Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls III

Jaa-a... saisin saman kuin nytkin sillä erolla, että uppoutuisin enemmän pelin maailmaan ja sivupolkuihin. Keskustelisin netissä pelin tarinasta. En kiinnittäisi niin paljon huomiota silkkaan selviytymiseen. Pelaisin enemmän co-opia kavereiden kanssa vääntäen todennäköisesti useammankin kerran new game plussan. Keräilisin tietoisesti achievementteja. Ostaisin Season Passin. Suosittelisin ilman varauksia kavereillekin pelin hankkimista.
Totuus: täällä itkettäisiin taas 80h pelaamisen jälkeen kun hahmo on niin kömpelö, kun ei ruudulla pyörinyt varoitus siitä, että oletko nyt ihan varma että et haluaisi laittaa vielä raskaampaa panssaria päälle. Tämä on selvästi pelisuunnittelijan vika, eikä pelaajan.

Souls-sarjan pelkistäminen "vaikeuteen" on kokonaisuuden aliarvioimista. Peleillä on niin paljon muutakin annettavaa, mutta harmillisesti se jää osalta kokematta juuri sen vuoksi, ettei pelaajille anneta vaihtoehtoja oikeastaan minkään suhteen. Kyse on lähinnä ennalta määrättyihin tiukkoihin ehtoihin sopeutumisesta.
Säännöt on tiukat, mutta Souls sarjan peleissä ehtojen mukaan pelaavat niin oma hahmo kuin viholliset. Asetyyppejä on kirjava määrä ja jokaisella pärjää jos osaa sillä pelata. Viholliset menevät myös tismalleen samoilla säännöillä kuin pelaaja ja bacstabit / ripostet / stagger yms. toimivat kovempaankin vastustajaan jos pelaaja osaa niitä hyödyntää. Tietty olishan se kiva että ruudulla välkkyisi isolla PUSH B FOR BACON aina kun vastustajan isku on lähdössä, jotta ei tarvitsisi keskittyä vastustajan liikkeiden seuraamiseen.

Vastaavalla logiikalla Witcheriä ei olisi saanut koskaan lokalisoida englanniksi, koska käännöksessä aina se alkuperäinen henki muuttuu hieman. Käännös englanniksi ei kuitenkaan millään tavalla estä puristeja kokemasta Witcheriä edelleen yksinomaan puolaksi. Tämä pätee sekä peleihin että kirjoihin.
Juu, muistan kanssa miten hauskaa oli coopata kavereiden kanssa Witcher 3:sta! NG+ oli myös hauska kun oli oikein easy mode (totuus: Turpaan tuli perusrotalta pahemmin kuin Soulseissa yhteensä).

Pelissä kuin pelissä muutosta vastustetaan täsmälleen samoilla perusteilla oli sitten kyse Gears of Warista, Ninja Gaidenista tai vaikka Star Fox Zerosta. Ja aivan sama marina seuraa, kun muutos sitten jossain vaiheessa tulee. Ja aivan samalla tavalla se muutos ei ole keneltäkään millään tavalla pois, koska kyse on vain vaihtoehtojen lisäämisestä eikä suinkaan... pois ottamisesta.
Onneksi valitsit esimerkeiksi juuri ne pelit joissa pelaajille annetaan paljon vaihtoehtoja tarinan läpipelaamiseen, toisin kuin Souls sarjan peleissä. Malliesimerkkejä siitä miten ARPG toteutetaan.
 
Vastaus: Dark Souls III

Souls pelit ovat parasta, mitä konsolipelaamiselle on tapahtunut miesmuistiin. Jos sitä ei kykene arvostamaan, että ei edes tarjota vaihtoehtoa kädestä pideltäväksi, niin ei voi kuin ihmetellä. Eihän mikään peli täydellinen ole, ja vaikka mystistä tarinankerrontaa hehkutetaankin, niin itse en jaksa innostua siitä yhtään. Ei vaan huvita lukea jokaisen esineen kuvausta ja pohtia, mitä ihmettä on tapahtunut ja kuka on mikä jne. En ole sisällä näiden pelien loressa juuri ollenkaan, pelaan vain koska näitä on niin pirun hauska pelata.

Ja niin, tässä on se easy mode. Jokaiselta nuotiolta saa sen kädestä pitelijän mukaan, jos haluaa.

