Vastaus: Command & Conquer: Red Alert 3 [PS3]
Huh huh.. Soviet Mission 6 ja tuli seinä jo vastaan. Liian herkästi alkaa rakentamaan jotain The Linnoitusta mittavine puolustusratkaisuineen, kun pitäisi olla menossa sinne vihun basen suuntaan. Vielä tekemistä siinäkin, että ymmärtäisi sen kaiken informaation mitä ruudulla jaetaan. Helposti tulee syötyä yli varojen ja sitten ihmetellään kun resurssit eivät kasva ja mitään uutta kivaa ei saa luotua
Itse en ole tätä vielä ehtinyt hankkia, mutta Command&Conquer sarjaa alusta asti PC:llä pelanneena muutama perustaktiikka, jotka ovat toimeet melko usein, ehkä tässäkin pelissä:
- rakenna heti toinen harvesteri (se vehje, joka kerää Tiberiumia/orea) kun se on mahdollista. Tuplaat tulosi ja saat rakennettua nopeammin riittävän tukikohdan, ja riuskan hyökkäysjoukon. Myöhemmin toinen refinery on myös hyvä olla olemassa ettei harvestereiden aika kulu jonottelussa.
- rakenna mahdollisimman alussa muutama nopea scout yksikkö, jolla kartoitat ympäristösi. Tällöin olet paremmin perillä mitä lähiympäristössä on tarjolla (missä hyvä Tiberium "pelto"), missä vihollisen tukikohta on ja voit paremmin ennakoida hyökkäykset.
- "strike where it hurts" eli pyri hankaloittamaan vastustajan rahan keruuta ja yritä tuhota vastustajan harvester ja refinery. Kun rahahanat sulkeutuvat, loppuu myös tukikohdan ja yksiköiden rakennus. Määrää myös omille harvestereillesi muutama saattoyksikkö, ettei vastustaja voi tehdä samaa.
- jos vastustajan tukikohdassa on vain yksi voimalaitos, on kohteen valinta helppoa. Voimalaitoksen tuhoutuminen rampauttaa koko tukikohdan. Jos vastutajalla on paljon energiaa vieviä puolustusaseita kuten Tesla Coil ja mitä niitä nyt olikaan, voi yhden voimalan tuhoaminen mykistää ne tehokkaasti vaikka useampia voimaloita olisikin.
- näiden pelien perinteinen akilleen kantapää on ollut "tank rush" taktiikan toimivuus. Riittävästi tankkeja, niin voitto on varma. Ehkä se on tähän saatu jo hiottua pois.
-aseta jokunen yksikkö etävartioiksi kauemmaksi tukikohdastasi. Näin saat varoituksen tulevista hyökkäyksistä ennenkuin tukikohtasi portille höökii 2. ja 3. panssaridivisioona. Näillä voi myös hieman hidastaa vastustajan scouttaus-toimintaa, kun joutuvat taisteluun ennenkuin ovat ehtineet tukikohtasi lähelle.
- kokoa yksiköitä osastoiksi, joita komennat yhtenä kokonaisuutena. Heikommatkin yksiköt ovat toimivia, kun niitä on useampia yhdessä. Esim. C&C:ssä oli aikanaan käsite "biker gangs" joka tarkoitti 5-6 IT-ohjuksin varustettua moottoripyörää. Nopea, liikuteltava ja tuhoisa IT-yksikkö
Yksinään tuhoutuivat heti kättelyssä. Samoin Red Alertissa "wolf pack" eli 5-6 sukellusvenettä yhtenä joukkona, vastustajalla taas laivaston battle group kontraamassa wolf packejä.
- miehistönkuljetusvaunullinen insinöörejä tms. stealth/infiltrator yksiköitä saa aikaan pahaa jälkeä, kun sen kurvaa keskelle vastustajan tukikohtaan ja komentaa inssit töihin