Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Onko PS5 pelaajilla peli kaatuillut vielä tuon 1.05 -päivityksen jälkeen? Muut bugit/viat eivät itseäni ole juuri haitanneet, mutta tuo jatkuva kaatuilu (ja sen seurauksena asetusten nollaantuminen) on kyllä ollut rasittavaa.
Kyllä se edelleen kaatuilee, mutta asetukset säilyy patchin jälkeen.
 
Oliskin mielenkiintoista nähdä vertailut watch dogseihin ja sleeping dogehin että olisi vähän maanläheisempi "taistelu" ehkäpä kuin verrata kuolevaisten peliä ylijumalaan.
Jep, ei ole ollenkaan reilua verrata oikeastaan mitään open world -peliä Rockstarin vastaaviin, ovat aivan omassa luokassaan.
 
minun mielestä sekin on epäreilua Verrata RPG:ta Action peleihin, ihmiset ei vain tajua sitä että RPG peleissä on hitusen enemmän hommaa kun jossain Action peleissä jotka noudattavat kaikki lähes samoja standarteja. Mainitaan nyt vaikka loot ,Skill Three, multiple dialogivalinnat ja muut, nämä kaikki loistavat Rockstarin peleissä poissa oloillaan. Vertaillaan sitten kun Rockstar luo Top-tier open world rpg pelin.
 
minun mielestä sekin on epäreilua Verrata RPG:ta Action peleihin, ihmiset ei vain tajua sitä että RPG peleissä on hitusen enemmän hommaa kun jossain Action peleissä jotka noudattavat kaikki lähes samoja standarteja. Mainitaan nyt vaikka loot, Skill Three, Dialogivalinnat ja muut, nämä kaikki loistavat Rockstarin peleissä poissa oloillaan. Vertaillaan sitten kun Rockstar luo Top-tier open world rpg pelin.
Tämä on totta, vertaisin itse ehkä enemmän Fallouttiin tai Skyrimiin, mutta tuntuu että roolipelaaminen on tässä aika pientä. Valinnat ja keskusteluvaihtoehdot eivät tunnu tarjoavan vaihtoehtoja tai seuraamuksia juuri ollenkaan. Voit naksutella kaikki siniset vaihtoehdot läpi ja sen jälkeen valita ainoan keltaisen action-dialogin
 
Tämä on totta, vertaisin itse ehkä enemmän Fallouttiin tai Skyrimiin, mutta tuntuu että roolipelaaminen on tässä aika pientä. Valinnat ja keskusteluvaihtoehdot eivät tunnu tarjoavan vaihtoehtoja tai seuraamuksia juuri ollenkaan. Voit naksutella kaikki siniset vaihtoehdot läpi ja sen jälkeen valita ainoan keltaisen action-dialogin

Ne siniset vaihtoehdot on juuri niitä turvallisia kysymyksiä ja tiedusteluja että ihmiset tietävät että dialogi ei mene eteenpäin. Että hyvä vain että ne on siellä eri värillä. onhan näitä myös Witcherissäkin ja aika monessa muussakin rpg pelissä. Omasta mielestäni tässä taas on lähes yhtä paljon dialogivaihtoehtoja kun Witcherissä. osa vaihtoehdoista tulee sitten oman luovuuden mukana
 
minun mielestä sekin on epäreilua Verrata RPG:ta Action peleihin, ihmiset ei vain tajua sitä että RPG peleissä on hitusen enemmän hommaa kun jossain Action peleissä jotka noudattavat kaikki lähes samoja standarteja. Mainitaan nyt vaikka loot affixeilla ja suffixeilla, Skill Three, Dialogivalinnat ja muut, nämä kaikki loistavat Rockstarin peleissä poissa oloillaan. Vertaillaan sitten kun Rockstar luo Top-tier open world rpg pelin.
Tässä tullaan sitten vertailuun Betsehdan tuotosten kanssa ja kyllä, niissäkin tuntui pelimaailma elävämältä kuin tässä.

