Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gimble
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Tuli tuota jenkki storesta ladattua demoa kokeiltua ja jää kauppaan. Komea peli, upeat cinematicsit ja tuttu sarja. Mutta ei... Käyttöliittymä ei vain toimi kohdallani. PC:llä tätä voisin pelatakin, mutta konsolilla en. Harmi.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Mutta joo, se siitä väännöstä. Peli on vielä "harkintalistalla" täällä. Demossa kontrollit pelittivät ihan ok, mutta kun toiminta tuosta muuttuu hektisemmäksi niin asia voi olla eri.. Välidemot olivat kyllä huvittavan oloisia, mikä osaltaan lisäisi yksinpelikampanjan mielekkyyttä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Onko kukaan päässyt vielä käsiksi peliin? Joissain kaupoissa varmaan myydään etuajassa.
Itse ostan perjantaina kun pääsen kaupunkiin.



Suomesta ostettuna peli on 60-70 euroa. Tuo pc versio on CE versio.

60 hinta ja näyttäs olevan jo hyllyssä pari kappaletta Hesan ja Oulun .Verkkiksessä. Olishan se kiva päästä vähän tyypittään viikonloppuna, eli toivottavasti omakin ennakkotilaus saapuu ajallaan. Demolla kerkee vielä vähän aikaa kontrolleihin totutteleen koko peliä odotellessa. Helpommin pääsee sitten koko pelin kanssa asiaan :)
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Silloi voitas testata empireä coopissa. Olen melkoisen varma että käyn nappaamassa pelin perjantaina. Huomenna taitaa tulla eu demo. Harmi vain että en taida demoakaan ehtiä testata koeviikon alkamisen takia.

Edit: Oulun verkkiksessä :eek: Jos sitä huommenna...! Kyllä aikaa noin tärkeälle tehtävälle löytyy
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Kannattaa lukea teksti eikä vain katsoa numeroa[/URL]

Huonompi kuin pc version numero, parempi kuin X360 versio

Nojoo, tämä nyt olikin taas aika varma. Mun mielestä kannattaa ehkä käyttää sekin aika johonkin muuhun ja jättää nuo pinnalliset arviot omaan arvoonsa...

Ongelmahan tässä on se, että rushitaan viikossa kauheella hädällä peli läpi, että saadaan oma arvio pihalle ennen kilpailevan saitin vastaavaa. Ja sen kyllä huomaa jäljessä, tämmösestä pelistä kestää muodostua kuva monta viikkoa...ehkä jopa kuukausia kun puhutaan online osuudesta.

Lähes poikkeuksetta oon saanut huomata, että menee täysin ristiin oman maun kanssa sitten loppupeleistä. En mä ainakaan jaksa noihin ryssiä aikaa, parempii vaan katsoa ja kokea itse että miltä se tuntuu. Lähinnä moninpelihän tässä kiinnostaa ja jos vanhat merkit pitää paikkaansa, niin noissa arvioissa ei juuri siihen oteta mitään kantaa? Ja jos otetaan, niin se on jotain ihan ym,päripyöreetä diipadaapaa huoh...

Vertailun vuoksi voisin laitta, imo parhaat konroli RTS pelit tähän mennessä. Tässä & tässä. Ei kans paljon scoreilla noissa mässäillä, mutta molemmat olisi aivan loistavia online pelejä jos vain olisi riittävästi peliseuraa.

Joo voitas jättää tuo toimistotuolipelaaminen vs konsoli taas vähemmälle, koska toi sama pyörä on keksitty jo about 1500 kertaa ja alkaa oleen vähän kulahtanut levy. Molemmilla voi pelata Red Alerttia ihan fine kunhan vain ensin opettelee. Tälläkin hetkellä sadat, ellei tuhannet pelaa onlinessä eri konsoli-RTS pelejä. Siis Xboxilla, tosin tämän pelin myötä homma ei ole enää pelkästään Xbox pelaajien yksinoikeusviihdettä konsolilla ja PS3 osasto pääsee vihdoinkin tälle mukavalle ja hauskaksi havaitulle online areenalle.

