Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Crimson Desert

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Qwerty1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pieni halu ostaa peli nousi kun luki positiivisia kommentteja mutta sitten kun meni tutkimaan vähän syvemmälle niin paljon on ihmisillä ongelmia pelin kanssa ja varsinkin kontrollien. Myöskin PS5 Pro pelaajat sanovat ettei peli näytä niin hyvältä kun DF hehkutti. Stiimin Mixed arviot kertoo aika paljon pelistä joten parempi jäädä vaan odottelee isoja aleja ennenkuin tähän uskaltaa koskea.

Pleikalla peli myös kaatuu jatkuvasti jos karttaa enemmän tuijottaa. Ilmeisesti varsinkin jos zoomaa sitä isommaksi. Pari kertaa jo itellä kaatunut nii vältän nyt kartan katselua.. mikä ois kuitenkin aika oleellinen asia tässä pelissä.

Muutoin on iha positiivinen fiilis ekojen tuntien jälkeen. Kontrollit tosiaan vaatii totuttelua, ja ois kiva jos vois ite mapata niitä vähän toisin.

Pleikalla peli myös kaatuu jatkuvasti jos karttaa enemmän tuijottaa. Ilmeisesti varsinkin jos zoomaa sitä isommaksi. Pari kertaa jo itellä kaatunut nii vältän nyt kartan katselua.. mikä ois kuitenkin aika oleellinen asia tässä pelissä.

Muutoin on iha positiivinen fiilis ekojen tuntien jälkeen. Kontrollit tosiaan vaatii totuttelua, ja ois kiva jos vois ite mapata niitä vähän toisin.
Jännä nähdä koska kaatuu ekan kerran, nyt 3h menty ilman ongelmia enkä ole bugejakaa huomannu, harvoin edes huomaan, karttaa myös selaillut. Kontrollit aiheuttaa kyllä ihmetystä alkuun ku joutuu vähän opettelee, toisaalta tykkään ku pitää mukautua peliin mutta eihän se kaikille sovi. Ite kun on rauhallinen pelaaja eikä sillee äkkiä äkkiä toi tosta nopee ja tuo, ni voin kuvitella kuinka sellanen persoona turhautuu.

Jännä nähdä koska kaatuu ekan kerran, nyt 3h menty ilman ongelmia enkä ole bugejakaa huomannu, harvoin edes huomaan, karttaa myös selaillut. Kontrollit aiheuttaa kyllä ihmetystä alkuun ku joutuu vähän opettelee, toisaalta tykkään ku pitää mukautua peliin mutta eihän se kaikille sovi. Ite kun on rauhallinen pelaaja eikä sillee äkkiä äkkiä toi tosta nopee ja tuo, ni voin kuvitella kuinka sellanen persoona turhautuu.
Vaikka peliä en ole pelannut. Niin bugit on sinäänsä hauska juttu, että sama bugi ei ole kaikilla samalla laitteella samoissa asioissa. Eilen yöllä kun katoin kleanin peliä, ni kaverin pelityyli on juuri tuo käveleminen ja ns larppaaminen. Itselläni myös tän tyylisissä sama vika.

Vaikka peliä en ole pelannut. Niin bugit on sinäänsä hauska juttu, että sama bugi ei ole kaikilla samalla laitteella samoissa asioissa. Eilen yöllä kun katoin kleanin peliä, ni kaverin pelityyli on juuri tuo käveleminen ja ns larppaaminen. Itselläni myös tän tyylisissä sama vika.
Varmasti vaikuttaa pelityyli ja jos vähä on käryä mitä peli ajattelee, oon aika usein ihmeissää muiden bugeista ku itellä ei ole mitään tai todella harvassa. Kohta 5h ja yrittäny etsiä sitä ensimmäistä tai kaatumista. NYT peli alkaa toden teolla vasta maistumaan, toi alku oli jotenki vähän nihkee.

Antaa tulla pojat ja tytöt, kertokaa mistä tää peli on tehty vai onko tehty yhtään mistään!
Alku oli nihkee, hdr iha metässä, epäilykset heräs, heti isoon kylään jossa dippaili ääh..

