Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Ootteko muuten kokeillu onko d-padilla vai tatilla helpompi pelata? Voiko olla että peli on niin uskollisesti käännetty että on d-padilla pelaamiselle suunattu? :D
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Ootteko muuten kokeillu onko d-padilla vai tatilla helpompi pelata? Voiko olla että peli on niin uskollisesti käännetty että on d-padilla pelaamiselle suunattu? :D
Digital Foundryn analyysivideon perusteella jäi sellainen vaikutelma, että tatilla sujuu helpommin.
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Itselle d-pad on paljon helmompi tapa ohjata.

Mutta helkutti kun on vaikeita pelejä :O Crash ykkönen jäi suosiolla myöhemmäksi kun pääsi ekan saaren koska niin tuskaista on eteneminen, crash 2 on paljon monipuolisempi ja parempi peli kuin ensimmäinen. Kyllähän näitä mielikseen pelaa mutta on se selvää että ei nämä pelit pärjää esim R&C tai jak & daxter sarjoille, ps1 ajoilta on tasohyppely pelit kuitenkin niin paljon parantuneet.
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Jos peli tulee myös joulukuussa xboxille niin voisin kyllä sen ostaa sillekin, tiedä vaikka päästäisiin sillä siihen 60fps ja jopa 4k resoluutioon samalla :D
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Onpa muuten ykkönen haastava. Olen nyt kakkossaaren lopussa ja on tullut kuoltua enemmän kuin kehtaan myöntää. Toisaalta taas kolmonen meni eilen yhdeltä istumalta läpi. Varmaan jonkun 4,5 tuntia se otti. Hemmetin hauskoja pelejä, vaikkakin ykkönen jopa vähän rasittavan vaikea. 60fps olisi ollut iso plussa, muuten ei valittamista käännöstyöstä.
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Meh. 3D ja tasoloikka eivät kuulu samaan lauseeseen. Crash on muutenkin ollut minusta aina lähinnä ärsyttävä peli.
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Meh. 3D ja tasoloikka eivät kuulu samaan lauseeseen. Crash on muutenkin ollut minusta aina lähinnä ärsyttävä peli.

On tässä 2D osioitakin. Eikä ole keltään pois vaikka sinä et tykkää. Aika moni muu tykkää ;)

Todella monen remasterin tai remaken jälkeen olen huomannut, että aika on kullannut muistot. Niin ei kuitenkaan käynyt Crash trilogian kanssa. Tämä on edelleen todella hauskaa ja haastavaa. Ai että kun tuli hyvät fiilikset kun kuuli saman äänimaiseman kuin silloin aikoinaan.
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Oliko nämä crash kolmosen ajo kentät näin oksettavaa paskaa lapsena vai muistanko aivan väärin taas kaiken? :D
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Onpa muuten ykkönen haastava. Olen nyt kakkossaaren lopussa ja on tullut kuoltua enemmän kuin kehtaan myöntää. Toisaalta taas kolmonen meni eilen yhdeltä istumalta läpi. Varmaan jonkun 4,5 tuntia se otti. Hemmetin hauskoja pelejä, vaikkakin ykkönen jopa vähän rasittavan vaikea. 60fps olisi ollut iso plussa, muuten ei valittamista käännöstyöstä.

Toi ensimmäinen osa oli todellakin melko haastava. Tuntui paljon haastavammalta kuin lapsena tai sitten aika vaan kullannut muistot :D. Tuli kyllä kuoltua pirun monta kertaa, mutta menihän se läpi. Platinumin hankkiminen siitä voi ollakin sitten toinen juttu, kun siellä on muutama melko rasittava mappi jossa ei saisi kuolla ollenkaan, että saa gemit. Kuitenkin nautin, joka hetkestä vaikka omassa huumorintajussa oli muutaman kerran pidättelemistä parissa kohtaa. Hyvä peli edelleenkin. Kerkesin myös jo hieman toista osaa alotteleen ja on kyllä paljon monipuolisempi liikkumisen suhteen ja myöskin helpompi. On myös oma suosikkini trilogiasta ja varmasti tuli tätä osaa eniten pelattua pienenä, ensimmäinen ps1 peli, jonka olen ikinä omistanut.
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Jep näin oli, ihme etteivät antaneet mahdollisuutta 1080p/60fps tai 1440p/30fps Prolla.

Todellakin. Tälläisessa pelissä missä ohjaus sais olla tarkempaa. 60fps loistais.

