Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Colin Mcrae Rally 4

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Horus
Kyllä se CMR3 on aika pettymys. Onneksi en ostanut ko. tekelettä. Grafiikat ovat ihan hienot, mutta se pelattavuus... Tuntuu kuin renkaiden alla olisi kuulalaakerit joiden päällä auto luistelee. Realismia pelissä ei siis ole ajettavuuden osalta pätkääkään. Luulisi asvaltilla edes jotain pitoa olevan, mutta kun ei. Sorallakin auto käyttäytyy kuin ajaisi peilikirkkaalla jäällä. Samat ongelmat vaivasivat jo hieman kakkos osassakain, mutta ei niin paljon kuin kolmosessa.

Todella hyvin sanottu , mm. replayssä näkee aika hyvin miten auto liukuu .

PS: soralla on ajettu +150 km/h
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan everon
"Oikeissa ralliautoissa on huomattavasti enemmän pitoa sorallakin."

Oletko koskaan ajanut soralla 150 km/h ->

Se on pahimmillaan kuin kuulien päällä olisi.

Ei se kyllä ihan niin ole, että 150km/h ajaminen olisi RALLIAUTOLLA kuin kuulalaakereiden päällä ajamista. Ja kuka nyt edes ajaa mutkaan, lukuunottamatta loivia, niin kovaa. Ei kukaan. Tässä pelissä auto käyttäytyi jo pienilläkin nopeuksilla aivan todellisuuden vastaisesti. Edes normaalin auto ei käyttäydy yhtä surkeasti pienillä nopeuksilla. Täytyy vielä ottaa huomioon se, että ralliautoissa on pikkaisen paremmat ja maahan pureutuvammat renkaat kuin normaaleissa autoissa. On tota kilpaa tullut sen verran ajettua, että voin sanoa että kilin kolinin realistisuus on metsässä ja kaukana siellä.
 
Olinpas tossa muutama viikko sitten A-ryhmä ralliauton kyydissä juuri tollaisella irtosora pintaisella tiellä ja voin vakuuttaa, että pitoa oli aivan helvetin paljon. Parhaimmillaan vauhtia oli +180km/h ja pelkääjän paikalta tuntui ettei mutkaan hirveitä hidastettu vaikka todellisuudessa niin saattoi kyllä tapahtua, mutta enivei pito oli aivan uskomaton sellaisella alustalla. Eli oikea ralliauto ei tosiaankaan luistele edestakaisin soralla.
 
Eräs asia harmittaa.....Kaikista edellisistä osista tuttu kuvakulma puuttuu, missä näkyy vain auton kopelti....nykyään kuvakulmat ovat: auton takaa, sisältä, tai maan pinnassa kamera (akselikamera). Sisältä pelaamiseen olen nyt tottunut kuitenkin nopeasti, vain pimeät ja vesisateiset pätkät häiritsevät tästä kuvakulmasta huomattavasti --> ajat heikkenee ellen pätkää osaa ulkoa!!!

LOISTAVA PELI EDELLEEN!!!

Tässä oma arvioni:

Grafiikka: 8
Äänet: 8
Pelattavuus: 9
Moninpeli: 9
Pelin ikä (miten kauan luultavasti jaksaa innostaa): vuodesta-kahteen
Viihde: 10

Kokonaisarvio: 9

Arvioikaa muutkin!!!
 
Siis puuttuuko tosiaan konepelti kuvakulma?
Jos,niin unohdan koko pelin.
 
Peli kotona eikä todellakaan tuottanut pettymystä,ajotuntuma MC2 ratilla loistava,konepeltikuvakulma tosiaan puuttuu mutta muuten olen ehdottomasti tyytyväinen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Harza
Siis puuttuuko tosiaan konepelti kuvakulma?
Jos,niin unohdan koko pelin.

Puuttuu, mutta yllättävää kyllä, se ei haittaa. Auton sisältä ajettaessa loistava! Lisää fiilistä kun siihen tottuu. Tähän asti olen pelannu kaikki autopelit konepelliltä, mutta CMR4 tekee poikkeuksen :cool:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan joujou
Peli kotona eikä todellakaan tuottanut pettymystä,ajotuntuma MC2 ratilla loistava,konepeltikuvakulma tosiaan puuttuu mutta muuten olen ehdottomasti tyytyväinen.


Testasin peliä aivan pikaisesti ja mun mielestä se sisätila kamera tekee pelistä todella hitaan. Vauhdin tuntu katoaa täysin. Vaan akselistokamerasta katsottuna pelissä oli nopeutta.
Tuli elähdyttävästi mieleen PS2:n surkuhupaisa WRC jossa vauhdin tunne oli jäänyt suunittelupöydälle.
 
Eilen tuli peli hommattua ja todella on kivalta tuntunut. Tätä on vain jotenkin hauskempi pelata, kuin 3:sta.

Yks kiva pikku parannus on tullut uusintoihinkin. Kolmosessa uusinnoissa näytettiin ihan liikaa sisäkamera kuvaa, kun taas itse tykkään katsoa ulko puolelta uusinnat. Tässä uudessa ei taida sisäkameroita olla ollenkaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Yks kiva pikku parannus on tullut uusintoihinkin. Kolmosessa uusinnoissa näytettiin ihan liikaa sisäkamera kuvaa, kun taas itse tykkään katsoa ulko puolelta uusinnat. Tässä uudessa ei taida sisäkameroita olla ollenkaan.

Mutta ikävää minusta edelleen se, että eivät ole tähän neloseenkaan saaneet vielä niitä replayn hallinta-ominaisuuksia mukaan.
 
