Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls III

Felisleo! Oli kyllä hyvin kirjoitettu ja oivallisia sanakääntein avattu! Sain makiat naurut monessa kohtaa ja vaimokin kyseli, että mitä sä luet, kun hekottelin koko ajan. Loistavaa verbaliikkaa!
 
Vastaus: Dark Souls III

Felisleo! Oli kyllä hyvin kirjoitettu ja oivallisia sanakääntein avattu! Sain makiat naurut monessa kohtaa ja vaimokin kyseli, että mitä sä luet, kun hekottelin koko ajan. Loistavaa verbaliikkaa!

Kiitän, sitähän tässä on puoliksi ammattina viimeisen 10 vuotta harjoiteltu.

Kanssani saa toki olla eri mieltä kuitenkin. :rolleyes:
 
Vastaus: Dark Souls III

Oli ihan pakko kirjautua ja osallistua.

Ihmeellistä ja ainakin omasta puolesta harvinaista nähdä arvostelija joka kitisee pelin vaikeudesta (saa apua ja alkaa ymmärtämään mistä on kyse)

Haukkuu pelimekaniikkaa (koska el tykkää siitä eikä se ole helppo)

Itse Souls-peleihin DS1 mukaan tulleena, ihme itkua.

Pelejä pelataan sellaisina kun ne on. Ei niistä itketä kun ei saa asioita niin kuin haluaa, tai ei saa.
 
Vastaus: Dark Souls III

Kyllä,

Nimenomaan juuri tietoisuus siitä, että kaikki eivät tule pääsemään Dark Soulsia läpi tekee pelaamisesta ja pelin läpäisemisestä niin antoisaa. Nykyään suuri osa peleistä pitää pelaajia kädettöminä ja muutenkin rajoittuneina niin siksi on todella virkistävää, että tehdään tällaisia pelejä mitkä tuo mukanaan suorittamisen ja sen, että peliä pitää oikeasti pelata ja hallita eikä kyse ole aina pelkästä nopeasta viihteestä. Itse ainakin otan ko. Pelit haasteena vastaan ja ensimmäisen kerran kun ds:sää pelasin halusin nähdä onko minusta peliä läpäisemään. Eikä tuo läpäiseminen olisi ollut yhtään sama asia jos pelissä voisi valita vaikeusasteen, koska kyse on minusta kehittäjien heittämästä haasteesta. Olihan esim. God of warissa vaikeusasteet valittavissa ja vaikeimmilla tasoilla peliä sai ihan tosissaan pelata, mutta koska tason pystyi itse valitsemaan ei tunneta siitä, että kaikki pelaajat jotka peliä pelaa tarpoo samassa paskassa, päässyt syntymään. Dark Souls on juuri tämän fiiliksen saanut pidettyä hyvin ja siksi nuo toisten pelaajien viestit toimii ja jeesiä antavan soturin kutsuminen on pelaajia "yhdistävää". Ei kaikkien pelien toki pidä tällaisia olla, mutta miksi rikkomaan sitä poikkeusta joka näin on.

Myöskin tuo tyyli "tulet noppa kuolemaan" on aivan oikea tapa mainostaa. Se motivoi heti haistattamaan kehittäjille pitkät ja hakkaamaan pelin väkisin läpi. Jos peliä mainostettaisiin kannustuslauseiden "you can do it, just believe in yourself" tai joillain muilla kliseisillä sisustusteippauksien lauseilla ei dark souls tuntuisi niin tylyltä. You died - toimii, you died but better luck next time, just try harder, you are almost there - ei toimi.

You died, vitut kuolin, tai no kuolin... Noin tuhat kertaa, mutta läpi meni!!!
Vielä hauskempaa oisi jos peli kehoittaisi lopettamaan "kun ei tästäkään tunnu tulevan mitään" sen jälkeen kun olet hetken koomaillut samassa kohtaa peliä.


Edit: Se, että pyytää DS:ään säädettävän vaikeusasteen on vähän sama kun itkisi jostain kauhupelistä kun se on liian pelottava. Muuten hyvä peli, mutta pitäisi saada säädettyä tuo pelottavuus omalle tasolle sopivaksi, että uskaltaisi tutkia paikkoja ja sais juonesta enemmän irti.
 
Vastaus: Dark Souls III

Nyt on Dark Souls III viimein pelattu läpi ensimmäistä kertaa. Kaikki pomot tapettu ja suurin osa salaisuuksista etsitty, vielä viimeiset valmistelut ng+ varten täytyy tehdä.