On se kummallista vaikka tehot kyllä salettiin antais varaa ajaa vanhoja pelejä kovemmalla fpsällä.
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Mikä ärsyttävintä, tuosta DF videosta selviää että peliä esiteltiin 60 fps versiolla. Kai siellä päätettiin että se ei ollut tarpeeksi nätti ja grafiikat > FPS. Tai sitten eivät saaneet pysymään sitä vakaasti 60.
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

kyllä on sony omia peleja ainakin cras 1 ja 2 sonyn maskotti pelit
eli ei tuu boxille ollenkaa piste.
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

kyllä on sony omia peleja ainakin cras 1 ja 2 sonyn maskotti pelit
eli ei tuu boxille ollenkaa piste.
Ne olivat silloin aikoinaan Sonyn omia pelejä, nämä Remasteredit ovat taas Activisionin julkaisemia. Joten ei ole mitään syytä, ettei niitä voitaisi joskus myöhemmin julkaista myös xboksille.. :rolleyes:
 
Mikä ärsyttävintä, tuosta DF videosta selviää että peliä esiteltiin 60 fps versiolla. Kai siellä päätettiin että se ei ollut tarpeeksi nätti ja grafiikat > FPS. Tai sitten eivät saaneet pysymään sitä vakaasti 60.

Tuosta oli vähän juttua, että peli sisältää hyvin suuren määrän alkuperäisen pelin dataa ja peli olisi mennyt perusteellisesti rikki, mikäli se oltaisiin käännetty 60fps. Tällöin esimerkiksi hyppyjen ajoitus olisi mennyt alkuperäiseen verrattuna uusiksi.
Tuo lienee todellinen syy, sillä graafisesti tuossa ei ole mitään mikä estäisi paremman ruudunpäivityksen.
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Tein muutaman Trophy Guiden piilotettuun Trophyyn Crash Bandicoot kolmosessa:

[video=youtube;jrtmSrQ-7RU]https://www.youtube.com/watch?v=jrtmSrQ-7RU[/video]

[video=youtube;St7SxazLVXA]https://www.youtube.com/watch?v=St7SxazLVXA[/video]
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Tuosta oli vähän juttua, että peli sisältää hyvin suuren määrän alkuperäisen pelin dataa ja peli olisi mennyt perusteellisesti rikki, mikäli se oltaisiin käännetty 60fps. Tällöin esimerkiksi hyppyjen ajoitus olisi mennyt alkuperäiseen verrattuna uusiksi.
Tuo lienee todellinen syy, sillä graafisesti tuossa ei ole mitään mikä estäisi paremman ruudunpäivityksen.

Ah kiitos tästä, selvensi asiaa.
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Tänään tuli koko päivä ahkeroitua kakkosen kanssa ja nyt on läpäisty peli 100% läpi. (Eli siis kerättyä kaikki kristallit ja timantit.) Kärsivällisyyttä ei ainakaan ole meikäläiselle kertynyt parissa kymmenessä vuodessa, sillä jos samanlaista kielenkäyttöä olisin penskana käyttänyt kuin tänään, olisi äiti jo viennyt pleikkarin ja pelin myyntiin hyvin nopeasti. Sen verran ärräpäitä pääsi tänään suusta.

Mielestäni suurin syy näitten pelien vaikeuteen on epätarkka ohjaus. Niin monesti kun piti esim. jonkun rotkon yllä olevaan laatikon päälle hypätä, niin eikö se Crash vaan mene ohi ja tipahda suoraan kuolemaan. Ongelma korostui varsinkin kentissä, missä piti kuolematta selvitä kentän "pääkallo-reitille"", jotta pääsi noukkimaan piilotetun timantin. Tosi jos pelkän tarinan haluaa läpäistä, eli kerätä vaan kaikki kristallit, ei pahemmin vaikeuksia tule, kun laatikoistakaan ei tarvitse välittää ja loppujen lopuksi lisäelämiä tulee, noh melko helposti. (Heh, aloinkin juuri miettimään, että koska viimeksi olen pelannut peliä, missä oli elämät näkyivät vielä numeroina. :D)

Ehkä aika on hieman kullannut muistot, mutta ottaen huomioon, että olin tänään pleikkarin ääressä käytännössä koko päivän, niin ainakin on myönnettävä, että koukuttavia nämä pelit edelleen ovat.

Huomenna sitten kolmosen kimppuun...
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

silti ne on sony omistamaa pelisarja ei se miksikä muutu jos vaikka activiiso julkaisee ne sony ne omistaa.
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Onpa muuten ykkönen haastava. Olen nyt kakkossaaren lopussa ja on tullut kuoltua enemmän kuin kehtaan myöntää.

Onneksi tässä ei kuitenkaan ilmeisesti ole sitä alkuperäisen paskaa tallennus systeemiä. Siinähän pystyi tallentamaan vain kun ensin keräsi ne kolme kuvaa jonka jälkeen piti vielä läpäistä bonus kenttä.
Itse sorruin käyttämään koodeja kun peli oli muutenkin jo tarpeeksi haastava ja sitten niissä loppu puolen bonus kentissäkin oli lähinnä tnt laatikoita ja niissä tuli kuoltua joten ei sitten tallennettu.
Kun game over iski niin piti palata useampi kenttä taaksepäin.
 
Ylös Bottom