RTS konsolilla on vaan hieman erilaista ja konsoliversion oppimiskäyrä on epäilemättä pitempi kuin Puuceella. Kukin pelaa sillä alustalla mikä tuntuu hyvältä, mutta täällä siitä ei tarvitse erikseen selittää tai raportoida. Tämä ketju on Red Alert PS3 versiolle pyhitetty, eli siitä pitäs vähän niinku jutella. Pysytään siis aiheessa siis jookosta :)
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Katoskatos, huomasin just että täällä on ollut aika hiljasta noiden videoiden kanssa. Laitetaan nyt sitten edes jotain, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Tästä videoista selviää aika hyvin kuinka co-opissa tai 2 vs 2 online peleissä eri armeijat mukavasti täydentää toisiaan. Noi Command Schoolit on muutenkin ihan ok kateltavaa ja niistä saattaa jopa oppia jotain :)
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Joo tänään jurnuutin demolla vielä oikein juurtajaksaen Allied kampanjatehtävän läpi ja vallotin myös ryssän rakennukset omia kokeilujani varten. Ihan kivoiltahan ne vaikutti, mutta valitettavasti vain muutama unitti sielläkin oli tarjolla testattavaksi.

Tuunailin peliasetuksista skrollausta inan nopemmaksi, sormi sitten myös pikkuhiljaa siinä oppi "automaattisesti" painaan fast-scrollin pohjaan rutiinilla, joten ilmeisesti kontrollit alkaa hiipiin pikkuhiljaan selkärankaan. Samoin siitä command wheelistä on alkanut tuleen silmänräpäyksessä oikeita asioita. Pystyy paremmin keskittyyn itse peliin sen jälkeen kun tuo etsikkoaika kontrollien suhteen on lusittu, nautittavampaa on nyt paljon pelata kun aluksi.

Enää peli puuttuu! Tänään oli sitten julkaisupäivä, eli pikkuhiljaa tännekin varmaan alkaa valuun fiilareita kokoversiosta. Multa sellasia on luvassa aikaisintaan lauantaina...
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

VIESTEJÄ POISTETTU. "hintavertailu PC vs PS3" keskustelu ei kuulu tähän ketjuun, niinkuin aiemmassa viestissäni koitin jo vihjasta. Oli pakko puhaltaa peli poikki kun alko meneen jo ihan lapselliselle saivartelulinjalle.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Eilen tätä näkyi jo kaverilistalla pelattavan. Nyt niitä väkeviä ensikosketuksen tunnelmia? Peli olisi tarkoitus tänään käydä poimimassa parempaan talteen, mutta hieman arvelluttaa miten hyvin tämä sopii noobille, jonka RTS kokemukset rajoittuvat lähes yksinomaan EndWarin aloittelijaystävälliseen ympäristöön. Monia varmasti myös kiinnostaisi kuulla, kuinka onnistuneesti ohjaus on tuotu konsolille, kun näitähän ei ilman hiirtä ja näppistä "pitänyt pystyä edes pelaamaan".
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Eilen tätä näkyi jo kaverilistalla pelattavan. Nyt niitä väkeviä ensikosketuksen tunnelmia? Peli olisi tarkoitus tänään käydä poimimassa parempaan talteen, mutta hieman arvelluttaa miten hyvin tämä sopii noobille, jonka RTS kokemukset rajoittuvat lähes yksinomaan EndWarin aloittelijaystävälliseen ympäristöön. Monia varmasti myös kiinnostaisi kuulla, kuinka onnistuneesti ohjaus on tuotu konsolille, kun näitähän ei ilman hiirtä ja näppistä "pitänyt pystyä edes pelaamaan".

Hei sun pitää tietenkin mennä imuroimaan se demo jenkkistoresta jos arveluttaa. Sä näät ne kontrollit siitä, tosin kontrollien "imeitymisaika" on sitten varmaan vähintään parituntia, eli ihan pikasilmäilyllä et nää muuta kun sekavan näköisen pelin karkkigrafiikalla...

Anyway, jos menee tämän poimiin, niin on syytä laittaa vähän kärsivällisyyttä ja ehkä jopa hieman hermoja samaan ostoskoriin.

