Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gimble
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Haluaisin painottaa ja hehkuttaa (viitateen aloituspostaukseen) kuinka rennosti pelaisin tätä sohvani uumenista hiirellä ja näppiksellä, jos se vaan olisi mahdollista. Nopeat ratkaisut ovat aina olleet valttia C&C peleissä ja niin varmasti tässäkin. Taidan kääntyä PC puolelle.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

En tiedä oliko tämä jo tiedossa mutta kuitenkin, eli tällä viikolla Demo tulee Storeen...
Lähde
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Se tuleekin 27.3 haastattelussa oltiin sanottu 23.3 mutta EA:n sivuilla 27

Kukaan ostamassa julkaisussa? Itse en. Rahan puute.

Ja tuleeko demo myös EU storeen?

Onko uprising lisäri tulossa plegelle?

Löytyykä mistään uprisingin juonea? yritän etsiä mutta en löytänyt
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Milloin Red Alert 3 tulee? On näkynyt aika monia julkaisupäiviä (24.23.26)
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Milloin Red Alert 3 tulee? On näkynyt aika monia julkaisupäiviä (24.23.26)
Julkaisupäivät riippuvat maanosista, ilmeisesti 26. päivä ilmestyy Suomessa. Mutta who gives a damn parista päivästä sinne tänne anyway. :)
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Tullut tuota demoa vähän kokeiltua ja täytyy sanoa että alun puheiden jälkeen jossa puhuttiin Ps3:lle olevan vaikea koodata niin ei lopputuloksessa ainakaan tunnu näkyvän. Peli rullaa aika nätillä fpsllä ja ainakaan vielä en ole pätkimistä nähnyt.

Visuaalisesti ei mikään killzone mutta mukavan värikäs ja nätti omalla tavallaan. Kontrollit tuntuvat vähän vaikeaselkoisilta mutta muuten meni kyllä harkintaan tämäkin peli.

onnistunut demo imo
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Onko pelissä mitään turretteja? siis kiinteitä aseita (paikallaan pysyviä)

Onko yksikköjä helppo ohjata ja valita

Lisätkää pelin ostajat minun psn joka on Moolle
Pääsen tosin plegelle seuraavan kerran maanantai iltana. Olen lomalla etelä-suomessa.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Kylähän ne ukot liikkuu ihan suht sujuvasti ja oman basen suojaksi voi rakentaa jotain turretteja. Mutta jotenkin tuntu et kameraa ei saa tarpeeksi korkealle ja tuntuma jää heikoksi.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Juuri tuon demon pelasin tutoriaaleja myöten ja täytyy kyllä sanoa, että kyseessä on aivan onneton räpellys. Siis pelihän on ensinnäkin aivan hirveän näköinen! Joo kyllähän toi sulavasti rullaa, mutta kun kyseessä on noin ruma peli, niin tuo ei ole mikään saavutus. Ulkonäön lisäksi yksi suuri ongelma on tuo kameran "mataluus". Siis tuota kameran korkeutta voi säätää aivan onnettoman vähän. Korkein mahdollinen kameran sijainti on silti aivan liian matala. Ei rts pelejä voi pelata noin läheltä maan pintaa. Muutenkin yksiköitä on hankala hallita. Yksiköiden hallinta on samalla tasalla kuin jossain vanhassa PSonen command and conquerissa. En ole Halo Warssia testannut, mutta haluaisin todella kokeilla sitä, jotta näkisin, onko se yksiköiden hallinta siinä tosiaan niin helppoa kuin puhutaan. Red Alert 3 Ps3:lle on aivan hirveä tekele. En suostuisi peliä ostamaan, vaikka kuinka löytyisi alelaarista...
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Juuri tuon demon pelasin tutoriaaleja myöten ja täytyy kyllä sanoa, että kyseessä on aivan onneton räpellys. Siis pelihän on ensinnäkin aivan hirveän näköinen! Joo kyllähän toi sulavasti rullaa, mutta kun kyseessä on noin ruma peli, niin tuo ei ole mikään saavutus. Ulkonäön lisäksi yksi suuri ongelma on tuo kameran "mataluus". Siis tuota kameran korkeutta voi säätää aivan onnettoman vähän. Korkein mahdollinen kameran sijainti on silti aivan liian matala. Ei rts pelejä voi pelata noin läheltä maan pintaa. Muutenkin yksiköitä on hankala hallita. Yksiköiden hallinta on samalla tasalla kuin jossain vanhassa PSonen command and conquerissa. En ole Halo Warssia testannut, mutta haluaisin todella kokeilla sitä, jotta näkisin, onko se yksiköiden hallinta siinä tosiaan niin helppoa kuin puhutaan. Red Alert 3 Ps3:lle on aivan hirveä tekele. En suostuisi peliä ostamaan, vaikka kuinka löytyisi alelaarista...