NYT kun 5h takana ja koko maailma edessä ni lähin seikkailee ni täyttä timanttia! 60-70fps kokoajan tuolla ulkomaailmassa. Jos seikkailusta tykkää ni ei pety, jos vaa tarinapallukkaa kohti haluaa juosta ni plaa. En oo ku pintaa raapassu, mutta jo nyt tapahtu ja löyty ties mitä! Onneks nää alun puliukot on ihan paperia eikä multa oteta luuloja heti pois, invi on kyllä hetkessä täynnä jos keräilet kaikenmaailman perhosia ja kupposia :D

Ekassa true puzzlessa pähkäilin hetken mutta ainaki siinä peli kerto aika hyvin mitä kuuluu tehä, vähä katteli ympärille ja helpostiha se luonnistu sit. Vaikeutuvat varmaan, ehkä tää oli tutorial.

On nämä vähän kankeet, tulee RDR2 mieleen eikä millään hyvällä tavalla. Liikaa erilaisia outoja näppäinyhdistelmiä jotka ei tunnu ohjaimella kauheen hyvältä. Pari alku bandiittia vasta liiskannut mut taistelu tuntuu jokseenkin erikoiselta, ehkä vaatii tottumista.

En tie mkä toi blinding light mekaniikka on mutta oli muuten kohtuu perseestä enkä tiedä miten lopulta siitä pääsin ohi, ehkä peli päästi mut säälistä etenee kun en vaan tajunnu mitä pitää tehdä. Jos puzzlet on tommosia niin voi helvetti mitä paskaa on luvassa. Tajuan että pitää heijastaa valoa mutta kun peli ei anna mitää indikaattoria että oonko edes oikeassa suunnassa. Täytyy varmaan katsoa joku youtube tutorial siihen hommaan.

Alkusauhujen perusteella isot katumukset että ostin tämän. Ei ois pitänyt.

Sitte häiritsee jo suunnattomasti tarinan alku, laitan spoileriin joten ne jotka on pelaillu voi klikkailla ja muuten sit omalla vastuulla
Alku oli jotenkin tarninan suhteen kohtuu ahterista, en tie onko se MMO tausta siellä tai jotain mutta suretaan jotain kuollutta toveria niin että kaadetaan viiniäkin kunniaksi maahan. Pelaajalla ei tietenkään ole mitään tietoa tästä hahmosta tai kenestäkään joten ei pelaajalle tule mitään fiiliksiä siitä. Mökin sisällä nauretaan mahdollisesti toisen kuolleen toverin kustannuksella "hahaa ei tartte ruokaa tehdä niin paljon!". Sitten joudutaan yllätyshyökkäykseen ja ollaankin keskellä peltoa vaikka äsken oltiin metsässä. Sitten kuollaan kunnolla, kaula auki niin että veri roiskuu, useempi miekansurvaisu mahaan ja rintakehään.

Sitten hypitään ja pompitaan unimaailmassa ilman mitään selitystä, miksi hahmolla on joku taika rannekoru joka tämän mahdollistaa? Sitten kävellään sumuun ja yksi latausruutu myöhemmin istutaan joen rannalla ilman mitään näkyvää vauriota MISSÄÄN että on melkein pää irti leikattu ja torsosta tehty jauhelihaa, vaatteet ja kaikki on iha tiptop. Kalastaja vaan toteaa että kappas ongin sinut joesta, kävelläänkö yhdessä kaupunkiin?

Noi laittaa heti alussa jo sellainen fiiliksen että okei... menikö kaikki budjetti tohon maailmaan vai mikä juttu tää on? Tämä ilmeisesti on se taso jonka voimin pitäis sitten jaksaa se 200h?? Ja en edes liioittele, toi on kirjaimellisesti se mitä tapahtuu :D

Repesin tolle tarinalle. :D Suosiolla luin kun tarina tässä kuulemma on vähä mitä on, ilmeisesti se budjetti tosiaan mennyt siihen maailmaan. Joku pelaaja joka katsoi arvostelua jossa hän arvosteli arvostelijaa :D:rolleyes: Selitti ja puolusteli peliä viimeiseen asti ihan kun se arvostelija ois sen muroihin kussut ja eväät vienyt, tarinasta oli "I dont give a f***k about the story, I play this game for exploration and loot and sössö sössö".

