JTahtin mainitsema lihansyöjäkasvi oli ehdottomasti se vaikein, mutta trophyn siitä sai, joten pakko oli listiä. Neljännellä yrittämällä onnistuin, optimoituani perkit riittävän hyvin. Eikä elämänmittariin jäänyt siltikään kuin sentin verran. Taistelu oli ohi noin 20 sekunnissa. En tiedä miten sen hyökkäyksiä pystyy välttämään, tuntui osuvan joka kerta - joten keskityin oman vahingon minimointiin ja kasvin nopeaan tappamiseen. Tässä kohtaa matka taisi olla pisin bossin luokse, sillä checkpointilta kesti parin minuutin verran taivaltaa pääkallopaikalle. Matkalla piti myös tappaa vihollisia suht varovaisella tyylillä, sillä täydet energiat olivat edellytyksenä ennen taistelun alkua.
Ei voi sanoa minkään pomon olevan ylivertaisen vaikea. Toiset ovat liikkuvia ja nopeita, osa kestää enemmän ja käyttää raskaita, mutta hitaita hyökkäyksiä. Itse arvioisin, että 3-4 pomotaistelua on sellaisia, jotka ovat ohi alle minuutin. Jessellä on käytössä niin iso repertuaari erilaisia juttuja, että niistä pitää vain löytää oikeat. On suojakehää, nopeita väistöliikkeitä, mahdollisuus levitoida, vihollisen ammuksen voi ottaa lennosta kiinni ja paiskata takaisin ja niin edelleen. Esteen (esim. kaide) taakse kumartumista käytin vain ensimmäisen bossin kohdalla, sen jälkeen en kertaakaan.
Raja menee kaiketi siinä, miten hyvin osaa tulkita tilannetta. Osaako suojautua ajoissa, ajoittaa väistöliikkeet oikein ja miten tarkka on ampumaan. Äänillä on iso merkitys, koska kuulokkeilla tietää tasan tarkkaan, onko kohti tulossa ohjus, milloin pystyy heittämään roinaa vihollisten päälle ja osaatko liikkua samaan aikaan, kun teet hyökkäyksiä. Arviointikykyä testataan koko ajan taistelutilanteissa. Sivutehtäviä kannattaa tahkota, niistä saa paljon kykypisteitä. Helpottaa taivalta kummasti. Mainittakoon myös, että pelissä ei voi grindata samoja vihollisia taitopisteiden saamiseksi, näin saa vain pelin sisäistä valuuttaa ja modeja.