Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gimble
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

On se kumma homma kun ei vieläkään oo tullu demoa ladattavaks eurooppaan.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Sen voi ladata USA storesta, ja tuskin se on edes tulossa EU storeen.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Iskin tuonne KFIN Median puolelle mitättömän koosteen pääsiäisen toisesta online-matsista: KonsoliFIN - Media - C&C Red Alert 3 - Ultimate Edition

Ei mitään sen kummempaa, kuin vähän alkua ja loppua.

Hieno video! Tosi alku näyttää vähän hektiseltä, vissiin jotain nopeutusmeininkiä. Ihan sillä vaan siis sanon, ettei kukaan luule että se on oikeesti tommonen :)

Joo eilen oli pisin multiplayer matsi tähän mennessä jotain 40 mintsaa kesti (2 vs 2) ja oltiin random aisaparin kanssa siinä vähän mun mielestä niskan päällä. Tuli joku hyvän olon tunne ja rakentelin siinä vaan SIM-city tyyliin basea -> VIRHE!

Eli siellä oli toinen vihuista tehny salaa sellasen 2 X A4 paperi alueen verran ilmalaivoja. Ne jyräs meitin! Mulla oli aika hyvät ilmapuolustukset, mutta ei vaan ollut mitään palaa. Liika on liikaa, ne ilmalaivat kestää aika paljon punishmenttia.

Niin rupesin vaan miettiin jälkikäteen, että oliskohan se ollu jotenkin voitettavissa. Siis tuossa tilanteessa? Mun kaveri (imperial) oli tuossa kohtaa jo jyrätty.

Tuleeko mieleen jotain supercountteria ilmalaiva rushia vastaan? Mulle ei oikein tule muu kun että olis heti pitäny tehä MCV ja toinen base kun näki ne. Sen jälkeen_ehkä olis ollu jotain palaa? Siellä ei vissiin olisi ollut paljoakaan mitään maapuolustusta kun kaverilla oli kaikki hillo kiinni ilmalaivoissa.

Noh, semmosta...tässä taas nähdään, että hereillä tarvii olla ja scouttaaminen erittäin suositeltavaa. Jos mä olisin scoutannut ne etukäteen, niin ei olisi ollut varmaan mitään hätää...
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Heh, varmaan "kiva" ylläri kun tuollainen vihun Zeppelinien armada puskee paikalle :D Tiedä sitten mitä tuossa vaiheessa on enään tehtävissä.. Jos tiedustelun/aisaparin vihjeestä saisi tietää rakentelusta etukäteen, tulisi mieleen nyyppänä rakentaa vastaava hävittäjien lauma iskemään jo ennenkuin sotanorsut ehtivät edes lähteä liikkeelle.

Kiitos videota koskeneista kommenteista :) Sitä on paikoin nopeutettu istumaan paremmin biisin tahtiin.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Eilen tuli hommattuu tää ja ekat kokemukset oli aivan järisyttävän huonot.

Ensiks ne tutorialsit jossa kolme tankkia, kommari&kinkkeli&länkkäri, höpöttelee jumalattoman ärsyttävästi keskenään ja ammuskelee toisiaan, tosi hauskaa jee jee. Heti alkuun tuli fiilis et tästä on tehty joku pikkulasten hassuttelupeli. Tutorialseja ei millään jaksanu tehdä kahta ekaa enempää. Grafiikka oli kans jotenkin suttuinen, en kattonut mitään asetuksia kylläkään.

Sit alotin pelin ja ekan mission kommareilla. Jätin sen kesken ku meni niin sekavaks. Ei siis ollut vaikea vaan sekava kun ei tienny kuka on vihu ja kuka on sen mukana härväävän jätkän joukkoja. Varmaan pakko sit vetää ne tutorialsit läpi ja kokeilla uusiks. Mietin jo et paljonko tästä sais jos laittas myyntiin saman tien. Noh, katotaan nyt. Ehkä pelistä löytyy joskus myöhemmin jotain hyvääkin.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Kannattaa kokeilla vielä, itse vedin läpi tutoriaalit ja sitten olen pelaillut moninpeliä ai:tavastaan, jotta oppii kunnolla kontrollit. Täytyy sanoa, että aivan loistava peli. Yksinpelikampanja kehittyy todella hyvään suuntaa ja tuntuu vaan koko ajan paremmalta.

Mikäli myyt voin ostaa sen kaverille, ilmoittele privana.

Ps. Mielestäni yksi parhaista peleistä aikoihin, kontrollit hyvät ja helppo oppia, vanhaa kunnon Red Alert meininkiä.

Demo ei antanut hyvää kuvaa mutta koko versiossa kun pääsee kunnolla rakentamaanniin johan on mahtavia koitoksia, pelit kestää noin 30-50 minsaa ja on haastavia. Ollaan kaverin kanssa pelattu kimpassa vielä vasta ai:ta vastaan mutta kokemukset loistavat!
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Onkohan vain pelkkää sattumaa, mutta tuntuu kuin tuo äänien katoaminen vain pahenisi loppua kohden.
Nyt on Soviet ja Allies kampanjat pelattu läpi ja tuo Imperiumin neljäs tehtävä tuntuu vaikealta,
olisiko edellinen tallennus tehty huonossa kohdassa ja käytännössä mitään ei ole enää tehtävissä tms..
Joka tapauksessa kun tuota tehtävää olen tahkonnut, niin ilman ääniä on peli jatkunut n. kaksi kertaa kolmesta.
Muutenkin noita Imperiumin tehtäviä pelattaessa huomsin että entistä useammin äänet jäävät pois.

Yrittäisivät nyt selvittää mistä tuo bugi johtuu ja saada siihen korjaavan päivityksen.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Yrittäisivät nyt selvittää mistä tuo bugi johtuu ja saada siihen korjaavan päivityksen.

Oletko kokeillut ihan vain stereo-äänillä ja napsutellut ne tuet eri tilaäänille poies sieltä pleikan asetuksista?
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

No nyt on pelattu kaikki kampanjat bonus tehtävineen läpi medium -vaikeustasolla, eikä kyllä vieläkään ole selvinnyt kaikkien yksiköiden ominaisuudet.
Ainakin Imperiumin suurimman tankin järkevä käyttötarkoitus jäi epäselväksi ja samoin liittoutuneiden maalla ja vedessä liikkuvan ison lotjan.

Siinä vaiheessa meinasi olla kyllä naurussa pitelemistä, kun Hasselhoff ilmestyi ruutuun. :D

Seuraavaksi voisi sitten kokeilla jotain verkkopelejä ja ehkä joskus kampanjat uudestaan läpi hardilla, mutta silloin kyllä oikean ihmisen kanssa.
Nyt pelasin pelkästään koneen kanssa ja ei se näytä yleensä käyttävän kovin tehokkaita strategioita.
Vihollisen häirinnässä tuo tekoälyn pelityyli on ihan hyvä. Koko ajan luodaan yksiköitä ja lähetetään matkaan, mutta mitään massiivisempia hyökkäyksiä se ei näytä tekevän.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Ite pelkäsin et toi co-commander pilais koko pelin silleen et sitä sais olla koko ajan jeesaamassa. Mut onneks ei asia sit kuitenkaan niin oo. Antaa sen sotia siellä omaa sotaansa ja joskus tulee käskytettyä et lähtee mukaan hyökkäykseen. Netissä kaverin kanssa varmasti todella hieno juttu tietty.

Tää ei välttämättä ole helpompi kuin sarjan edelliset mut mun mielestä kaikissa aiemmissa vihut kyllä on rakentanu mestoja uusiks jos vaan ovat pystyneet. Tässä kun oon normitasolla vetänyt niin eivät rakenna. Ja basejen tuhoaminen tuntunut tähän mennessä muutenkin helpommalta.

Alkukatastrofin jälkeen tää on osoittautunut kuitenkin ihan ok peliks.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Ite pelkäsin et toi co-commander pilais koko pelin silleen et sitä sais olla koko ajan jeesaamassa. Mut onneks ei asia sit kuitenkaan niin oo. Antaa sen sotia siellä omaa sotaansa ja joskus tulee käskytettyä et lähtee mukaan hyökkäykseen. Netissä kaverin kanssa varmasti todella hieno juttu tietty.
Yleensä minäkin annoin co-commanderin pelata omaa peliään, mutta eipä se haitannut vaikka välillä kävi minunkin tukikohdan portilla vihulaisia hätistelemässä.