Lopullisia mietteitä pelistä ja koko sarjasta ylipäänsä. DSIII oli aikalailla sitä mitä odottaa saattoi, sekä hyvässä että pahassa. Pomojen haastavuus jätti sittenkin lopulta hieman kylmäksi eikä nostattanut sykettä yhtä paljon kuin ensimmäinen Dark Souls tai Bloodborne. Hyviä matsejakin löytyi kuten
Nameless King, Pontiff, Champion Gundyr, Twin Princes...
mutta pidemmäksi aikaa taisin jäädä yhteen kamppailuun jumiin vain 1,5 tunniksi, joka on Souls mittapuulla varsin vähän (*köh Gwyn 8 tuntia tai Orphan of Kos ng+6 10tuntia). Vaikeustason alentumisesta on ollut puhetta useammallakin foorumilla. Sitä on erittäin vaikea arvioida onko kyseessä todellakin näin vaiko Demon's Soulsista lähtien kokemuksen tuomaa etulyöntiä. Toisaalta on hienoa nähdä kuinka paljon on kehittynyt viimeisen 5 vuoden aikana, en ole koskaan pitänyt itseäni erittäin hyvänä pelaajana.

Kokonaisuudessaan Dark Souls III:sta jäi sellainen kuva että nyt on koko sarja vedetty viimeiseksi tiiviiksi tykitykseksi. Ja niinhän se pitääkin olla sillä viimeiseksi osaksi kun tämä jää. Fiilikset on ristiriitaiset, hyvin haikeat koska hieno pelisarja loppuu mutta myös helpottunut että Fromsoft tajuaa lopettaa huipulla. Mikäli Dark Souls IV olisi joskus tullut, se olisi todennäköisesti ollut vain pahemman luokan toistoa. Nyt on aikalailla kaikki nähty ja mielenkiinnolla jään odottamaan mitä Fromsoftin tulevaisuuden projektit tuo tullessaan. Toivottavasti Namco ei lähde raiskaamaan sarjaa näin hienon lopetuksen jälkeen. ;)

Hieno peli mutta Dark Soulsia ja Bloodbornea pidän edelleen kruununjalokivinä. Kolmonen ei yllä ihan niiden tasolle. :cool:
 
Vastaus: Dark Souls III

--- Vaikeustason alentumisesta on ollut puhetta useammallakin foorumilla. Sitä on erittäin vaikea arvioida onko kyseessä todellakin näin vaiko Demon's Soulsista lähtien kokemuksen tuomaa etulyöntiä. Toisaalta on hienoa nähdä kuinka paljon on kehittynyt viimeisen 5 vuoden aikana, en ole koskaan pitänyt itseäni erittäin hyvänä pelaajana.

Pelimekaniikan ydin on säilynyt hyvin samanlaisena Demon's Soulsista lähtien. Näin ollen kun perusteet on hankittu silloin ja myöhemmissä osissa kartutettu lisää kokemusta, varmasti homma sujuu hyvin. Henkinen asennoituminen tekee todella paljon Souls-peleissä. Ehkä enemmän kuin missään muussa, tai ainakaan en nyt äkkiä muista.

Kokemus näkyy otteissa myös peleissä, ja siitä saa olla ylpeä.

--- Nimenomaan juuri tietoisuus siitä, että kaikki eivät tule pääsemään Dark Soulsia läpi tekee pelaamisesta ja pelin läpäisemisestä niin antoisaa.

Kiitän rehellisyydestäsi. En millään tavalla ymmärrä moista asennetta, mutta sinulla on oikeus tuolla tavalla ajatella.

Kunhan vain juttu ei mene siihen, että Aidon Tosipelaajan määritelmä koko ajan kaventuu pelien suosion kasvaessa. Vähän samoin kuin joillakin uskovaisilla "kristityn" määritelmä tarkentuu koko ajan, koska halutaan tehdä pesäeroa muihin ja tuntea olevansa itse eliittiä. Tavalliselle tallaajalle kristitty kuuluu kirkkoon, mutta näille esimerkin uskovaisille kristitty saattaa olla vasta, kun on "uskovien upotuskasteella käynyt ja seurakunnan yhteyteen rekisteröity uudestisyntynyt armolahjoja vastaanottanut tosiuskova". I am not kidding.

Varmuuden vuoksi painotan, ettei tarkoituksena ole loukata kenenkään uskonnollisia näkemyksiä. Käytin sitä vain esimerkkinä.

