Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Onko toi kuva One X:llä otettu? :eek:

Ei sen ihan noin suttuinen kyllä pitäisi olla ja tuo 1.04 päivitys teki kuvasta vielä terävämmän.

Ei ole sentään. Kuva on napattu netistä.
Mä en oikeasti tajua. Siis pelaat Xbox One X? Sinulla oli se Cyberpunk 2077 Limited Edition Xbox One X? Millä peli valmiina kovolla. Sanot, että pelaat peliä ulkoiselta SSD:ltä? Oletko kokeillut pelata peliä ihan sisäiseltä kovolta? Koska jutuistasi päätellen pelisi on aivan raakile muiden peliin verrattuna. Itselläni myös sama Xbox One X LE, peli valmiiksi asennettuna kovolle ja ei ole 30 tunnin aikana peli ollut noin rikki kuin sulla. Hämärää.

Juuri näin. Tuo sisäiselle kovolle siirtäminen on vielä kokeilematta, joten se mahdollisuus tässä vielä on...samoin kuin ulkoisen kiintolevyn usb-kaapelin vaihto, rukoileminen, kantapäiden kopauttaminen yhteen...

Sellaisen omituisuuden kyllä huomasin, että tuo peli näkyy kahteen kertaan "Included in this Xbox"-valikon takana. Toinen on tilassa claimed ja toinen olisi lunastusta vaille, tätä ei kuitenkaan voi tehdä vaan herjaa että peli jo lunastettu. Olen sitten varmaan aikanaan lunastanut juuri sen Early Access-version.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ei ole sentään. Kuva on napattu netistä.


Juuri näin. Tuo sisäiselle kovolle siirtäminen on vielä kokeilematta, joten se mahdollisuus tässä vielä on...samoin kuin ulkoisen kiintolevyn usb-kaapelin vaihto, rukoileminen, kantapäiden kopauttaminen yhteen...

Sellaisen omituisuuden kyllä huomasin, että tuo peli näkyy kahteen kertaan "Included in this Xbox"-valikon takana. Toinen on tilassa claimed ja toinen olisi lunastusta vaille, tätä ei kuitenkaan voi tehdä vaan herjaa että peli jo lunastettu. Olen sitten varmaan aikanaan lunastanut juuri sen Early Access-version.
Poista ja asenna uudestaan ja ota kuva kaappauksia niin nähdään vähän millainen se sulla on.
 
Laita kuvaa omasta pelistä, niin vertaillaan näyttääkö samalta vai ei. 1.04 päivitys kyllä paransi selvästi kokemusta, mutta on vielä tehtävää. Ei tää kyllä ripuliltakaan näytä. Voihan se olla et toisilla se rima on korkeemmalla mitä vaatii peliltä ja toiset kuten minä tyytyy vähempään hyvään. Ajattelin et otan vaa testiin tän pelin ennenkun saan ps5, josta tuli tilausvahvistus gigantin erästä perjantaina, mutta onhan tätä kymmenen tuntia jo paukutettu. 2 kertaa kaatunut ja bugeja kyllä havaittavissa ollut Ps4 prolla.
 
Laitetaanpas vähän omiakin fiiliksiä ketjun jatkoksi:
Peliä kohtaan oli kovat odotukset, jotka laskivat alkuviikosta kun ekat arviot ym. tulivat pihalle. Perjantaina pääsin pelin asentamaan ja ottamaan ensimmäiset maistiaiset (PS5 alustana). Rujo ulkoasu ja bugit iskivät toki ensimmäisenä silmille, mutta onhan tuo peli näiden taustalla ihan täyttä timanttia. Nyt kellossa 10-11h ja 11lvl streetkid terminaattorina mennään (täysi panostus bodyyn ja tämän jälkeen techiä ja reflexejä). Bugeista tähän mennessä vastaan tullutta:

- graafiset bugit (asioiden leijumista, auto valunut kadun sisälle ym.)
- 4 kertaa on peli n. 11h aikana kaatunut kokonaan
- peli hävittää kaikki asetukset lähes joka kerta kun sen sammuttaa (en ole enää viitsinyt esim. HDR asetuksiin edes koskea, koska ne joutuu joka kerta säätämään uudelleen...)
- yksi sivutehtävä bugasi (hahmo maan alle --> en päässyt loottimaan oleellista esinettä)

Vielä tostaiseksi nämä on jaksanut katsoa sormien läpi ja pelin pariin tekee mieli palata kerta toisensa jälkeen. Joku ihme vetovoima tässä vain on...

btw. voisiko joku kuitata vaikka spoilertageihin, että missä kohtaa peliä pitäisi tulla tuo Cyberpunk 2077 teksti ruudulle, eli kohta jossa ns. peli alkaa :D Jotenkin tuntuu, että onko tuo mennyt minulta kokonaan ohi tai onko cutscenet buganneet tms. Olen siis Act 1 siirtynyt Act 2:seen, jossa ekat pääjuonen tehtävät odottavat...
 
