Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Hetkinen.. meinasitteko että peliä pääsisi pelaamaan jo tänään eikä tyyliin yöllä 00:01?? :D

Pelin Playstation laskuri näyttää klo 13 vaikka sen piti aueta puoliltaöin ja xboxilla sijainnin muuttamista uudeksi seelanniksi on voinut käyttää jo iät ja ajat pelien aukaisemiseksi aikaisemmin.
 
Mistäköhän johtuu, että kaikkien isojen pelijulkaisujen kohdalla tuodaan nykyään esille The Last of Us 2?

Whatabautismin määrä aina kiihtyy kun joku uusi julkaisu lähestyy. Nyt on näköjään Cyberpunkin vuoro olla huono.

Varoituksen sana: Tässä pelissä on "niitä tiettyjä juttuja" kymmenkertainen määrä ja tulette huomaamaan ettei se ollutkaan kenellekään ongelma.
No itse toin vain ja ainoastaan siksi tämän Last of Us 2:n, että onhan nämä kaksi ylivoimaisesti etukäteen hypetetyintä peliä tänä vuonna. Ja siten näihin liittyy sivustaseuraajana kaikenlaista ihmeteltävää, kun internet räjähtää pariksi päiväksi-viikoksi vaikka millaisista syytöksistä ja järjettömyyksistä. Jos tuo viimeinen lause oli minulle kohdistettu niin meni täysin väärään osoitteeseen, jos vain yleistasolle niin mielenkiintoista, jäädään seuraamaan mitä sekoilua tästä netissä vielä seuraa :D
 
Joo toi xbox uusi-seelanti location change unlock on tosi yleinen, tuolla toisella foorumilla ei taida, olla isoa AAA julkaisu threadia mistä joku ei tästä mainitsisi, että pitäisi toimia 100% varmuudella :) itsekkin käyttäny pcllä tätä trickkiä. Esim valhalla ja fenyxin kanssa, tosin pc vaatii vpnnän tuohon lisäks mut xbox ei
 
Joo toi xbox uusi-seelanti location change unlock on tosi yleinen, tuolla toisella foorumilla ei taida, olla isoa AAA julkaisu threadia mistä joku ei tästä mainitsisi, että pitäisi toimia 100% varmuudella :) itsekkin käyttäny pcllä tätä trickkiä. Esim valhalla ja fenyxin kanssa :)

Toimiiko tyyliin että ensin kääntää boxin kohti uutta-seelantia, käynnistää pelin ja sitten boxi takaisin kohti pohjolaa ja peli toimii edelleen jo?
 

Tuolla on joitakin mahdollisia ongelmia listattu tuon sijaintikikkailun varalle, eli ainakaan varat eivät siirry. Lisäksi on maininta siitä, ettei muutosta voisi tehdä, mikäli on alle kolme kuukautta sitten tehnyt jo muutoksen. En ole itse harrastanut tuota kikkailua, joten en tiedä miten ongelmatonta tuo sitten oikeasti on, kuten viesteissä aiemmin kerrotaan.

Toinen asia sitten onkin, että miten CD Projekt suhtautuu pelaajiin, jotka pelaavat peliä "liian aikaisin". Normaalisti tämän pelintekijän kohdalla en olisi huolissani, mutta ihmeellistä sensurointia ovat tämän pelin some/arvostelujuttujen osalta harjoittaneet.
 
Joo mennään sillä mitä annetaan.. Isommalti peliä pääsee kuitenkin itse testaamaan vasta Pe-Su akselilla.
 
Olen kyllä tyytyväinen nyt etten lähtenyt peliä ostamaan PClle, ei jaksaisi sitä kaikkea kikkailua grafiikka asetusten kanssa millä sen saa pyörimään koska jos haluaa pelata maksimi asetuksilla 60 FPS niin onnea yritykselle. Myöskin jos niitä asetuksia joutuu pudottaman roppakaupalla että sen saa pyörimään yli 60 FPS kohtalaisella resoluutiolla niin eikö se silloin ole sama ostaa se konsoli versio.

 
Jos tuo viimeinen lause oli minulle kohdistettu niin meni täysin väärään osoitteeseen, jos vain yleistasolle niin mielenkiintoista, jäädään seuraamaan mitä sekoilua tästä netissä vielä seuraa :D

Joo, ihan yleisesti vain. En ole halunnut tuhlata aikaani tyhjänpäiväisiin click-bait -artikkeleihin, mutta mitä nyt otsikoista on voinut päätellä, useat toimittajat haluavat nyhtää (tästäkin) transfobia/rasismi/poliisiväkivalta -kulmaa.

Heitän kuitenkin nyt ennustuksen ilmoille. Kun Ghost of Tsushima julkaistiin ja Metacriticin käyttäjäarviot avautuivat, sinne vyöryi läjä feikkiarvosteluita. Nämä "kriitikot" olivat arvostelleet tasan kaksi peliä, joista toinen oli The Last of Us 2 ja toinen Ghost of Tsushima. Edelliselle oli annettu 10 ja jälkimmäiselle 0. Sama ilmiö tulee toistumaan Cyberpunk 2077:n kohdalla.
 

Tuolla on joitakin mahdollisia ongelmia listattu tuon sijaintikikkailun varalle, eli ainakaan varat eivät siirry. Lisäksi on maininta siitä, ettei muutosta voisi tehdä, mikäli on alle kolme kuukautta sitten tehnyt jo muutoksen. En ole itse harrastanut tuota kikkailua, joten en tiedä miten ongelmatonta tuo sitten oikeasti on, kuten viesteissä aiemmin kerrotaan.
Ei kai sitä koko MS tilin regionia tarvitse muuttaa, riittää että asettaa konsolin käyttöliittymästä maan. Ihan konsolin asetusjuttu. Vastaava kuin vaihtaisi konsolin käyttöliittymän kielen englannista suomeksi.
 
Ei kai sitä koko MS tilin regionia tarvitse muuttaa, riittää että asettaa konsolin käyttöliittymästä maan. Ihan konsolin asetusjuttu. Vastaava kuin vaihtaisi konsolin käyttöliittymän kielen englannista suomeksi.

Hyvä selvennys.
 
Ennakkotilasin Cyberpunkin gigantista 27.11 ja postin seurantaan päivittyi 2.12: Lähetys ei ole vielä saapunut Postille. Seurannan otsikko Play Nöjesdistribution c/o Bring. Ilmeisesti taho joka toimittaa pelin Postille? Tuleekos noista kirjeistä tarkempaa tietoa vai tipahtaako se vain jossain vaiheessa postilaatikosta? Mietin kun ei ole tuon 2.12 jälkeen seuranta päivittynyt ja kuitenkin huomiseksi lupailivat peliä, jos on tilannut viimeistään tämän viikon maanantaina :D
 
Ennakkotilasin Cyberpunkin gigantista 27.11 ja postin seurantaan päivittyi 2.12: Lähetys ei ole vielä saapunut Postille. Seurannan otsikko Play Nöjesdistribution c/o Bring. Ilmeisesti taho joka toimittaa pelin Postille? Tuleekos noista kirjeistä tarkempaa tietoa vai tipahtaako se vain jossain vaiheessa postilaatikosta? Mietin kun ei ole tuon 2.12 jälkeen seuranta päivittynyt ja kuitenkin huomiseksi lupailivat peliä, jos on tilannut viimeistään tämän viikon maanantaina :D
Uskaltaisin väittää, että se kolahtaa vaan postilaatikkoon, eikä tuo postin seuranta tule tuosta kertomaan mitään tuon enempiä...
 
Itsellä oli syksyllä joku peli (taisi olla vr-peli) mikä oli ennakkovarattu storesta ja näytti että olisi auennut klo 14 vaikka julkaisu keskiyöllä. Töistä tullessa laskuri oli muuttunut tuohon keskiyöhön. Eli ei nyt kannata tuudittautua että varmasti aukeaa yhdeltä ettei pety pahasti. Jäitä hattuun ja jos aukeaa yhdeltä niin se on vaan plussaa
 
Kertokaas nyt tyhmälle että mikä tässä pelissä on niin erikoista kun siitä on hirveä hype joka paikassa? Mä en ole hirveästi seurannut asiaa mutta tuntuu että tähän suhtaudutaan kuin Jeesuksen toiseen tulemiseen. Peli on nätin näköinen, siinä on varmasti paljon tekemistä jne. mutta miksi tämä on niin hypetetty?