Itselle cooppaaminen aiheuttaa ongelmia soolopelissä, kun kavereiden kanssa tämä on niin pahuksen helppo. Tulee mentyä suht päättömästi ja saa mokailla todella isosti, että onnistuu kuolemaan. Tuo sitten kostautuu herkästi ja yksin kestää taas hetken päästä siihen varovaiseen rytmiin.
 
Jos felisleo ei ois arvostelija niin 90% tästä turhasta juupas eipäs väännöstä ois jo jäänyt pois. Ei ole sellaista argumenttia millä FL:n mieli muuttuu. Päätös on tehty ja nämä ei ole FL varten, onko edes minua varten, en tiedä. Mutta nämä pienet nyanssit erottavat From:n pelit muista, eikä näitä saa lähteä muuttamaan.

Joko voitais poistaa tää jumittunut levy ja jatkaa eteenpäin. Odotan arvostelua.

Edit: tehkää ketju, jossa väännetään siitä, että pitäiskö Fromin pelejä muuttaa vai pysytäänkö alkuperäisessä. Vähän ku konsolisota..
 
Vastaus: Dark Souls III

Jos felisleo ei ois arvostelija niin 90% tästä turhasta juupas eipäs väännöstä ois jo jäänyt pois. Ei ole sellaista argumenttia millä FL:n mieli muuttuu. Päätös on tehty ja nämä ei ole FL varten, onko edes minua varten, en tiedä. Mutta nämä pienet nyanssit erottavat From:n pelit muista, eikä näitä saa lähteä muuttamaan.

Millä tavalla vaihtoehtojen lisääminen on sinulta pois? Ninja Gaidenissa mentor- tai master ninja -tasoilla pelinsä läpäisseet kokevat edelleen ylpeyttä saavutuksestaan, vaikka pelissä on helpompiakin vaikeustasoja.
 
Vastaus: Dark Souls III

Tässä se menee niin, että on yks taso. Jos et pärjää niin soitat kelloa. Ne 2kertaa ku oon soittanut kelloa ovat sen jälkeen ollut melko easymodea. Onneksi tähänkin on tehty kuitenkin sopiva koukku, eli sieltä saattaa tulla kutsumatonkin vieras. Mun mielestä homma on NEROKAS!

Näitä 19eri vaikeusasteen pelejä on jo ihan riittävästi. Onneksi Ja toivottavasti myös tulevaisuudessa From sanoo osalle pelaajista, että jos ei maistu niin peli ei oo sua varten.
 
Vastaus: Dark Souls III

Mutta kun pelissä ON se easy mode, voit kutsua vaikka kaksi apuria hakkaamaan tietä läpi. En tiedä miksi tämän mekaniikan lisäksi pitäisi antaa muita easymodeja? Ei peli olisi enää dark souls jos sen voisi mennä yksin huolettomasti rynnistellen läpi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vastaus: Dark Souls III

Millä tavalla vaihtoehtojen lisääminen on sinulta pois? Ninja Gaidenissa mentor- tai master ninja -tasoilla pelinsä läpäisseet kokevat edelleen ylpeyttä saavutuksestaan, vaikka pelissä on helpompiakin vaikeustasoja.
Teknisesti ottaen vaihtoehtojen lisääminen on kaikilta pois: Pelinkehityksen resursseja joudutaan kohdistamaan esim. sen miettimiseen, miten eri vaikeustasoja helpotetaan, miten se vaikuttaa esim. PvP-aspektiin ja NPC-invadereihin yms.

Covenantit ja sitä kautta PvP ovat kuitenkin vahvasti pelin loreen ja mekaniikkaan linkittyvä asia ja NPC-invadereilla on myös aina tarkoituksensa, oli se sitten voittamalla heidän varusteidensa saaminen, aiemman hyökkäyksen kostaminen toista NPC:tä auttaen.

Entä miten käsitellään eri vaikeustasoilla pelaavia pelaajia PvP:ssä? Laitettaisiinko helpolla tasolla pelaavat vastakkain, jolloin kokeneemmat pelaajat pieksisivät näitä huvin vuoksi? Pidettäisiinkö pelaajille jotain rankingia jonka avulla

Imho peli on tällä hetkellä reilu: Jokaisella on tismalleen samat vaihtoehdot käytössä ja pelaajan omat preferenssit määrittävät millä varusteilla / tyylillä peliä pelaa. Tämä pätee myös PvP:n, satunnaisia lagipiikkejä lukuunottamatta PvP on kiinni täysin pelaajan taidoista ja osaamisesta. Tähänkin auttaa sama asia kuin kaikkeen muuhun taitopelaamiseen: treeniä, treeniä, treeniä. Ainoa tapa kehittyä on se, että haastaa itsensä aina vain kovempaan suoritukseen ja tässä pelisarjassa se tarkoittaa toistoa kuolemien kautta.