Et ole selvästikään koskaan pelannut Warhammer 40K: Dawn of Waria jos Red Alertin kamera on mielestäsi liian matalalla...

Minun mielestäni grafiikka oli ihan hyvätasoista, ja rullasikin yllättävän hyvin. Pientä hidastumista tosin huomasin kun kasasin 20 tankin vyörytysarmeijan tuossa liittoutuneiden tehtävässä. Yksiköiden hallinnasta on taas tehty todella sujuvaa, tosin systeemi vaatii pientä harjoittelua, ja nuo tutoriaalit olisivatkin mielestäni voineet selittää komentorengasta ja muitakin toimintoja vähän tarkemmin. Eihän padilla tietysti koskaan päästä hiiri/näppis-kombon tasolle rts-peleissä, mutta kyllä tähän Red Alertin systeemiin on selvästi panostettu. Demo jättikin kaiken kaikkiaan positiivisen maun; harkintaan menee.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Tänään olen testannut pari tuntia halo warsia ja olen myöa testannut red alert 3 demoa (x360)(molempia tänään). Ja mielestäni peleissä ei ole juurikaan eroa, molemmissa samankaltaiset kontrollit. Grafiikka saman tasoista molemmissa. Pidin red alertista enemmän värimaailman ja huumorin takia enemmän. Myös omaperäiset yksiköt olivat red alertissa hyviä. Molemmissa oli kamera samalla tasolla. Halo wars oli aika synkkä.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Voiko koko pelin pelata co-op:issa läpi ? (tarviiko kamppanja pelata ensin yksin läpi?)

Entä kohdat jossa ohjataan yhtä yksikköä/ihmistä?
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Tänään olen testannut pari tuntia halo warsia ja olen myöa testannut red alert 3 demoa (x360)(molempia tänään). Ja mielestäni peleissä ei ole juurikaan eroa, molemmissa samankaltaiset kontrollit. Grafiikka saman tasoista molemmissa. Pidin red alertista enemmän värimaailman ja huumorin takia enemmän. Myös omaperäiset yksiköt olivat red alertissa hyviä. Molemmissa oli kamera samalla tasolla. Halo wars oli aika synkkä.

Halo Warsin ja Red Alert 3:n välillä on aika paljonkin eroa niin kontrolleissa ja visuaalisessa tyylissä kuin yleisessä suunnittelussa. Pääasiassa nämä erot johtuvat siitä, että Red Alert 3 on PC-käännös. Tämä näkyy edelleen selvästi kontrollien suunnittelussa. Ne ovat monipuolisemmat kuin Halo Warsissa: esimerkiksi yksikköjä voi jaella ryhmiin ja yksiköitä voi pistää valmistumaan milloin tahansa sen rinkulavalikon kautta. Lisäksi yksiköille on erityisiä komentoja, joilla esimerkiksi tankit saa liikkumaan keula (eli parhaiten suojattu osa) vihollista kohti. Halo Warsissa kontrollit on puolestaan yksinkertaistettu niin, että erittäin harvoin tarvitsee painaa kahta nappia samanaikaisesti.

Listaa voisi jatkaa pitkällekin, mutta erot huomaa hiukan enemmän pelaamalla. Molemmilla on vahvuutensa, mutta mielestäni Halo Wars istuu paremmin konsoleille. Näin siis Xbox 360 -version pohjalta.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

En kyllä kovin pitkään pelannut red alertia. Halo warsissa oli ainakin skirmishissä ongelma se että teköäly perusti kokoajan uusia tukikohtia. Aina kun tuhosin yhden huomasin että jossain oli jo uusi tukikohta. En myöskään pitänyt siitä että basessa oli valmiit slotit rakennuksille. Jotkut yksiköt olivat liian ylivoimaisia (covenanttien leaderi joku arbaitter, pystyi tuhoamaan rakennuksia ja mitä tahansa maayksikköjä iskuillaan). Red alertin demosta ei kyllä paljoa voi sanoa kun se oli kamppanjasta joten et voinut testata empireä (faction) ja enkä skirmish pelimuotoa. Kuitenkin kontrollit olivat hyvät ja pidin enemmän karkin värisestä maailmasta. Oli halo wars silti hyvä, en vain pitänyt graaffisesta ilmeestä.

