Ainoa asia mikä tässä on pahemmin muutaman MM-rallin jälkeen jäänyt kismittämään on se, että Super Special Stageseilla ei voi ajaa auton sisältä. Aivan järjetön ratkaisu minun mielestäni. Ei se voi tehoa niin paljon syödä, sillä kait takakuvakulma on kaikkein raskain? Toinen asia on tietysti tuo kartturi, jonka aksentti ei ole yhtä mukavaa kuultavaa kuin Nicky Gristin.
Mitä vauhdintuntuun tulee, niin mielestäni tässä pelissä se on esitetty hyvin. Takakuvakulmasta en ole ajanut, joten en sano siitä mitään, mutta auton sisältä ja puskurilta maailmaa katsottaessa fiilis on hyvin mukana. Ei tämä mikään silmät solmuun vääntävän nopea ole, mutta ei ole oikea ajaminenkaan. Tarkoitan tällä sitä, että vauhdintuntua ei ole viety yli. Auton levyisillä metsäpätkillä 110 lasissa ajettaessa kyyti on juuri sopivan hurjaa ottaen huomioon, että auto pitäisi pystyä pitämään polulla.
Vanhalle Colinistille tuli pienoisena pettymyksenä, että aika moni EK muistuttaa CMR3:n vastaavia erikoiskokeita. Esimerkiksi USA:ssa yksi pätkä on pitkään tismalleen sama kuin CMR3:ssa, mutta sitä ajetaan päinvastaiseen suuntaan. Espanjassa vastaavasti Shakedown on kopioitu CMR3:sta. Vaikka tämä ei nyt periaatteessa peliä pahenna (hyviä ratojahan ne olivat CMR3:ssakin), niin pelistä häviää se tietty tuoreuden tuntu. CMR04 on monella tapaa kuin CMR3.5, jossa CMR3:n puutteita on viilattu yleisön toivomusten mukaan, eikä todellinen jatko-osa.