Ei ole sentään. Kuva on napattu netistä.


Juuri näin. Tuo sisäiselle kovolle siirtäminen on vielä kokeilematta, joten se mahdollisuus tässä vielä on...samoin kuin ulkoisen kiintolevyn usb-kaapelin vaihto, rukoileminen, kantapäiden kopauttaminen yhteen...

Sellaisen omituisuuden kyllä huomasin, että tuo peli näkyy kahteen kertaan "Included in this Xbox"-valikon takana. Toinen on tilassa claimed ja toinen olisi lunastusta vaille, tätä ei kuitenkaan voi tehdä vaan herjaa että peli jo lunastettu. Olen sitten varmaan aikanaan lunastanut juuri sen Early Access-version.
Mulla on sama homma. Eli siis näkyy kahteen kertaan siellä. Lunastin toisen aikoja sitten, toisen kanssa se herjasi silloin jotain virhettä, eli sitä ei pystynyt edes lunastamaan. Nyt se sanoo, että on lunastettu. Eli joku virhe se vaan on. Mutta kokeile tuolta sisäiseltä kovolta vielä.
 
Poista ja asenna uudestaan ja ota kuva kaappauksia niin nähdään vähän millainen se sulla on.

Laita kuvaa omasta pelistä, niin vertaillaan näyttääkö samalta vai ei. 1.04 päivitys kyllä paransi selvästi kokemusta, mutta on vielä tehtävää. Ei tää kyllä ripuliltakaan näytä. Voihan se olla et toisilla se rima on korkeemmalla mitä vaatii peliltä ja toiset kuten minä tyytyy vähempään hyvään. Ajattelin et otan vaa testiin tän pelin ennenkun saan ps5, josta tuli tilausvahvistus gigantin erästä perjantaina, mutta onhan tätä kymmenen tuntia jo paukutettu. 2 kertaa kaatunut ja bugeja kyllä havaittavissa ollut Ps4 prolla.

Pysäytyskuvissa peli näyttää jo varsin hyvältä ja tarkalta erityisesti tuon 1.04-päivityksen jälkeen. Eli kuvakaappauksista ongelmat eivät oikein käy ilmi. Ruudunpäivitys on tässä nyt se teknisesti suurin ongelma. Siitä laitoinkin jo Youtube-videon aiemmin tähän ketjuun, eikä tuon päivityksen myötä tilanne ole muuttunut mihinkään.
 
Mulla on sama homma. Eli siis näkyy kahteen kertaan siellä. Lunastin toisen aikoja sitten, toisen kanssa se herjasi silloin jotain virhettä, eli sitä ei pystynyt edes lunastamaan. Nyt se sanoo, että on lunastettu. Eli joku virhe se vaan on. Mutta kokeile tuolta sisäiseltä kovolta vielä.

Ei muuttunut tilanne latausaikoja lukuunottamatta mihinkään sisäisellä kovollakaan. Kokeilin vielä toisella pelillä (Forza Horizon 4) ulkoiselta levyltä, että kaikki toimii kuten pitääkin. Monipuolisemmat säädöt esimerkiksi npc-hahmojen määrään liittyen voisivat auttaa tuota suorituskykyä. Ehkä tässä nyt on jo tullut tehtyä tarpeeksi taikatemppuja ja foorumivalittamista yhden pelin eteen. Hauskoja pelihetkiä teille muille!
 
btw. voisiko joku kuitata vaikka spoilertageihin, että missä kohtaa peliä pitäisi tulla tuo Cyberpunk 2077 teksti ruudulle, eli kohta jossa ns. peli alkaa :D Jotenkin tuntuu, että onko tuo mennyt minulta kokonaan ohi tai onko cutscenet buganneet tms. Olen siis Act 1 siirtynyt Act 2:seen, jossa ekat pääjuonen tehtävät odottavat...
Se tuli
siinä missä Keanu Reeves tuli kuvioihin ja pelailit sillä hetken ja kuolit. Eli juuri ennen Act2:n alkua

Edit: anteeksi siis kun V kuolee ja juuri ennen kuin pelaat Keanulla sen pikku pätkän
 
Viimeksi muokattu:
Pysäytyskuvissa peli näyttää jo varsin hyvältä ja tarkalta erityisesti tuon 1.04-päivityksen jälkeen. Eli kuvakaappauksista ongelmat eivät oikein käy ilmi. Ruudunpäivitys on tässä nyt se teknisesti suurin ongelma. Siitä laitoinkin jo Youtube-videon aiemmin tähän ketjuun, eikä tuon päivityksen myötä tilanne ole muuttunut mihinkään.

Mulla PS4 Pro ja näyttää samalle pysäytyskuvissa, sekä liikkeessä. Ota pois film grain, CA effect, depht of field ja motion blur. Nuo kaikki sumentaa kuvaa. Lens flare, sitten enemmän makuasia. Kameran heiluminen kannattaa laittaa, myös off, tai vähennetylle, kuten itsellä. Tekee liikkeestä homattavasti sulavampaa ja auttaa tähtäämiseen, säilyttäen silti fiiliksen. Lisäksi ohjausta kannttaa säötää ja ottaa siitä kaikki kiihdytykset pois, jolloin liikkuminen tuntuu paljon sulavammalta.