On kyllä mielipide kysymys kummasta pitää red alertista vai halo warsista. Minusta aika samanlaisia pelejä.

Harmi vain en ole päässyt testaamaan red alertin ps3 versiota.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Tarviiko soviet ja allies kamppanjat pelata ensin läpi että voi pelata empire kamppanjaa
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Juupatijuu! Olipas mukavaa kun pääsikin jo testaan demon muodossa. PC-versiota olin joskus "lääppäissyt" ja oli aika yllättynyt, että olin kontrollien kanssa ohjaimen kanssa oikeestaan "vain" yhtä pihalla kun PC:n näppiksellä ja hiirellä.

Kyllä tuo käyttöliittymäosasto on mennyt huikeasti etieppäin LOTR II ja Tiberium Wars jälkeen :O Noilla kontrolleilla tulee varmasti toimeen ihan fine...siis sen jälkeen kun on pari viikkoa totutellut. Grouppien hallinta on aikas käyttökelposesti toteutettu, mä tykkään. Unit cappi on vissiin aika pieni ja se on plussaa jos/kun taktikoinnin osuus korostuu. Ei ole enää pelkästään kiinni siitä, että kenellä on A4 kokonen alue tankkeja ensimmäisen ja se sitten siirretään toisen baseen.

Mitä tulee tuohon ulkonäköön, niin mulle tippuu tuo karkkigrafikka ainakin tosi mukavasti. Se on "helppo" slmälle ja unitit erottaa, ei tarvi alkaa suurennuslasilla alkaa etsiin inssejä niinkuin Tiberium Warssissa. Ja siis onhan se tyylikkäänkin näkönen, vesi näyttää hyvältä!

...Lisäksi yksiköille on erityisiä komentoja, joilla esimerkiksi tankit saa liikkumaan keula (eli parhaiten suojattu osa) vihollista kohti.

Olipas hyvä kun tuli puheeksi, koska mä en löytänyt "Reverseä" mistään ja se jäi vähän hämään että näinköhän se on tästä versiosta poistettu? PC-versiossa unitit laitettiin jotenkin siihen peruutusmoodiin, mutta tässä ei osunut vielä silmään. Voitko kertoa, että mihin se toiminto on kätketty kun en nähny? Voi olla, että olin vaan puusilmä tai muuten osannut...
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Olipas hyvä kun tuli puheeksi, koska mä en löytänyt "Reverseä" mistään ja se jäi vähän hämään että näinköhän se on tästä versiosta poistettu? PC-versiossa unitit laitettiin jotenkin siihen peruutusmoodiin, mutta tässä ei osunut vielä silmään. Voitko kertoa, että mihin se toiminto on kätketty kun en nähny? Voi olla, että olin vaan puusilmä tai muuten osannut...

Xbox 360:lla tuo onnistuu, kun painaa A:ta RB (eli oikea puskuri) pohjassa.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Xbox 360:lla tuo onnistuu, kun painaa A:ta RB (eli oikea puskuri) pohjassa.

Kiitos, joo mielestäni tuota testasinkin mutta en näköjään sitten riittävästi. Mutta kyllä se Pleikkarillakin onneksi hoituu samalla tavalla -> hyvä!

Outo juttu muuten, että sitä demoa ei EU kauppapaikalla näy? Peli myy kyllä demolla vissiin itseensä, eikä päinvastoin? Mulla kyllä oli tämä jo tilauksessa, mutta jos jostain syystä ei olisi ollut niin nyt olisi ainakin :)

RTS-ympyrät on niin pienet PS3:lla, että jos reaaliaika strategia kiinnostaa niin tätä ei missään tapauksessa kannata jättää testaamatta. Itse odotan mielenkiinnolla, että uutukaista strategian nälkää tyydyttään. Tähän mennessä homman on hoitanut monopoliasemalla End War, tosin se on niin hyvä peli että ränkkäisin sen myös Xbox puolella ihan kuumimpaan kärkeen vaikka siellä onkin paljon jo pelejä RTS-osastolla.
 
Ylös Bottom