Kyllä siinä opettelupuuhia on edessä ihan jokaisella, ennen kun se alkaa luonaamaan. Siinä mielessä aika eri meininki siis kuin End Warissa. Ei tämä kyllä ihan kaikille varmasti sovi kirveelläkään. Ja itseasiassa eihän tämäntyyppisiä pelejä pelaa edes PC:lläkään sen paremmin kuin pieni osa massasta. Eikä se johdu pelkästään käyttöliittymästä.

Mutta tuo demo jo osoitti jo ainakin mun casessa, että hetken päästä unohtuu että millä tässä pelataan ja ohjaimesta tulee kädenjatke. Hienosti toimii! Eli tosiaankin niinku sanoinkin jo, niin ohjainkäyttöliittymä on mennyt huimasti eteenpäin sitten ensimmäisten konsoli-RTS pelien.

Mä ainakin näkisin, että tämä on paras konsoli-RTS käyttöliittymä johon olen koskenut ja muut on: LOTR II, C&C: Tiberium Wars, Universe at War: Earth Assault, C&C: Kane's Wrath, Supreme Commander. (kaikki Xboxilla)

End War on niin paljon erilainen peli kun basea ei rakenneta ja unitteja on vähän, että sitä ei oikein ole tähän vertaaminen missään mielessä eli en laita sitä tuohon listaan. Mutta aivan loistava peli tietenkin sekin on, eri tavalla.

Joo mulla on tosiaan peli, mutta aikasintaan ensi yönä kerkeen pelaan eli ensifiilarit menee väkisinkin huomiselle. Laitan kyllä jotain, varsinkin multiplayer optiot ja mappien määrät yms. kiinnostaa ainakin itseä ja veikkaan että muitakin. Täytyy ne raportoida tänne mun tai jonkun muun toimesta.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Tuli ostettua. Oulusta ostin, gigantissa ei ollut, ei anttilassa, sain viimeisen kappaleen verkkokaupasta :D

Peliseuraa kaipaan lisäilkää psn Moolle
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Tarvisin apua Empiren 2. tehtävään ja alliesien 1. ja soviettien 2.

En ole kovin pitkällä. Suosikki faction on selvästi empire.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Pelin tutorial vedetty nyt läpi ja toden totta, oppimista on ja paljon.. Ei vaikuttaisi kuitenkaan aivan mahdottomalta tehtävältä, mutta arvatenkin tässä saa mennä sen pisimmän tien kautta ennenkuin homma alkaa olla selkäytimessä. Alkaen ihan oman tukikohdan leiskan suunnittelemisesta toimivimpaan muottiin. Mistään invaasioista vielä uskalla edes ääneen puhua :D

Massasta ehkä vain marginaali on viihtynyt aiemmin tämän lajin parissa, mutta ainakin Assemblyssä RTS:ää näkee pelattavan siellä täällä ja se kyllä kielii vähättelevistä puheista huolimatta vahvasta suosiosta osassa harrastaja porukoita. Veikkaan konsoleille siirtymisen tuovan lajille paljon uusia faneja, kun siirto on tehty nyt ilmeisen tosissaan. Tätä uskalletaan viimein kokeilla.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Nyypällä ensimmäinen ilta Red Alertia nyt takana. Päälimmäisenä mielessä se kaaos joka vallitsee, kun osa omasta porukasta on kadoksissa "siellä jossain". Vaikeustaso on helppo ja ainakin kolmen ensimmäisen tehtävän suorittaminen oli todella sitä. Suurin haaste oli opetella ohjaus ja käyttöliittymän koukerot.

Hauskinta tässä on ollut flashback sinne viime vuosikymmenen cd-rom peleihin, kun osa tarinan kerronnasta on valjastettu persoonallisilla hollywood-näyttelijöillä. Ei lainkaan miinus, nostalgian ohella ihan virkistävää saada kommenttia tekemisistään vaihteeksi näin.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Tuli tossa korkattua versus neitsyys 1 vs 1 muodossa. Kyllä toimi todella hyvin, aivan kuten tietsikkaa vastaan olisi vetänyt yksinpeliä. Xboxilla tottunut näkemään edes jonkinsortin lägäämistä ulkomaalaisten kanssa, mutta tässä ei todellakaan mitään.