Ainoa asia mikä tässä on pahemmin muutaman MM-rallin jälkeen jäänyt kismittämään on se, että Super Special Stageseilla ei voi ajaa auton sisältä. Aivan järjetön ratkaisu minun mielestäni. Ei se voi tehoa niin paljon syödä, sillä kait takakuvakulma on kaikkein raskain? Toinen asia on tietysti tuo kartturi, jonka aksentti ei ole yhtä mukavaa kuultavaa kuin Nicky Gristin.

Mitä vauhdintuntuun tulee, niin mielestäni tässä pelissä se on esitetty hyvin. Takakuvakulmasta en ole ajanut, joten en sano siitä mitään, mutta auton sisältä ja puskurilta maailmaa katsottaessa fiilis on hyvin mukana. Ei tämä mikään silmät solmuun vääntävän nopea ole, mutta ei ole oikea ajaminenkaan. Tarkoitan tällä sitä, että vauhdintuntua ei ole viety yli. Auton levyisillä metsäpätkillä 110 lasissa ajettaessa kyyti on juuri sopivan hurjaa ottaen huomioon, että auto pitäisi pystyä pitämään polulla.

Vanhalle Colinistille tuli pienoisena pettymyksenä, että aika moni EK muistuttaa CMR3:n vastaavia erikoiskokeita. Esimerkiksi USA:ssa yksi pätkä on pitkään tismalleen sama kuin CMR3:ssa, mutta sitä ajetaan päinvastaiseen suuntaan. Espanjassa vastaavasti Shakedown on kopioitu CMR3:sta. Vaikka tämä ei nyt periaatteessa peliä pahenna (hyviä ratojahan ne olivat CMR3:ssakin), niin pelistä häviää se tietty tuoreuden tuntu. CMR04 on monella tapaa kuin CMR3.5, jossa CMR3:n puutteita on viilattu yleisön toivomusten mukaan, eikä todellinen jatko-osa.
 
Ihan kuin Kreika ja Ruotsi olis vaihtanut paikkaa, mitä pitoon tulee. Kreikassa ei tahtonut pysyä millään tiellä, mutta Ruotsi tuntui taas naurettavan helpolta, eikä tiellä pysyminen ollut ongelma.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Ihan kuin Kreika ja Ruotsi olis vaihtanut paikkaa, mitä pitoon tulee. Kreikassa ei tahtonut pysyä millään tiellä, mutta Ruotsi tuntui taas naurettavan helpolta, eikä tiellä pysyminen ollut ongelma.
Nii se taitaa oikeestikki olla nimittäin ruotsissa todellankin taitaa olla enemmän pito nastarenkaitten takia.Ku taas kreikassa taitaa olla tota irto soraa aika paljon.
 
Totta, Ruotsissa on parempi pito nastarenkaiden takia, sekä kääntyvyys on helpompaa kapeampien renkaiden takia.
Sekä oikeassa rallissa ruotsin keskinopeus on yllättävän korkea, en kuitenkaan muista kuinka paljon se on.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Toinen asia on tietysti tuo kartturi, jonka aksentti ei ole yhtä mukavaa kuultavaa kuin Nicky Gristin.
Itse kävin asetuksista vaihtamassa kartturin. Siellä on toinen lontoonkielinen.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz

Vanhalle Colinistille tuli pienoisena pettymyksenä, että aika moni EK muistuttaa CMR3:n vastaavia erikoiskokeita.
Australiassa taisi olla pari pätkää suoraan CMR ykkösestä tai kakkosesta ja niitä oli mukava painaa parannetuilla graffoilla ja autoilla.

Kyllä tykkään enemmän kuin kolmosesta.
 
Muuten noista autojen säädöistä. Kannattaa huolellisesti ennen jokaista rallia hinkata Shakedownia, nimittäin itse tuli huomattua kunnollisten säätöjen tarve viimeistään Ison-Britannian rallissa, jossa SS3 ja SS4 poikkeavat varsin paljon toisistaan. Molemmissa sataa, mutta tiet edustavat kahta ääripäätä: asfalttia ja mutaa. Pienen pohdiskelun jälkeen löin sadekelin asfalttirenkaat alle ajatellen, että ei se nyt voi niin paha olla mudalla. Eipä. Niin kauan kuin asfalttia oli alla, pysyi helposti kärjessä, mutta heti kun mutaosuus alkoi, piti kaasua pitää suunnilleen puolessa ja jarrutella jatkuvasti, jotta sai auton pysymään tiellä. Renkaiden lisäksi myös ajokorkeudella, jousituksella, ohjausherkkyydellä yms. voi helposti tehdä monien sekuntien eron ajassa. Kreikkaan itse suosittelisin ainakin korkeinta ajokorkeutta, hieman tviikattua jousitusta ja anti-roll-baria, hieman normaalia herkempää ohjausta sekä tietysti tien pinnalle sopivia renkaita. Näillä pitäisi saada pitoa lisää. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kola
Itse kävin asetuksista vaihtamassa kartturin. Siellä on toinen lontoonkielinen.

Mutta sitähän ei voi käyttää uramoodissa? Minulla ainakin Derek Ringer lukee nuotit uraa painaessa oli asetuksena mikä tahansa; yksittäisillä pätkillä voi sitten käyttää sitä "kartturi B:tä".
 
Juu moninpelissä (Xboxilla 2-4 samanaikaista pelaajaa) muut kilpailijat näkyvät haamuautoina.
 
Ylös Bottom