Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Crimson Desert

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Qwerty1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässä pelissä ei taida olla sitä ongelmaa mikä Dragons Dogma 2 on, siinä viholliset spawnaa aina samoihin paikkoihin uudestaan, joten samalla reitillä piti taistella aina samoja vihollisia vastaan, mikä alkoi kyllä puuduttamaan aika äkkiä.

Kyllä tämä tekisi mieli ostaa pc:lle, mutta pakko odotella paria päivitystä ja ehkä muutamaa modia, vaikkapa tuokin että pitää naputtaa x että hahmo juoksee on joku muinasjäänne Rock Star peleistä joka päivitettiin myös RDR2 siihen että pelkkä napin pohjassa pitäminen riittää.
Siis onhan se helpompi kerran napauttaa sitä x:ää ja sen jälkeen ohjata vain tatilla kuin että sitä pitäisi koko ajan pitää pohjassa? Tuntuu kyllä että tämän pelin kohdalla on aika paljon noita hakemalla haettuja "virheitä". Avoimin mielin vaan niin kontrollit toimivat oikein mukavasti.

Siis onhan se helpompi kerran napauttaa sitä x:ää ja sen jälkeen ohjata vain tatilla kuin että sitä pitäisi koko ajan pitää pohjassa? Tuntuu kyllä että tämän pelin kohdalla on aika paljon noita hakemalla haettuja "virheitä". Avoimin mielin vaan niin kontrollit toimivat oikein mukavasti.
RDR2 tuo päivitettiin niin että R1 joko napauttaa tai pitää pohjassa niin hahmo sprinttaa, mutta RDR2 on edelleen hevosella sama kuin ilmeisesti tässä että nappia pitää naputtaa. Voihan se olla että tähän tulee vielä vaihtoehtoinen ohjaus tyyliin Witcher 3, oishan kiva jos analoginen tatti toimisi analogisena ja sitten nappia näpäyttämällä sais hahmon juoksemaan täysillä.

Osaako joku sanoo noista fast traveleista kun yhes arvostelus pelaaja avas siitä alkulinnan läheltä fast travelin, mutta kun itse menin sinne niin siel ei ole mitään muuta kuin harmaa sileä kivilaatta? Onks täs taas joku mekaniikka mitä ei ole selitetty? Tovin jo chapter 2 pelannu.

Osaako joku sanoo noista fast traveleista kun yhes arvostelus pelaaja avas siitä alkulinnan läheltä fast travelin, mutta kun itse menin sinne niin siel ei ole mitään muuta kuin harmaa sileä kivilaatta? Onks täs taas joku mekaniikka mitä ei ole selitetty? Tovin jo chapter 2 pelannu.
Tää on vaa mun mutuilua, mut joko siihen tarvii jonku esineen (sellasen relicin) tai sitte se on päätarinaan sidottu se kyseinen fast travel -paikka. Oon ite chapter 3:ssa ja just avasin sen ite. Karttaan oli ilmestynyt sellane iso ?-merkki siihen alueelle ja teksti jostain mystisestä voimasta tms. Mut en tiiä varmaksi mikä sen laukaisi.

Oli pakko herätä sen verran ajoissa, että ehti hetken aikaa pelailemaan ennen koulupäivää :D Mua ei ole häirinnyt edelleenkään kontrollit muuten, mutta ukkeli sais tosiaan hieman sulavammin liikkua. Perus PS5 pelailen balancedilla eikä ole toistaiseksi ollut mitään ongelmia. En tiedä millainen fps on, mutta tasaisena se joka tapauksessa on pysynyt (ainakin omaan maallikon silmään).
Nyt tuli sitten eilen yömyöhään peli korkattua. Ensivaikutelma oli harmillisesti aika iso pettymys. Jotenkin oikein mikään ei tuntunut omaan makuuni hyvältä.

Kontrollit todella rasittavan oloisia. Taistelu ihan liian kevyen ja ilmavan tuntuista, ja samalla kuitenkin oma ukko liikkuu kuin paskat olisi koko ajan housuissa. Pelin kehuttu ulkonäkökään ei omaa silmääni juuurikaan miellyttänyt. Värivalinnat ainakin ärsyttivät silmääni, ja hahmotkin on tehty jotenkin silmääni ärsyttävän näköisiksi. Lisäksi tarina ja hahmot olivat kerronnan osalta pelkkää sekavaa kaaosta.