Mokailin kun menin tekemään secondary basea Sputnikilla ja parkkeerasin sen tyhmänä liian kauas ore minestä! Aattelin, että jaaha...se on game over sitten.

Mutta kaveri alkokin sitten tekeen heti superaseita ilman mitään base defensejä, päätin sitten käydä vallottamassa yhden inssillä ja möin sen. Kaveri vaan jatko samoilla linjoilla ja kerkesin siinä rakentaan muutamat tankit ja helikopterit. Kaiken lisäksi sitten kun hyökkäsin, niin se meni ja käytti Iron Curtainin MUN unitteihin -> VIRHE :D

Semmosta, hyvin toimii ja erittäin hieno peli. Ehkä hieman kiire tulee välillä, mutta se on sama kaikille ja 2 vs 2 ehkä hieman pienentää sitä kiirettä? Niitä matseja odotellessa, ne on kaikinpuolin hauskempia kun saa kaverin kanssa sumplia juttuja ja tehä toisiaan täydentävästi unitteja.
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Huh huh.. Soviet Mission 6 ja tuli seinä jo vastaan. Liian herkästi alkaa rakentamaan jotain The Linnoitusta mittavine puolustusratkaisuineen, kun pitäisi olla menossa sinne vihun basen suuntaan. Vielä tekemistä siinäkin, että ymmärtäisi sen kaiken informaation mitä ruudulla jaetaan. Helposti tulee syötyä yli varojen ja sitten ihmetellään kun resurssit eivät kasva ja mitään uutta kivaa ei saa luotua :o
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Huh huh.. Soviet Mission 6 ja tuli seinä jo vastaan. Liian herkästi alkaa rakentamaan jotain The Linnoitusta mittavine puolustusratkaisuineen, kun pitäisi olla menossa sinne vihun basen suuntaan. Vielä tekemistä siinäkin, että ymmärtäisi sen kaiken informaation mitä ruudulla jaetaan. Helposti tulee syötyä yli varojen ja sitten ihmetellään kun resurssit eivät kasva ja mitään uutta kivaa ei saa luotua :o

Itse en ole tätä vielä ehtinyt hankkia, mutta Command&Conquer sarjaa alusta asti PC:llä pelanneena muutama perustaktiikka, jotka ovat toimeet melko usein, ehkä tässäkin pelissä:

- rakenna heti toinen harvesteri (se vehje, joka kerää Tiberiumia/orea) kun se on mahdollista. Tuplaat tulosi ja saat rakennettua nopeammin riittävän tukikohdan, ja riuskan hyökkäysjoukon. Myöhemmin toinen refinery on myös hyvä olla olemassa ettei harvestereiden aika kulu jonottelussa.
- rakenna mahdollisimman alussa muutama nopea scout yksikkö, jolla kartoitat ympäristösi. Tällöin olet paremmin perillä mitä lähiympäristössä on tarjolla (missä hyvä Tiberium "pelto"), missä vihollisen tukikohta on ja voit paremmin ennakoida hyökkäykset.
- "strike where it hurts" eli pyri hankaloittamaan vastustajan rahan keruuta ja yritä tuhota vastustajan harvester ja refinery. Kun rahahanat sulkeutuvat, loppuu myös tukikohdan ja yksiköiden rakennus. Määrää myös omille harvestereillesi muutama saattoyksikkö, ettei vastustaja voi tehdä samaa.
- jos vastustajan tukikohdassa on vain yksi voimalaitos, on kohteen valinta helppoa. Voimalaitoksen tuhoutuminen rampauttaa koko tukikohdan. Jos vastutajalla on paljon energiaa vieviä puolustusaseita kuten Tesla Coil ja mitä niitä nyt olikaan, voi yhden voimalan tuhoaminen mykistää ne tehokkaasti vaikka useampia voimaloita olisikin.
- näiden pelien perinteinen akilleen kantapää on ollut "tank rush" taktiikan toimivuus. Riittävästi tankkeja, niin voitto on varma. Ehkä se on tähän saatu jo hiottua pois.
-aseta jokunen yksikkö etävartioiksi kauemmaksi tukikohdastasi. Näin saat varoituksen tulevista hyökkäyksistä ennenkuin tukikohtasi portille höökii 2. ja 3. panssaridivisioona. Näillä voi myös hieman hidastaa vastustajan scouttaus-toimintaa, kun joutuvat taisteluun ennenkuin ovat ehtineet tukikohtasi lähelle.
- kokoa yksiköitä osastoiksi, joita komennat yhtenä kokonaisuutena. Heikommatkin yksiköt ovat toimivia, kun niitä on useampia yhdessä. Esim. C&C:ssä oli aikanaan käsite "biker gangs" joka tarkoitti 5-6 IT-ohjuksin varustettua moottoripyörää. Nopea, liikuteltava ja tuhoisa IT-yksikkö :) Yksinään tuhoutuivat heti kättelyssä. Samoin Red Alertissa "wolf pack" eli 5-6 sukellusvenettä yhtenä joukkona, vastustajalla taas laivaston battle group kontraamassa wolf packejä.
- miehistönkuljetusvaunullinen insinöörejä tms. stealth/infiltrator yksiköitä saa aikaan pahaa jälkeä, kun sen kurvaa keskelle vastustajan tukikohtaan ja komentaa inssit töihin :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Kiitoksia hyvistä vinkeistä! Osin näillä opein on aloittelijan tuurilla osattu jo mennä :p