Ihmettelen (ja ihmettelin, muutama sivu taaksepäin...) samaa...etenkin, kun monelle odottajalle lähdemaailma tai edes tuo roolipeli ei ole entuudestaan tuttu, tai edes genren nimekkäimmät kirjat ja elokuvat. Tekemisen - ja ilmeisesti myös tehtävien valintojen - määrä tuntuu arvioiden pohjalta olevan vakuuttava, mutta muuten minulle eivät nuo previkat ole ainakaan mistään jeesuspelistä kertoneet. Tarkoitan siis, että odotukset pelin suhteen ovat monella täysin kohtuuttomat. Toki peli tehdään ja on tehty niin, että sitä voi pelata tietämättä aiheesta ennalta mitään.

Ehkä yksi mikä minua kiinnostaa, on että vaikka aihetta (Cyberpunk 2020) on sivuttu monessa teoksessa, ei se ole ollut viime vuosina kovin "trendikästä" ja siitä ei ole mielestäni tehty hetkeen näin suoria käännöksiä pelimaailmaan.

Aihetta sivuavat uusimpana varmasti Deus Exät. 90-luvulla cyberpunk-fiilistely oli isompaa, sieltä muistuvat ainakin sellaiset kuin alkuperäinen Syndicate. Samanhenkisestä roolipelistä Shadowrunista on tehty tietokone- ja konsolipelejä useampikin.

Tällainen megahype jonkin pelin suhteen ei ole sinänsä mitään uutta, muistan itse vastaavaa aikoinaan esimerkiksi jokaisesta Bullfrogin tekeleestä. Tuo oli erittäin yleistä etenkin silloin kun brittiläiset peli-aikakauslehdet olivat voimissaan. Peleistä piti löytyä ties mitä (joista firman pomo Peter Molyneux keksi varmaan puolet haastatteluissaan), ja lopputulos oli aina jotain vähän muuta. Muistuvat mieleen juurikin Syndicate, Black & White tai Magic Carpet.
 
Viimeksi muokattu:
Ihmettelen (ja ihmettelin, muutama sivu taaksepäin...) samaa...etenkin, kun monelle odottajalle lähdemaailma tai edes tuo roolipeli ei ole entuudestaan tuttu, tai edes genren nimekkäimmät kirjat ja elokuvat. Tekemisen - ja ilmeisesti myös tehtävien valintojen - määrä tuntuu arvioiden pohjalta olevan vakuuttava, mutta muuten minulle eivät nuo previkat ole ainakaan mistään jeesuspelistä kertoneet. Tarkoitan siis, että odotukset pelin suhteen ovat monella täysin kohtuuttomat. Toki peli tehdään ja on tehty niin, että sitä voi pelata tietämättä aiheesta ennalta mitään.

Ehkä yksi mikä minua kiinnostaa, on että vaikka aihetta (Cyberpunk 2020) on sivuttu monessa teoksessa, ei se ole ollut viime vuosina kovin "trendikästä" ja siitä ei ole mielestäni tehty hetkeen näin suoria käännöksiä pelimaailmaan.

Aihetta sivuavat uusimpana varmasti Deus Exät. 90-luvulla cyberpunk-fiilistely oli isompaa, sieltä muistuvat ainakin sellaiset kuin alkuperäinen Syndicate. Samanhenkisestä roolipelistä Shadowrunista on tehty tietokone- ja konsolipelejä useampikin.

Tällainen megahype jonkin pelin suhteen ei ole sinänsä mitään uutta, muistan itse vastaavaa aikoinaan esimerkiksi jokaisesta Bullfrogin tekeleestä. Tuo oli erittäin yleistä etenkin silloin kun brittiläiset peli-aikakauslehdet olivat voimissaan. Peleistä piti löytyä ties mitä (joista firman pomo Peter Molyneux keksi varmaan puolet haastatteluissaan), ja lopputulos oli aina jotain vähän muuta. Muistuvat mieleen juurikin Syndicate, Black & White tai Magic Carpet.

