Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Mitkä lasket bugiksi?
Mä pelaan herra rodulla ja bugeja on kyllä riittänyt, AI jäätymisiä ja autot katoilee kartalla kuin niiden ei pitäisi tai eri objekti on väärässä kohtaa ilmassa jne jne.

Mutta en sitä sano että valehtelet mutta kuulostaa aika oudolta että vain "viisi" bugia olet törmänyt kun itse voin laskea niitä jo viisi yhdellä tehtävän aikana.

Toki omani CPU ei ole kovin hyvä tälle pelille, voisko sanoa että jopa miniumin saavuttava ehkä mutta ei siltikään ubisoftin pelit tehneet mitään erilaista mapissa vaan laskivat fps lukemaa jos cpu:ta alkoi ahdistaa.

Pelin/questin rikkovaa bugia tai kaatumusia en ole tavanut.

Mutta jos oikeasti on näin vähäinen niin OLE onnellinen tuosta, en muuta sano.
Sen toki myönnän, ettei pelin AI kyllä ole ainakaan normaalilla vaikeustasolla kovin hääppöinen. Ja tulee siellä sellaisia perseilyitä välillä, jotka varmaan jotkut ajattelevat automaattisesti bugeiksi. Itse katson tuota AI:ta kokonaisuutena vähän heikoksi ja keskeneräiseksi ehkäpä, mutta saattaa tuo siihenkin liittyä, että sitä ei vain normaalilla ole haluttu tehdä kovin hyväksi. Joidenkin kertoman mukaan olisi kuitenkin selvästi parempaa vaikeimmalla vaikeustasolla. Tiedä sitten tuosta, kun en ole itse kokeillut, mutta uskon, että ainakin paremmin toimii vaikeimmalla tasolla, mutta kuinka paljon paremmin? Se tulee varmasti todettua seuraavalla läpipeluukerralla.

Yleensä pelaan pelit normaalilla vaikeustasolla, ainakin ensimmäistä kertaa pelatessa, joten siksi nytkin siihen päädyin, vaikka ilmeisesti parempi olisi pelata jommalla kummalla vaikeammista tasoista.

Muutoin bugit ovat olleet lähinnä joskus tosi harvoin noita leijuvia aseita tai muita esineitä, tai sitten maan alle vajonneita esineitä, joita ei pysty ottamaan. Kaksi kertaa hiparit olivat nollissa kampanjatehtävän suorittamisen jälkeen, ja pysyivät nollissa vaikka mitä teki, kunnes pelin latasi uudestaan viimeisestä tallennuksesta. Ja toimi oikein latauksen jälkeen, vaikka olisi siinä tallentanut, kun tuo bugi oli jo päällä. Eli haittaa ei tullut kuin tuon uudelleenlatauksen lyhyt aika. Samaan aikaan tuon bugin kanssa oli myös se, että omia kulkuneuvoja ei pystynyt enää kutsumaan. Tuo ongelma poistui myös uudelleenlatauksella. Lisäksi kaksi kertaa peli hyytyi minulla niin, että luulin sen jo kaatuneen, mutta se oli vain hetken silloin jumissa, ja kun suhteellisen kärsivällisenä ihmisenä odottelin rauhassa puolisen minuuttia, niin peli alkoikin vielä pyöriä normaalisti molemmilla kerroilla. Olisikohan muuten joidenkin muiden kokemat kaatumiset voineet olla vastaavia, joista olisi hieman odottamalla päässytkin vielä jatkamaan? No, en tiedä toki - voihan se olla, että on kaatunut dashboardille, tai vastaavaa? Itselläni ei siis kuitenkaan varsinaista kaatumista ole joka tapauksessa kertaakaan tullut.

En toki ole samalla tavalla bugiherkkä pelaaja, kuin uskoisin monen nykyajan pelaajan olevan. Aikoinaan olen pelaamiseni aloittanut MSX Sony HitBit kotitietokoneella joskus kasarin puolivälissä, ja voin kyllä sanoa, että silloin jo pelien pienuudesta ja yksinkertaisuudesta huolimatta bugeja riitti, ja niihin ei sitten koskaan korjauksia saatukaan, joten tuo aikakausi saattoi olla aika hyvä bugien siedätyshoito itselleni.

Esim. Skyrimissäkään en PC:llä pelatessani juuri kokenut sellaista bugihässäkkää, mitä suuri massa itki somessa, vaan peli oli minulle aikansa parhaita pelinautintoja, eivätkä siinä silloin tällöin vastaan tulleet bugit häirinneet pelielämystäni lainkaan, koska siinäkään ei kohdalleni osunut peliä kokonaan rikkovia bugeja. Ehkä olen myös onnekas? Tai ehkä pelaan jotenkin sellaisella tavalla pelejä, että vältyn ainakin isommilta bugimääriltä? Pahimmat bugit olen toistaiseksi kokenut Fallout 3:ssa sekä Watch Dogs Legionsissa - kummassakin oli kyseessä tallennuksen korruptoineesta bugista. Falloutissa kun tuli vielä aivan kampanjan loppupuolella, enkä pystynyt peliä pelaamaan loppuun, niin kyllähän vitutti ihan tosissaan! Cyberpunk on XSX:llä ollut fantastinen kokemus bugien kohtuulliseen määrään, ja varsinkin niiden vähäiseen pelaamiseen vaikuttavuuteen nähden.