En tiedä miten vesistöalueet on tässä aiemmin hyödynnetty, mutta ainakin nyt sinne voi bygata lähes koko arsenaalin ilmeiseen turvaan tank rushilta (?)

Bullfrogit puolestaan ovat olleet käteviä jalkaväen yksiköiden siirtämiseen. Siihen saatoksi ilmassa päristeleviä Twinbladeja ja vedessä sekä maassa kulkevia Stingraytä. Osastojen luonti sopivasta mixistä yksiköitä on vielä tarkemmin miettimättä. Tosin on kuljetuksiin jo otettu mukaan sekalainen seurakunta. Massalla on kuitenkin menty tähän asti, perinteiseen venäläiseen strategiaan näin vakaasti luottaen :D

Kiinnostaisi tietää, millä tekniikoilla käynnistätte tuotannon alueella jonne MCV:n toimivalta ei enään yllä eikä sen siirtäminen tule kysymykseen? Myös se, miten intensiivisesti seuraatte lukuarvoja ruudulla ja mihin niistä kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota?
 
Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]

Huh, demoa tuli eilen tahkottua parisen tuntia ja kieltämättä padilla kontrollit olivat hakusessa jonkun aikaa. Nopeasti ne ns. imeytyivät selkärankaan, mutta mitäs sitten kun pitäisi isompaa sotaa aloittaa. Hiiri ja näppis olisivat se paras yhdistelmä itselle tämän pelin suhteen, mutta teidän muiden käyttäjien mielipiteistä päätellen tätä kuitenkin padilla pystyy surutta tahkomaan.

Mites tuo oppimiskäyrä tämän suhteen, eli onko järjettömästi erilaisia joukkoja ja rakennuksia? C&C-kokemukset rajoittuvat PC:llä ensimmäiseen Red Alertiin asti. Demon Allied-tehtävää en vielä sen enempiä kokeillut, joten en päässyt vielä kikkailemaan MCV-puolella.

EDIT: No niin, Allied-tehtävä meni 50 minuutissa, suurin osa ajasta menikin noiden rakennusten ja joukkojen tutkimiseen. Miellyttävää menoa, tämä menee kyllä hankintalistalle jossain välissä. Välillä oli ongelmia käskyttää kakkoskomentajaa, kun ei millään meinannut ottaa komentoja vastaan. Padilla sai sitten loppujen lopuksi yllättävän hyvän tatsin, mitä nyt joukkojen lisäily pikanäppäinten alle oli välillä hankalahkoa. Tuttua hyvää C&C-menoa, tämän parissa saa varmasti viikon jos toisenkin vierähtämään mainiosti, ja kaverin kanssa on varmasti ensiluokkaista hupia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom