Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Eilen pelailin tätä taas. Kerran kaatui päätarinassa, vähän sapetti, kun jouduin käymään samat pitkät keskustelut, valintoineen, uudelleen.

Toinen vähemmän ärsyttävä bugi, leijuvat esineet, tuli vastaan baarissa. Ensin kauempaa katsoin, että npc:lla on jedi-voimia ja osaa nostaa shampanjalasin ilmaan, mutta lähempänä tajusin sen vain bugigs, vähän nauratti :D muutaman metrin päässä leijui vielä kännykkä. Molemat heilui, kuin ne olisi jonkin kädessä. Yritin katsella, jos joku baarissa ollut npc olisi sopinut esineiden omistajaksi, ei mätsännyt. Olisiko hahmot jäänyt vain piirtämättä ja siksi pelkät esineet leijui (Alustana PS4 Pro).

V2 on näköjään julkaissut J.O.Kauppisen arvostelun, ihan osuva arvio PC/XSX versioista, mutta ei rokottanut paljoa bugeista/muista puutteista ja tähtiä antoi jopa yllättävän paljon 4,5/5.

 
Viimeksi muokattu:
tarjotaan sinulle tällä hetkellä viikko sitten julkaistusta pelistä hyvitystä. Milloin viimeksi näin on käynyt?
Pc ja xbox saat aina kokeilla mitä tahansa peliä kaksi viikkoa ja max 2h ja palauttaa jos et ole tyytyväinen. Normaali palautus käytäntö. Tässä pelissä nyt vielä pidennetty.

Nyt tilanne tuntuu olevan tämä että porukka pelaa pelin läpi ja ottaa rahat takas.

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tosta V2-arviosta/fiilistelystä osui erityisesti yksi kohta:

"Pelinä Cyberpunk on laaja ja monipuolinen, tarjoillen samassa paketissa useita erilaisia pelejä ja kokemuksia. GTA tai RDR se ei kuitenkaan ole. Mitä tarkoitan? Sitä, että Rockstarin hiekkalaatikot ovat aina aivan omanlaisiaan kokemuksia, joissa interaktiivisuus ja suoranainen kaoottisuus kuuluvat ytimellisesti asiaan. Niissä tapahtuu asioita ja ketjureaktioita, joissa syy-seuraus-mekaniikka, fysiikkamoottorin temput ja satunnaisuus synnyttävät yllättäviä tilanteita ja kaaosta, jolle ei voi kuin nauraa tai itkeä ja nauraa. Cyberin maailma ei toimi näin. Se ei ole kyberkaoottinenkohellinvatkain, vaan ainakin näillä näppäimin enemmänkin kulissi pelaajan ympärillä kuin kosketeltava ja elävä kokonaisuus. Se on perinteisempi roolipelin tai seikkailupelin maailma, rakennelma, jonne tehtävät ja tapahtumat istutetaan – mitä nyt valtavasti tavallista laajempi. Mitä tämä sitten käytännössä tarkoittaa? No, ainakin sitä, että ympäristön reaktiot pelaajaan jäävät aika laimeiksi.Kaupungilla typerehtiminen aiheuttaa vain laimeita pakenemisreaktioita ja rikostelujen seuraukset ovat lyhytaikaisia."

Tämä osui meikäläisen fiiliksiin. Aloin jostain syystä heti alusta asti pelaamaan tätä eri tavalla kuin vaikkapa noita mainittuja Rockstarin pelejä. Autollakin ajan Cyberpunkissa melkein aina sääntöjen mukaan ja ihmettelen maailmaa. GTA:ssa on aina kiire jonnekin ja matkalla syntyy kaaosta, kun paahtaa autolla törmäillen joka paikkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Uudessa hotfixissä näyttää olevan kovia juttuja! Bugikorjausten lisäksi myös graafisia parannuksia. Täytynee testata nyt uudestaan näitä film grain jne filttereitä parannusten jälkeen.
 
Rofl, jengi vannoi että tämä korjaus toi 10-20 fps lisää peliin, itse sanoin jo ettei se omalla kohdalla tehnyt mitään ja tuntui vaan tasaisemmalta. Mikä johtui taas restartista, toisaalta taas jos joku on saanut restarilla 10-20 FPS lisää niin kertoo että pelissä on todella vakava memory leak.


  • Removed the memory_pool_budgets.csv file. which was not connected with the final version of the game and had no influence on it (it was a leftover file used during the development to estimate memory usage. It had no effect on how much memory was actually allocated). Perceived performance increase after editing the file may have been related to restarting the game.
 