Noh emmäkä välttämättä näitä massiivisia seikkailupelejä tarinan vuoksi pelaa, mutta oishan siinä hyvä joku laatu olla, vaikka nyt tears of the kingdom tasoa.

Muutenkin mä en ymmärrä sitä että jotkut vetää herneet nenään jos joku arvostelee peliä josta joku itse tykkää, millä tavalla se sit pilaa sun peli-iloa jos joku muu arvostelee eikä välttämättä nyt niin hemmetisti tykkää?

Jos mä ylistän jotain peliä ja joku tulee sanoo että "täähä o aevan paska". Niin toki alkuu sitä vielä yrittää jotenkin kannustaa sitä kanssapelaaja että "peli vielä paranee tjsp". Mutta ei se mun peliä sit pilaa millään tavalla jos joku nyt ei mun rakastamaa peliä tykkää pelata. :D

Mut itse asiaan, edelleen samaa mieltä itse pelistä, paperilla kaikki kuulostaa täydelliseltä mitä peliltä haluan. Mutta "odota" nappi pysyy vielä toistaseksi pohjassa, koska on vielä massiivinen stalker 2 kesken ym pikku pelejä, ajan kanssa tämä vielä varmasti tulee paranee uskoisin.

Aamulla ehdin muutaman tunnin pelata ennenkuin piti lähteä töissä käymään. Mitään en pysty siis vielä sanomaan onko peli hyvä vai ei. Muutama juttu kuitenkin, eli pelissä on todella kauniita maisemia jo heti alussa. Todennäköisesti tulee siis samalla tavalla fiilisteltyä maisemia kuin AC Valhallassa.

Kontrolleissa on sekä hyvää että huonoa. Huonona se, että ne ovat jähmeät. Tähän todennäköisesti tottuu ennen pitkää. Hyvänä puolena pidän mm. precision jump mahdollisuudesta mikä tekee tasoloikinnasta mielekkäämpää. Taistelukontrolleista en osaa vielä sanoa kun ei ole isompaa taistelua ollut vielä.

Hahmona pidän Kliffistä. Juuri sopivan jäyhä omaan makuun eikä mikään Like a dragonin Ichiban.

Itseäni kiinnostaa kovin tehdä pelihahmo joka erikoistuu nyrkkitappeluun, ilmeisesti sellainen on aivan mahdollista toteuttaa tässä pelissä. Hykerryttää jo etukäteen ajatus rässlinki-viikingistä riehumassa pitkin maita ja mantuja.

Itseäni kiinnostaa kovin tehdä pelihahmo joka erikoistuu nyrkkitappeluun, ilmeisesti sellainen on aivan mahdollista toteuttaa tässä pelissä. Hykerryttää jo etukäteen ajatus rässlinki-viikingistä riehumassa pitkin maita ja mantuja.
Mä itseasias nyrkkeilin yksiä bandiitteja vastaa ku unohin et olin laittanu miekan veke, toimi se niinki, oli hauskaa mätkimistä ja kaikenmaailman korit ja esineet levis ympärillä ku jokisen eväät :D

Kai sitä sitten minäkin kerta muut.. :D Kuten täällä joku aiemmin sanoi, niin hypätään tähän hype-junaan kun aikaisemmin keväällä ilmestyneet pelit ei olleet omaan makuun, mutta tässä tuo avoimen maailman tutkiminen kiehtoo samalla tavalla kuin Hell is Usissa, josta tykkäsin aivan valtavasti.

Prismassa oli muuten tämä peli 57,95e ja jos on maaliskuun "käyttötuotealennus" vielä käyttämättä niin hinnasta saa ylimääräiset 10% pois.

