Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Control - Yliluonnollisia voimia ja agenttitarina

Vaikuttaako kotimaisuus ostopäätökseesi?

  • Kyllä, lippu salkoon ja torille!

    Äänet: 49 42,6%
  • Ei vaikuta

    Äänet: 66 57,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    115
Nyt ei älli riitä, osaako joku auttaa? Totaalijumi ja Googlekaan ei avita. Ei spoilaa mitään mutta tagit varmuuden vuoksi:

Tehtävä nro. 7, Logistics ja turvatarkastuksen portit. Millä ihmeen ilveellä nuo saa auki? Kaikissa walktrough-teksteissä ja videoissa väki vain lompsii noiden läpi, mulla ne on lukossa. Toista tuntia koittanut pööpöillä että miten tästä eteenpäin, mutta ei keksi. Apua?
/SPOILER]
 
Ihan ok peliltä vaikuttaa nyt kun sai vähän kykyjä käyttöön.
Checkpoint systeemistä en oikein tykkää ja kartta on sekava, tuntuu että välillä ei tiedä mihin mennä.

Alkaa menemään hermot tuohon karttaan, koko ajan ihan hukassa että mihin pitää mennä, mitä järkeä tuossa on.
Itseä ei haittais yhtään vaikka tässä ois samanlainen systeemi kuin Dead Spacessa että tulee viiva mikä näyttää mihin mennä.

Onneksi tässä pystyy liikkumaan kun kartta on päällä niin se nyt jonkun verran helpottaa, no ehkä tuota oppii lukemaan paremmin kun peli etenee.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt ei älli riitä, osaako joku auttaa? Totaalijumi ja Googlekaan ei avita. Ei spoilaa mitään mutta tagit varmuuden vuoksi:

Tehtävä nro. 7, Logistics ja turvatarkastuksen portit. Millä ihmeen ilveellä nuo saa auki? Kaikissa walktrough-teksteissä ja videoissa väki vain lompsii noiden läpi, mulla ne on lukossa. Toista tuntia koittanut pööpöillä että miten tästä eteenpäin, mutta ei keksi. Apua?
/SPOILER]

Portit ovat aluksi kiinni ja vasemmalta mentäessä Medic-osaston edessä on möhnää? Tuttu tilanne. En osaa antaa suoraa vastausta tähän, mutta tein vain jotain muita tehtäviä ja jossain kohtaa se möhnä lähti edestä pois ja pääsin kiertämään Medic-osaston kautta turvaosaston puolelle. Siellä on porttien toisella puolella kytkin, joka avaa kaikki rautaportit. Hämärästi saatan muistaa, että se saattoi liittyä Ahti-talkkarin antamaan tehtävään? Poikkeapa Janitor's Officessa ja katso seinältä lisätehtäviä. Mainittu möhnä taitaa liittyä turkoosin väriseen, hohtavaan ainekseen, jonka saa putsattua ampumalla. Tämä piti tehdä monessa paikassa.

Edit. Muistin oikein, tässä video sivutehtävästä, joka avaa tien:
 
Juuri pleikkari imaisi päivityksen 1.03, kokoa 721 Mb.

In the meantime, take a look at what you can expect as part of our latest update…

General
– Bug and crash fixes to missions, combat and overall game play
– Fixed multiple issues with the PC launcher related to DX11/DX12 crashes

Performance
– Improved title stability on all platforms
– Improved general frame-rate performance through optimisations made to multiple systems and content

UI
– Improved map loading times (map will no longer tease information)
– Motion Blur On/Off toggle added to Options menu
– Film Grain On/Off toggle added to Options menu
– Fixed incorrect UI behaviour on ultra-wide monitors (PC)
– Fixed multiple issues when incorrect subtitles are shown for multiple languages
– Fixed issue when the game centers the aim on Jesse’s head
– Fixed multiple UI related issues

Progression
– Fixed an issue when player could not acquire ‘Pierce Charging Efficiency’ and ‘Spin Grouping Efficiency’ upgrade
– Fixed issue when Crafting Charge and personal Mods would not give the Weapon/Mod but take the materials (Sorry. The Board was greedy)
– Fixed issue that prevented players activating the Pierce weapon form upgrade
– Fixed issue when Jesse is unable to cleanse the ‘Transit Corridor South’ Control point upon returning from Prime Candidate Program area in the mission The Face of the Enemy
– Fixed an issue when Heptonstall would not spawn during certain story missions in the “Old Friends” side-mission (still looking for his buddy Remus)
– Fixed issue when Hiss Barrier remains in the Directorial Override mission’s Control Room if the player dies during the binding cut scene

Sound
– Fixed issue when certain licensed music tracks play after enabling the ‘Mute Copyrighted Tracks’ option
– Fixed and issue when audio is out of sync in the Dr Darling videos (PS4)

Misc
– Fixed issue with the Charge weapon forms erroneous blast radius causing (way) too much visual damage to the environments
– Fixed an issue where game would stall when completing a story mission and unlocking a trophy (PS4)
 
Juuri pleikkari imaisi päivityksen 1.03, kokoa 721 Mb.

