Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Aika pieneltä näyttää.
Pinta-ala kartalla ei ole mikään massiivinen, mutta varmasti silti iso trailereiden perusteella. Pitää kuitenkin muistaa, että kaupungissa löytyy syvyyttä myös korkeussuunnassa ja kyse ei ole pelkästään teistä sekä kaduista kuten esimerkiksi GTA V:ssa.

Onhan isossa pinta-alassakin hyvät puolet kuten vaikkapa Ubisoftin-pelit, mutta mielummin itse otan laatua määrän sijaan.

Tuota samaa karttaa on jo aikaisemmin hyvin esitelty pelin trailereissa.
 
Night Cityssä pitäisi olla 6 miljoonaa asukasta, mutta kartalla näyttää alle 50 000 asukkaan kaupungilta. Olen tosikko, mutta silti ristiriita on ilmeinen.

Tuo oli siis kommentti siihen miltä kartta näyttää. Kun katsoin sitten, mitä pelintekijät ovat ilmoittaneet kooksi, siihen on laskettu mukaan myös lähiöt, joita ei ilmeisesti ole tuolla kartalla ja silloin Night Cityn koko olisi n. 75 neliökilometriä, jolloin keskimääräinen väestötiheys on vajaa 80 000 asukasta neliökilometrillä, joka on ihan uskottava luku. Tuo kartta ei vain minun silmään näytä yhtään siltä, millaisia 6 000 000 asukkaan kaupunkien keskustat yleensä ovat.
 
Viimeksi muokattu:
Itse en kyllä ymmärrä noita puheita siitä, että Witcher 3 oli liian pitkä ja jäi monelta kesken. Jos jotain Witcher 3:ssa oli itselleni, heikohkojen kontrollien ja pelattavuuden lisäksi, vialla niin se oli sen päätarina, joka oli kyllä varsin heikko, eikä pitänyt kyllä itseänikään oikein otteessaan. Voisin uskoa, että näin on saattanut ainakin osa pelin kesken jättäneistä kokea. Silloin vika on enemmänkin ollut ehkä tarinan laadussa, kuin itse pelin pituudessa. Joistakin sivutehtävistä löytyi kuitenkin itselleni selvästi parempaa laatua Witcher 3:n kohdalla.

Ei tuo nyt sinänsä kovin pitkältä kunnon roolipeliksi tuntunut. Ja jos olisi pääkampanja maistunut paremmin, niin olisi tuntunut itselleni suorastaan lyhyehköltä roolipeliltä. Jos seikkailun tarina ja pelimaailma todella tempaavat mukaansa, ei itselleni 100 tunninkaan kesto ole mitään. Nyt siis edelleen huolestuttaa tuo, että CP2077:stä on tehty kai sitten Witcher 3:ea pienempi ja lyhyempi peli. Todella harmi tämä siinä tapauksessa, jos nyt tarina ja pelattavuus ovatkin selvästi Witcher 3:ea parempia.
 
Viimeksi muokattu:
Itselleni käy hyvin ettei peli ole ihan älyttömän pitkä, vaan tärkeämpää on laadukas sisältö ja pelattavuus huippua. Samoin tuo kartta.. Kyllä se tarpeeksi iso on ja nimenomaan syvyyttä löytyy myös. En tiedä miten vielä tässä sisältö toimii.. siis kaupungissa. Joskus muistaakseni tekijät sanoivat että panostavat siihen että kaupungissa pääsee eri paikkoihin sisälle jne. eli on realistisempi vs. vaikkapa GTA tms. jossa on paljon tyhjiä rakennuksia/boxeja.

Noh.. Marraskuussa näkee. Pitäisköhän jostain vielä koittaa hankkia collector´s edition.
 
Itse en kyllä ymmärrä noita puheita siitä, että Witcher 3 oli liian pitkä ja jäi monelta kesken. Jos jotain Witcherissä oli itselleni heikkojen kontrolliin ja pelattavuuden lisäksi vialla niin se oli sen päätarina, joka oli kyllä varsin heikko, eikä pitänyt kyllä itseänikään oikein otteessaan. Voisin uskoa, että näin on saattanut ainakin osa pelin kesken jättäneistä kokea. Silloin vika on enemmänkin ollut ehkä tarinan laadussa, kuin itse pelin pituudessa.

Ei tuo nyt sinänsä kovin pitkältä kunnon roolipeliksi tuntunut. Ja jos olisi pääkampanja maistunut paremmin, niin olisi tuntunut itselleni suorastaan lyhyehköltä roolipeliltä. Jos seikkailun tarina ja pelimaailma todella tempaavat mukaansa, ei itselleni 100 tunninkaan kesto ole mitään. Nyt siis edelleen huolestuttaa tuo, että CP2077:stä on tehty kai sitten Witcher 3:ea pienempi ja lyhyempi peli. Todella harmi tämä siinä tapauksessa, jos nyt tarina ja pelattavuus ovatkin selvästi Witcher 3:ea parempia.

