Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Katselin tuon digital foundryn ps 4 vs. ps 4 pro testin, ja kyllä se aika kylmää kyytiä oli. Myös proolle. Kotoa löytyy molemmat, pro ja one x. Nyt pitäisi sitten vaan arpoa että kummalle kahdesta huonohkosta vaihtoehdosta pelin hankkisi. Vai jättäisikö sittenkin suosiolla odottamaan sitä päivää kun onnistuu jostain uuden sukupolven konsolin hankkimaan.

Viimeksi muokattu:
Joku kyseli aiemmin sitä, miten Xbone X-versio pyörii. Nauhoittelin nyt lyhen pätkän, mikäli joku haluaa sen nähdä. Latasin saman tallennuksen useita kertoja ja sekoilin samoissa maisemissa. Videosta on nähtävissä, kuinka epätasaisesti peli pyörii ja ajoittain ilman nähtävää syytä. Video on omalta kanavaltani, eli mikäli ei halua tukea miljonääritubettajaa niin älkää katsoko. Spoilereita ei videossa myöskään pitäisi olla.

Video Youtubessa

Täällä pelaillaan Xbox One X versiota ja kyllä tämä pelattavassa kunnossa on. Bugeja mitä on tullut vastaan, niin muutamat hyppivät ruumiit ja yksi oudossa asennossa seisova ihminen. Grafiikka ainakin omasta mielestä on hyvää. Joo, next gen päivitys ja sitä rataa, niin saadaan varmaan vähän näyttävämpää menoa ja dipit ruudunpäivityksessä saadaan pois. Tämä riippuu täysin ihmisestä mikä häiritsee ja mikä ei.

Itse pelihän nyt on ihan hemmetin hyvä (jos unohdetaan tämä grafiikka). Deus Ex tulee todella paljon mieleen.

Pelistä tosiaan huomaa että se olisi hyvä jos toimisi, mutta en ole nähnyt koskaan näin karsean näköistä peliä ps4: lla. Tekele on pelikelvoton.

Pelistä tosiaan huomaa että se olisi hyvä jos toimisi, mutta en ole nähnyt koskaan näin karsean näköistä peliä ps4: lla. Tekele on pelikelvoton.
Näyttää olevan todella pelaajakohtaista - ja ehkä versiokohtaista? Itselläni tosiaan kohta 26 tuntia peliä XSX:llä takana. Ja edelleen mennään viiden selkeän bugin koonnilla. Ei lähelläkään pelikelvottomuutta ainakaan itselleni. Päinvastoin - ihan helvetin vaikeaa lopettaa pelaamista, kun noiden viiden bugin ulkopuolella toiminut erittäin hyvin! Ampuminen ja autolla ajaminen molemmat toimivat erittäin hyvin, ja myös katanalla on aika ajoin vaihtelun vuoksi mukavaa vähäsen silpaista.

Todella mielenkiintoista, että joillain on sitten lähes pelikelvoton peli tällä erää. Ainakaan XSX:llä ei kyllä mitenkään voi näin sanoa - tai sitten olen varmaan maailman onnekkain XSX:llä Cyberpunkia pelaava pelaaja...

Huhhuh ei voi muuta sanoa päätin Nyt sit itekkin hommata itekkin tän pc version ja kaikki rtx herkut ja asetukset lähes tapissa niin nyt päällä, Joo nyt huomaan sen ps5 version suttuisuuden :D, sit ku on toi ihmispaljous filterit ja sliderit niin eihän moottoripyörällä pysty enää edes ajalee ihmisjoukossa :) kannatti kyllä odottaa tätä ilman että katsoi gameplayta pc versiosta koska ero on aika mind-blowing experience :)

Viimeksi muokattu:
Tätä ketjua seurattuaan ja muita arvosteluja ja pelaajien mielipiteitä lukemalla olen nyt 100% vakuuttunut siitä että tämä ei lähe pukinkonttiin. PC itel semmonen nuhapumppu että siihen en vaivaudu ja PS4Pro tuskin sen parempi vaihtoehto, joten varmistuin entisestään että tämä peli viivästyy minulla vielä vuoden? Kunnes saadaan bugit korjattua ja next gen patch tulille, en ala väkisin uskottelemaan itselleni että "heh ompa hauskoja bugeja" tai että "kaikissa peleissä on bugeja" on joo kaikissa, eri asia sitten missä määrin ja miten silmiinpistäviä.

