Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Core vai Premium?

henkari

New Member
Core vai Premium? Tätä miettii varmasti moni xbox360 -konsolia hankkiva, kuten myös allekirjoittanut. Siispä ajattelin kysyä teiltä, kokeneemmilta konkareilta hieman apua ongelmaani, ja ehkä helpottaa myös samalla jonkun muun pään sisällä käyvää mylläkkää.

Eli itse oon nyt tässä jo pidemmän aikaa katellu tota, ja pohtinu että ostaakko core -bundle pakettina, vai sitten premium käytettynä. Ja nyt oon kattellu verkkokaupasta tätä pakettia lähinnä.
Itselle konsoli tulisi vähän sellaiseen käyttöön että yleensä yksin tulisi pelailtua, ja sitten kavereiden kanssa pientä kisailua urheilupeleissä. Eli pelejä tuskin tulisi verkossa pelailtua.
Ja tulin siihen tulokseen, että muistikortti todennäköisesti riittäisi tallennuksille, joten kovalevyä en tarvitsisi. Ja kovalevynhän saisi myöhemmin hankittua jos tarvitsee. Ehkä myös konsoli toimisi, toisinaan dvd-soittimena omassa huoneessa, miten soveltuu tähän? pyörittääkö "varmuuskopioituja" elokuvia ollenkaan?

Eli kumpi versio löytyy pelinurkkauksistanne core vai premium? pelailetteko verkossa vai pelkästään kavereiden kesken?

Kaikki mielipiteet ovat julkaisemisen arvoisia! :)
 
Vastaus: Core vai Premium?

Kyllä puoltaisin premiumia myös yksinpelilaitteeksi. Core voi tuntua hyvältä sijoitukselta alkuun, kun sen saa halvemmalla, mutta lopulta kuitenkin alkaa kaivata puuttuvia ominaisuuksia.

Pelkästään jo Live Arcaden tarjonta sekä kauppapaikalta ladattavat pelidemot ovat mielestäni hyvä syy sijoittaa samantien kovalevylliseen malliin. Urheilupelienkin demoja löytyy ihan mukavasti, mitä on sitten hyvä testailla kaverin kanssa eikä tarvitse heti juosta kauppaan ostamaan sikaa säkissä. Mukavuuteen panostettaessa langaton ohjain puolestaan rökittää core-paketin langallisen 10-0. Voipahan kaveria vastaan pelatessakin tuulettaa kunnolla huolehtimatta ohjaimesta :D

Ja mitä tuohon tarjolla olevaan pakettiin tulee niin ennemmin kannattaa sijoittaa 380 euroa suoraan premiumiin. Ostaa sitten DoA4 käytettynä tai ehkä peräti pelkkä ilmainen pelidemo riittää satunnaisiin kaverimättöihin? Kakkosohjaimen saa sijoittamalla sen 30 euroa langalliseen ohjaimeen. Tällöin paketti maksaa sen 410-440 euroa mikä nyt ei edes tunnu vielä järkyttävän paljolta tuohon 380 maksavaan coreen verrattuna. Tai jos saa hyvin varustellun premium-paketin käytettynä 380 eurolla tai halvemmalla ja takuu on kunnossa (tässä vaiheessa luonnollisesti pitäisi olla) niin säästäähän siinä rahaa.

Pitkän virren lopputulos: suosittelen ehdottomasti premium-pakettia, vaikka se vähän enemmän maksaakin.
 
Vastaus: Core vai Premium?

Premium löytyy ja sitä myös suosittelen, koska kyllähän se tulee pitemmän päälle halvemmaksi. Muistikortit on kyllä tällähetkellä aika pienia loppujenlopuksi jopa savettamisen. Lisäksi jos haluat demoja ym. sälää ladata livestä, niin silloin muistikortti on pakollinen. Jotkin pelit saattavat myös tulevaisuudessa käyttää kovalevyä välimuistina, kuten Oblivion käyttää jo nykyään, joten kovalevyn omistajilla peli pyörii tällöin sulavammin ym. Siinä muutama syy, jonka takia kannattaa hankkia suosiolla premium versio XO:sta. Mukanahan tulee myös langaton ohjain, jonka ainakin itse olen huomannut todella käteväksi. Jäät myös paitsi kromatusta levykelkasta, jos päädyt core malliin:). Eli suosittelen siis ehottomasti premium mallia. NviperO kerkesikin näköjaan jo listata mua ennen lähes samat syyt premiumin eduksi.
 
Vastaus: Core vai Premium?

Juu kyllä itse suosittelen ostamaan ehdottomasti käytetyn Premium-paketin. Itse maksoin käytetystä Premiumista 310 ja mukana tuli vielä Oblivion ja langallinen ohjain kavereita varten.:)
Paketin kuntokin oli erittäin hyvä vaikka kone oli ostettu julkaisussa.
 
Vastaus: Core vai Premium?

Kiitos vastauksista! Tämä todellakin selkiytti ajatuksia :D Pitänee rueta sitten tuota huutonettiä ja täältä vilkuilemaa tarjouksia :)
 
Vastaus: Core vai Premium?

"Ehkä myös konsoli toimisi, toisinaan dvd-soittimena omassa huoneessa, miten soveltuu tähän? pyörittääkö "varmuuskopioituja" elokuvia ollenkaan?"

Itselläni osa varmuuskopioista toimii täydellisesti ja osa ei käynnisty ollenkaan. Luultavasti johtuu lähinnä dvd:n laadusta ja "r+-/rw+-" säädöistä, joista ei selvinpäinkään ota selvää.

Myöskin muutaman aidon dvd:n kanssa on ollut ongelmia. Boxi ilmoittaa dvd:n "mixed media disciksi", eikä sitä millään ilveellä saa toimimaan.

Dvd asema on samsungin.
 
Vastaus: Core vai Premium?

Joo ei kannata edes katsoa Core paketteja päin. Premiumina 360 on tarkoitettu käytettävän.
 
Vastaus: Core vai Premium?

Ja eilen se sitten saapui X360 premium! Aivan mahtava fiilis oli kun ensimmäiset kierrokset pelasin pgr3:sta, oli hieman erinäköistä kun sillä vanhalla psx:llä :D Ja hyvin näytti pyörivän varmuuskopioidut elokuvatkin, eli kaikin puolin lunasti odotukset :) Täytynee vielä tässä kattella noi verkkopuolen asiat kuntoon niin saadaan koneesta kaikki ilo irti :)

Isot kiitokset koneesta prisoner:lle!
 
Vastaus: Core vai Premium?

No niin, aiheen aloittaja onkin jo saanut ongelmaansa hyvän vastauksen ja oikeaksi valinta osui. Itse olen myös ostamassa 360:stä ja Corea en ole edes harkinnut, koska kovalevy on käytännössä pakollinen varustus. Ja siinäpä se hintaero sitten olikin...

Ohjainkin on langaton, joka on kyllä paljon mukavampi käyttää kuin perus johto kiinni ja menoksi padi. Siis kaikki jotka tätä vielä mahdollisesti mietitte, ostakaa suoraan Premium paketti.
 
Vastaus: Core vai Premium?

Noniin, onnea uudelle Premium-boksille. Valinta oli ainoastaan oikea.

PGR3:a tässä olen itsekin taas hakannut. Sen pariin jaksaa aina palata. Sano kun olet live-uralla vähän saanut korvantaustoja kuiviksi, niin vedetään matsia niin että silmämunat erittää hikeä!
 
Vastaus: Core vai Premium?

Itse saan tänään xo:n fifa 2006 -version..mielestäni siinä on kaikki tarvittava roina + peli. Ilmeisesti kuitenkin coresta rakennettu paketti tämä aikaisemmin mainittu paketti..No ostan erikseen headsetin, jos moiselle käyttöä tulee :)

terve vaan.

-htu-
 
Vastaus: Core vai Premium?

htu sanoi:
Itse saan tänään xo:n fifa 2006 -version..mielestäni siinä on kaikki tarvittava roina + peli. Ilmeisesti kuitenkin coresta rakennettu paketti tämä aikaisemmin mainittu paketti..No ostan erikseen headsetin, jos moiselle käyttöä tulee :)

terve vaan.

-htu-
Tossahan tulee headset mukan...
 
Vastaus: Core vai Premium?

Tempura sanoi:
Noniin, onnea uudelle Premium-boksille. Valinta oli ainoastaan oikea.

PGR3:a tässä olen itsekin taas hakannut. Sen pariin jaksaa aina palata. Sano kun olet live-uralla vähän saanut korvantaustoja kuiviksi, niin vedetään matsia niin että silmämunat erittää hikeä!

Muuten idea on enemmän kuin houkutteleva, mutta kun ei ole tuo boxi vielä yhteyksissä ulkomaailmaan. Olen koittanut tuota isäpappaa suostutella että vaihdettais tää langaton kunnolliseen laajakaistaan että sais jaettua tämän netin, kun ei näillä purkkavirityksillä ole edes semmosta mahdollisuutta.
 
Vastaus: Core vai Premium?

Itse ostin Core paketin (haha naurakaa vain:D ), kun se oli tarjouksessa 249 ja siihen kiintolevy erikseen, niin hintaa tuli yhteensä 349. Langattomalla ohjaimella en tee oikein mitään ja headset olis turha vielä kun liveen en saa yhdistettyä boksia kovin usein...
 
Vastaus: Core vai Premium?

Premium.

Ihan jo siitäkin syystä, että Coren kanssa pitäisi sitten ostaa muistikortti pelitallennuksille, joka jo itsessään on varmaan + jotain 30 (?) Coren hintaan. Eli Premiumin kanssa ei tarvitse kikkailla muistarien kanssa, ja kovalevy on muutenkin erittäin mukava juttu olla ilmaisia pelidemoja ajatellen. Latausajat ovat myös ankeampia Corettajalle, kuin Premium-omistajalle.