Oli ihan pakko kirjautua ja osallistua.

Ihmeellistä ja ainakin omasta puolesta harvinaista nähdä arvostelija joka kitisee pelin vaikeudesta (saa apua ja alkaa ymmärtämään mistä on kyse)

Haukkuu pelimekaniikkaa (koska el tykkää siitä eikä se ole helppo)

Itse Souls-peleihin DS1 mukaan tulleena, ihme itkua.

Pelejä pelataan sellaisina kun ne on. Ei niistä itketä kun ei saa asioita niin kuin haluaa, tai ei saa.

Arvioijan tulisi tunnistaa pelin heikkoudet, vaikka kuinka fanittaisi peliä muuten. Vastaavasti tulisi tiedostaa vahvuudet, vaikkei pelistä muuten pitäisikään. Mielestäni onnistuin tehtävässäni Dark Souls 3:n arviossa. Oma mielipiteeni on, että Bloodborne on PALJON parempi: siihen on tehty juuri ne muutokset, joita koko ajan Dark Souls 3:a pelatessani toivoin. Ehkä niitä muutoksia ei vain uskallettu toteuttaa Dark Souls -nimikkeen alla, kun fanaattinen fanikunta on tottunut haluamaan tiettyjä asioita.

Kun jokin asia todetaan täydelliseksi, ei sitä silloin enää saa muuttaa: silloin se ei enää olisi täydellinen. Ainakaan toistaiseksi en ole täydellistä peliä nähnyt, joten AINA on parantamisen varaa. Täydelliseksi julistettuja pelejä sen sijaan on tullut vastaan: Ninja Gaiden Black, Gears of War (2006) ja Dark Souls nyt ainakin.

By the way Bloodborne osoitti, että Souls-fanit pystyvät sopeutumaan muutoksiin. Ehkä salaisuus oli se, että pelillä oli eri nimi ja tapahtumapaikka.

Oikeastaan Dark Souls 3:n ja Bloodbornen helpotustavat etenemiselle ovat aika nerokkaita: ne jättävät onnistumisen tunteen edelleen vahvasti pelaajalle itselleen, vaikka kyse onkin selvästi helpottamisesta. Ne helpotukset vain pitää jossain määrin itse keksiä. a) Kaverin kutsuminen avuksi, b) soulseja ei menetä kuollessaan kun on oikeanlainen sormus, c) Ember pidentää energiapalkkia, d) Bloodbornessa helan menetyksen jälkeen sitä palauttava pieksentä, e) oikealla ajoituksella "pärräys", jolloin pääsee tekemään maailmaa ravistelevan iskun selkään tai mahaan, f) bonfiren vähyyttä kompensoivat avattavat oikoreitit, g) mahdollisuus ohittaa joitakin vaikeita alueita ostamalla seuraavan paikan avain kaupasta isolla summalla valuuttaa jne.

Yksi ratkaisu monen vaikeustason sisällyttämisen sijasta (yllä mainittujen lisäksi) voisi olla se, että peliä ei markkinoitaisi "prepare to die", "älä hei edes aloita" JA siihen päälle pyyhkimällä aloittelijahahmon ruumiilla lattioita heti tutoriaalissa. Kyse on kuitenkin vain tiettyjen sääntöjen oppimisesta, ja niiden puitteissa elämään oppimisesta pelin sisällä. Ei se vaadi "skilliä" tai ole "vaikeaa": se vain edellyttää tietynlaista mielenlaatua yhdistettynä hankittuihin taitoihin. Vertaisten arvostus ja naisten ihailu säilyvät silti ennallaan, vaikka nämä jutut ääneen sanoisi: kahdeksankymppisen mummon autoilu moottoritiellä ei millään tavalla himmennä Mika Häkkisen ajotaitoja hänen körötellessään Porchella mummon ohi. Ei edes siitä havainnosta, että kumpikin matkaa samaan suuntaan nelipyöräisellä kulkupelillä.
 
Vastaus: Dark Souls III

Hyvä että Bloodborne toimii sinulle paremmin, itsekkin tykkäsin siitä.

Ei sillä, että se teki mitään muutoksia pelimekaniikkaan mitkä minua olisi häirinnyt. Kuitenkin peli siinä missä muutkin.

Ninja Gaiden oli kyllä hieno peli. Vaikea välillä, mutta hieno peli.
 