Wixxer sanoi:
Tää ei välttämättä ole helpompi kuin sarjan edelliset mut mun mielestä kaikissa aiemmissa vihut kyllä on rakentanu mestoja uusiks jos vaan ovat pystyneet. Tässä kun oon normitasolla vetänyt niin eivät rakenna. Ja basejen tuhoaminen tuntunut tähän mennessä muutenkin helpommalta.
Tuo on kyllä minusta iso plussa ettei se rakenna heti uusiksi tukikohtia.
Joissakin aiemmissa C&C -sarjan peleissä tuntunut, että uusi rakennus on jo sijoituspaikkaa vailla valmiina, kun edellisen saa tuhottua ja siksi strategiakin piti yleensä olla sen mukainen.
Eli ensin tuhota construction yard, sitten ajoneuvoja ja lentohärveleitä valmistavat laitokset, sitten miehistön parakit ja lopuksi kaikki muut.
Hyvä puoli on myös se, ettei vihollista tarvitse tuhota viimeiseen mieheen asti. Joskus aiemmissa sarjan peleissä tympi etsiä jostain pellon laidalta sitä tuhotusta harvesterista eloon jäänyttä teknikkoa, kun kaikki muut oli jo tuhottu. Vaikka monesti se tuli otettua ihan rentoutumisen kannalata ja rakenneltua vielä kaikessa rauhassa itselle hienoa tukikohtaa kun vihollisesta ei enää ollut mitään harmia.

Wixxer sanoi:
Alkukatastrofin jälkeen tää on osoittautunut kuitenkin ihan ok peliks.
En ole kyllä valehtelematta ainakaan kymmeneen vuoteen mihinkään peliin ollut näin koukussa ja näin ahkerasti pelannut. Kolmessa viikossa tuli kampanjat pelattua läpi, vaikka siinäkin varmaan viikon verran kerkesi välipäiviä kertyä. Joissakin tehtävissä meinasi hermot mennä totaalisesti, mutta yleensä seuraavana päivänä kun kokeili toista strategiaa, niin onnisti jo paremmin.
Mielestäni kuitenkin saisi olla vähemmän kellon kanssa kilpaa juoksemista. Turhan paljon oli tehtäviä, joissa piti heti olla menossa johonkin suuntaan ennen kuin joku über super-ase laukaistaan ja oma tukikohta on muisto vaan.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Ei nettipeli pelaa. Kun painan online tulee unable to connect ea servers.

Vähän aikaa sitten pelas (Siis oon pelannu monia monia matseja netissä). Mulla on Ra 3 pelatessa jumittanu pleikkari joten oon sammuttanu sen takana olevasta virta napista.

Mistä johtuu ?
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Mulla on Ra 3 pelatessa jumittanu pleikkari joten oon sammuttanu sen takana olevasta virta napista.
Onko tosiaan ainut vaihtoehto ollut sammuttaa takana olevasta päävirtakytkimestä?
Itselläni on pari kertaa tullut vastaan ilmeisesti jotenkin pelitallennukseen liittyvä bugi joka jumiuttaa koneen, eli aina kun jotain tiettyä tallennusta lataa ja kun pelin pitäisi alkaa jämähtää kone näyttämään vain mustaa ruutua. En tiedä pääsisikö se siitä joskus eteenpäin, mutta ainakaan parin minuutin odottelulla mitään ei tapahdu eikä mikään valo pleikkarissa vilku, eikä reagoi PS-napin painamiseen.
Kuitenkin koneen on saanut sammumaan pitämällä sormea muutaman sekunnin virtanapin päällä, kunnes pleikkari piippaa pari kertaa ja sammuttaa itsensä.
"Vialliset" tallennukset olen joko poistanut, tai tehnyt uuden tallennuksen niiden päälle.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Ei sammunu muusta. Se jumitti online lobbyssa.

Nyt kuitenkin pelittää

Onko normaalia että Ra jumittelee silloin töllöin
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Aika harvoin on kyllä jumittanut täällä, ehkä pari kertaa jumittanut koko aikana. Siitä tilanteesta pitäs kyllä selvitä pitämällä pohjassa edessä olevaa hipaisuvirtakytkintä. Ei ole tarvinnut sieltä takaa sentään painaa vielä kertaakaan. Sitä takanappia kannattaa välttää, jos mahdollista.

