroa...

Tiltissä oli molempien versioiden arvostelu niin ei siinä minun mielestä ainakaan ollut minkäänlaisia eroja grafiikassa.
Kuvakulmia näytti kuitenkin olevan x-box versiossa enemmän.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sniper3002
Onko grafiikassa suurta eroa Xbox/PS2 versioissa? Kun muualla ei taida olla mitään eroa...

Edit: On tuo Xbox-versio ainakin vähän kalliimpi 65 XB ja 59 PS2
Suuria eroja ei löydy. Lähinnä jotkut tekstuurit ovat Xboxilla hieman tarkempia (esim. auton kojelauta uusinnoissa joskus esiintyvässä "takapenkkikamerassa") ja poksiversion maastot eivät välky yhtä pahasti kuin PS2-version vastaavat. Codemasters on näiden kahden version kohdalla onnistunut aika hyvin aikomuksessaan luoda mahdollisimman samanlainen ajokokemus, oli alustana sitten mikä tahansa.

Enivei jos tätä RalliSporttiin lähtee vertailemaan, niin CMR3:ssa on paremmat sääefektit (auton perässä tulevaa polypilveä myöten) ja tarkemmin mallinnetut autot, mutta ympäristöt jäävät kauas RSC:n yksityiskohtaisuudesta.

Ainiin ja sekä Xbox- että PS2-versiossa on kolme kuvakulmaa; auton sisältä, konepelliltä ja auton takaa lintuperspektiivistä.
 
colin todellakin tuo vastinetta rahoille. Huomaa kyllä että codemasters on tehnyt pelin tosissaan, hienot välianimaatiot,yksityiskohdat! Itse olen ajanut yhden championshipin normal tasolla,ja kaikki tuntuu olevan kunnossa.
+ Ajettavuus
+ Keskeytykset
+ Vaurionmallinnus
+ Radat
+ Sääolo suhteet

- Championship vain Colin MCraella (vain eli focuksella voi vain ajaa)


RSC:n paremmat puolet: Maisemien paremmat grafiikat(vaikka niitä ei kerkee katsoa pahemmin kesken ajon)
ja 4:än pelaajan samanaikainen pelaaminen,mutta onko ideaa pelata yhtäaikaa 4 samalta ruudulta..?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sniper3002

Edit:Tukeehan Xbox-versiokin laajakuvaa?


Kyllä tukee.

Itse pelistä sen verran, että tästä ei ralli parane. Olen vasta ehtiyt pelailemaan yksittäisiä pätkiä eri maissa, mutta yleiskuva pelistä on jo loistava. Ajotuntuma hyvä, grafiikka kaunista (ei sahalaitoja), sää-efektit kohdillaan, sekä äänet ihan hyvät (ei kai rallipeliin voi mitään audiofiilista sinfoniaa toivoakkaan;)).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan sminkkinen1
4:än pelaajan samanaikainen pelaaminen,mutta onko ideaa pelata yhtäaikaa 4 samalta ruudulta..?
Siis eikö pelissä pystykkään ajamaan samaan aikaan neljä pelaajaa? En ole itse päässyt testaamaan kun ei ole riittävästi ohjaimia, mutta kyllä Codemasters ainakin jossain vaiheessa viittasi siihen suuntaan, että Xbox-version etuna olisi juuri tuo nelinpeli jaetullaruudulla. :/
 
on tossa sittenkin..ei oo vaan tarpeeks montaa ohjainta..mutta sellane vaihtoehto on että 4 players and split screen.
 
cmr3 ja ps2

PS2:n splitskriini on ikävä kyllä vaan sellainen, että kaksi voi pelata samaanaikaan, mutta toista autoa ei näy missään.. piti sit testaa WRC ja siinä sentään toinen auto näkyi varjona.. harmittava takaisku kyllä, ettei tuon parempi tuki ees kahdelle pelaajalle.. odottelemme siis WRC2:sta.
 