Vastaus: Dark Souls III

Arvioijan tulisi tunnistaa pelin heikkoudet, vaikka kuinka fanittaisi peliä muuten. Vastaavasti tulisi tiedostaa vahvuudet, vaikkei pelistä muuten pitäisikään. Mielestäni onnistuin tehtävässäni Dark Souls 3:n arviossa. Oma mielipiteeni on, että Bloodborne on PALJON parempi: siihen on tehty juuri ne muutokset, joita koko ajan Dark Souls 3:a pelatessani toivoin. Ehkä niitä muutoksia ei vain uskallettu toteuttaa Dark Souls -nimikkeen alla, kun fanaattinen fanikunta on tottunut haluamaan tiettyjä asioita.

Kun jokin asia todetaan täydelliseksi, ei sitä silloin enää saa muuttaa: silloin se ei enää olisi täydellinen. Ainakaan toistaiseksi en ole täydellistä peliä nähnyt, joten AINA on parantamisen varaa. Täydelliseksi julistettuja pelejä sen sijaan on tullut vastaan: Ninja Gaiden Black, Gears of War (2006) ja Dark Souls nyt ainakin.

By the way Bloodborne osoitti, että Souls-fanit pystyvät sopeutumaan muutoksiin. Ehkä salaisuus oli se, että pelillä oli eri nimi ja tapahtumapaikka.

Oikeastaan Dark Souls 3:n ja Bloodbornen helpotustavat etenemiselle ovat aika nerokkaita: ne jättävät onnistumisen tunteen edelleen vahvasti pelaajalle itselleen, vaikka kyse onkin selvästi helpottamisesta. Ne helpotukset vain pitää jossain määrin itse keksiä. a) Kaverin kutsuminen avuksi, b) soulseja ei menetä kuollessaan kun on oikeanlainen sormus, c) Ember pidentää energiapalkkia, d) Bloodbornessa helan menetyksen jälkeen sitä palauttava pieksentä, e) oikealla ajoituksella "pärräys", jolloin pääsee tekemään maailmaa ravistelevan iskun selkään tai mahaan, f) bonfiren vähyyttä kompensoivat avattavat oikoreitit, g) mahdollisuus ohittaa joitakin vaikeita alueita ostamalla seuraavan paikan avain kaupasta isolla summalla valuuttaa jne.

Mulle ainakin kelpaavat kyllä muutokset, mutta juurikin erillisen pelin merkeissä. Fromilta oli onnistunut veto tehdä erillinen peli, joka lähtee vähän eri suuntaan. Tuskin heillä oli muutenkaan kyse siitä etteikö uudistuksia olisi uskallettu tuoda Souls -sarjaan vaan tuskin he sitä itsekään halusivat. Bloodborne on itselle myös täyden kympin peli, mutta silti laitan jokaisen Dark Soulsin (Demonia en ole pelannut) sen edelle, koska ne vaan iskevät itseen enemmän. Tiedän että jotkut ovat eri mieltä. Saas nähdä mitä sieltä seuraavaksi tulee, scifiä kuulemma haluaisivat tehdä :D

Pointtina siis se etten mä ainakaan olisi edes halunnut joutua sopeutumaan muutoksiin Dark Souls -pelissä, mutta niitä muutoksia kyllä odotan saavani muihin peleihin jo pelkästään vaihtelunkin takia.
 
Vastaus: Dark Souls III

Ja alkaako tästä nyt kuitenkin paistamaan läpi se että nyt ei tarvitakkaan sitä helpompaa vaikeusastetta vaan alun "en osaa, peli on epäreilu" on vaihtunut "oli tämä sittenkin reilu mutta olisin halunnut osata".
 
Vastaus: Dark Souls III

Pakko sanoa, että jos nyt kitistään yhden pelisarjan vaikeudesta niin Nintendo/Amiga aikana 99% peleistä oli tällaisia ilman nettiä. Silloin päästiin pelit läpi tai ei.. Eli ei tämä ihan uus juttu ole. Näitä vaan sais olla enemmän, sillä nykyään peleistä puuttuu näiden pelien haaste.

Ai että ku miettii reilusti vanhempia pelejä niin siinä saattoi mennä 20h, että löysi tien eteenpäin tarinassa tai keksi ratkaisun käyttää jotain esinettä.
 
