Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Felisleo! Oli kyllä hyvin kirjoitettu ja oivallisia sanakääntein avattu! Sain makiat naurut monessa kohtaa ja vaimokin kyseli, että mitä sä luet, kun hekottelin koko ajan. Loistavaa verbaliikkaa!
--- Vaikeustason alentumisesta on ollut puhetta useammallakin foorumilla. Sitä on erittäin vaikea arvioida onko kyseessä todellakin näin vaiko Demon's Soulsista lähtien kokemuksen tuomaa etulyöntiä. Toisaalta on hienoa nähdä kuinka paljon on kehittynyt viimeisen 5 vuoden aikana, en ole koskaan pitänyt itseäni erittäin hyvänä pelaajana.
--- Nimenomaan juuri tietoisuus siitä, että kaikki eivät tule pääsemään Dark Soulsia läpi tekee pelaamisesta ja pelin läpäisemisestä niin antoisaa.
Oli ihan pakko kirjautua ja osallistua.
Ihmeellistä ja ainakin omasta puolesta harvinaista nähdä arvostelija joka kitisee pelin vaikeudesta (saa apua ja alkaa ymmärtämään mistä on kyse)
Haukkuu pelimekaniikkaa (koska el tykkää siitä eikä se ole helppo)
Itse Souls-peleihin DS1 mukaan tulleena, ihme itkua.
Pelejä pelataan sellaisina kun ne on. Ei niistä itketä kun ei saa asioita niin kuin haluaa, tai ei saa.
Arvioijan tulisi tunnistaa pelin heikkoudet, vaikka kuinka fanittaisi peliä muuten. Vastaavasti tulisi tiedostaa vahvuudet, vaikkei pelistä muuten pitäisikään. Mielestäni onnistuin tehtävässäni Dark Souls 3:n arviossa. Oma mielipiteeni on, että Bloodborne on PALJON parempi: siihen on tehty juuri ne muutokset, joita koko ajan Dark Souls 3:a pelatessani toivoin. Ehkä niitä muutoksia ei vain uskallettu toteuttaa Dark Souls -nimikkeen alla, kun fanaattinen fanikunta on tottunut haluamaan tiettyjä asioita.
Kun jokin asia todetaan täydelliseksi, ei sitä silloin enää saa muuttaa: silloin se ei enää olisi täydellinen. Ainakaan toistaiseksi en ole täydellistä peliä nähnyt, joten AINA on parantamisen varaa. Täydelliseksi julistettuja pelejä sen sijaan on tullut vastaan: Ninja Gaiden Black, Gears of War (2006) ja Dark Souls nyt ainakin.
By the way Bloodborne osoitti, että Souls-fanit pystyvät sopeutumaan muutoksiin. Ehkä salaisuus oli se, että pelillä oli eri nimi ja tapahtumapaikka.
Oikeastaan Dark Souls 3:n ja Bloodbornen helpotustavat etenemiselle ovat aika nerokkaita: ne jättävät onnistumisen tunteen edelleen vahvasti pelaajalle itselleen, vaikka kyse onkin selvästi helpottamisesta. Ne helpotukset vain pitää jossain määrin itse keksiä. a) Kaverin kutsuminen avuksi, b) soulseja ei menetä kuollessaan kun on oikeanlainen sormus, c) Ember pidentää energiapalkkia, d) Bloodbornessa helan menetyksen jälkeen sitä palauttava pieksentä, e) oikealla ajoituksella "pärräys", jolloin pääsee tekemään maailmaa ravistelevan iskun selkään tai mahaan, f) bonfiren vähyyttä kompensoivat avattavat oikoreitit, g) mahdollisuus ohittaa joitakin vaikeita alueita ostamalla seuraavan paikan avain kaupasta isolla summalla valuuttaa jne.
Taidolla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä, mutta yllättäen 100h hinkkaamisen jälkeen peli onkin helppo. Tiedä sitten mistä johtuuJa alkaako tästä nyt kuitenkin paistamaan läpi se että nyt ei tarvitakkaan sitä helpompaa vaikeusastetta vaan alun "en osaa, peli on epäreilu" on vaihtunut "oli tämä sittenkin reilu mutta olisin halunnut osata".
NG+ menossa, mutta en sanoisi että ainakaan itsellä mitenkään ylihelppoa ollut. Ainakaan NG. Vaikka alla DS (valitettavasti DS2) ja Bloodborne. Ja mitä vertaa edellisiin osiin niin ei ne Dark Souls 1 pomotkaan mitään ylivaikeita ollut. Kaikkiin on oma taktiikkansa. Tarkoitin tällä että jos verrataan edellisiä osia ja että peli olisi nyt jotenkin helpompi.
Loppupään bossit anto aikamoista haastetta hitaasti lyövälle miekkamiehelle. Niin vapaaehtoset kuin pakolliset.
Taidolla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä, mutta yllättäen 100h hinkkaamisen jälkeen peli onkin helppo. Tiedä sitten mistä johtuu
Itellä on tehnyt sellaista useasti, että yhtäkkiä pleikka sanoo verkkokaapelin olevan irti ja 5 sekunnin päästä modeemi buuttaa. Tuollaista kun sulla on tapahtunut kerran ja tokalla yrittämällä meni läpi se lataus.Kahteen päivään ei ole pääsy onlineen ku ei lataa sitä calibrationia. Harvoin v*tuttaa mut nyt alkaa oleen sellanen fiilis. Tänäänkin saanu tunnin naputeltua ja on laitettu taustalatauksia päälle ja sammutettu boxia ja käynnistetty uudelleen. Ei ollu näitä ongelmia meikällä ainakaan ekassa ja tokassa