Vaikka väitetään että "älä usko arvostelijoita" niin ihan mielenkiinnosta olis kiva tietää paljonko se PS4 versio saisi metacriticissä? Siel näyttäis olevan tasan 1 arvostelu ja sekin punaisella, jos siihen olisi saatu ne arvostelukappaleet käsiin ei varmasti lukema olisi se 91? mitä PC puolella näyttäisi olevan.

Peli on jäänyt pahasti myös hype jalkoihin mikä tarkoittaa sitä että mikään peli ei pysy semmosen hypen perässä. En väitä että peli olisi paska, mutta fakta on se että se ei ole valmis, uusi viivästyminen olisi tietenkin aiheuttanut lisää itkua ympärimaailmaa ja joulumarkkinat jäänyt välistä. Uskon kuitenkin että oikea PS5 versio ja muutamat pätsit PC.lle on kyseessa mainio peli, sitä odotelles. Hyvä kuitenkin että jotkut on nauttinut pelistä!

Suurena Deus Ex fanina Cyberpunk teemana kyllä uppoo, saa nähää sitten tulevaisuudes korvaako Cyberpunk 2077 minulle tällä hetkellä parhaan Cyberpunk titteliä pitävän Deus Ex: Human Revolutionin. Tuskin.

:p
Juu Ps4 prolle en suosittele hankkimaan millään hinnalla. Ellei tykkää väkisin pelata peliä läpi joka on aivan rikki. Itse nyt pelaan tän vaikka väkisin läpi tällä Prolla kun siihen rahaa tuli ängettyä. Perkele... Mutta jos jotakin positiivista pitää hakee, niin kyllä sie varmasti on hyvä peli kaiken tuon sutun alla. Ps5 odotellessa josko sen joskus sais kaupasta.

Huhhuh ei voi muuta sanoa päätin Nyt sit itekkin hommata itekkin tän pc version ja kaikki rtx herkut ja asetukset lähes tapissa niin nyt päällä, Joo nyt huomaan sen ps5 version suttuisuuden :D, sit ku on toi ihmispaljous filterit ja sliderit niin eihän moottoripyörällä pysty enää edes ajalee ihmisjoukossa :) kannatti kyllä odottaa tätä ilman että katsoi gameplayta pc versiosta koska ero on aika mind-blowing experience :)

Jos on Nvidian kortti niin kannattaa sillä sen omalla sharpening asetuksella vähän terävöittää kuvaa koska se on PClläkin vähän pehmeä, ainakin 1440p resolla. Sen jälkeen näyttääkin tosi namilta.

Itsellä on takana nyt noin 5 tuntia pelaamista tämän kanssa ja hyvin kaksijakoiset fiilikset. Ensinnäkin peli itse tarinan ja miljöön pohjalta on todella kiinnostava ainakin näin alun perusteella, mutta tekninen toteutus ja graafinen anti taas saavat olon tuntumaan siltä, että tässä pelaisi jotain Bethesdan tuottamaa räpellystä.

Ensinnäkin peli kaatui tänään ensimmäistä kertaa ihan ilman syytä. Noh, tuota kai on sattunut monelle muullekin, että ei varmaan mikään ihme, mutta kaatuipa kuitenkin. 5 tunnin aikana on myös näynyt toistuvasti ilmassa leijuvia esineitä, ilmassa istuvia hahmoja ja todella paljon pop upia, kun siihen 5-10 metrin päähän vaan ykskaks ilmestyy joku hahmo tai objekti. Pelaan tätä siis PS5:llä. Grafiikka itsessään ei varsinaisesti ole suoraan rumaa, mutta sellainen "rosoisuus" siitä paistaa. Tulee sellainen "Fallout 4-fiilis". Teknisestä toteutuksesta tulee mieleen sellainen "purkkaviritys".

En ollut mikään ultrahypettynyt tämän pelin suhteen, mutta odotin tätä kuitenkin jollain tasolla, koska länsimaiset roolipelit ovat jo pitkään kuuluneet omaan suosikkigenreen. Olisin kuitenkin voinut odotella tätä vielä vaikka ensi syksyyn asti, josko sitten oltaisiin saatu ulos kunnolla toimiva tuote. En edes uskalla ajatella, kuinka tämä pyörii jollain perus PS4:llä! Miksikö sitten ostin tämän nykyisessä kunnossaan? No kun Gigantista 40 eurolla sai! Senttiäkään enempää en olisi suostunut maksamaan ja olinkin päättänyt, että jos ei Gigantin hyllystä löydy tuohon hintaan, niin olisi saanut jäädä sitten hamaan tulevaisuuteen.