Osa porukasta varmaan höyryää hypessä, mutta uskon että tämän foorumin aktiivit odottaa tätä peliä, koska aihe ja genre kolahtaa kovaa, sekä tekijät tiimi on ansainnut kannuksensa aikaisemmilla tuotoksillaan. Kun nuo kaikki palaset kolahtaa, niin tällä kombolla sieltä voi odottaa timangia.

Jos Witcherit ei ole pelillisesti kolahtaneet, niin tuskin tämäkään. Sama homma kaikkien isojen kehittäjien kanssa, edelliset tuotokset kertoo hyvin pitkälle mitä sieltä on tulossa, ellei kehityksessä ole tullut isoja muuttujia esim julkaisijan suunnalta.
 
Ihmettelen (ja ihmettelin, muutama sivu taaksepäin...) samaa...etenkin, kun monelle odottajalle lähdemaailma tai edes tuo roolipeli ei ole entuudestaan tuttu, tai edes genren nimekkäimmät kirjat ja elokuvat. Tekemisen - ja ilmeisesti myös tehtävien valintojen - määrä tuntuu arvioiden pohjalta olevan vakuuttava, mutta muuten minulle eivät nuo previkat ole ainakaan mistään jeesuspelistä kertoneet. Tarkoitan siis, että odotukset pelin suhteen ovat monella täysin kohtuuttomat. Toki peli tehdään ja on tehty niin, että sitä voi pelata tietämättä aiheesta ennalta mitään.

Ehkä yksi mikä minua kiinnostaa, on että vaikka aihetta (Cyberpunk 2020) on sivuttu monessa teoksessa, ei se ole ollut viime vuosina kovin "trendikästä" ja siitä ei ole mielestäni tehty hetkeen näin suoria käännöksiä pelimaailmaan.

Aihetta sivuavat uusimpana varmasti Deus Exät. 90-luvulla cyberpunk-fiilistely oli isompaa, sieltä muistuvat ainakin sellaiset kuin alkuperäinen Syndicate. Samanhenkisestä roolipelistä Shadowrunista on tehty tietokone- ja konsolipelejä useampikin.

Tällainen megahype jonkin pelin suhteen ei ole sinänsä mitään uutta, muistan itse vastaava aikoinaan esimerkiksi jokaisesta Bullfrogin tekeleestä. Tuo oli erittäin yleistä etenkin silloin kun brittiläiset peli-aikakauslehdet olivat voimissaan. Peleistä piti löytyä ties mitä (joista firman pomo Peter Molyneux keksi varmaan puolet haastatteluissaan), ja lopputulos oli aina jotain vähän muuta. Muistuvat mieleen juurikin Syndicate, Black & White tai Magic Carpet.
Miksi pitää hakea historiasta verrokkia? Tässä on nimenomaan tämän pelin hypestä kyse, ja hype on sinänsä aika monenkin asian summa, ja tulee itse kullekin vähän eri painotuksella näistä eri asioista.

Itselleni tärkein tekijä on se, että peli on RPG ja avoimen maailman peli, jossa valintoja piisaa ja niillä valinnoilla on ihan oikeasti merkitystä. Tarinallisia putkijuoksuja en oikein enää jaksa jotain räiskintäpelejä lukuunottamatta. Lisäksi hyvin tehty sci-fi on aina kiinnostanut itseäni - oli sitten kyseessä cyberpunk tai perinteisempi sci-fi.

Monella hypeen vaikuttaa kovasti myös CDPR:n viimeisin peli Witcher 3 ja sen kautta muodostuneet odotukset. Itselläni ei näin kuitenkaan ole, koska koin Witcher 3:n aika keskinkertaiseksi peliksi. Koin pelin kampanjan varsin tylsänä (joissain sivutehtävissä oli kuitenkin mielenkiintoa itselleni), ja myöskin pelimekaniikat olivat mielestäni heikolla tasolla tuon tason julkaisulle.

Näistä seikoista huolimatta odotan itsekin Cyberpunk 2077:ää melkoisella hypellä. Pelissä on kuitenkin niin paljon Witcher 3:sta eriävä tyyli tarinankerronnassa ja selkeästi myös erilaiset pelimekaniikat, joten en vertaile sinänsä Witcher 3:een, vaikka saman studion tuotos onkin.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom