Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Concrete Genie

JTahti

Well-Known Member
Julkaisupäivän paljastus traileri:


8.10. ja 9.10. on vähän ruuhkaa kun samoihin aikoihin ilmestyy Trine 4 ja uusin Yooka-Laylee. Olen priorisoinut Trine 4:n etusijalle.
 
Sinänsä kiinnostaisi peli, mutta vähän epäilyksiä herättää, kun pelin arvostelut julkaistaan vasta julkaisupäivänä.
 
Meidän sivuston arvio on myös tulossa julki heti huomenna aamusta.
 
Peli herätti kiinnostusta jo E3 joten täytyy tsekata jossain välissä, ihan hyviä arvostelujakin saanut.

 
Itse odottelen edelleen, niin kauan kunnes peli saa HDR päivityksen. Pelin graafinen ulkoasu kun huutaa HDR värimaailmaa, muutenhan se vaikuttaa todella hyvältä.
 
Kuten tuolta kuvankaappaus aiheesta näkyy niin ostettua tämä tuli.
Oli kyllä ihan jees. Aikaa meni 4-5 tuntia ja paljon tuli maalailtua paikkoja vaikka ei ole pakko.
Tuo pelin maailma vaan on niin masentavan näköinen, että pakkohan sitä on hienommaksi tehdä ja tuntui olevan aika sama mitä seinille viskoo niin aina se vaan näyttää hyvältä.
Tai noin mä luulin kunnes näin yhden arvostelun jossa oli lätkitty seinälle kolme aurinkoa ja muuta vastaavaa. Ehkä tässä sitten kuitenkin täytyy olla edes hieman jotain taiteellistä silmää ettei seinä näytä oksennukselta.

Kun pelistä on arviolta kolmannes jäljellä niin pelattavuus ja koko tunnelma oikeastaan muuttuu todella paljon eikä suinkaan huonolla tavalla ja olen iloinen, ettei yksikään katsomani arvostelu tuota spoilannut vaan tuosta mainittiin epämääräisesti kuten itsekin nyt teen.
PS4 pro:lla peli näyttää ihan hemmetin hyvältä ja tarkalta ja seinillä olevat maalauksetkin heijastuu vesilätäköistä.
Maalaaminen toimii myös todella luontevasti gyron avulla, mutta myös oikeaa tattia voi käyttää jos niin haluaa.

Jossain valitettiin siitä, että pelissä ei voi itse vapaasti maalata vaan maalattavat asiat valitaan luettelosta, mutta itselle tuo oli vaan hyvä asia, koska muuten ne omatkin seinät olisi näyttäneet oksennukselta.
Toki sen voi maalatessa päättää kuinka mutkalla jotkut kukat on tai kuinka iso puusta tulee joten ei kaikki näytä identtiseltä.
Myös kaikki maalattavat "henget" on suloisen rumia otuksia ja tuo on termi jota en uskonut koskaan käyttäväni.

Tässähän on myös jonkinlainen VR moodi josta löytyy kyllä tubesta videoita. Koko peliä ei siis voi tuossa moodissa pelata ja itse tuota en voinut kokeilla, koska en omista kahta move ohjainta.
Oikeastaan ainoa valituksen aihe mulla on se, että sen joulu päivityksen mukana olisi voinut tulla vielä enemmän jouluista kamaa sillä tuo oli se syy miksi päätin ostaa pelin just nyt.
Tämähän oli storessa tarjouksessa 19.95e hintaan ja muistaakseni on vielä jouluaattoon saakka ja itse sain vastinetta rahalle.

edit:

Pelissä on myös photo mode joten omista luomuksista saa ihan niin paljon nättejä kuvia kuin vaan haluaa.
 
Tuli nykyisistä alennuksista ostettua se deluxe päivitys kun maksoi enää vitosen ja ihan heittämällä tuon arvoinen.
Siinä on pelin varsin hieno ja tunnelmallinen soundtrack ja kuunnellessa taustalla on hienoja animoituja maisemia pelistä ja biisit voi myös kopsata usb tikulle.
Digitaalinen artbook tarjosi myös ihan mukavan määrän hienoa konseptitaidetta ja myös jotain wallpapereita voi kopsata usb tikulle.

Sitten tuossa tulee joku uusi maalaus setti pelin puolelle, mutta sitä en edes testannut kun koko peli ei ole enää asennettuna.

The Concrete Genie Deluxe Bundle includes four digital add-ons:
- Pond Design Pack: Expand your design toolset with 12 pond themed brushes
- The Music of Concrete Genie Digital Soundtrack
- Digital Art Book
- Lighthouse Dynamic Theme
 
Tämä tuli nyt pelattua läpi kun tuli plussalla. Hauska peli ja tarpeeksi erilainen. Henget on mahtavan hassuja ja ihan suloisiakin. Läpipeluun jälkeen piti vielä palata keräämään tästä kaikki ja platinatrophy. Kahdessa illassa meni läpi ja vielä yksi kerättävään taiteeseen. Kyllä tämä nyt kannattaa koittaa kaikkien kun ilmaiseksi saa.
 