Tarinan ja miljöön puolesta pelaan tätä hyvinkin mielelläni, mutta tekniset murheet kyllä nakertavat tätä jonkin verran. Vähän samaa fiilistä kuin aikanaan Skyrimin ja Fallout 4:n kanssa, kun sai koko ajan olla manuaalisesti tallentamassa ja toistuvasti miettimässä, että kaatuukohan kohta. Aika selkeästi tilanne tuntuu olevan se, että pelistä tuli "liian iso pala" niille konsoleille, joille tämä on oikeasti julkaistu, eli PS4/X1. Pakko kai tämä oli ulos saada, kun potentiaalista ostajakuntaa oli ja on se 150+ miljoonaa, mutta oikeastihan tämä olisi pitänyt tuoda ulos vasta sitten juuri alkaneelle laitesukupolvelle.

Tämä on kyllä erittäin mielenkiintoista miten porukka tämän pelin kokee. Tai ennemminkin näkee. Toki alusta millä peliä pelaa tekee osansa ja varmasti myös televisio vaikuttaa asiaan. Loput on sitten katsojan silmien varassa. Minä pelaan tätä 4K led töllöllä PS5:lla ja pienten kuvasäätöjen jälkeen itse näen kyllä äärimmäisen väririkkaan maiseman ja mitä muuhun graafiseen puoleen tulee niin onhan tämä todella upea peli. Tosin mulla varmasti vaikuttaa sekin etten omista mitään peli peeceetä jolla voisi verrata enkä edes viitsi katsella mitään vertailuvideoita pc vs konsoli välillä koska ei siinä olisi mitään järkeä.

Mutta jos joku on sitä mieltä, että peli on ruma niin sittenhän se on. Mielipideasioitahan nämä ovat. Minä ainakin tykkään. :) Bugeja ei vielä ole ehtinyt pahasti tulemaan jos ei lasketa sitä, että kun olin ottamassa valokuvaustilassa kimppakuvaa niin kaverin pää katosi otoksen aikana sekä muutaman kerran olen nähnyt haamukävelyä ovien läpi :D Olen kyllä vasta ihan alussa, mutta olen aika varma, että tulen viihtymään tämän pelin parissa erittäin hyvin. Enkä edes ole mikään cyberpunk fani. Tykkään enemmän juosta metsässä jahtaamassa tonttuja ja muita maagisia villipetoja. Mutta kyllä se tästä lähtee :) Kannattaa muuten tutustua pelin soundtrackiin. On kyllä mainio!

Oohh! Rakastuin nyt tässä pelissä! Hänen nimensä on Lizzie. Hänellä on näpsäkkä ulkomuoto ja tulinen luonne. Hänen lilan värinen olemuksensa tuo valtavaa lämpöä ja hehkua synkkään joulukuun iltaan. Siis vihuille! Lizzie on nimittäin uusi tech pistooli, jota juuri aloin testailemaan.:D Ei hitto mikä perusdama ja sitten sytyttää aika ajoin vihut myös oikein kunnolla tuleen! Eihän tässä ole mitään järkeä minkälainen tappokone V:stäni nyt tuli Night Cityyn!

Pelisarja ei oo ollu mitenkään omaan makuun, enkö ole tätäkään jaksanut seurailla. Mutta kun mitään pelattavaa ei oikein ole tarjolla, niin ostin ja onhan tuo maailma siisti, tarina vaikuttais hyvältä jne.

Mutta kun en tajua mitään. :D
En tajua kartan sekamelskasta ja kuvista mitään, mitä pitäs ja kannattais tehdä. Mikä on fiksua loottia mikä ei. En tiedä eroa edes valkoisilla, vihreillä jne looteilla.

Craftauksesta en tajua mitään, enkä sitä et mitä teen niillä 40:llä aseella repussa. Mitä kannattaa myydä, mitä ei..

Pelailen pädillä ja ohjaus on kyllä jotenkin todella kankea. Autoillakaan ajo ei mitään timanttia ole, mutta tulee toimeen.
Löysin onneksi sieltä kontrolleista lisäasetulset, joista sain curven asetettua raw muotoon. Yritän siis saada sellaista battlefield tyyppistä tuntumaa. Oletus oli hirveä, nyt jo parempi mutta paremmaksi täytyisi saada.
Ampumisestahan ei tällä hetkellä tule sit ei niin mitään. Vaikka on tähtäys apu päällä, niin en kyllä osuisi liikkuvaan kuorma-autoon edes. Saati hämärällä kujalla äijään.
Jouduin tuon takia heittämään pelin easylle, kun ei vain tuon ohjauksen kanssa meikä kykene ampuu. Täytyy kaivaa googlella parempia säätöjä.
Isoin ongelma mulla on se, että on FOV mikä vain, mulle tulee todella huono olo tuota pelatessa. Eikä ole ainut peli. En mä GTAV:tä pysty silmistä pelaa saman syyn takia. Tuossa kameran liikkeessä tms on oltava jotain, koska BFV:ssä ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa.

