Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Crimson Desert

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Qwerty1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
modaajat on tehny pelille ihmeitä, ja itse olenkin niitä ahkerasti asennellu löytyy 1500 spacen storage, stakable inventory eli kaikki samanlaiset aseet ja muut stackkaa yms, eikä vie enää jokainen kappale erikseen inventory tilaa ja sit asentelin modin missä vendoreilla on huomattavasti enemmän myytäviä kappaleita esim vaikka oreja ja muita.
Noiha rikkoo pelin henkeä aika paljon.

Noiha rikkoo pelin henkeä aika paljon.

aa mun mielestä ne on enemmän quality of life impromentsejä se että nostaa private storagen koon 1500 eikä tarvii kärvistellä 200 kanssa, et käsittämätöntä et se on pieni, varsinkin mitä pidämälle peliä pelaa niin ongelmia alkaa tulemaan sen kanssa, sinne pelin default private storageen ei mahdu läheskään kaikkea mitä haluaisi ja sitten kun se on tarkoitus olla vielä se lost loot chest samalla niin uskon että ne nostaa sitä muutenkin jossain tulevissa patcheissa, mutta nyt ei tarvii patchia odotella ku modi korjaa sen asian.

modaajat on tehny pelille ihmeitä, ja itse olenkin niitä ahkerasti asennellu löytyy 1500 spacen storage, stakable inventory eli kaikki samanlaiset aseet ja muut stackkaa yms, eikä vie enää jokainen kappale erikseen inventory tilaa ja sit asentelin modin missä vendoreilla on huomattavasti enemmän myytäviä kappaleita esim vaikka oreja ja muita.
Itsellä just iso osa pelin viehätystä on se, että noista sivutehtävistä saa todella hyvin itemslotteja. Kerrankin peli, jossa "paskatehtävistä" saa jotain järkevää. Noin 200 paikkaa taitaa itsellä olla tällä hetkellä, eikä kyllä ole ollut ongelmia sen kanssa että olisi liian vähän tilaa.

Itsellä just iso osa pelin viehätystä on se, että noista sivutehtävistä saa todella hyvin itemslotteja. Kerrankin peli, jossa "paskatehtävistä" saa jotain järkevää. Noin 200 paikkaa taitaa itsellä olla tällä hetkellä, eikä kyllä ole ollut ongelmia sen kanssa että olisi liian vähän tilaa.

joo ei se kaikille varmaan ongelma oo ite kun tykkään jäädä farmaa sitä loottia niin saattaa olla 50-70 eri miekkaa ja muuta inventoryssä yms nii.n varsinkin tässä nyt kun alkaa olemaan pelin loppu puolella, taitaa olla 3 chapteria jäljellä, niin varsinkin tuo pelin private storagen koko on alkanut pämmimään aikalailla niin tein itselleni quality of life parannuksia, muutenkin se että jos kaikki muukin stackkaa niin miksei sitten samat varusteet stackkaisi myöskin. ja varsinkin ötököiden kuuluisi jo defaultisti stackata. et pelissä on monia asioita jotka vie vain turhaan sitä inventory tilaa, enemmän kun pitäisi.

aa mun mielestä ne on enemmän quality of life impromentsejä se että nostaa private storagen koon 1500 eikä tarvii kärvistellä 200 kanssa, et käsittämätöntä et se on pieni, varsinkin mitä pidämälle peliä pelaa niin ongelmia alkaa tulemaan sen kanssa, sinne pelin default private storageen ei mahdu läheskään kaikkea mitä haluaisi ja sitten kun se on tarkoitus olla vielä se lost loot chest samalla niin uskon että ne nostaa sitä muutenkin jossain tulevissa patcheissa, mutta nyt ei tarvii patchia odotella ku modi korjaa sen asian.
’I reject this reality and replace it with my own’ :D

Viimeksi muokattu:
Slotteja lisää ja oret kauppiaalta. Todellakin QoL. Itse asiaan. Peliä kohta takana 14 tuntia ja meno on ällistyttävän hienoa. Nyt menossa taas tutkiskelu lähimaastossa ja rautaa etsien. Hauska juttu sinäänsä ku alussa poimin marigoldin, ni olin jo etsimässä alchemya ja mielessä marigold potelit. Hieman tässä pelissä kummitelee KCD peli takaraivossa :D