Ja jos haluaa oikein SUPER EASY Moden:
Laita summon sign maahan ja mene randomien kanssa cooppaamaan, pääset tutustumaan alueeseen ja vihollisiin toisen seurana ja kuoleman koittaessa saat pitää myös keräämäsi sielut. Jos vielä pieksette sen bossin, niin saat sielut ja emberin kaupan päälle. Parin kierroksen jälkeen vihollisten ja paikkojen pitäisi olla sen verran tuttuja, että eteneminen yksin ei ole enää kovinkaan ongelmallista. Tässä moodissa ei vain voi hävitä.
 
Vastaus: Dark Souls III

Souls-sarjan pelkistäminen "vaikeuteen" on kokonaisuuden aliarvioimista... Vastaavalla logiikalla Witcheriä ei olisi saanut koskaan lokalisoida englanniksi.... ...Peleillä on niin paljon muutakin annettavaa.

Taitaa DS3 argumentit alkaa loppua kun pitää alkaa poliitikkona ympäripyöreitä yleistä pelialaa koskevia lausahduksia puskemaan ulos. Koko tuo "logiikka" on täysin mitäänsanomaton koska "vaikeuteen" sanan tilalle voisi laittaa minkä tahansa adjektiivin joka kirjoittajaa sattuu miellyttämään. Toiseksi pelin kielen vaihtaminen ei tuo "souls vaikeutta" mihinkään muuhun peliin, witcherin olisin voinut ihan hyvin pelata puolaksi läpi. Gears of warin kaltaisten tusinaräiskinnän taas voisi pelata läpi aivan helposti vaikka kieli olisi Dothraki. Liikkuva kuva kertoo enemmän kuin miljoona sanaa.

Kerro ihmeessä mitkä pelit antavat sitten kaiken? En ole itse semmoiseen vielä törmännyt. Taitaa Minecraft olla sinun vuosituhannen peli, kun kaiken annettavan voit itse siinä luoda.

Pelissä kuin pelissä muutosta vastustetaan

Ja konservatiivit vastustavat kaikkea uutta ja erilaista. Onneksi ei tarvitse soulssissa muutosta vastustaa kun sitä ei ole näköpiirissäkään.

Millä tavalla vaihtoehtojen lisääminen on sinulta pois?

Koska saman mausteen lisääminen hieman eri vivahteella on täysin turhaa. Coop tekee pelistä jo nyt aivan liian helpon kenelle tahansa, eikä sen kokeakseen tarvitse olla pelottavassa "onlinessa". Npc summoneita löytyy sieltä täältä.

Kirjailin arvion ensivedoksen, joka nyt odottelee oikoluentaa ja sen sellaista. Helpotuksen tunne on valtava joten voi olla, etten enää palaa DS3:n pariin ennen vuosikymmenen vaihtumista.

Vielä helpottavampaa varmaankin olisi jättää kaikki tulevatkin soulssit väliin, japanilaiset haluavat jatkossakin olla massasta poikkeavia.

Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi Gears 4 arvostelijaksi jahka saan leon lasit lainaan. :p

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Todella mukavaa pelistä kiinnotuneiden/ostoaikeissa olevien lukea tätä ketjua kun se on täynnä pelaamaan pakotetun arvostelijan universaalisesti ihmeteltyjä kommentteja ja niihin osoitettuja vastauksia. Kaikki Leon seikkailut ja replyt voisi hyvin liittää arvostelun kommentteihin tai tehdä sille ihan oma ketju. :D
 
Vastaus: Dark Souls III

Kuten oon jo monesti sanonut niin mun BB:n läpäisy ei oo mikään varma juttu, mutta mikäli en pääse sitä läpi niin en todellakaan halua mitään easymodea. Kyllähän näiden juttu on just se, että hattua nostan jokaiselle joka nämä läpi pelaa. Nämä kun vaatii kerrankin omistautumista, treeniä, treeniä, treeniä, erikoisjuttujen saamista selkärankaan ja periksiantamattomuutta.
 
