JusticeFist
Member
Vastaus: Dark Souls III
Ehdottomasti DS2- stream ja kommentointi mukaan.
Ehdottomasti DS2- stream ja kommentointi mukaan.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Ehdottomasti DS2- stream ja kommentointi mukaan.
Kattelin videon jälkilähetyksenä. Näkee selvästi et on sun eka ds peli. ---
Kuis ni?
Sanoisin, että rytmi vähän hukassa. Sitähän ds on varsinkin melee tyypillä - tietyssä rytmissä lyömistä, väistämistä ja taas lyömistä. Jokaisessa näissä kolmessa ds.ssä on vähän eri vihut, mutta sen rytmin mukaan kun on kerran oppinut pelaamaan niin tosi nopeasti sisäistää uudentyyppiset vastustajat.
Kannattaa kurkata Twitchistä esim. Elajjaz - https://www.twitch.tv/elajjazhttps://youtu.be/A4ihDC8joCQ
Video havainnollistaa hyvin sitä, että joissakin asioissa peli on mennyt yli. Kyse on kuitenkin vain pelistä, joten pelaamisen pitäisi olla edes suurimmaksi osaksi hauskaa. Taken King tuntuu selvästi siltä, ettei sitä ole suunniteltukaan pelattavaksi yksin.
EDIT: Destinyssä on Taken King. Nameless King siis
Kannattaa kurkata Twitchistä esim. Elajjaz - https://www.twitch.tv/elajjaz
Ela vetää iltaisin mm. Dark Souls 3 all bosses speedruneja ja hoitaa bossit yksin. Näitä seuraamalla saa hyvän käsityksen siitä minkälaisia taktiikoita eri bossien kanssa kannattaa käyttää. Ja kyllä, myös Nameless King kaatuu ja yleensä hyvinkin vauhdikkaasti.
Tämä oli pelin ainoita bosseja noin 3-5:stä, joka oli edes jossain määrin haastava tappaa yksin. Ton loharin tappaa lopulta 2-4 estus flaskilla kun on tarpeeksi harjoitellut, sitten jää aina se 10 sen varsinaisen huitojan tappamisen varalle. Ilman näitä haastavia bosseja, joita ei pystynyt tappamaan ekalla 5 yrittämällä, peli olisi ollut aikamoinen pettymys.https://youtu.be/A4ihDC8joCQ
Video havainnollistaa hyvin sitä, että joissakin asioissa peli on mennyt yli. Kyse on kuitenkin vain pelistä, joten pelaamisen pitäisi olla edes suurimmaksi osaksi hauskaa. Taken King tuntuu selvästi siltä, ettei sitä ole suunniteltukaan pelattavaksi yksin.
EDIT: Destinyssä on Taken King. Nameless King siis
Light Souls 3 aka Dark Souls 3: ---
Noh, Dark souls ja Dark souls 2 tuntuvat hahmojen ja maailman osalta mielenkiintoiselta ja mysteeriseltä. Onhan tässä kolmos osassa paljon kohokohtia, mutta kyllähän se kyrsii, kun yli 90% loresta lainataan edellisosista ja tässä kolmosessa suuren huomion loren osalta saa eräs kannibaali kusipää, jolle on pyhitetty jopa oma seurakunta. Lisäksi edellis osissa on ihan oikeita vaaratilanteita, joissa saa olla varuillaan tai henki lähtee. Lopuksi se, että kolmosen covenanteista 4 ryssitty kiireessää kasaan, ei ole millään tavalla puolusteltavissa. Mound Maker -covenantti on ihan kiva lisäys, mutta minä oikeasti odotin, että kakkosen rottakunikaan covenanttia olisi hiottu vieläkin pidemmälle.Kritiikkisi voi tiivistää fraasiin "oi niitä aikoja" tai "minä muistan kun silloin joskus" tai "ennen miehet olivat miehiä, naiset prinsessoja, ja maailma tukevasti kaksiulotteinen". Sinulla on täysi oikeus olla eri mieltä kehittäjien suunnasta tehdä muutoksia peleihinsä, mutta vissiin myyntiluvut puhuvat toista? Esimerkiksi Bloodborne myi yksinoikeuspeliksi oikein hyvin, joten voisi luulla sen aloittaman linjan jatkuvan tulevissa Souls-peleissä.
Lopuksi se, että kolmosen covenanteista 4 ryssitty kiireessää kasaan, ei ole millään tavalla puolusteltavissa. Mound Maker -covenantti on ihan kiva lisäys, mutta minä oikeasti odotin, että kakkosen rottakunikaan covenanttia olisi hiottu vieläkin pidemmälle.
