Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Eikös alkuperäinen pöytäroolipeli ollut Cyberpunk 2020. Ja jos en ihan väärin muista niin sinne kieppeille Johnny Silverhandin seikkailut myös sijoittuivat. Jos kyseessä olisi siis esiosa niin aika luontaisesti saataisiin Keanun roolille sitten jatkoa ja hänet saataisiin ympättyä peliin.

Ensimmäisen pelin nimi on Cyberpunk 2077, jossa numerosarja on vuosi. Uuden pelin nimi ilmeisesti on Cyberpunk 2, eli aiemman pelin logiikalla se sijoittuu vuoteen kaksi. Piti itsekin hetki miettiä ja tutkia artikkelia ennen kuin hoksasin.

Tykkäisin itse enemmän jos pelin nimi olisi vaikka Cyberpunk 2082 tai mikä vuosi siinä sitten sattuukaan olemaan.
Itselleni on vuosikymmenten saatossa tullut selväksi, että useimmiten pelien kakkososan nimessä se kakkonen näkyy, joten ei tullut mieleenkään tuollaiseen analogiaan perustuva vitsihuumori. Eihän tuossa oikeasti ole mitään logiikkaa sinänsä, kun tuon vitsin mukaisen logiikan mukaisesti ei pelien jatko-osia käytännössä juuri koskaan nimetä. Mutta siis tosiaan meni minulle ihan ohi tuosta syystä koko vitsi.

Itselleni on vuosikymmenten saatossa tullut selväksi, että useimmiten pelien kakkososan nimessä se kakkonen näkyy, joten ei tullut mieleenkään tuollaiseen analogiaan perustuva vitsihuumori. Eihän tuossa oikeasti ole mitään logiikkaa sinänsä, kun tuon vitsin mukaisen logiikan mukaisesti ei pelien jatko-osia käytännössä juuri koskaan nimetä. Mutta siis tosiaan meni minulle ihan ohi tuosta syystä koko vitsi.
Cyberpunkin yhtenä suurinpana innoittajana olleen Blade runner -saagan nimissähän on nuo vuosiluvut. Siinä mielessä itsekin odotin, että tässä olisi vuosiluku nimessä.

Cyberpunkin yhtenä suurinpana innoittajana olleen Blade runner -saagan nimissähän on nuo vuosiluvut. Siinä mielessä itsekin odotin, että tässä olisi vuosiluku nimessä.
Tottahan tuo on. Niin suuri noidenkaan elokuvien fani en kuitenkaan ole, että tuollainen olisi jotenkin jäänyt mieleen. Toki molemmat leffat on tullut katsottua, ja ovat sinänsä hyviä elokuvia minunkin mielestäni.

Ylös Bottom