Vastaus: Dark Souls III

Mitä tulee Soulsien "vaikeuteen" niin täytyy ottaa huomioon että pelinkehittäjät lähestyvät koko asiaa hieman eri perspektiivistä kuin monet nykyiset isot pelit. Minusta paremmin kuvaava sana olisi haastavuus, eikä vaikeus. Eri vaikeustasoja ei ole koska koko homman pointti on se että hahmon kehitystä tärkeämmässä asemassa on pelaajan korvien välissä tapahtuva kehitys. Kun sen oivaltaa niin peli myös helpottuu, millekään easy modeille ei ole tarvetta. Ja kuten sanottu, co-op mahdollistaa hyvinkin kevyen läpipeluun, ja nyt internetin ihmeiden aikana ei kestä montaa sekuntia etsiä netistä gameplay videoista vinkkejä tai tsekata Dark Souls wikiä. Jos ei näistäkään huolimatta hommasta nauti niin minusta se ei kerro että ohjaimen takana olisi huono pelaaja vaan pelajaa, joka ei edes halua kehittyä. Silloin on pelaamassa täysin väärää peliä.

Peli olisi omalta osaltani viittä vaille läpi, viimeisen pomon lisäksi vielä yksi jäljellä
Elikkä Nameless King, joka onkin varsin hieno matsi musiikkeineen. Ehdottomasti myös vaikein pomo tähän mennessä, co-op apua olen antanut ja sitä kautta treenannut tätä mutta soolona on tietenkin tarkoitus vetää. Eilen meni myös tupla prinssit, joka oli ihan kelvollinen matsi kaikinpuolin.
Hitaasti olen edennyt, kellossa taisi olla joku 62 tuntia mikäli en väärin muista. Kolmeen viikkoon nähden tuo on aika pieni määrä uudelle pelille, kiireet huomion ottaen ihan ok. Platina olisi tarkoitus napata muiden jatkoksi, vaatinee muutaman ng syklin juoksun.
 
Vastaus: Dark Souls III


"Aivan liian usein tulisija on laitettu kauaksi pomotaistelusta, mikä johtaa useiden minuuttien juoksenteluun. Nuotio olisi pitänyt aina sijoittaa pomoareenan välittömään läheisyyteen: toistuvaan hölkkälenkkiin pakottaminen vain ärsyttää."

Noh, tietty niitä paikkoja koluamalla löytäisi joko nämä bonfiret, tai oikopolut jotka avaamalla pääsee aloitusbonfireltä suoraan bossille.
 
Vastaus: Dark Souls III

^ Muuten kyllä hyvää ulinaa pelistä. Pelille antaisin itsessään 8.5/10, mutta FelisLeon tuulimyllyjä vastaan käymän taistelun ja sen saatteleman ulinan johdosta on pakko nostaa pisteitä:

11/10
 
Vastaus: Dark Souls III


Mun mielestä hyvin kirjoitettu arvostelu, ja suurin osa noista mitä nostit esille niin on itselläkin tunnistettavissa.

Toi kavereiden kanssa pelaaminenhan on tässä tosiaan erilaista mitä muissa peleissä. Tähän kolmoseen sentään on lisätty Bloodbornen esittelemä salasana-kikkailu, mutta DS1 ja 2 tätä ei edes ollut. Muistelen että pelit kehitettiinkin sillä ajatuksella, ettei kaverin kanssa pääse edes pelamaan, vaan sattumanvaraiset toverit on se punainen lanka. Niin apuvoimat, kuin inveidaajatkin.
 
Vastaus: Dark Souls III

Laita summon sign maahan ja mene randomien kanssa cooppaamaan, pääset tutustumaan alueeseen ja vihollisiin toisen seurana ja kuoleman koittaessa saat pitää myös keräämäsi sielut. Jos vielä pieksette sen bossin, niin saat sielut ja emberin kaupan päälle. Parin kierroksen jälkeen vihollisten ja paikkojen pitäisi olla sen verran tuttuja, että eteneminen yksin ei ole enää kovinkaan ongelmallista. Tässä moodissa ei vain voi hävitä.

Dark Souls 3 meni osaltani jo, mutta Bloodbornessa tuota voisi kyllä hyödyntää. Olettaen siis, että moinen toiminto siinä pelissä on.
 