Huonojakin puolia

Yksi perinjuurin ärsyttävä ominaisuus CMR3:ssa on ne jotkut hitaasti aukeavat valikot. Esim. kun erikoiskokeiden välissä haluaa tarkistaa seuraavien ek:iden sääolot jne, niin ko. tiedot putoilevat "hienon" animaation avittamana tuskallisen hitaasti. Mitä enemmän pelaa, sitä enemmän tuollaiset alkavat ottaa pannuun. Toinen vastaava on ennen ek:ta tulevat vaurioraportit. Saako niitä jostain nopeammin näkyviin? Nyt tiedot putoilevat niin hitaasti, että mieluummin jätän katsomatta ja laitan hanaa.

Toinen ihmetyksen aihe on tilannetiedot. Kokonaistilanne vain vilahtaa nopeasti ennen seuraavaa erikoiskoetta ruudussa ja ennen super-ek:ta noita kokonaistilannetietoja ei ilmeisesti edes näe mistään? Ilmeisesti en vain ole huomannut jotain valikkoa/valintaa, sillä pakkohan noi on nähdä jostain paremmin?

Joku tässä ketjussa kehui hienoja välianimaatioita - onkohan mulla joku ripattu versio, kun en ole yhtään hienoa välianimaatiota nähnyt? Kenties niitä tulee, kun pelaa hiukan pidemmälle ura-moodissa?

Kaiken kaikkiaan tuntuu siltä, että pelintekijät ovat keskittyneet hiukan liiaksi kikkailuun käytettävyyden kustannuksella. Itse ajaminenhan on kuitenkin pääasia ja se toimii ihan ok.
 
Re: Huonojakin puolia

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Odie
Yksi perinjuurin ärsyttävä ominaisuus CMR3:ssa on ne jotkut hitaasti aukeavat valikot.
100% Samaa mieltä!
Toinen ihmetyksen aihe on tilannetiedot. Kokonaistilanne vain vilahtaa nopeasti ennen seuraavaa erikoiskoetta ruudussa ja ennen super-ek:ta noita kokonaistilannetietoja ei ilmeisesti edes näe mistään?
Totta, ensimmäisenä matkaan lähtiessä ei ole ajoista juurikaan havaintoa. Ymmärrän toki että splittejä ei voi saada kun on ensimmäisenä ek:lla mutta olenko kenties missannu jotain kun en keksi mistä pelistä voisi tarkastella muiden aikoja ek:n ajamisen jälkeen? Kuten sanoit, ainoastaan seuraavan ek:n alussa vilahtaa kokonaistilanne. Esimerkiksi kisan voittamisen jälkeen olisi hauska katsasta mitkä ek:t tuli voitettua, ja miten muut pärjäsivät. Pitää tutkia manuaalia enempi jos vaikka olisi mennyt nuo toiminnot ohi.

Aivan käsittämätön juttu on se ettei muilla autoilla voi ajaa uraa. Mitäköhän ihmettä on tekijöiden päässä liikkunut? Olisi kiva päräytellä kausi läpi vaikkapa mitsun puikoissa vaihtelun vuoksi :(
 
Pelissähän on juuri haettu realismia sillä, että tilannetietoja ei voi katsella EK:n jälkeen, jos olet ensimmäisenä lähtenyt, etkä pahemmin mokaillut. Tällöin muut ovat vielä tulossa maaliin, eikä heidän aikojaan pääse katsomaan.

Tavallaan tuokin saattaa olla realismin hakemista kun sinulla on yksi tallipaikka, jossa ajat ne kolme kautta tavoitellen mestaruutta. Toisaalta, päätös on voinut tulla myös Fordin puolelta, joka on ollut valtavassa roolissa peliä kehitettäessä. Fordihan ilmeisesti myös lemppasi Peugeotit pois pelistä, ettei heidän tarvitsisi katsella videopelissäkin ranskalaistallia kärjessä ;)
 
Mua ainakin harmittaa suunnattomasti ettei kaksinpelissä näe toisen autoa. Ei synny kunnon kisatunnelmaa..... Muuten loistava peli.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ande
Mua ainakin harmittaa suunnattomasti ettei kaksinpelissä näe toisen autoa. Ei synny kunnon kisatunnelmaa..... Muuten loistava peli.
Kai siinä sentään on joku indikaattori, että näkee onko johdossa vai jäljessä?

Löytyykö siitä muuten se neljän pelaajan splitti or not?
 
Kyllähän siinä yks mittari sivussa on, mutta siitäkään ei selviä aikaero kaveriin tai muuta tarkempaa...
 
Ylös Bottom