Tänään parin tunnin pelailun aikana:
  • Sain videopuhelun hahmolta valitsin vastauksen ja sen jälkeen soittaja ei enää puhunut mitään
  • Kävin hoitelemassa yhden kohteen ja samalla, kun ammuskelin sitä se jumitti siinä kohdassa missä sen ekaa kertaa näin. Helppo taistelu
  • Samaisessa taistelussa ja pahista tulittaessa maa nielaisi yhtäkkiä auton vierestäni, jonka jälkeen tämä auto pomppi ylös ja alas välistä perän vilkkuen maan sisästä ja hirveän kolinan saattelemana
  • Tehtävänantajan luokse menossa ja torilla pari npc:tä seisoskeli päällekäin
  • Tehtävässä hiiviskelin yhden vihollisalueen sisälle ja yhtäkkiä huomasin, että kaikki viholliset olikin ystävällisiä eikä kukaan välittänyt vaikka kävelin muina miehinä alueella ja hakkeroin kohteeni
  • Tulin tehtävä alueelle npc:n kyydissä. Perillä alkoi tulitaistelu ja kuolin. Ladattuani tallennuksen peli jatkuit npc:n kyydistä ennen tulitaistelua mutta nyt istuin npc:n päällä autossa ja tuijottelin tämän silmämunia ja hiuksen pätkiä

Tämä kaikki tänään, uusimmalla päivityksellä 1.05 ja Series X:llä. Jep, täydellisesti toimii. Nothing to see here.

Mutta silloin, kun peli toimii niin hyvähän tämä on ja nyt uusimpien päivitysten jälkeen myös upeaa katseltavaa ainakin Series X:llä. Sääli, että muutoin hyvää peliä syö jatkuvasti tämä bugisuus.
 
Nyt osu ja uppos, mahtava pätkä. :D :D


Ui jumalauta, tässä on kyllä vuoden hauskoin videoklippi :D :D

"but before the game launch fans asked 'how does it run on the base PS4 and Xbox One?'
I said "Surprisingly well! "



Täällä on muutama niin kovan luokan CP-fanaatikko, jotka eivät näytä kestävän yhtään peliin kohdistuvaa kritiikkiä vaan vastaavat kuin pelintuottajat konsanaan jokaiseen negaa sisältävään mielipiteeseen, joten odotan innolla vähintään A4 mittaista vastinetta tekstin muodossa, jossa oijotaan jokainen naurunpyrähdykseen johtanut lauseke. Vitsi, vitsi :D;)
 
Pc ja xbox saat aina kokeilla mitä tahansa peliä kaksi viikkoa ja max 2h ja palauttaa jos et ole tyytyväinen. Normaali palautus käytäntö. Tässä pelissä nyt vielä pidennetty.

Nyt tilanne tuntuu olevan tämä että porukka pelaa pelin läpi ja ottaa rahat takas.



Tämä jos joku laittaa kyllä sylettään, vaikka julkaisija on saanut jo ison ryöpön ansaitusti paskaa niskaan pelin julkaisusta tietyille alustoille mutta on tommonen käytös jo liikaa.
 
Tämä kaikki tänään, uusimmalla päivityksellä 1.05 ja Series X:llä. Jep, täydellisesti toimii. Nothing to see here.
Mainittakoon tasapainoa vaalien, että mä en ole XSX:ineni kohdannut moista bugi-ilotulitusta. Mun bugikokemukset ovat pääsääntöisesti rajoittuneet täälläkin mainittuihin ilmassaleijuviin sätkiin. Toki rikkoo aina immersiota, muttei mun pelikokemusta. Lienee oleellista mainita tuon käyttämäni platformin lisäksi, että olen nuohonnut lähinnä päätehtäviä, jotka epäilemättä on paremmin testattuja kuin sivutehtävät. Pääjuonessa on kivasti perusteltuna pakottava tarve edetä, joten mun roolipelihenkeen ei istu täysin triviaalien sivutehtävien naaraaminen kesken tulipalokiireen.

Mulle tämä on toistaiseksi ollut heittämällä vuoden parhaiten koukuttavia pelikokemuksia heti TLOU2:sen jälkeen. Tehtävärakenne, maailma, lore, graafinen loisto, munakkaat atmos-äänet, hienot NPC:t (esim. Judy ja Panam!), animaation taso, ääninäyttely möyhivät kaikki nautinnollisesti mun K&P-roolipelinostalgiaani.

Mutta tottakai CDPR:n pitää nyt kiukulla kursia pakettinsa kasaan kaikille luvatulle alustoille! Tietoinen valehtelu ja peittely pistää todellakin vihaksi. (sen bugin saa jättää, missä mun tsubu-V ei suostu pitämään paitaa päällä ).
 
Mainittakoon tasapainoa vaalien, että mä en ole XSX:ineni kohdannut moista bugi-ilotulitusta. Mun bugikokemukset ovat pääsääntöisesti rajoittuneet täälläkin mainittuihin ilmassaleijuviin sätkiin. Toki rikkoo aina immersiota, muttei mun pelikokemusta. Lienee oleellista mainita tuon käyttämäni platformin lisäksi, että olen nuohonnut lähinnä päätehtäviä, jotka epäilemättä on paremmin testattuja kuin sivutehtävät. Pääjuonessa on kivasti perusteltuna pakottava tarve edetä, joten mun roolipelihenkeen ei istu täysin triviaalien sivutehtävien naaraaminen kesken tulipalokiireen.

Mulle tämä on toistaiseksi ollut heittämällä vuoden parhaiten koukuttavia pelikokemuksia heti TLOU2:sen jälkeen. Tehtävärakenne, maailma, lore, graafinen loisto, munakkaat atmos-äänet, hienot NPC:t (esim. Judy ja Panam!), animaation taso, ääninäyttely möyhivät kaikki nautinnollisesti mun K&P-roolipelinostalgiaani.