Archivessa oli vähän samaa menoa niiden seinistä tulevien käsien kanssa. Piti vain keksiä mihin niitä vaha-altaita käytetään, niin problem solved. Soihdun ainoa käyttötarkoitus taisi olla siellä kirkossa jos sai päälleen niitä matoja. Muuten kyllä ihan turhaa kamaa.- Pelin alueissa ei ole häivääkään niistä vaarallisista, hämäristä tai jopa säkkipimeistä kusikouruista, joista Dark Souls 1 tuli tunnetuksi. Soihtua tai Cast Light -spelliä ei käytännössä tarvita koko pelin aikana ollenkaan. Kun DS1:ssä sai hätäillä ja hikoilla, kun esim. läpinäkyvä kummitusparvi tulee pimeässä seinästä läpi, eikä ota fyysistä damagea aseesta ollenkaan, tässä pelissä vietetään siihen verrattuna grillibileitä bonfiren ääressä ja syötetään makkaraa monsun suuhun. Toisin sanoen pelin tunnelmallisuus on lyöty kirveellä jonkin Dead Rising -pelin tasolle sieltä ihan huippupäästä.
Noh, pääasiassa noi oikopolut on piilotettu niin, että niiden löytämiseksi on oikeasti poikettava siltä "loogisimmalta" reitiltä ja pidettävä silmänsä auki. Mä pidin tasosuunnittelusta siinä mielessä, että shortcutit näki selvästi "väärältä" puolelta, joten niitä tiesi etsiä kun kulki eteenpäin. Joillain alueilla sai myös nähdä oikeasti vaivaa että pääi sinne oikoreitille. Esim. Felisleo ei tainnut näitä läheskään aina löytää kun valitteli että bosseille on kuoleman jälkeen pitkä matka.- Tässä shortcuttien ja oikopolkujen määrä on vedetty maksimiin. Jonkin sortin hissejä, toiselta puolelta avattavia ovia, tikkaita on koko peli täynnä. Kun kerran pääset johonkin ja kuolet, niin ei muuta kuin uusinta short-cut pulkkamäkeä pitkin minuutissa takaisin kuolinpaikalle. Toista se oli ennen, kun etenemisen eteen joutui näkemään vaivaa. Tässä menee pilalle yksi perusominaisuus, joka teki ainakin ykkösestä niin hyvän. Etenemistä ei autettu kädestä pitämällä, vaan se oli ansaittava pelaamalla kunnolla, eikä rämpyttämällä oikopolkuja auki.
En myöskään ymmärrä tuota cursen toteutusta. Pelissä on kuitenkin se patsas/alttari jossa saa cursen parannettua sieluja hyödyntäen, mutta kun vihollisten tekemä curse-efekti ei sitä vaadi, niin missä vika? Bugi pelissä? Suon myrkystä kyllä samaa mieltä, liian vähän damagea per sekunti... Ok, taisin mä joskus kuolla tuohon coopatessa kun oli vähäiset estukset käytetty.- Ns. kuolettavan hazardit on minimoitu, eikä aseet ja välineet hajoa. Siellä Farron Keepin suolla siinä suossa kestää about uida ja viettää koko perheen iloista iltapäiväpiknikkiä, kun se myrkky tekee ehkä 2hp/sek lämää. Mä oikeasti seisoin siinä suossa ja söin päivällisen välissä, enkä ehtinyt kuolla. Tämä esimerkki on vain jäävuoren huippu. Esim. cursed-tilassa ei ole enää mitään riskejä, se vain tappaa sut. Se uusi frostbite-efekti ei käytännössä tee mitään eikä sitä tee kuin muutama vihu koko pelissä. Kuolettavia Sen's Fortress -tyyppisiä paikkoja ei ole. Pelissä on vain yksi pressure plate ansoilla ansoitettu paikka, ja nekin on ihan harmless-kamaa. Ei ole minkäänlaista hollowing-efektiä hp-palkin suhteen. Kun kuolet, se pysyy ikuisesti samassa. Ei riskiä, tosi kivaa.
Pikaisen laskeskelun perusteella kolmessa bossissa voi pudota katolta - Dragonslayer Armour, Iudex Gundyr ja Champion Gundyr. Kahdessa viimeisessä joutuu vähän näkemään vaivaa että putoaa reunalta alas. No ok, neljäs on se Ancient Wyvern, siinä voi varmaan kuolla jos niskalaukauksessa putoaa ohi lohharin...- Muutamien bossien ollessa toki hyvää kamaa, kuten myös taustamusiikkienkin taisteluissa, pelissä on silti selkeä epätasapaino bossien suhteen. Eka neljäsosa on nyrkillä tapettavaa kauraa, sitten pari bossitaistelua haaskataan ihan täysin reilun ja mukavan haasteen sijasta kikkailuun tai ns. ongelmanratkaisuun (Ancient Wyvern, Deacons of the Deep, pahimpana Yhorm The Giant), tämäkään ei ole ainut pettymys. Bossien lukumäärä on 5-10 pienempi mitä aiempien pelien original-julkaisuissa, lisäksi bossiareenat ovat pettymys. Enää ei ole mitään olosuhteiden aiheuttamaa kuolemanvaaraa, koska bossitaistelut käydään neliön muotoisilla tasaisilla alueilla, ainoastaan yhdessä bossissa on vaara tippua katolta alas.