Mutta, kukaan ei ole aikasemmin tehnyt cyberpunk open world peliä:

Ne siniset vaihtoehdot on juuri niitä turvallisia kysymyksiä ja tiedusteluja että ihmiset tietävät että dialogi ei mene eteenpäin.
Tästä asiasta tykkään niin voi "turhaa" rupatella eri hahmojen kanssa.

Edit:
Alkaa tämä aika murhattavaa olemaan jos jo Bethesdan tuotokset nauraa cyberille:
 
Tässä tullaan sitten vertailuun Betsehdan tuotosten kanssa ja kyllä, niissäkin tuntui pelimaailma elävämältä kuin tässä.

Mutta, kukaan ei ole aikasemmin tehnyt cyberpunk open world peliä:


Tästä asiasta tykkään niin voi "turhaa" rupatella eri hahmojen kanssa.

Edit:
Alkaa tämä aika murhattavaa olemaan jos jo Bethesdan tuotokset nauraa cyberille:


Kyllä tuo Fallout on kova peli perkele :D
 
Enkä tiedä lähtisinkö edes kutsumaan tätä RPG:ksi koska se puoli on pelissä todella kevyt, pelin twitter kanavaltakin poistetiin RPG maininta ja nyt siellä lukee vaan open world action adventure story, joka kuvastaa peliä sen julkaisukunnossa paljon paremmin kuin RPG.
 
Tämä tuli vastaan ja jotenkin osui. Cyberpunk 2077 tuotti monelle pettymyksen, mutta samalla monelle se oli juuri sitä mitä odottikin. Mutta eniten ihmetyttänyt se bugeista jauhaminen. Kyllä, niitä löytyy, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Mutta tätä peliä jotenkin rokotetaan siitä enemmän kuin muita. Miksi? Miksi sakilla tämän pelin kanssa menee kuppi nurin lentävistä tölkeistä tai framedropeista, mutta samaan aikaan muut pelit saavat anteeksi nuo ongelmat?

FB_IMG_1608480660277.jpg
 
En ole pelannut itse tutoriaalia pidemmälle ja jatkan pelaamista kunhan nuo pari isoa patchia tulee. Mutta vihonviimeinen asia, jota tältä peliltä kaipaan on gta tyylinen hiekkalaatikko, olkoonkin jos tekijät ovat sellaista mainostaneet. Koska Witcher3 on juoneltaan ja aikuismaisella otteellaan virstanpylväs, johon kaikkia nykyisiä tarinavetoisia pelejä vertaan niin luotan, että tämänkin täytyy olla sillä saralla laadukas tekele.

GTAV puolestaan jäi yksinkertaisesti lopulta kesken, koska tehtävät puuduttavia ja imersio lapsekas, että en vain pystynyt eläytymään pelin maailmaan. Olen tosin kenties vähemmistössä sillä monesti mielummin peleissäkin odotan aina juonen rakentumista välivideoiden ym. kautta kuin lahtaan nappeja rämpyttämällä vihollislaumoja yksi toisensa jälkeen.
 
Tämä tuli vastaan ja jotenkin osui. Cyberpunk 2077 tuotti monelle pettymyksen, mutta samalla monelle se oli juuri sitä mitä odottikin. Mutta eniten ihmetyttänyt se bugeista jauhaminen. Kyllä, niitä löytyy, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Mutta tätä peliä jotenkin rokotetaan siitä enemmän kuin muita. Miksi? Miksi sakilla tämän pelin kanssa menee kuppi nurin lentävistä tölkeistä tai framedropeista, mutta samaan aikaan muut pelit saavat anteeksi nuo ongelmat?

Näytä liitetiedosto 5553
Itselläni ainakin tulee väh. 10 bugia/pelisessio. Muissa bugisissa peleissä niitä tulee 0-2/pelisessio.

Toki viimeksi ei sentään peli enää kaatunut 1.05 jälkeen ja muutenkaan nuo bugit ei harmittanut enää niin paljon, kun piti useamman päivän tauon pelistä. Niitä kyllä silti riitti aika pirusti. Ihan kiva oli kyllä pitkästä aikaa pelata.

Oma vaatimustaso on alkanut tippua. On helpompi hyväksyä pelin ongelmat ja puutteet, kun odotukset on ihan nollissa. Pääsee pelin hyvät puolet ja tulevat päivitykset sitten yllättämään positiivisesti.
 
Tämä on totta, vertaisin itse ehkä enemmän Fallouttiin tai Skyrimiin, mutta tuntuu että roolipelaaminen on tässä aika pientä. Valinnat ja keskusteluvaihtoehdot eivät tunnu tarjoavan vaihtoehtoja tai seuraamuksia juuri ollenkaan. Voit naksutella kaikki siniset vaihtoehdot läpi ja sen jälkeen valita ainoan keltaisen action-dialogin
Kyllä sielä on vaihtoehtoja keskustelussa jotka joko avaa tai sulkee mahdollisuuden nähdä uutta sisältö

Nojaa, CDPR on itse hehkuttanut tätä kuin Jeesuksen toista tulemista.
Kyllä se on ne pelin fanittajat jotka hehkuttaa ja pelintekijät mainostaa sitä omaa peliä
 
Olihan tuo San Andreas video aika murha, tästä voi vetää sen päätöksen että GTA sarja tarjoaa ultimaattisen leikkikentän jossa pitää hauskaa ja tehdä miljoona eri asiaa, Cyberpunk tarjoaa erinomaisen tarinan,hahmoja, toimivan gunplayn, hyviä tehtäviä joita voi pelata erilailla, mutta sen kaupunki on valtava kulissi jossa oli tarkoitus olla vaikka mitä mutta ei tällä kertaa ihan onnistunut. Ehkä ensi kerralla sitten, varmaan päivityksilläkin paranee jonnin verran. Jos tätä pelaa kuin Deus Ex peliä kulkien tehtävästä toiseen se toimii, mutta ei kannata yrittää teeskennellä että tuolla maailmalla olisi joku muu tehtävä kuin kuljettaa pelaaja paikasta A paikkaan B.

Sitä voi vaan miettiä millä tavalla GTA 6 tulee mullistamaan open world pelaamisen, taas kerran.
Paitsi, että onko tuollainen kaikenlainen sälä sitten oikeasti niin kovin kiinnostavaa? Ainakaan itselleni se ei sitä ollut. Ja vaikka GTA V:ssä toki oli puolensa ja hetkensä, niin ainakin tehtävien rytmitys sekä itse tarina olivat varsin huonoja mielestäni. Huumoria aina välillä toki revittiin hyvin. Mutta kaupungilla haahuilu ja säätäminen oli ainakin itselleni varsin nopeasti nähty ja koettu, eikä itse tarina jaksanut kannatella kiinnostustani.

Itse asiassa GTAV:stä tuli n. viikko sitten pisimpään läpipelaamista pelaamani peli. Eli niin paljon pidin taukoja välissä, että kampanja meni läpi kuudessa vuodessa, eli viime viikonloppuna viimein jaksoin puristaa tarinan loppuun. Lähinnä kiinnostusta piti yllä vertailu Cyberpunkiin. Ja kun PS4 Prolla pelasin, niin kyllä GTA hävisi varsinkin grafiikan tasossa varsin reippaasti. Toki pelaan Cyberpunkia XSX:llä, mutta toisaalta kyseessä on kuitenkin vanhalle sukupolvelle varsinaisesti tehty peli.
 
Oletko mennyt kaikissa keskusteluissa kaikki vaihtoehdot läpi kun pelasit pelin läpi ?
En, oletko itse?
Mutta selkeästi mitään merkitystä valinnoilla ei ole. Toki näitäkin varmaan on aina juonen käänne kohdissa, mutta en voi sanoa olevani vakuuttunut. Eikä ilmeisesti moni muukaan.
 
Kun oli puhetta AI:sta ja sen jäätymisestä, näin kävi:


Tai peli on sitten realistinen tapaus että vihollisetkin voivat pelästyä ja joutua shokkiin :D
 
Ylös Bottom