Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Edelleenkään en ole päässyt kiinni siihen, miten peli muka muuttui radikaalisti DLC:n ja sen mukana ja jälkeen tulleilla päivityksillä. Käytännössä sama peli se oli ennen ja jälkeen XSX:llä. Erittäin hyvä peli oli siis jo julkkarissa, kun pelasin sen XSX:llä läpi. Törmäsin hyvin harvoihin bugeihin, ja peli näytti sekä kuulosti hyvältä ja oli erinomaisen mielenkiintoista ja hauskaa pelattavaa, joka tulikin ahmittua läpi aikalailla päivittäin pelaamalla n. 150 tunnin ajan. Mutta kun peli oli pelattu läpi, ei sillä ainakaan itselleni ollut minkäänlaista uudelleenpeluuarvoa, kun kaikki ympäristöt ja päätarinan juonenkäänteet ja sivutehtävätkin oli jo nähty läpikotaisin.

Päivitysten jälkeen pelin pariin palaaminen ei tuonut itselleni minkäänlaista lisäarvoa tai uutta mielenkiintoa peliä kohtaan, ja itse lisäri oli tylsä ja kovin suppea ja pienellä alueella pyörimistä. Kesken tuo lisäri sitten jäikin, kun ei siitä saanut enää ollenkaan samoja upeita fiiliksiä, mitä varsinainen pääakmapanja sai aikaan ensimmäistä kertaa pelattaessa. Huippupeli tämä on toki sellaiselle, joka ei ole peliä vielä pelannut, ja pitää sci-fi-tyyppisestä roolipelaamisesta. Tuo lisäri oli kylläkin itselleni aika iso pettymys. Mutta päätarina onneksi kantaa sitten paljon, paljon paremmin.

Päivitysten jälkeen pelin pariin palaaminen ei tuonut itselleni minkäänlaista lisäarvoa tai uutta mielenkiintoa peliä kohtaan, ja itse lisäri oli tylsä ja kovin suppea ja pienellä alueella pyörimistä. Kesken tuo lisäri sitten jäikin, kun ei siitä saanut enää ollenkaan samoja upeita fiiliksiä, mitä varsinainen pääakmapanja sai aikaan ensimmäistä kertaa pelattaessa. Huippupeli tämä on toki sellaiselle, joka ei ole peliä vielä pelannut, ja pitää sci-fi-tyyppisestä roolipelaamisesta. Tuo lisäri oli kylläkin itselleni aika iso pettymys. Mutta päätarina onneksi kantaa sitten paljon, paljon paremmin.
Aloititko alusta vai jatkoitko vanhaa tallennusta? Olen nyt pari kertaa pelannut Phantom Libertyn läpi ja se on huikea lisä muuhun peliin kun sen pelaa samassa yhteydessä, mutta painotus on sanalla "lisä" eli en kyllä näe että se kauhean loistokas olisi yksinään.

Erittäin hyvä peli oli siis jo julkkarissa, kun pelasin sen XSX:llä läpi. Törmäsin hyvin harvoihin bugeihin, ja peli näytti sekä kuulosti hyvältä ja oli erinomaisen mielenkiintoista ja hauskaa pelattavaa, joka tulikin ahmittua läpi aikalailla päivittäin pelaamalla n. 150 tunnin ajan.
Sinulla kävi jäätävä tuuri. Itsekin hommasin pelin samalle alustalle julkaisussa ja se oli pelikelvoton omaan makuun. Vasta dlc tultua vihdoin pelasin läpi ja voi sanoa, että siinä kohtaa peli oli hyvässä tilassa. Eikä pelejä turhaan oteta myynnistä pois niinkuin Sony joutui tekemään digistoressa. Kyllä siellä pohjalla hyvä peli paistoi mutta kaikkine ongelmineen en halunnut peliä julkaisun aikaan pelata.

Aloititko alusta vai jatkoitko vanhaa tallennusta? Olen nyt pari kertaa pelannut Phantom Libertyn läpi ja se on huikea lisä muuhun peliin kun sen pelaa samassa yhteydessä, mutta painotus on sanalla "lisä" eli en kyllä näe että se kauhean loistokas olisi yksinään.
En koittanut alusta, vaan pelasin suoraan tuota lisäriä vanhan tallennuksen pohjalta.

Sinulla kävi jäätävä tuuri. Itsekin hommasin pelin samalle alustalle julkaisussa ja se oli pelikelvoton omaan makuun. Vasta dlc tultua vihdoin pelasin läpi ja voi sanoa, että siinä kohtaa peli oli hyvässä tilassa. Eikä pelejä turhaan oteta myynnistä pois niinkuin Sony joutui tekemään digistoressa. Kyllä siellä pohjalla hyvä peli paistoi mutta kaikkine ongelmineen en halunnut peliä julkaisun aikaan pelata.
Itse hommasin julkaisussa pelin ja pelasin läpi Xbox One X:llä (sillä Cyberpunk 2077-versiolla jopa) ja en kohdannut paljon mitään bugeja. Nyt kun tuossa pitkästä aikaa aloitti alusta, alustana Series X, paljon bugisempi kokemus mitä silloin aikoinaan. Ja jäi peli vähän nyt tauolle kesken lisäriä (taitaa olla aika lopussa siinä) kun ahdisti liikaa yksi kohtaus. Ja muuten kaikki sivutehtävät tehty ja pääjuonikin melkein lopussa. :D

Se kannattaa huomioida, että noi Cyberpunkin päivitykset parin ekan vuoden aikana sisälsi aivan järkyttävän määrän bugikorjauksia jopa verrattuna muihin peleihin. Patch notet oli loputtoman pitkiä. Joten kyllä niitä bugeja oli todella paljon, vaikka itselle niitä ei olisikaan sattunut.

Ja mitä tulee muihin pelin muutoksiin ja lisäyksiin niin niitäkin on todella paljon ollut vuosien varrella eri päivityksissä, joten sikäli peli on kyllä muuttunut ja parantunut julkaisu hetkestä. Kai asiasta voi olla eri mieltä, mutta se ei tunnu kovin loogiselta, jos katsoo faktoja.

Alotin tämän itse pari päivää sitten Series X:llä , kun gamepassiin tuli, ja eihä tuo mikään tekninen masterpiece ole vieläkään. Mut pelaaminen hauskaa ja maailma imaisi mukaansa niin ei ole vielä bugit vieny peli iloa. Pari kertaa restart kun ruudunpäivitys tippuu jonnekki 0,0001 fps (ei tuota voi ees nykimiseksi sanoa, aika full stop.), sekä pari kaatumista, pientä flickeriä sielä täällä mut toi sopii tunnelmaan. 2 tunnin jälkeen olin kuitenki sen verran myyty ongelmienki kanssa et ostin sen dlc:n myös. Perf modella menty, ray tracing pelikelvoton omaan makuun.

Ylös Bottom