Vähän olen myös pettynyt, että roolipelimäisiä keskusteluita ei juuri ole. Siis sellaisia millä olisi vaikutusta siihen mitä seuraavaksi tapahtuu. Iso osa on niitä sinisiä täydentäviä kysymyksiä joilla ei mitään vaikutusta ole.

Mut tuo äänimaailma, ai että se on hyvä ja kerrankin radio on loistava. Samoin ääninäyttely, grafiikat ja tarina. Kovaa kamaa.
Vielä kun tosiaan tajuaisi jotain, saisi tähtäyksen fiksuksi ja saisi pahoinvoinnin pois.

Tässä kun on enemmän pelannut niin huomaa hyvin kuinka staattinen ja kuollut maailma on. Samat npc:t samoissa nurkissa, samat triggeröityvät minieventit, tehtävät aika putkea, meh. Rpg elementit hyvinkin köykäsiä, muut pelit hoitaneet paljon paremmin ja väkisinkin tämä aina valuu puhtaaseen räiskintään.

Tähän kehityskaareen ja hypeen nähtynä odotin enemmän, paljon enemmän, varsinkin cdpr:ltä. Mielestäni oikea arvosana metacritissä olis tälle siin 70-75 tienoil, mikä on sekin iha hyvä.

Olen suuri Cyberpunk fani, pelannut nuorena aktiivisesti Cyberpunk 2020 -peliä, aihepiiri muutenkin erittäin lähellä sydäntä. Tämä peli vain mättää, ei täyttänyt odotuksia.

Nyt pelannut 19 tuntia peliä. Tarinaa olen pelannut sitä ensimmäistä questia 10%. Muuten olen vain samoillut pitkin Night Cityä tehden sivutehtäviä. Ja se on ehkä virhe. Koska normaalilla vaikeustasolla mun ukosta on tullut tyyliin jumala. Porukkaa lakoaa kuin kärpäsiä. Seuraavalla pelikerralla pelaan corpolla ja hardilla.

Pakko mainita yksi sivutehtävä. Älkää lukeko jos ette halua spoilata itseänne. Tai järkyttyä.

Sain tehtäväksi noukkia videon. Ei siinä mitään, mutta video sisälsi televisiopastorin 12-vuotiaan pojan raiskauksen ja tapon. Ei tuossa tietenkään sitä näytetty, kerrottiin vain. Oli jotenkin aika järkyttävä. Yllätin isän ja pojan, jotka siis tätä bisnestä pyörittivät, ja kun he kertoivat toiminnastaan, alkoi oikeasti vähän järkyttää. Kysyin missä video on. Sen jälkeen posautin pojan. Sen isä romahti ja ammuin sen pään tohjoksi. Jotenkin tuli hyvä fiilis poistaa nuo sairaat paskiaiset. :D

Tässä kun on enemmän pelannut niin huomaa hyvin kuinka staattinen ja kuollut maailma on. Samat npc:t samoissa nurkissa, samat triggeröityvät minieventit, tehtävät aika putkea, meh. Rpg elementit hyvinkin köykäsiä, muut pelit hoitaneet paljon paremmin ja väkisinkin tämä aina valuu puhtaaseen räiskintään.

Tähän kehityskaareen ja hypeen nähtynä odotin enemmän, paljon enemmän, varsinkin cdpr:ltä. Mielestäni oikea arvosana metacritissä olis tälle siin 70-75 tienoil, mikä on sekin iha hyvä.

Olen suuri Cyberpunk fani, pelannut nuorena aktiivisesti Cyberpunk 2020 -peliä, aihepiiri muutenkin erittäin lähellä sydäntä. Tämä peli vain mättää, ei täyttänyt odotuksia.
Aika hassua sanoa, että mielestään oikea Metacriticin arvosana jollekin pelille on se, mitä mieltä itse on pelistä. Metacriticin arvosanahan on vain keskiarvo tiettyjen virallisten arvostelutahojen antamista arvosanoista. Joten se on oikea juuri sellaisena kuin se milläkin hetkellä on. Se kuvastaako tuo keskiarvo sitten itse kunkin käsitystä pelistä on sitten ihan eri asia.

Ylös Bottom