Eilen tuli Versuksessa kaverin kanssa ärsyttävä (mutta hyvä) taktiikka vastaan. Tuli naamioitunut japskin unitti Con Yardin pihaan ja sisällä oli inssi ulos...sitten se valtas Con Yardin ja möi sen -> Game over.

Pelasin neukuilla, mulla oli 4 konsupesäkettä jotka kyllä hoisikin sen 1. yrityksellä. Mutta toisella kertaa se onnistu. Mietin jälkeenpäin, että mitä tuossa voi tehdä? Vastaus on ilmeisesti se että sulla tarvii olla scout unitti (Bear) siinä lähellä joka paljastaa sen naamioinnin...kai?

Noh, seuraavaa inssihuorausta odotellessa, aika ärsyttävä taktiikka kyllä...
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Eilen tuli Versuksessa kaverin kanssa ärsyttävä (mutta hyvä) taktiikka vastaan. Tuli naamioitunut japskin unitti Con Yardin pihaan ja sisällä oli inssi ulos...sitten se valtas Con Yardin ja möi sen -> Game over.
Itse käytin Imperiumin kuudennessa tehtävässä pääasiassa tuota taktiikkaa.
Omaan tukikohtaan vain puolustus kuntoon ja lähettää naamioidun kuljetusautollisen insinöörejä vihollisen tukikohtaan. Sitten vain valtaa tärkeimmät rakennukset ja myy pois.
Helppoa, halpaa ja erittäin tehokasta. 5 insinööriä ja Sudden Transport -kuljetusauto maksaa vähän yli 3000 ja parhaassa tapauksessa sillä saa eliminoitua vihollisen lähes kaiken tuotannon.
Rahansakin saa aika hyvin takaisin, kun myy rakennukset välittömästi pois.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Itse olen tämän pelin hommaamista Ps3:lleni pohtinut(Tietokoneeni on vanha kuin aatamin parta, joten siksi näin) mutta arvosteluiden perusteella tämä on surkeaa kamaa nimen omaan konsoleilla. Täällä te kuitenkin hehkutatte peliä, joten onko se todellisuudessa HYVÄ ja arvostelijat jauhoneet sontaa? :D

Ja miten tuo padilla pelaaminen on oikein luonnistunut? Kertokaa nyt hyvät ihmiset raukka paralle totuus :D

Noh, enivei. Hommaan tämän silti ihan kokeilu mielessä pleikkarilleni. Nuorempana oli aivan mahtavaa pelata aikaisempia osia ja varsinkin nettipelit oli kivoja, vaikka takkiin tuli monesti varsinkin silloin kun pelasin veljeäni vastaan =P Se kehveli on vähän turhan hyvä tällaisissa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Itse olen tämän pelin hommaamista Ps3:lleni pohtinut(Tietokoneeni on vanha kuin aatamin parta, joten siksi näin) mutta arvosteluiden perusteella tämä on surkeaa kamaa nimen omaan konsoleilla. Täällä te kuitenkin hehkutatte peliä, joten onko se todellisuudessa HYVÄ ja arvostelijat jauhoneet sontaa? :D

Ja miten tuo padilla pelaaminen on oikein luonnistunut? Kertokaa nyt hyvät ihmiset raukka paralle totuus :D

Noh, enivei. Hommaan tämän silti ihan kokeilu mielessä pleikkarilleni. Nuorempana oli aivan mahtavaa pelata aikaisempia osia ja varsinkin nettipelit oli kivoja, vaikka takkiin tuli monesti varsinkin silloin kun pelasin veljeäni vastaan =P Se kehveli on vähän turhan hyvä tällaisissa.

No ensinnäkin suosittelen tämän ketju lukemista, jonka jälkeen olet jonninverran viisaampi ja tiedät mm. että yksinpelidemo on saatavilla jenkkistoressa ja paljon muuta. Se demo tosin antaa aika supopean kuvan, mutta näkee ne kontrollit. Tämä ei ole mikään "my first videogame" ja kontrollien oppiminen tietenkin vie aikaa päivätolkulla. Jos siihen ei riitä kärsivällisyys, niin kannattaa harkita jotain muuta.