Vastaus: Dark Souls III

Dark Souls 3 meni osaltani jo, mutta Bloodbornessa tuota voisi kyllä hyödyntää. Olettaen siis, että moinen toiminto siinä pelissä on.
Toimii mun muistaakseni ihan samalla tavalla Demon's Soulsista alkaen. Hyvä tapa päästä sisälle peliin :)
 
Vastaus: Dark Souls III

4 tähteä ja arvostelun sisältö 95% kritiikkiä, vihuja, hahmonkehitystä, pomoja, verkkopeliä, keskusteluita ja vaikeustasoa mollaavaa [emoji23] ei huono.

Nyt on mun osalta tämä keskustelu keskusteltu. Pakkohan tää on nyt hommata, haluatko Felis myydän sun mulle?
 
Vastaus: Dark Souls III

--- Eri vaikeustasoja ei ole koska koko homman pointti on se että hahmon kehitystä tärkeämmässä asemassa on pelaajan korvien välissä tapahtuva kehitys. Kun sen oivaltaa niin peli myös helpottuu, millekään easy modeille ei ole tarvetta. ---

Tämä on ehdottomasti totta ja väitän, että tuo henkinen kehitys on se miksi DS-veteraanin ja sarjaa vasta aloittavan välinen kuilu on niin leveä. Ne tietyt vuosien ja monien pelien varrella opetellut perusasiat on sisäistetty korvien väliin, mutta aloittelijalla on vielä tuo koko työ edessään. Tämä on aivan tavallisesta elämästä opittu asia: 20 vuotta jotain tiettyä työtä tehnyt on hommassaan paljon parempi kuin suoraan koulun penkiltä ensimmäiseen työpaikkaansa tuleva nuori kolli.

Videopeleissä vain on totuttu siihen, että tavallista yksinpeliä aloittaessa kaikki pelaajat ovat samalla viivalla ja jos eivät ole, voi asian varmistaa valitsemalla helpomman vaikeustason. Moninpeleissä on jo totuttu siihen, että kokemus (ja ikä) näkyy ja kuuluu tuloksissa.

Souls-veteraaniutta voi verrata jonkinlaiseen hankittuun ammattitaitoon. Ne tietyt oppirahat on jokaisen maksettava itse, jos mielii pelejä pelata. Prosessia voi loiventaa kysymällä neuvoa ja oppia kokeneemmilta, mutta lopulta se lapiotyö on tehtävä itse. Ja tässä tuleekin se, että osa toteaa "se on vain peli", ja siirtyy tärkeämmäksi katsomiensa asioiden pariin. "People don't endure an inconvenience they don't have to endure", kuten edesmennyt Satoru Iwata asian ilmaisi.

Elitistisen asenteen, rinnan rummuttamisen ja Souls-sarjan "vaikeuden" ylikorostamisen sijaan pitäisi ryhtyä puhumaan tavoittelemisen arvoisesta taidosta, jonka voi oppia. "Tarvitset vain riittävästi kärsivällisyyttä, ja sinustakin voi tulla Dark Souls -veteraani. Se myös kannattaa, koska statuksen myötä saat vertaisten arvostuksen ja paljon naisia."
 
Vastaus: Dark Souls III

FelisLeo, yksi pointti nyt ainakin tuli mieleen, joka tuosta arvostelusta puuttui. Miten vertailisit tämän pelin online ominaisuuksia saman/samankaltaisen genren muihin peleihin?

Sinänsä ihan hyvä arvostelu. En nyt suuresti ole mistään erimieltä varsinkin kun sulla olikin tarkoitus pelata peli vaan läpi.

edit: Ainoa mikä jäi mietityttämään oli se, kuinka paljon arvosteluun vaikutti lätinä tällä palstalla.
 
Vastaus: Dark Souls III

FelisLeo, yksi pointti nyt ainakin tuli mieleen, joka tuosta arvostelusta puuttui. Miten vertailisit tämän pelin online ominaisuuksia saman/samankaltaisen genren muihin peleihin?

Oliko tämä kompa? Meinaan, että onko tämän kaltaisia juuri muita kuin Lords of The Fallen?
http://www.konsolifin.net/node/33065

edit: Ainoa mikä jäi mietityttämään oli se, kuinka paljon arvosteluun vaikutti lätinä tällä palstalla.

Tavallinen arvio on 3000-5000 merkkiä. Dark Souls 3:n arvio on 14 700 merkkiä.
 
Ylös Bottom