En itse olisi huolissani. Ovat puhuneet vain päätarinan kestosta. Kuitenkin paljon sivutehtäviä ja lisäreitä tulee, niin varmasti pelattavaa riittää.
 
Sehän pitää alkaa tekemään ssd:lle tilaa jo ihan varuiks. Toivottavasti nyt ei kuitenkaan sitten oo miljoonan gigan kokonen, tai menee jouluun asti lataillessa :D
 
Nyt vaan sitä pelikuvaa valmiista tekeleestä ja olisi kiva nähdä miltä se näyttää konsoleilla, sekä millainen on suorituskyky PCllä. Pelin hiominen varmasti jatkuu loppuun asti mutta mitään suurta tuskin on enää taphtumassa joten voivat yhtä hyvin esitellä sitä.
 
Night Cityssä pitäisi olla 6 miljoonaa asukasta, mutta kartalla näyttää alle 50 000 asukkaan kaupungilta. Olen tosikko, mutta silti ristiriita on ilmeinen.

Tuo oli siis kommentti siihen miltä kartta näyttää. Kun katsoin sitten, mitä pelintekijät ovat ilmoittaneet kooksi, siihen on laskettu mukaan myös lähiöt, joita ei ilmeisesti ole tuolla kartalla ja silloin Night Cityn koko olisi n. 75 neliökilometriä, jolloin keskimääräinen väestötiheys on vajaa 80 000 asukasta neliökilometrillä, joka on ihan uskottava luku. Tuo kartta ei vain minun silmään näytä yhtään siltä, millaisia 6 000 000 asukkaan kaupunkien keskustat yleensä ovat.

Hyvinkäällä on 50k eikä sielä ole keskustassa kuin ”Raptori”. Näyttää enemmän Tampereelta, jossa 200k ja täällä rakennetaan todella horizontaalisesti. Eli jos kaupungissa paljon eri kerroksia ja pilvenpiirtäjiä, niin voi asukasluvun helposti triplata, tai enemmänkin. Toki kartan perusteella 6 miljoonaa on yliampuva asukasluku.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Cyberpunk 2077 will feature over 1,000 unique NPCs that have their own unique daily routines according to developer CD Projekt Red,
More than 150 voice actors, 100,000 lines, 4 recording studios + 10,000 person hours

vertauksena Witcher 3 voice line määrä 70k joten ja sillä saatiin yli 300 tuntia nauhoitettua äänidialogia, joten tässä pitäisi sitten olla lähemmäs 350-370 tuntia nauhoitettua äänidialogia, Joten kannattaa muistaa ku tuota karttaa kattoo että tuohon karttaan mahtuu kumminki 1000 npc hahmoa joiden kanssa jutella ja interaktivoitua.

Joten tuon Kartan koko ei haittaa pätkääkään, pikemminki päin vastoin mukava vain, että että ihmisten density on tehty mahdollisimman hyvin vastaamaan oikeaa kaupunkia, eli niin kun moni on sanonut, laatu korvaa määrän. Tämän ei ole kumminkaan tarkoitus olla fallout/skyrim ole että lähdetään tallustelemaan kohti tuntematonta tappamaan mörköjä. Vaan se key think on keskustella ja luoda erilaisia ihmisuhteita mielenkiintoisten npc hahmojen kanssa. Tämä kyseinen asia on myös Witcherien suola, että ku jossain fallout 4:ssa juttelet yhden npc kanssa sen 3-5 minuuttia niin tässä ne keskustelut voi hyvin mennä sinne 15-20 minuuttiin veikkailisin :)
 
Viimeksi muokattu:
Ja tässä oikea malliesimerkki, miksi ResetEra-roskan postailu tänne pitäisi lopettaa kokonaan. Jotain lähdekritiikkiä.
Hienoa, että saavat kunnon korvauksen, vaikka joutuivatkin ylitöihin.

ResetErasta puheenollen, siellä on jo yritetty discrediittaa Jez Cordenia, kun tämä sanoi oman kantansa Xbox Series X:n kuumenemisväitteisiin. Niin, eihän Jezillä ole kuin Xbox Series X konsoli kotonaan. Samaa ei voi sanoa kaikista ResetEran "huolestuneista" trolleista. Noin yleensä kaiken minkä lukee ResetErasta on syytä tarkistaa muualta kahteen tai jopa kolmeen kertaan. On meinaan semmoinen trollien temmellyskenttä että alta pois.
 
Ylös Bottom