Se ei tietenkään tarkoita, ettäkö kontrollit olisi huonot jos niitä joutuu opettelemaan. On mun mielestä aika hölmöä olettaa, että monimutkaisen RTS-pelin pelaaminen ohjaimella olisi aivan helpoimmasta päästä.

Monen arvostelijan mielestä tietenkin voi olla niinkin että ei vaan pysty tätä(kään) pelaan ja se mielipide heille suotakoon. Omasta mielestäni taas (melkein kaikkia konsoli-RTS pelejä pelanneena) näkisin, että tässä on parhaimmat kontrollit mitä tähän mennessä on nähty. LOTR II ja Tiberium Wars jälkeen on menty hirveesti siinä suhteessa eteenpäin. Asiantuntevalta arvostelijalta siis pitäisi tällä logiikalla tulla kontrolleista plussaa, eikä miinusta. Ja tietenkin referenssinä täytyy olla muut konsoli-pelit. Ainainen PC:n näppikseen ja hiireen vertaaminen tässä yhteydessä on NIIN WANHA juttu. Onneksi sentään FPS-pelien osalta ollaan jo päästy tämän vaiheen yli_melkein, mutta RTS-pelien osalta ei todellakaan...VIELÄ.

Useimmat arvostelut konsoli-RTS peleistä on enemmän tai vähemmän huonoja siitä syystä, että vain harva arvostelija jaksaa (ja ehtii) antaan pelille riittävästi aikaa. Pahimmassa tapauksessa arvostelijaa ei vaan yksinkertaisesti napostele tämän tyyppinen peli (varsinkaan konsolilla) ja ei jaksa syventyä. Sitten vedetään yksinpeli läpi mahd. nopeasti helpolla vaikeustasolla ja muodostetaan siitä pinnallinen mielipide. Sitten vaan jonkinsortin pika-arvostelu äkkiä julki, ennen kuin kilpaileva saitti ehtii.

Tuo on tietenkin aika sääli, koska pelin potentiaali on nimenomaan moninpelipuolella. Yksinpeliä voisi luonnehtia jonkin sortin tutoriaaliksi, oppii unitit jne. Moninpeli on ilman muuta se "pihvi" tässä pelissä ja luultavasti jaksaa kiinnostaa todella pitkiä aikoja. Siihen ei aivan helposti voi leipiintyä, ensinnäkin on tosi paljon opittavaa ja 3 täysin erilaista armeijaa. Erilaisia taktikoinnin mahdollisuuksia on todella paljon ja multiplayer karttoja ihan mukava määrä ja nekin tarjoaa aikalailla vaihtelua. Omasta mielestä yksi parhaista PS3 peleistä tämä kyllä on em. seikkojen takia. Lisäksi kaikki toimii hyvin lukuunottamatta ärsyttävää äänibugitusta, josta tässäkin ketjussa on aiemmin puhuttu.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Gimble: Jepu! En valitettavasti pysty Demoa testaamaan koska en ole millään onnistunut saamaan USA store tiliä itselleni vaikka kuinka yritin :P Nooh, Ei se mitään. Eikä minulla todellakaan ole huono kärsivällisyys pelien suhteen. Varnasti jaksan opetella nuo kontrollit, jos ne kerran on opittavissa(Arvosteluista sai sellaisen kuvan että kontrollit on pahimmasta päästä, eikä pelaaminen suju lähes ollenkaan). Ja luinpa vain noita teidän mietteitänne. =) Kyllä minä tämän ostan. Toivotaan vaan että tekijät sitten saisivat nuo äänet toimimaan kunnolla, sillä auta armias jos ne katoaa juuri silloin kun vihollinen on hyökkäämässä eikä ehdi tajuta sitä ajoissa kun varoitusta ei kuulu =P Hehhehheee... :D

Mutta suuret kiitokset että jaksoit kirjoittaa minulle noin ison vastauksen. =) Seuraavalla viikolla peli hommaamaan ja pleikari taas töihin(Killzone 2 meni into jo aikoja sitten).
 
Ylös Bottom