Viimeksi muokattu:
Esim. Skyrimissäkään en PC:llä pelatessani juuri kokenut sellaista bugihässäkkää, mitä suuri massa itki somessa, vaan peli oli minulle aikansa parhaita pelinautintoja, eivätkä siinä silloin tällöin vastaan tulleet bugit häirinneet pelielämystäni lainkaan, koska siinäkään ei kohdalleni osunut peliä kokonaan rikkovia bugeja. Ehkä olen myös onnekas?
Sinulle pelaajien jumalat ovat onnekkaita kuten on ollut minulle nytten viimeisen kuukauden aikana skyrim modattuna ja CP77.
Itse lasken bugiksi juuri nämä kaatumiset tai tehtäviä haittaavaksi mutta pieniä bugeja olen tavanut molemissa, CP77 enemmän
Skyrmissä ei niinkään tehtävää hajottavaa bugia mutta silti:

giphy.gif
Mä lasken tuon bugiksi.

Sinulle pelaajien jumalat ovat onnekkaita kuten on ollut minulle nytten viimeisen kuukauden aikana skyrim modattuna ja CP77.
Itse lasken bugiksi juuri nämä kaatumiset tai tehtäviä haittaavaksi mutta pieniä bugeja olen tavanut molemissa, CP77 enemmän
Skyrmissä ei niinkään tehtävää hajottavaa bugia mutta silti:

giphy.gif
Mä lasken tuon bugiksi.
Tuollaiset lasken toki itsekin ehdottomasti bugeiksi. :D Usein toistuessaan voivat alkaa jo syömään immersiota. Toki jos suhteellisen harvoin ja satunnaisesti tuon tapaisia tulee, niin reaktioni on ennemmin hetken huvitus kuin armoton vitutus.

Viimeksi muokattu:

Siinä se cohhn thoughts video sitten on täysin spoileriton. Cohh:kin.vertaa peliä Juuri hyvin paljon Deus Exiin siihen alkuperäiseen. Eli Deus Ex faneille peli kyllä toimii. Video sisältää myôs hyvin paljon sitä rakentavaa kritiikkiä pelin ongelmista ja bugeista.

Mestari palaa areenalle vertailemaan HDR ja SDR kuvaa, molemmissa on hyvät ja huonot puolet mutta kokonaisuutena SDR kuva on parempi. Toivottavasti korjaavat tuon HDR kuvan joskus.

Tuli taas käytyä vähän testailee ja heti kun ajaa jonkun yli ja jatkaa matkaa alkaa poliiseja spawnaamaan tielle ja auton katolle, tuo on niin valtava immersion rikkoja että pitäisi olla ykkös korjauskohde ja toivottavasti saavat sen viimeistään helmikuun patchiin tehtyä. Tosin en tiedä miten iso homma tekoälyn korjaaminen on joten voi olla ettei onnistu.

Viimeksi muokattu:
Viimeisimmän vertailu videon perusteella vaikka reso on sama näyttää suttuisuus vähenneen lähes kaikilla konsoleilla, liekkö asetus juttu..itse poistin jo alussa film grainin ja chromatic värin taiton.. en suurta eroa nyt huomannut.
Edelleen on series x:llä hdr päällä kun se tuo aika paljon syvyyttä kuvaan noissa valaistuksissa. Haittapuoli tuo mustan nousu ja keskikirkkauden värien hailakkuus. Sitä nyt korjattu tilapäisesti telkun kautta mustan tasoa säätämällä. Sitä mitä vincent tuossa mainitsi (ei suositellut) eli hdmi mustan tason säätöä niin sitä ei tosiaan kannata tehdä, sotkee myös kirkasta päätä.

Omat asetukset hdr:ssä on 1400 (telkun maksimi), tone säätö 1.4, (1.0..1.5 löytynee sopiva kohta telkusta riippuen) ja telkusta sitten mustan tason oikeasta mustasta 50 -> 40 oli niin että se liikuttaa pelin harmaata mustaa sinne lähelle oikeaa mutta ei silleen että tukkoon menisi.

Bugeista 1.04 versiossa, pari gig tehtävää tuntuu bugittavan, ei vaan löydy alueelta sitä mitä pitäisi löytää (kuten se portaikon sisään kadonnut cyberpsyko)
Sinne jäivät odottamaan patchiä.. pitää käydä nyt 1.05 versiolla kurkkaamassa..