Vastaus: Dark Souls III

Ja alkaako tästä nyt kuitenkin paistamaan läpi se että nyt ei tarvitakkaan sitä helpompaa vaikeusastetta vaan alun "en osaa, peli on epäreilu" on vaihtunut "oli tämä sittenkin reilu mutta olisin halunnut osata".
Taidolla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä, mutta yllättäen 100h hinkkaamisen jälkeen peli onkin helppo. Tiedä sitten mistä johtuu :rolleyes:
 
Vastaus: Dark Souls III

NG+ menossa, mutta en sanoisi että ainakaan itsellä mitenkään ylihelppoa ollut. Ainakaan NG. Vaikka alla DS (valitettavasti DS2) ja Bloodborne. Ja mitä vertaa edellisiin osiin niin ei ne Dark Souls 1 pomotkaan mitään ylivaikeita ollut. Kaikkiin on oma taktiikkansa. Tarkoitin tällä että jos verrataan edellisiä osia ja että peli olisi nyt jotenkin helpompi.

Loppupään bossit anto aikamoista haastetta hitaasti lyövälle miekkamiehelle. Niin vapaaehtoset kuin pakolliset.

Ja mitä tulee tuohon NPC summoniin ja yms, niin se ei itseä haittaa. Kunhan ei nämä pelaajat muita tule bosseissa auttamaan, jos on tottunut katsomaan kun npc hakkaa bossia ja keskittyy siihen, itse lyö pari kertaa selkään. Ei kauheasti apua toisille pelaajille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls III

NG+ menossa, mutta en sanoisi että ainakaan itsellä mitenkään ylihelppoa ollut. Ainakaan NG. Vaikka alla DS (valitettavasti DS2) ja Bloodborne. Ja mitä vertaa edellisiin osiin niin ei ne Dark Souls 1 pomotkaan mitään ylivaikeita ollut. Kaikkiin on oma taktiikkansa. Tarkoitin tällä että jos verrataan edellisiä osia ja että peli olisi nyt jotenkin helpompi.

Loppupään bossit anto aikamoista haastetta hitaasti lyövälle miekkamiehelle. Niin vapaaehtoset kuin pakolliset.

Miksi valitettavasti? :D Saattaa se olla heikoin Souls-peli, mutta jos arvostella se pitäisi niin 10/10 sillekin antaisin :D Joka tapauksessa parempi kuin 99% peleistä.
 
Vastaus: Dark Souls III

Taidolla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä, mutta yllättäen 100h hinkkaamisen jälkeen peli onkin helppo. Tiedä sitten mistä johtuu :rolleyes:

Jos miellät taito = kokemus niin olet toki oikeassa. Kun tietää ennakolta kaiken vastaan tulevan, varmasti peli luistaa.

Taitoa on mennä kalsarit jalassa puunuijan kanssa vitoslevelisenä yksin pieksämään iso pomovastus. Kokemusta on mennä paras mahdollinen haarniska päällä, tuunattu miekka kädessä 120-levelisenä kahden kaverin kanssa pieksämään tuo sama pomovastus. Molemmat pääsevät samaan lopputulokseen, mutta toisella siihen menee hieman enemmän aikaa.

Niin kauan kuin hidas ja huono pelaaja on valmis käyttämään riittävästi aikaa ja ottaa selvää pelin sisäisistä säännöistä, hän pääsee samaan tulokseen kuin kalsarit jalassa puunuijalla pomon piessyt supereliittipelaaja. Minkä vuoksi tämä havainto ei häiritse elitistejä?
 
Vastaus: Dark Souls III

Miksi tämä häiritsisi?

Peli kun peli, jos jaksaa takoa, niin se helpottuu.

Tainnut Felis löytää tämän mysteeri youtuben mistä löytyy mukavia videoita.
 
Vastaus: Dark Souls III

Kahteen päivään ei ole pääsy onlineen ku ei lataa sitä calibrationia. Harvoin v*tuttaa mut nyt alkaa oleen sellanen fiilis. Tänäänkin saanu tunnin naputeltua ja on laitettu taustalatauksia päälle ja sammutettu boxia ja käynnistetty uudelleen. Ei ollu näitä ongelmia meikällä ainakaan ekassa ja tokassa
 
Vastaus: Dark Souls III

Eliitti

Pelasin joskus DS1:n lisäreineen sl1 jätkällä läpi. Taisin vetää vielä ng+ samalla setillä. Enkä kokenut kuuluvani eliittiin. Halusin kokeilla rajojani ja onnistuin.

Nykyisin on vähemmän aikaa ja DS3 pelailen surutta suoraan phantomien kanssa. Säästän aikaa. Enkä koe olevani vähemmän "eliittiä". Hauskaa on.

