Joo, "jännä" on seurata tätä miten tämän kokoluokan yrityksessä kuoppaa kaivetaan vain entistä syvemmäksi, ja miten globaalilla tasolla voidaankin sössiä asia toisensa perään, yrityksen johtamisesta lähtien. Tulee tunne, että kyseessä olisi joku kokematon ensikertalainen, kun näin ei edes ole. Onko noiden Witchereiden kanssa ollut sitten samanlaista touhua?
Cyberpunk-tyyppisistä leffoista muuten täytyy suositella leffaa Strange Days (1995, ei lapsille
) - nuo BrainDancet:hän on pöllitty lähes suoraan siitä. Ja kai huomasitte Demolition Man -viittauksen asunnon vessassa?
Pelin main quest meni kuitenkin myös mulla yhdellä lopulla läpi eilen, PS4 Pro:lla. Ruudunpäivitys on välillä aika karua, kadut ovat lähes autioita, mutta ihan pelattava viritys se Pro:lla on jos sulkee silmänsä kaikelta bugisekoilulta yms. Ja pääjuoni toki sijoittuukin lähinnä "omiin kenttiinsä", siinä vähemmän on kaupungilla haahuilua, ja ne näyttävätkin ihan näteiltä. Kaatumisia tulee edelleen kerran per pelisessio (v1.04). Itse en huomannut sateen vaikuttavan, vaan lähinnä isosti neonvaloja sisältävät paikat - kuten Jig Jig Street ja sen seutu - saavat kuvan diashow'ksi. CDPR:n "optimointi" on aika hassunhauskaa: esim. Badlandsillä voit seistä kukkulalla ja katsella, kuinka moottoritiellä menee virtanaan autoja päästä päähän; kun kävelet lähemmäs tietä, on se lähes autio. Tai seisot tiellä, ja katselet kuinka horisontista vain n. 100m päästä puskee koko ajan autoa tielle, vain hävitäkseen ilmaan samantien ajettuaan metrin.
Onhan tuo 60fps PC-kuva kyllä pirun komean näköistä. Tuli mieleen, että koska PC- ja Series X -versiot ovat ne tämän hetken toimivimmat, voiko olla niin että pelin kehitys on vaan törkeästi tehty nämä edellä (jakavat ymmärtääkseni aika paljon tekniikkaa), ja eniten ongelmia sisältävät Sonyn laitteet ovat olleet "hankalampia" (XONE mukaan lukien, joka on vanhaa tekniikkaa)? Tähän viittaisi myös se, että CP2077-erikoisversio konsolista tehtiin vain Xboxista...
Onhan se iso harmi, miten iso potentiaali tällä oli, ja miten lähes kaikki lupaukset ovat kariutuneet. Tai kuinka vähäpätöisiksi vaikkapa hakkerointi on jäänyt, jos verrataan vaikka Deus Exin tai Watch Dogsien tulkintoihin aiheesta.
Pieni toivo kuitenkin elää, että ajan myötä peli pultataan lähemmäs valmiimpaa tekelettä. Iso todennäköisyys kuitenkin on, ettei se silloin enää ainakaan allekirjoittanutta kiinnosta.
Cyberpunk-tyyppisistä leffoista muuten täytyy suositella leffaa Strange Days (1995, ei lapsille

Pelin main quest meni kuitenkin myös mulla yhdellä lopulla läpi eilen, PS4 Pro:lla. Ruudunpäivitys on välillä aika karua, kadut ovat lähes autioita, mutta ihan pelattava viritys se Pro:lla on jos sulkee silmänsä kaikelta bugisekoilulta yms. Ja pääjuoni toki sijoittuukin lähinnä "omiin kenttiinsä", siinä vähemmän on kaupungilla haahuilua, ja ne näyttävätkin ihan näteiltä. Kaatumisia tulee edelleen kerran per pelisessio (v1.04). Itse en huomannut sateen vaikuttavan, vaan lähinnä isosti neonvaloja sisältävät paikat - kuten Jig Jig Street ja sen seutu - saavat kuvan diashow'ksi. CDPR:n "optimointi" on aika hassunhauskaa: esim. Badlandsillä voit seistä kukkulalla ja katsella, kuinka moottoritiellä menee virtanaan autoja päästä päähän; kun kävelet lähemmäs tietä, on se lähes autio. Tai seisot tiellä, ja katselet kuinka horisontista vain n. 100m päästä puskee koko ajan autoa tielle, vain hävitäkseen ilmaan samantien ajettuaan metrin.
Onhan tuo 60fps PC-kuva kyllä pirun komean näköistä. Tuli mieleen, että koska PC- ja Series X -versiot ovat ne tämän hetken toimivimmat, voiko olla niin että pelin kehitys on vaan törkeästi tehty nämä edellä (jakavat ymmärtääkseni aika paljon tekniikkaa), ja eniten ongelmia sisältävät Sonyn laitteet ovat olleet "hankalampia" (XONE mukaan lukien, joka on vanhaa tekniikkaa)? Tähän viittaisi myös se, että CP2077-erikoisversio konsolista tehtiin vain Xboxista...
Pelissähän on useampi loppu, itse jaksoin pelata niistä yhden. Kaikkia side questeja en ollut tehnyt, joten esim. Panam ei ollut käytettävissä. Myöskin pelin varsinainen loppu on todella kummallinen - pelaaja heitetään takaisin alkuperäiseen saveen siihen Arasaka Towerin ovella, missä varoitetaan "Point Of No Returnista"! Ne pelin lupaamat "palkinnot" ovat ilmeisesti jotain pari cyberwarea, joita itse en edes pystynyt käyttämään koska hahmo ei ollut niiden vaatimalla tasolla 30.
Onhan se iso harmi, miten iso potentiaali tällä oli, ja miten lähes kaikki lupaukset ovat kariutuneet. Tai kuinka vähäpätöisiksi vaikkapa hakkerointi on jäänyt, jos verrataan vaikka Deus Exin tai Watch Dogsien tulkintoihin aiheesta.
Pieni toivo kuitenkin elää, että ajan myötä peli pultataan lähemmäs valmiimpaa tekelettä. Iso todennäköisyys kuitenkin on, ettei se silloin enää ainakaan allekirjoittanutta kiinnosta.