In the meantime, take a look at what you can expect as part of our latest update…

General
– Bug and crash fixes to missions, combat and overall game play
– Fixed multiple issues with the PC launcher related to DX11/DX12 crashes

Performance
– Improved title stability on all platforms
– Improved general frame-rate performance through optimisations made to multiple systems and content

UI
– Improved map loading times (map will no longer tease information)
– Motion Blur On/Off toggle added to Options menu
– Film Grain On/Off toggle added to Options menu
– Fixed incorrect UI behaviour on ultra-wide monitors (PC)
– Fixed multiple issues when incorrect subtitles are shown for multiple languages
– Fixed issue when the game centers the aim on Jesse’s head
– Fixed multiple UI related issues

Progression
– Fixed an issue when player could not acquire ‘Pierce Charging Efficiency’ and ‘Spin Grouping Efficiency’ upgrade
– Fixed issue when Crafting Charge and personal Mods would not give the Weapon/Mod but take the materials (Sorry. The Board was greedy)
– Fixed issue that prevented players activating the Pierce weapon form upgrade
– Fixed issue when Jesse is unable to cleanse the ‘Transit Corridor South’ Control point upon returning from Prime Candidate Program area in the mission The Face of the Enemy
– Fixed an issue when Heptonstall would not spawn during certain story missions in the “Old Friends” side-mission (still looking for his buddy Remus)
– Fixed issue when Hiss Barrier remains in the Directorial Override mission’s Control Room if the player dies during the binding cut scene

Sound
– Fixed issue when certain licensed music tracks play after enabling the ‘Mute Copyrighted Tracks’ option
– Fixed and issue when audio is out of sync in the Dr Darling videos (PS4)

Misc
– Fixed issue with the Charge weapon forms erroneous blast radius causing (way) too much visual damage to the environments
– Fixed an issue where game would stall when completing a story mission and unlocking a trophy (PS4)

Laittakaahan raporttia, jotka ehditte testaamaan, että paraniko ruudunpäivitys PS4 Prolla. :)
 
Pari tuntia olen Pro:lla pelannut ja nyt tuntuis olevan lukittu 30fps ainakin pikaisella testauksella, isossa taistelussa ei notkahtanut kertaakaan vaikka räjähteli kunnolla.

En tiedä sitten kun saa niitä parempia aseita että miten pyörii.

Edit1: Hyvä homma että nyt saa motion blurrin pois, oli omaan makuun ihan liian vahva, kaikkein paras ois jos sitä pystyis portaattomasti säätämään.

Edit2: Kyllä tuo uusin päivitys paransi tätä peliä, nyt on ainakin tähän mennessä ollut aika lailla lukittu 30fps ja motion blurrin sai pois, nyt tuntuu tuo pelattavuus todella hyvältä ja jämäkältä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuntuu erittäin sujuvalta jopa peruspleikkarilla. Charge-aseen räjähdyksen tuhovoimaa kävin testaamassa ensimmäisenä, tuntuu mukavan jouhevalta kiihkeimmissäkin taisteluissa, kun ovat pienentäneet sitä. Hyvästit myös karttaongelmille, se riepoi aina välillä.
 
Uu, mama. Päivityshän kuulostaa erittäin hyvältä! Ihme, että näinkin nopeasti saivat tuutista ulos.
 
Nopeasti kyllä saivat päivityksen, joka ilmeisesti korjasi paljon asioita. Harmi vain että itse tuli jo viikossa pelattua koko peli läpi. Enemmänkin olisin voinut pelailla mutta eipä tuolla ole enää kuin Board countermeasureita ja satunnaisia taisteluita pelata.

Parhaat korjaukset tuossa on kartan varmempi toiminta ja että joitain aseita ei voi päivittää. Muistin vasta tuon listan jälkeen että itsellä oli ainakin yksi ase, jota ei ikinä voinut päivittää. Enpä kyllä jaksa enää pelkästään sen takia palata pelin ääreen mutta sitten kyllä kun tulee uutta pelattavaa.
 
Tulevista päivityksistä oli Järven Sami laittanut tällaisen kuvan:

EEL6JucWkAAzIAy


Lisää: https://controlgame.com/control-community-blog-whats-new/
 
Viimeksi muokattu:
Tämä sama hetki oli myös itselle yksi pelin upeimmista kokemuksista. Musiikin ja toiminnallisuuden tempo kulkivat käsi kädessä. Miten tuon pääsisi kokemaan uusiksi?

 
Joo, ehdottamasti Finnish Tango oli parasta pitkään aikaan. Okei, ei se ollut oikeasti tuo tehtävä vaan vasta sen jälkeinen mutta tuo on merkittävä tekijä että tuo seuraava tehtävä onnistuu. Tiedätte kyllä kun/jos olette pelin pelanneet.

Eikös noita tehtäviä voi pelata uusiksi valikosta? En ole kokeillut mutta muistelen nähneeni siellä jotain sen suuntaista. Control meni itsellä läpi jo viikossa, joten olen siirtynyt muihin peleihin. Palaan toki kun saadaan lisää pelattavaa ja lisäsisällöt on ihan pakollista kamaa tähän.
 
Tämä sama hetki oli myös itselle yksi pelin upeimmista kokemuksista. Musiikin ja toiminnallisuuden tempo kulkivat käsi kädessä. Miten tuon pääsisi kokemaan uusiksi?


Tämä oli paras kohtaus pelissä :D

 
Eikös noita tehtäviä voi pelata uusiksi valikosta? En ole kokeillut mutta muistelen nähneeni siellä jotain sen suuntaista. Control meni itsellä läpi jo viikossa, joten olen siirtynyt muihin peleihin. Palaan toki kun saadaan lisää pelattavaa ja lisäsisällöt on ihan pakollista kamaa tähän.

Tehtävät löytyvät päävalikosta, mutta siellä ilmoitetaan samalla aikaisempien tallennuksien pyyhkiytyvän, joten en ole uskaltanut edetä sitä kautta.

Lisäsisältöjä odotetaan myös täällä. Itselle kyseessä on selkeästi vuoden paras peli.
 
Kerta kiellon päälle, eli toinen arvio Controlista. Parhaimmillaan voisi antaa vitosen, toisinaan kakkosen, hämmentävää.
 
Platinaa tuli että paukahti muutama päivä sitten. Pelitunteja kertyi yllättävän paljon, arviolta reilut 30. Toisaalta yhtä trophya metsästin liian kauan, ennen kuin ymmärsin alkaa poistamaan sivutehtäviä, joissa onnistuminen perustui liikaa hyvään tuuriin. Endgamessa oli mielenkiintoista kuulla Jessen uudenkarheat kommentit, kun tulin samoille alueille uudestaan.

Nyt uskaltauduin lukemaan spoilerit tästä ketjusta, joten vieläkin olisi lisää sellaisia asioita, joita en tullut huomanneeksi. Lisäksi ainakin yksi alue näkyi seinän läpi ja reittiä en löytänyt millään. Ashtray Mazelle erityisen positiiviset näkemykset myös täältä, aivan täydellinen toimintaosuus mahtavan musiikin säestämänä. Harvoin musiikki osuu noin täydellisesti yhteen toiminnan kanssa.

Kolme kykypistettä jäi yli kaikkien taitojen avaamisen jälkeen, näille saattaa olla käyttöä jos kykypuuhun tulee myöhemmin jotain uutta. Etsiessäni reittiä eräälle pelin loppupään alueelle olin hieman turhautunut ja paiskoin tavaraa ympäriinsä. Tämän myötä tuli löydettyä salainen huone aivan vahingossa, sillä seinä hajosi :).

Bosseista arvosanan vastus ansaitsevat
Mato, joka repii palasia Jessen alta ja aiheutti tämän myötä monta kuolemaa, maan alla (jonne ei ollut asiaa ennen kuin Jesse sai "antibiootin" ympäristöä vastaan) ollut "lonkeromonsteri", jolla on erityisen voimakkaat hyökkäykset ja Tommasi, jonka pystyi haastamaan viimeisen kerran vasta Endgamessa. Kahden ensimmäisen olion nimiä en muista.
 
Ylös Bottom