NG+ meni läpi eilen. Yllättävän vähän löytyi +1 sormuksia. Vedin tosin monessa kohtaa mutkat suoriksi ja varmaankin sitä loottia jäi hakematta. No, nyt on ng++ menossa. Aiemmissa on tällä kierroksella alkanut saamaan parhaita sormustimia ja pyromancyja etc. Ei ole tullut nettiä selattua. Saa "spoilata". Mielellään otan vinkkejä vastaan.
 
Vastaus: Dark Souls III

Aika inhottava mest tuo Irithyll Dungeon, mitta ei ihan vedä iljettävyydessä vertoja Demons Soulsin Tower of Latrialle. Eipä nuo vihut mitään erityisen pahoja ole, polttomerkkaajatkin tiputtaa kahdella iskulla eikä ne ehdi tekemään kiusojaan. Päättömästi etenemällä pääsisi kyllä heti hengestään, sen verran paljon noita ambush kohtia.
 
Vastaus: Dark Souls III

Kahteen päivään ei ole pääsy onlineen ku ei lataa sitä calibrationia. Harvoin v*tuttaa mut nyt alkaa oleen sellanen fiilis. Tänäänkin saanu tunnin naputeltua ja on laitettu taustalatauksia päälle ja sammutettu boxia ja käynnistetty uudelleen. Ei ollu näitä ongelmia meikällä ainakaan ekassa ja tokassa
Itellä on tehnyt sellaista useasti, että yhtäkkiä pleikka sanoo verkkokaapelin olevan irti ja 5 sekunnin päästä modeemi buuttaa. Tuollaista kun sulla on tapahtunut kerran ja tokalla yrittämällä meni läpi se lataus.

Huumorimielessä voisi sanoa, että on näistä bugeista hyötyäkin. Dark spiritin joskus summonasin vahingossa kun sign on aika lähellä sun bro signia. Ilahduin kun ruutuun tuli unable to summon...
 
Vastaus: Dark Souls III

Unable to summon tarkoittaa useasti sitä, että joku ehti poimimaan sen merkin sua ennen. Modeemin buuttailulla ei ole mitään tekemistä pelin kanssa. Vika on silloin siinä modeemissa tai epävakaassa adsl yhteydessä.

Itsellä ei ole ollut nettipelin kanssa muuten ongelmia, mutta dark spiritit hyppivät välillä ruudulla ja osumat ovat arpomista. Jännä, että coopissa muut pelaajat eivät tunnu lagaavan niin pahasti. Ehkä tuokin johtuu siitä, että olen yleensä jonkun muun pelissä, kun tulee inveidaus. Ei nettikoodi hanskaa yli kahta pelaajaa, mikä on kyllä jokseenkin käsittämätöntä. Onneksi yhteyden katkeilua ei ole sentään esiintynyt. Bloodbornessa tipuin muiden pelistä vähän väliä, mikä pikkaisen söi intoa autella muita.

E. Vähän ollut muiden apuna viime aikoina ja välillä tulee kyllä hassun oloisia buildeja vastaan. Eilenkin yksi huitoi Butcher Knifella ja teki sillä ehkä kolmanneksen damagea siitä, mitä itse Black Knight Swordillani. Eikä se vaikuttanut miltään STR hybridiltä, ihan meleenä veteli. Panssaria kyllä senkin edestä, ehkä joku tankki sitten.

Itse tykkään omasta hahmostani, saanut aika kivasti käteen sopivan siitä. Black Knight Sword +4 nyt ja level muistaakseni 70+, str oisko 34, dex 20, vigor 20, vitality oisko 27 ja endu 21. Vahinkoa tekee kivasti ja vitalityn ansiosta saa riittävän hyvät kamat niskaan ja nostaa muutenkin puolustuspisteitä. Kilpeä en juuri käytä, grass crest selässä. Healthia voisi olla enemmänkin, mutta ei se kauheasti auta. Parempi kun välttää osumia ja tekee vihuista nopeasti selvää.

Tämä pelityyli jäi vahvasti päälle Bloodbornesta, aiemmat Soulsit vedetty kilpikonnailulla. Ei se vaan ole niin hauskaa kierrellä vihua massiivinen kilpi tanassa. Väistö tai suoraan päälle, lyhyt iskusarja, job done. Pomoissa tuosta kärsii kyllä vähän, iso kilpi ja helvetisti staminaa toimi ainakin aiemmissa osissa tosi hyvin.
 
Ylös Bottom