Itsellä pelityyli semmonen että tää on luokkaa fallout 3 ja ei haittaa jos ei niin kauhean vaikealta tunnu., Jos maailma bugaa tai on staattinen niin ei riko sitä tunnetta, eli mitään pelinrikkojaa ei ole tullut vastaan. Taso toki vasta jotain 13.. joten paljon on peliä vielä rikkinäiseksi mentävissä :)

Mitä Rockstar kykeni tekemään 7 vuotta sitten ja miksi sen maailma tuntuu niin elävältä, ihan käsittämätöntä miten tämän kokoluokan pelissä on noin monta pientä yksityiskohtaa joita ei ole saatu edes samalle tasolle.

Mitä Rockstar kykeni tekemään 7 vuotta sitten ja miksi sen maailma tuntuu niin elävältä, ihan käsittämätöntä miten tämän kokoluokan pelissä on noin monta pientä yksityiskohtaa joita ei ole saatu edes samalle tasolle.

Mutta on taas monta asiaa jotka ovat edellä:

Tuossa voi olla muutama jonka pelaajat ovat ohittaneet(Ja tämä ei tarkoita sitä ettenkö haluaisi että tässä olisi samoja asioita kuin GTAV:ssa ollut 7v sitten)

Edit: Tässä muuten kaipaa tuota parempaa AI:ta ja sitten ambulansseja/palokuntaa kun tapahtuu jotain.
Sitten vielä olisin halunut että olisit voinut hakkeroida kytät paikalle kuten WD2

Viimeksi muokattu:
Mutta on taas monta asiaa jotka ovat edellä:

Tuossa voi olla muutama jonka pelaajat ovat ohittaneet(Ja tämä ei tarkoita sitä ettenkö haluaisi että tässä olisi samoja asioita kuin GTAV:ssa ollut 7v sitten)

Edit: Tässä muuten kaipaa tuota parempaa AI:ta ja sitten ambulansseja/palokuntaa kun tapahtuu jotain.
Sitten vielä olisin halunut että olisit voinut hakkeroida kytät paikalle kuten WD2

Joitain ihan hyviä juttuja mutta suurinosa aika turhia kosmeettisia asioita mitkä ei tuo pelin maailmaan mitään eloa.

Mulla lukee näymmä verkkokauppa.com sivuilla että palautusaikaa 42päivää

Joitain ihan hyviä juttuja mutta suurinosa aika turhia kosmeettisia asioita mitkä ei tuo pelin maailmaan mitään eloa.
Tässä sitten vielä kuraa CP77 päälle:

Kattelin tuota niin onhan se rockstar kyllä maineensa ansainut, ei taida ihan heti tulla haastajaa tuolla saralla.
Oliskin mielenkiintoista nähdä vertailut watch dogseihin ja sleeping dogehin että olisi vähän maanläheisempi "taistelu" ehkäpä kuin verrata kuolevaisten peliä ylijumalaan.

No nyt ei voi ainakaan enää puhua etteikö ihmiset vertaisi peliä GTA:n. eiköhän se GTA 6 sieltä joskus sitten vielä tule. Nyt mennään tällä Deus Ex:maisella Cyberpunkilla. Eiköhän joku kehittele/on kehittänyt Night City modin GTA5lle pclle joten halukkaat voivat sitten kokea Night Cityn Rockstarin tapaan.

Olihan tuo San Andreas video aika murha, tästä voi vetää sen päätöksen että GTA sarja tarjoaa ultimaattisen leikkikentän jossa pitää hauskaa ja tehdä miljoona eri asiaa, Cyberpunk tarjoaa erinomaisen tarinan,hahmoja, toimivan gunplayn, hyviä tehtäviä joita voi pelata erilailla, mutta sen kaupunki on valtava kulissi jossa oli tarkoitus olla vaikka mitä mutta ei tällä kertaa ihan onnistunut. Ehkä ensi kerralla sitten, varmaan päivityksilläkin paranee jonnin verran. Jos tätä pelaa kuin Deus Ex peliä kulkien tehtävästä toiseen se toimii, mutta ei kannata yrittää teeskennellä että tuolla maailmalla olisi joku muu tehtävä kuin kuljettaa pelaaja paikasta A paikkaan B.

Sitä voi vaan miettiä millä tavalla GTA 6 tulee mullistamaan open world pelaamisen, taas kerran.

Onko PS5 pelaajilla peli kaatuillut vielä tuon 1.05 -päivityksen jälkeen? Muut bugit/viat eivät itseäni ole juuri haitanneet, mutta tuo jatkuva kaatuilu (ja sen seurauksena asetusten nollaantuminen) on kyllä ollut rasittavaa.

Ei se kyllä hyvää kuvaa antanut Sleeping Dogsinkaan vertailu, ei se aika ollutkaan kullanut muistoja muista peleistä vaan CP77 on oikeasti alisuorittaja tuossa asiassa.

Tuossa ei vain katsottu tuota liikenteen AI:ta, onneksi itselläni on molemmat Sleeping Dogsit steamissa niin voisi tarkistaa miten siellä AI toimii.

Ylös Bottom