Fps kyllä heittelee, yleensä ihan pelttava, mutta välillä toimintakohtauksissa kyykkää liikaa, kuitenkin välillä isommat ammuskelutkin menee ihan ihan sulavasti, ottaen huomioon tavoitteen olevan 30fps. Eiköhän tähän tule vielä korjausta myöhemmin.

Tyhmää käyttää mallikuvana tuollaista provo-snäppiä, mikä selkeesti tsuumattu ja leikattu. Mun edellisestä postauksesta voi katsoa, miltä peli oikeasti näyttää kaupungilla liikkuessa, kun alustana PS4 Pro ja kaiken järjen mukaan, Bone X pystyy vähintään samaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tyhmää käyttää mallikuvana tuollaista provo-snäppiä, mikä selkeesti tsuumattu ja leikattu. Mun edellisestä postauksesta voi katsoa, miltä peli oikeasti näyttää kaupungilla liikkuessa, kun alustana PS4 Pro ja kaiken järjen mukaan, Bone X pystyy vähintään samaan.

Ei se mikään provo ollut, tai edes esimerkki pelin graafisesta ilmeestä, vaan mielestäni hauska kuva. Kai sen kuvan merkityksen nyt siitä viestistä ymmärtää? Sitä paitsi olen jo aiemmin laittanut jakoon ihan liikkuvaa pelikuvaa...
 
En ole hirveästi ehtinyt pelata peliä, kun olin kipeenä pari päivää. Hieman eilen illalla sekä tänään yrittänyt jatkaa pelaamista. Aina, kun meinaa juuri innostua pelaamisesta niin peli kaatuu ja motivaatio lässähtää heti.

Bugeihin ja pelin puutteisiin alkaa jo tottumaan, eikä ne enää niin paljon haittaa itse pelaamista. Alkaa itse pelaaminen olla hauskempaa ja herätä vähän mielenkiintoa pelimaailmaa, tarinaa ja omaa hahmoa kohtaan.

Lisäksi visuaallinen puoli nyt parempi, kun ne lisäefektit on ruksittu pois päältä ja kasvatin katseluetäisyyttä 2m -> 3,5m (65") niin ei PS5 suttuinen kuva sekä matala resoluutio enää niin haittaa. Pääsee edes vähän nauttimaan pelin paikoin ihan näyttävästä maailmasta.

Hauskuus kokoajan lisääntynyt pelatessa ja next-gen päivitys toivottavasti jonain päivänä tarjoaa ehjemmän kokemuksen, mutta jos järjellä miettii kokonaisuutta niin omasta mielestäni CD Projekt Red on toistaiseksi epäonnistunut. Ei se silti pelistä huonoa tee tai tarkoita sitä, että puolen vuoden päästä voisi käsissä olla hiottu mestariteos. Saa nähdä... pieni tauko ja lisää Cyberpunkkia seuravaan kaatumiseen asti.
 
Se tuli
siinä missä Keanu Reeves tuli kuvioihin ja pelailit sillä hetken ja kuolit. Eli juuri ennen Act2:n alkua

Edit: anteeksi siis kun V kuolee ja juuri ennen kuin pelaat Keanulla sen pikku pätkän
Näin vähän ajattelinkin, kiitos vastauksesta! Eli tuo kohta on jotenkin minulla bugannut, koska:
... kun V kuolee, niin ruutu meni pimeäksi. Hetken päästä kuva palasi samaan kohtaukseen ja ihmettelin, että heräsikö V takaisin vai mitä?!?!. Sen jälkeen taas ruutu pimeäksi / jotain sotkua ja tämän jälkeen alkoi tuo Keanun stage kohtaus. Eli Cyberpunk 2077 logoa en nähnyt missään vaiheessa.
 
Näin vähän ajattelinkin, kiitos vastauksesta! Eli tuo kohta on jotenkin minulla bugannut, koska:
... kun V kuolee, niin ruutu meni pimeäksi. Hetken päästä kuva palasi samaan kohtaukseen ja ihmettelin, että heräsikö V takaisin vai mitä?!?!. Sen jälkeen taas ruutu pimeäksi / jotain sotkua ja tämän jälkeen alkoi tuo Keanun stage kohtaus. Eli Cyberpunk 2077 logoa en nähnyt missään vaiheessa.
Tarkistin vielä kun kaappasin tuon videolle, niin:
V tulee vessasta, lyödään tajuttomaksi. Silmät aukeaa, Dexter ampuu. Ruutu mustaksi, Cyberpunk logo, ruutu pitkäksi aikaa mustaksi, kunnes alkaa keskellä näkymään jotain..se zoomaantuj lähelle ja siinä onkin ovi. Sit mennään Reevesinä ovesta ja aletaan ammuskelee.
 
Ylös Bottom