Vastaus: Dark Souls III
Totuus: täällä itkettäisiin taas 80h pelaamisen jälkeen kun hahmo on niin kömpelö, kun ei ruudulla pyörinyt varoitus siitä, että oletko nyt ihan varma että et haluaisi laittaa vielä raskaampaa panssaria päälle. Tämä on selvästi pelisuunnittelijan vika, eikä pelaajan.Jaa-a... saisin saman kuin nytkin sillä erolla, että uppoutuisin enemmän pelin maailmaan ja sivupolkuihin. Keskustelisin netissä pelin tarinasta. En kiinnittäisi niin paljon huomiota silkkaan selviytymiseen. Pelaisin enemmän co-opia kavereiden kanssa vääntäen todennäköisesti useammankin kerran new game plussan. Keräilisin tietoisesti achievementteja. Ostaisin Season Passin. Suosittelisin ilman varauksia kavereillekin pelin hankkimista.
Säännöt on tiukat, mutta Souls sarjan peleissä ehtojen mukaan pelaavat niin oma hahmo kuin viholliset. Asetyyppejä on kirjava määrä ja jokaisella pärjää jos osaa sillä pelata. Viholliset menevät myös tismalleen samoilla säännöillä kuin pelaaja ja bacstabit / ripostet / stagger yms. toimivat kovempaankin vastustajaan jos pelaaja osaa niitä hyödyntää. Tietty olishan se kiva että ruudulla välkkyisi isolla PUSH B FOR BACON aina kun vastustajan isku on lähdössä, jotta ei tarvitsisi keskittyä vastustajan liikkeiden seuraamiseen.Souls-sarjan pelkistäminen "vaikeuteen" on kokonaisuuden aliarvioimista. Peleillä on niin paljon muutakin annettavaa, mutta harmillisesti se jää osalta kokematta juuri sen vuoksi, ettei pelaajille anneta vaihtoehtoja oikeastaan minkään suhteen. Kyse on lähinnä ennalta määrättyihin tiukkoihin ehtoihin sopeutumisesta.
Juu, muistan kanssa miten hauskaa oli coopata kavereiden kanssa Witcher 3:sta! NG+ oli myös hauska kun oli oikein easy mode (totuus: Turpaan tuli perusrotalta pahemmin kuin Soulseissa yhteensä).Vastaavalla logiikalla Witcheriä ei olisi saanut koskaan lokalisoida englanniksi, koska käännöksessä aina se alkuperäinen henki muuttuu hieman. Käännös englanniksi ei kuitenkaan millään tavalla estä puristeja kokemasta Witcheriä edelleen yksinomaan puolaksi. Tämä pätee sekä peleihin että kirjoihin.
Onneksi valitsit esimerkeiksi juuri ne pelit joissa pelaajille annetaan paljon vaihtoehtoja tarinan läpipelaamiseen, toisin kuin Souls sarjan peleissä. Malliesimerkkejä siitä miten ARPG toteutetaan.Pelissä kuin pelissä muutosta vastustetaan täsmälleen samoilla perusteilla oli sitten kyse Gears of Warista, Ninja Gaidenista tai vaikka Star Fox Zerosta. Ja aivan sama marina seuraa, kun muutos sitten jossain vaiheessa tulee. Ja aivan samalla tavalla se muutos ei ole keneltäkään millään tavalla pois, koska kyse on vain vaihtoehtojen lisäämisestä eikä suinkaan... pois ottamisesta.