Vaatiko platinan hankinta kokonaan uudelleen läpipeluun vai pystyykö menemään tiettyihin kohtiin tarinaa, josta puuttuvat trophyt saa?
 
Vaatiko platinan hankinta kokonaan uudelleen läpipeluun vai pystyykö menemään tiettyihin kohtiin tarinaa, josta puuttuvat trophyt saa?

Ei tarvitse uutta läpipeluuta, vaan kartta on "avoin" ekan läpipeluun jälkeen jolloin kaikki puuttuvat trophyt pystyy keräämään.
 
Olipa tämä mukava yllätys, plussalle tämä tuli controllin lisäksi niin päätin kokeilla. Alkuun sitä vaan lätkii seinään randomisti mitä sattuu, mutta pikkuhiljaa sitä alkoi taitelijaks ja oikee ajatuksella maalaa. Monet seinät piti vetää uusiks ku oli täynnä yrjöä, tarinan ja platinan jälkeen sitä jäikin peliin maalailee ja koristelee maailmaa. Rentoa meininkiä varsinkin tarinan jälkeen kun voi vapaasti liikkua ja maalata, tämän parissa rentoutuu varsin mukavasti. Graafinen ulkoasu myös miellyttää silmää, tämä pieni peli yllätti erittäin positiivisesti.
 
Tämä pelihän jakaa trophyjä kuin karkkia. Powerpyx sivun mukaan tässä on 53 trophyä, joista yksi on platinainen ja platinatrophyn vaikeudeksi on arvioitu 2/10. Keräsin kaiken kerättävän youtube oppaan avulla.
 
Ei tarvitse uutta läpipeluuta, vaan kartta on "avoin" ekan läpipeluun jälkeen jolloin kaikki puuttuvat trophyt pystyy keräämään.
Jäi se viemärialueen billboard maalaamatta, en kyllä löytänyt muuta uudestaan pääsyä sinne kuin free paint valinta. Tällöin tuon oikeaoppinen maalaaminen ei onnistu. Ei millään viitsisi aloittaa alusta.
 
Jäi se viemärialueen billboard maalaamatta, en kyllä löytänyt muuta uudestaan pääsyä sinne kuin free paint valinta. Tällöin tuon oikeaoppinen maalaaminen ei onnistu. Ei millään viitsisi aloittaa alusta.

Kyllä läpipeluun jälkeen pystyy maalaamaan noita kun valitsee ”jatka peliä”. Ainakin itse kävin yhden näin maalaamassa.
 
Kyllä läpipeluun jälkeen pystyy maalaamaan noita kun valitsee ”jatka peliä”. Ainakin itse kävin yhden näin maalaamassa.
Joo, kyllä pystyy. Oli vaan sisäänkäynti sinne viemärialueelle hukassa. Nyt on platina plakkarissa :)
 
Kirjoittelin tänään aiemmin hankinta-ketjuun, että tuli ostettua tämä Days of Play alesta fyysisenä versiona. En mitenkään hurjan paljoa tiennyt tästä etukäteen, mutta näytti ja kuulosti kiinnostavalta, niin lähti ostoskoriin.

Ja onneksi lähti. Tämähän oli aivan todella hyvä! Ahmin pelin tänään siis läpi ja jopa platinumiksi. Aikaa meni noin 8 tuntia, josta vähintäänkin viimeinen tunti tai ehkä kaksikin meni viimeisiä keräilyjuttuja etsien, kun en halunnut ottaa mitään guidea niiden etsimisen avuksi. Mutta pidin tästä siis todella paljon. Aivan omanlainen pelimekaniikka, kiinnostava tarina ja tarinankerronta, kaunis graafinen tyyli ja loppupuolella tapahtunut muutos pelimekaniikoissa kruunasi kaiken. Ainoa negatiivinen asia oli, että peli olisi saanut olla hieman pidempi. Varsinkin loppupuolen pelimekaaniikkojen muutoksen kesto oli loppujenlopuksi niin lyhyt, ettei uusiin mekaniikkoihin kunnolla edes ehtinyt tottua, kun niitä ei enää sitten tarvittukaan. Tarina oli kyllä tällaisenaankin hyvä, mutta ahneena olisin mielelläni varsinkin niillä loppupuolen toiminnoilla pelaillut pidempäänkin.

Vähän harmittaa, kun ei omista VR-settiä, eikä pääse näin ollen näkemään millainen tämä olisi ollut VR:nä pelaten. Jos joskus tulee VR-setti hankittua, niin ehdottomasti lähtee pelin VR-puolikin kokeiluun.
 
Ylös Bottom