Vastaus: Da Vinci Code (2006)
Leffa on näkemättä, mutta ajattelin heittää pikkasen kommenttia tuosta 'elitisti kriitikosta'.
Tuo Da Vinci Code kirjana on suhteellisen keskinkertainen teos, jonka arvoa alentaa vielä se, että kyseinen kirja on kopio Brownin aiemmasta kirjasta Angels and Demonsista. Juoni on sama, kerronta tapa on samanlainen, käänteet tapahtuvat identtisissä kohdissa. Toisaalta A&Dn loppua en keksinyt. Myöskin Brownin muut kirjat (Digital Fortress ja Deception Point) toistavat pitkälti samaa kaavaa, samoissa kohdissa. Omasta mielestäni tämä on merkki huonosta kirjailijasta.. Tautofoniako on tämän ongelman nimi? Grisham on vastaava kirjailija. Olet lukenut yhden kirjan, olet lukenut ne kaikki.
Itse kirjat ovat viihdyttäviä, mutta eivät mitään mestariteoksia. Ei, en ole elitistilukija/kriitikko. Olen fani, joka tunnustaa tosiasiat. Muuten, kävin tsekkaamassa Temple Churchin osittain DVCn takia, joten eipä aleta minua syyttelemään.
Itse kyllä pidän noista kirjoista, koska ne käsittelevät asioita joista olen ollut kiinnostunut. Odotanko leffalta paljoa? Enpä oikeastaan. Leffa näyttää ainakin trailereissa ja muissa todella karkilta, mutta Tom Hanks ei ole kolahtanut sitten Turner ja Täystuhon jälkeen.
Veikkanpa että tulen viihdytettyä leffassa, mutten oikeastaan odota sen olevan jokin mestariteos. Toisaalta Tomppo perustelee mielipiteensä hyvin, ja ei muuta kuin hatun nosto siitä.

Ei kaikesta voi tykätä. Toisille tämä on vuoden kohokohta, toisille tusina dekkari.