Syystäkin näitä Coren kaltaisia redusoituja paketteja kutsutaan "karvalakki versioiksi". Eli se kovon hankinta kui-ten-kin tulee eteen jossain vaiheessa, ja sitten se onkin sen 100. Tällä lisäsijoittamisella kun saa sitten ne kaikki härpäkkeet ja langattomat ohjaimet ihan alusta, miksi hankkia Core ja maksaa liikaa muusta tavarasta myöhemmin?

Jos ei ole fyysistä pätäkkää heti laittaa Premiumiin, niin sitten hops nops Hobby Halliin/Netanttilaan tilaamaan osamaksulla. Osamaksettu Premium on edelleen halvempi kuin Core + kovo.
 
Vastaus: Core vai Premium?

PaavoGold sanoi:
Premium.

Ihan jo siitäkin syystä, että Coren kanssa pitäisi sitten ostaa muistikortti pelitallennuksille, joka jo itsessään on varmaan + jotain 30 (?) Coren hintaan. Eli Premiumin kanssa ei tarvitse kikkailla muistarien kanssa, ja kovalevy on muutenkin erittäin mukava juttu olla ilmaisia pelidemoja ajatellen. Latausajat ovat myös ankeampia Corettajalle, kuin Premium-omistajalle.

Syystäkin näitä Coren kaltaisia redusoituja paketteja kutsutaan "karvalakki versioiksi". Eli se kovon hankinta kui-ten-kin tulee eteen jossain vaiheessa, ja sitten se onkin sen 100. Tällä lisäsijoittamisella kun saa sitten ne kaikki härpäkkeet ja langattomat ohjaimet ihan alusta, miksi hankkia Core ja maksaa liikaa muusta tavarasta myöhemmin?

Jos ei ole fyysistä pätäkkää heti laittaa Premiumiin, niin sitten hops nops Hobby Halliin/Netanttilaan tilaamaan osamaksulla. Osamaksettu Premium on edelleen halvempi kuin Core + kovo.

Tai todellakin jos tulee kovin nuuka olo :p niin kannattaa ostaa käytettynä niinkuin minä tein :)
Alle tuon 349e sain premiumin joka oli kuten uusi, 1.5v takuuta jäljellä + yhden pelin! Ja säästin vielä tuon 9e mitä joona_89 laittoi core-versioonsa :) Mutta kukin ostaa sen mukaan mitä tietää tarvitsevansa, eikä siitä pidä mennä moittimaan :)
 
Vastaus: Core vai Premium?

Colibri sanoi:
Tossahan tulee headset mukan...

Jep niin teki..Mutta kuten monelle muullekin kohtalotoverille on käyny: Fifa peli ei toimi x)

Noo..kuhan muuten konsoli toimii niin ok. Pistän pelin vaihtoon..sen muistaakseni kuitenkin sai vaihdettua.

-htu-
 
Vastaus: Core vai Premium?

henkari sanoi:
Muuten idea on enemmän kuin houkutteleva, mutta kun ei ole tuo boxi vielä yhteyksissä ulkomaailmaan. Olen koittanut tuota isäpappaa suostutella että vaihdettais tää langaton kunnolliseen laajakaistaan että sais jaettua tämän netin, kun ei näillä purkkavirityksillä ole edes semmosta mahdollisuutta.

Ei muutakuin isäukolle vaan faktoja kouraan. Tee pari palvelusta sille, vaihda vaikka sen autoon öljyt. Sehän on selvä, että teikäläisen pitää kuitenkin päästä tahkomaan PGR:ää liveen tai muuten elämä on karua!
 
Vastaus: Core vai Premium?

htu sanoi:
Jep niin teki..Mutta kuten monelle muullekin kohtalotoverille on käyny: Fifa peli ei toimi x)

Toi on ominaisuus noissa fifoissa. Ei kuulemma toimi juuri mikään fifa mikä tulee koneen mukana. Noin mulle ilmotettiin kun kyselin oman kohtaloa. Onneksi tuolta mikkisoftalta tulee alle viikossa uus kotiin toimitettuna. Palloa sit joutuskin odottaa kuukauden.
 
Vastaus: Core vai Premium?

Ehkä vähä tyhmä kysymys, mutta kysyn kumminkin.
Eli eikö liveen muka pääse jos ei oo ostanu coreen kiintolevyä????

Oon vain aikeis ostaa täs ton X360 Coren (ehkä) niin sitte jää tota rahaa tohon Wii:hinkin

Tota Prerium pakettia en voi edes harkita ku sitte ei riitä rahart tohon Wii:hin, niin onko tälläses tapaukses järkevää ostaa toi Core?
Kumminki haluaisin ton Boksinkin mutta Wii on se ykkönen minulle.
Jos Boksin ostaisin niin itte ostaisin varmaan konsolin ja veli sitte muistikortin & jonku pelin(, jos se nyt innostuu).
Mikään demojen lataaminen ei sillai ole tärkeää minulle, eikä skään jos ei sais livessä pelata mikään suuri menetys oo.
Jos pelaan jotain online pelejä niin peeceellä FPS pelejä.
 
Ylös Bottom