Tarinasta sen verran että lienenkö poikkeava kommunistimutanttipetturi, koska mitä vanhemmaksi tulen sitä vähemmän haluan pelata jonkun toisen tarinaa ja sen sijaan mieluummin luon omat seikkailuni: Siksi tämän pelin kevyt tarina ja hahmot viehättävätkin erityisesti ja päähahmot olisi voinut jättää täysin pelaajan luomiksi.

Meno on siis pitkälti samaa kuin esim. Skyrimissä: "Jossain oli kuulemma jotain lohikäärmeitä mutta kierrellään nyt ensin 100-200 tuntia metsissä ja luolissa sekoilemassa."

Repesin tolle tarinalle. :D Suosiolla luin kun tarina tässä kuulemma on vähä mitä on, ilmeisesti se budjetti tosiaan mennyt siihen maailmaan. Joku pelaaja joka katsoi arvostelua jossa hän arvosteli arvostelijaa :D:rolleyes: Selitti ja puolusteli peliä viimeiseen asti ihan kun se arvostelija ois sen muroihin kussut ja eväät vienyt, tarinasta oli "I dont give a f***k about the story, I play this game for exploration and loot and sössö sössö".

Noh emmäkä välttämättä näitä massiivisia seikkailupelejä tarinan vuoksi pelaa, mutta oishan siinä hyvä joku laatu olla, vaikka nyt tears of the kingdom tasoa.

Muutenkin mä en ymmärrä sitä että jotkut vetää herneet nenään jos joku arvostelee peliä josta joku itse tykkää, millä tavalla se sit pilaa sun peli-iloa jos joku muu arvostelee eikä välttämättä nyt niin hemmetisti tykkää?

Jos mä ylistän jotain peliä ja joku tulee sanoo että "täähä o aevan paska". Niin toki alkuu sitä vielä yrittää jotenkin kannustaa sitä kanssapelaaja että "peli vielä paranee tjsp". Mutta ei se mun peliä sit pilaa millään tavalla jos joku nyt ei mun rakastamaa peliä tykkää pelata. :D

Mut itse asiaan, edelleen samaa mieltä itse pelistä, paperilla kaikki kuulostaa täydelliseltä mitä peliltä haluan. Mutta "odota" nappi pysyy vielä toistaseksi pohjassa, koska on vielä massiivinen stalker 2 kesken ym pikku pelejä, ajan kanssa tämä vielä varmasti tulee paranee uskoisin.
No siis toi tarina on... järjetön, ainakin alussa. Pistän taas spoileriin aivan alun juttuja, joskin mietin tarviiko koska jeesus kristus mitään et missää jos luetkin

Sun päätehtävä käynnistyy siitä, että lähdet teltasta tutkimaan kylää. Markkeri vie kerjäläisen vierestä, et voi antaa kerjäläisille rahaa.. ok. Sitten markkeri vie sut tavernaan ja JOUDUT jostain syystä kädenvääntökisaan. Sua ei edes haastettu vaan sä vaan istut ja alat vääntää. Hirvittävän minipelin jälkeen saat yhden kolikon. Nyt sun päätehtävä on antaa tää kolikko kerjäläiselle, miksi ihmeessä? En tie, tietääkö kehittäjätkään? Noh annat kolikon jostai syystä ja saat tältä lahjaksi taika-avaimen. Kerjäläinen sanoo että oletpa kiltti, ja hajoo savupilveksi.. tuota.. :D

Sitten sun pitää jostain syystä mennä viemäriin, ja siellä on nainen sidottuna. Pelastat hänet ja nainen on "ooooh oletpa kiltti" ja hajoo savupilveks. Kliff on ihan kasuaalisti siinä, normi maanantai vissii.

Sitten markkeri vies sut lähitalolle jossa lapsen kissa on katolla jumissa. Käyt hakee kissan ja lapsi on "oooooh oletpa kiltti!" ja hajoo savupilveksi. MITÄ HELVETTIÄ TÄÄLLÄ TAPAHTUU!!!

Seuraavaksi kaiketi pitää mennä nuohoomaan savupiippua, todnäk minulle sanotaan että olen tosi kiltti ennen kuin koko savupiippu hajoo savupilveksi.

Ylös Bottom