Pitää tälle toki mahdollisuudet vielä kunnolla antaa, mutta kyllä tämä aikalailla hampaat irvessä pelaamista ainakin alun osalta nyt oli. Toivottavasti jotain koukkua kuitenkin syntyy, kun pidemmälle pelaan.

Tää on vaa mun mutuilua, mut joko siihen tarvii jonku esineen (sellasen relicin) tai sitte se on päätarinaan sidottu se kyseinen fast travel -paikka. Oon ite chapter 3:ssa ja just avasin sen ite. Karttaan oli ilmestynyt sellane iso ?-merkki siihen alueelle ja teksti jostain mystisestä voimasta tms. Mut en tiiä varmaksi mikä sen laukaisi.
Nii se on jännä ku mul on chapter 2:ssa myös se iso kyssäri ja vastaava teksti.
Nyt tuli sitten eilen yömyöhään peli korkattua. Ensivaikutelma oli harmillisesti aika iso pettymys. Jotenkin oikein mikään ei tuntunut omaan makuuni hyvältä.

Kontrollit todella rasittavan oloisia. Taistelu ihan liian kevyen ja ilmavan tuntuista, ja samalla kuitenkin oma ukko liikkuu kuin paskat olisi koko ajan housuissa. Pelin kehuttu ulkonäkökään ei omaa silmääni juuurikaan miellyttänyt. Värivalinnat ainakin ärsyttivät silmääni, ja hahmotkin on tehty jotenkin silmääni ärsyttävän näköisiksi. Lisäksi tarina ja hahmot olivat kerronnan osalta pelkkää sekavaa kaaosta.

Pitää tälle toki mahdollisuudet vielä kunnolla antaa, mutta kyllä tämä aikalailla hampaat irvessä pelaamista ainakin alun osalta nyt oli. Toivottavasti jotain koukkua kuitenkin syntyy, kun pidemmälle pelaan.
Hei se muuttuu ”hyväks” kymmenisen tunnin jälkeen ;)

Luin ton Hideon laittaman linkin, selittää paljon.

Viimeksi muokattu:
No onpa jännä, itellä se aukesi ku vaa viereen käveli. Ehkä siihen tartti jonku relicin tai jtn. Muistelen et jonku sellasen saatoin löytää yhden pulman takaa.
Muutamia muita sit taas olen aktivoinu ku seikkaillu pelloilla. Tiiä noista sitten jos jotkut vaatii ja toiset ei :D

Tää kertoo pelistä paljon, 15h pelattuna eikä mitään hajua mistä aktivoinneista puhutte :D
Fast travel jutuista? Mulla on se pelin eka vaan jonne peli ohjas.

Nyt on 3 bossia tullu vastaan, eka oli ihan naurettava, joku sivuhomma, ehkä sain sentin verran damagee siihen ja se vaan oneshottaa mut kylmästi, joo-o heihei. Toinen bossi oliki sit älyttömän helppo, tais olla tarinaa, kyl se karvan verran mua iski mut muutoin kyykkäs aika hätäsee. Kolmas bossi oliki jo kovempi mättö ja joutu vetää lihakimpaleita taistelun aikana mut ekalla kaatu!

Voi veljet NYT alkaa taas uudenlainen hupi, mitä ilmeisemmin pääsen tuohon basebuilding systeemiin!!
Jos innokkuudessa mitattais goty niin tää on varmaa heittämällä tän vuoden kärkipelejä, mut katellaa nyt ku pelin ns pelaa kunnolla, vasta se 15h tosiaan.

Joo fast travel. Siel tääl on semmosia harmaita kivilaattoja mis on se fast travel alusta. Miekan heijastuksilla niit näkee ku tekee sen liikkeen. Horisontissa välkähtää niin sinne vaa kattoo mitä löytyy.

Ohjaukseen tulossa päivitystä.

Joo fast travel. Siel tääl on semmosia harmaita kivilaattoja mis on se fast travel alusta. Miekan heijastuksilla niit näkee ku tekee sen liikkeen. Horisontissa välkähtää niin sinne vaa kattoo mitä löytyy.
Löytyy heijastuksista muutakin kuin niitä painelaattoja. Itelläni tullut myös alttareita joista saa niitä ihmekuutioita joissa jokin haaste.

Ylös Bottom