Mutta tottakai CDPR:n pitää nyt kiukulla kursia pakettinsa kasaan kaikille luvatulle alustoille! Tietoinen valehtelu ja peittely pistää todellakin vihaksi. (sen bugin saa jättää, missä mun tsubu-V ei suostu pitämään paitaa päällä ).
Tämmösiä kommentteja on ilo lukea. Ei kielletä tosiasioita (bugisuutta) vaikka niitä ei olisi itselle sattunutkaan kohalle ja kerrotaan mistä pelissä pitää. :)
 
Tämä jos joku laittaa kyllä sylettään, vaikka julkaisija on saanut jo ison ryöpön ansaitusti paskaa niskaan pelin julkaisusta tietyille alustoille mutta on tommonen käytös jo liikaa.
On kyllä niin väärin pelata peli läpi ja ottaa rahat takaisin ja kehuskella kuinka ostaa alesta myöhemmin uudestaan.
 
Tämä jos joku laittaa kyllä sylettään, vaikka julkaisija on saanut jo ison ryöpön ansaitusti paskaa niskaan pelin julkaisusta tietyille alustoille mutta on tommonen käytös jo liikaa.

Jep. Oli pelistä mitä mieltä tahansa, tuo Sonyn palautuskäytäntö on aivan järkyttävä Cyberpunkin kehittäjille, koska tuota voi käyttää väärin. Jos pelin pystyy pelaamaan loppuun niin eihän silloin pitäisi pelissä olla mitään suurta vikaa. :D
 

Vuoden odotetuin videopeli Cyberpunk 2077 julkaistiin rikkinäisenä, tekijät pahoittelevat ja lupaavat rahoja takaisin – Pelasimme Playstation-peliä, joka vedetään pois myynnistä


Media sai nähtäväksi ennen julkaisua vain pelin pc-version. Pelin kehittänyt CD Projekt Red -studio vaati, että arvioissa ei näytettäisi medioiden tallentamaa pelikuvaa. Arvioissa ei siis nähty videomateriaalia pelin lukuisista ongelmista.

Wired on kirjoittanut, että toimittajille lähetetyssä salassapitosopimuksessa uhattiin 27 000 dollarin laskulla, jos media toimii yhtiön toiveiden vastaisesti.

– Toiminta on ollut aivan uskomatonta, ei millään tavalla hyväksyttävää, sanoo pelinkehittäjien etujärjestön IGDA Finlandin puheenjohtaja Joonas Häll.

 
Jep. Oli pelistä mitä mieltä tahansa, tuo Sonyn palautuskäytäntö on aivan järkyttävä Cyberpunkin kehittäjille, koska tuota voi käyttää väärin. Jos pelin pystyy pelaamaan loppuun niin eihän silloin pitäisi pelissä olla mitään suurta vikaa. :D
Kyseinen kaveri oli tehnyt tuon xbox pelannut läpi ja ottanut rahat takaisin. Varmaan vastaavia tapauksia paljon. Kyllä se 2h testaus saa riittää. Siinä ajassa pitäisi kyllä huomatta jos ei ole oma juttu. Asiasta kukka ruukkuun tuntui että oli taas paremman näköinen 1.05 päivityksen jälkeen.
 
Kyseinen kaveri oli tehnyt tuon xbox pelannut läpi ja ottanut rahat takaisin. Varmaan vastaavia tapauksia paljon. Kyllä se 2h testaus saa riittää. Siinä ajassa pitäisi kyllä huomatta jos ei ole oma juttu. Asiasta kukka ruukkuun tuntui että oli taas paremman näköinen 1.05 päivityksen jälkeen.

Oho, pahoittelut virheestä. :D Ei ole kyllä millään tavalla puolusteltavaa, että pelin pelattua saa rahat takaisin. Kahden tunnin testaus on mielestäni hyvä.
 
Mä ainakin ajattelin ottaa stressittömän tavan pelata peliä. Ostin julkaisussa ja asensin PS5:lle. En ole vielä käynnistänyt peliä vaan odotan rauhassa että peli korjataan. Uskon kyllä että pelinkehittäjät saa tästä toimivan. Alkuvuodesta kun peliä alottaa niin saa varmasti hyvän pelikokemuksen. Ei oo varmasti helppoa pelin tekijöilläkään.
 
Mä ainakin ajattelin ottaa stressittömän tavan pelata peliä. Ostin julkaisussa ja asensin PS5:lle. En ole vielä käynnistänyt peliä vaan odotan rauhassa että peli korjataan. Uskon kyllä että pelinkehittäjät saa tästä toimivan. Alkuvuodesta kun peliä alottaa niin saa varmasti hyvän pelikokemuksen. Ei oo varmasti helppoa pelin tekijöilläkään.

Tästä on tulossa vielä erikseen oma PS5-versio. Jos pitää tähtäimen siellä, voi tässä välissä keskittyä muuhun pelaamiseen ja jättää bugien metsästykset muille.
 
Ylös Bottom