Crimson Desert on ainakin tähän asti jättänyt minulle vähän ristiriitaisen fiiliksen. Parasta pelissä on ehdottomasti sen valtava ja näyttävä avoin maailma, joka tuntuu oikeasti elävältä ja onhan siellä paljon myös tekemistä. Tutkiminen on palkitsevaa ja välillä vastaan tulee todella hienoja hetkiä, joissa peli oikein loistaa. Myös taistelussa on potentiaalia, sillä siinä on paljon erilaisia liikkeitä ja vaihtoehtoja, ja kun homma toimii, se tuntuu oikeasti hyvältä pelata. Lisäksi sivutehtävissä ja pienemmissä tarinoissa on yllättävän paljon kiinnostavia juttuja, jotka pitävät otteessaan paremmin kuin pääjuoni.

Negatiivisena puolena peli tuntuu kuitenkin paikoin sekavalta ja jopa ylikuormittavalta. Alku on aika raskas, kun peli heittää kerralla paljon mekaniikkoja ilman kunnollista opastusta, ja ohjaus sekä käyttöliittymä voivat tuntua kömpelöiltä. Tarina ei ainakaan vielä ole oikein napannut, ja kokonaisuus tuntuu vähän hajanaiselta, ikään kuin peli yrittäisi tehdä liikaa asioita samaan aikaan. Vaikka maailmassa on paljon sisältöä, kaikki ei tunnu yhtä viimeistellyltä, ja välillä vastaan tulee pieniä turhautumisen hetkiä.

Näillä kokemuksilla sanoisin, että kyseessä on kunnianhimoinen peli, jossa on paljon potentiaalia, mutta myös selkeitä ongelmia. En ole vielä hirveästi pelannut, joten mielipide voi muuttua vielä suuntaan tai toiseen ajan kanssa.

No kyllä tässä mennään omaan makuun jo ihan heittämällä huijaamisen puolelle :D pelaan itse mieluummin niillä korteilla, joita kehittäjät ovat mulle halunneet antaa.
Samaa mieltä, ei vaan sovi itelle nuo koska helpottaa peliä älyttömästi ja rikkoo samalla, noi vielä vaikuttaa muuhunki esim 1500 invi, ok voit kerää tuhottomasti tavaraa ja myydä = vähä ku käyttäsit money cheatia osittain.

Oon joskus pc:llä pelatessani käyttäny ja huomasin heti kuinka sellanen saavuttaminen pelissä katos. Ihmiset erilaisia ja käyttää ken käyttää, mutta omaa peliäni en halua sotkea niillä, vaan kuten sanoit, meen tekijöiden korteilla koska näin on tarkotettu.
Toki ennen tätä kuvaa mä porasin mininig drillillä ton mutsin kuoliaaksi ja kuvan jälkeen heitin karitsan vuorelta alas. Hyvää pääsiäistä! :D
Mä heitin sen "linnun" kalliolta alas joka ei lennä ja yritin näin opettaa sen lentää, oon ihan kauhee ihminen, sinne mätkähti :D

edelleenkään invi ei ole mitään 1500 vaan PRIVATE STORAGE ELI SE PRIVATE CHEST! inventory on itselle on se mikä alunperinkin ollut peliä pelatessa ja questeillä avatessa., eli oisko nyt 220, mutta sillä erotuksella että asiat stackkaa, tuon private storage muutoksen devaajat jossain vaiheessa todennäköisesti nostavat ainakin 500 kun ihmiset ovat sitä kyselleet, no myöhemmin tulette huomaamaan että pelin default private storage tulee aiheuttamaan ongelmia johtuen siitä miten paljon loottia tulee loppu puolella peliä.

tämän nostin 1500 itselleni

Screenshot 2026-04-03 151431.png

Viimeksi muokattu:
Kyl mullekin kelpaisi isompi storage, varsinkin jos haluaa noita ötököitä, varusteita ym kerätä. Lisäksi noi abyss gearit on nyt ruvennut viemään tilaa nii äkkiä toi on kyl mullaki täynnä. Ironia ym kiveä en kerää ku tietyn verran ku en tiiä tarviiko sitä lopulta nii paljoa kuitenkaan. Toivottavasti isontavat tuota arkkua oikeilla päivityksillä vielä (tai että sais useamman arkun).

Jo ois kyl kiva jos nuo perhoset ym menis samoihin stackeihin edes.

Onko sil inventoryn koolla sit väliä onko 220 vaiko 1000 jos ne kamat stackaa? Sehä on käytännös loputon se koko silloin.

Seki et orea/matskua on enemmän myynnis ni pilaa tutkimisen periaattees ja hahmon progression. Saat miltein heti päivitykset tappiin pois lukien viimestä ku se pitää eriksee hakea, toki sillekki varmaa modi on jo käytös.

Sitä paitsi jos peliä pelaa normaalisti ja vaikka nostaa suosiotaa kauppiaiden silmis ni ne avaa lisää myyntiä sulle ilman modejakin.

Älä sit tuu tänne kertoo mite helppo peli eikä mitää tutkittavaa ;)

Onko täällä PC-pelaajia jotka on saanut grafiikka-asetukset jotenkuten järkeväksi? Itsellä koneessa R7 5700X3D, RX 9070 XT OC ja 64 GB RAMia mutta jotenki ei mikään asetus tunnu olevan hyvä. Kun laittaa kaiken tappiin ja Ray Regenerationin päälle, niin fps putoaa johonkin 40 tienoolle. Sitten jos sen ottaa pois päältä ja jättää muut asetukset täysille niin pyörii sulavasti mutta kuva tuntuu jotenkin epäluonnolliselta ja kaikki on "liian" terävää. Arvostaisin jos jollain on jotain hyviä vinkkejä...

Onko sil inventoryn koolla sit väliä onko 220 vaiko 1000 jos ne kamat stackaa? Sehä on käytännös loputon se koko silloin.

Seki et orea/matskua on enemmän myynnis ni pilaa tutkimisen periaattees ja hahmon progression. Saat miltein heti päivitykset tappiin pois lukien viimestä ku se pitää eriksee hakea, toki sillekki varmaa modi on jo käytös.

Sitä paitsi jos peliä pelaa normaalisti ja vaikka nostaa suosiotaa kauppiaiden silmis ni ne avaa lisää myyntiä sulle ilman modejakin.

Älä sit tuu tänne kertoo mite helppo peli eikä mitää tutkittavaa ;)

tosiaan yksikään modi mitä olen asentanut ei tuo mitään lisää peliin, vaan ovat tosiaan ihan puhtaita quality of life ominaisuuksia, eli sellaisia ominaisuuksia mitä todennäköisesti sisäillään peliin muutenkin tulevissa patcheissä, esim otan esimerkkinä nyt vaikka sen ore ja materiaali modin se ei ole mikään modi missä vendorilla on 99 oreja, vain se oma modi on 2x multiplier eli se ei tuo vendoreille uusia oreja mitä ne ei normaalisti myisi, eli sen sijaan että joku vendor myy vaikka 2-4 iron orea niin tuo oma myyjä myy vaikka sitten 6-8 iron orea. 4 bloodstonea yms. eli ei mitään mikä rikkoisi pelin vaan sellaisia ominaisuuksia mitkä tekee pelistä paremman. ja sellaisia ominaisuuksia mitä moni on toivonut esim tuolla discordin puolella ja todennäköisesti kun devaajat kuuntelee discordin ehdotuksia niin noita tullaan myös lisäämään.

sitten se item stack modi ei ole modia missä sä voit päättää mikä stackkaa niin kun sanoin aiemmin pelissä pitäisi olla oletuksena se että ötökät ja muut stackkaa. eli on modi että kaikki samanlaiset itemit stackkaa tai sitten vetää defaulttina, ja itse kun keräilen ötököitä kun teen taikajuomia niin itsellä se inventory täyttyy, todella nopeasti koska ötökät ei defaultista stäckkää, ja koska nää loppupään vihollijoukot on 30-50 per lauma niin hukut muuten loottiin. niin sen sijaan että vekslaisin jatkuvasti camp:ssä tai tukikohdassa myymässä ja varastoimassa ötököitä ja muita niin päätin asentaa tuon modin ettei tarvitse tehdä tuota jatkuvasti.

Viimeksi muokattu:
Eipä ne pelinkehittäjät mitään jumalia ole jotka päättää meidän kuolevaisten elämästä: Pelit ovat viihdettä ja jos niistä saa enemmän irti modeilla niin antaa palaa vaan.

Itse asentaisin mielelläni esim. modin jolla merirosvohattuun saisi abyss gear slotin sen sijaan että seikkailisin peltiämpäri päässäni, mutta ei ikävä kyllä ole pleikkarilla mahdollista.

Ylös Bottom