Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls III

Matka Dragon Barracksista kirjaston kautta eteenpäin pomomatseineen ja oikoreitteineen on kyllä eeppisintä varmaan ikinä. Vähän väliä pääsee näkemään mistä on tullut ja reitti nousee huimiin korkeuksiin. Muurien juurella mukaan tarttui Greatlance joka on niin raju vehje että oli pakko upata +8:aan ja muut aseet jäi narikkaan.

Jos ei lasketa mielikuvituksetonta Dragon Armour Slayeria (vai mikä sen pomon nimi olikaan) mukaan niin olihan se hienoa. Kirjasto varsinkin on mahtava paikka arkkitehtuurinsa ansiosta.

Kirjailin arvion ensivedoksen, joka nyt odottelee oikoluentaa ja sen sellaista. Helpotuksen tunne on valtava joten voi olla, etten enää palaa DS3:n pariin ennen vuosikymmenen vaihtumista. Tämä tarkoittaa sitä, että kokonaisuutena kokemus jäi negatiiviseksi pelin vaatiman valtavan työmäärän vuoksi. Tämä ei tarkoita sitä, etteivätkö muut voisi edelleen nautiskella pelistä täysin siemauksin.

Toisaalta voi ajatella niinkin, että kun nyt on itsensä vaivalla sisäänajanut sarjan pelimekaniikkoihin, kannattaa se hyödyntää pelaamalla muutkin osat lähiaikoina. Hmmm... Bloodborne voisi olla hyvä valinta.
 
Vastaus: Dark Souls III

On vain helpottavaa huomata ettei Souls aukea jokaiselle. Japanilaiset ovat siis yhä uskollisia alkuperäiselle näkemykselle, osin kaupallisuuden kustannuksella. Suosio jatkuu niin kauan kun ei kosiskella suurta yleisöä. Säilytetään ne hienot asiat jotka tekevät tästä erityisen. Ei lähdetä matkimaan muita. Indikaattorina Gamescomin jonon pituus tosin antaa ymmärtää suosion kasvun jo pelottavan laajaksi.

9-
 
Vastaus: Dark Souls III

On vain helpottavaa huomata ettei Souls aukea jokaiselle. Japanilaiset ovat siis yhä uskollisia alkuperäiselle näkemykselle, osin kaupallisuuden kustannuksella. Suosio jatkuu niin kauan kun ei kosiskella suurta yleisöä. Säilytetään ne hienot asiat jotka tekevät tästä erityisen. Ei lähdetä matkimaan muita. Indikaattorina Gamescomin jonon pituus tosin antaa ymmärtää suosion kasvun jo pelottavan laajaksi.

Identifioit itsesi kuuluvaksi "eliittiin" ja tunnet siitä suurta ylpeyttä? Se nimittäin voisi selittää ainakin osan Dark Souls -fanien fanaattisuudesta.
 
Vastaus: Dark Souls III

Identifioit itsesi kuuluvaksi "eliittiin" ja tunnet siitä suurta ylpeyttä? Se nimittäin voisi selittää ainakin osan Dark Souls -fanien fanaattisuudesta.

Eliittiin? Tunnen ylpeyttä siitä ettei Souls ole menettänyt sieluaan kaupallisuuden alttarilla.
 
Vastaus: Dark Souls III

Sun juttuja täältä lukeneena mä kyllä varoitan sua puuttumasta Bloodborneen. Dark Souls ei tee Bloodbornea käytännössä yhtään helpommaksi. Sitäpaitsi Bb on mun mielestä saakelisti vaikeampi kuin DS3.
 
Vastaus: Dark Souls III

Tosta Dragonslayer Armourista:

Mitä ilmeisemmin, nimensäkin perusteella puku on tyhjä, koska ilmassa leijuva olio kuolee sen mukana. Ohjaako se sitä? Mä väitän jokatapauksessa että kyseessä on Ornsteinin jämät.
 
Vastaus: Dark Souls III

Eliittiin? Tunnen ylpeyttä siitä ettei Souls ole menettänyt sieluaan kaupallisuuden alttarilla.

Ei useampi vaikeustaso olisi millään tavalla sinulta pois. Esimerkiksi valittavana voisi olla surkimuksille Normal ja sitten todellisille Oikeaoppisille Sotureille suoraan Superhard.
 
Vastaus: Dark Souls III

Ei useampi vaikeustaso olisi millään tavalla sinulta pois. Esimerkiksi valittavana voisi olla surkimuksille Normal ja sitten todellisille Oikeaoppisille Sotureille suoraan Superhard.
Joo, codeissa olis kans hienoa että moninpelissä vois valita vaikeustason.
 
Vastaus: Dark Souls III

Joo, codeissa olis kans hienoa että moninpelissä vois valita vaikeustason.

Mikäs sen mukavampaa superveteraanille kuin änkeä kutsumattomana punapiruna poloisen vellihousunormalin peliin ja pieksää kaikki mennen tullen skilleillään?
 
Vastaus: Dark Souls III

Ei useampi vaikeustaso olisi millään tavalla sinulta pois. Esimerkiksi valittavana voisi olla surkimuksille Normal ja sitten todellisille Oikeaoppisille Sotureille suoraan Superhard.

Dark souls 2 vanhalle boxille oli ensimmäinen "souls" peli johon tutustuin. En oikein innostunut ja peli jäi sillä kertaa kesken. Päätin kuitenkin kokeilla uudestaan kun onelle tuli tuo "Scholar of the first sin" versio, ja tällä kertaa peli iski todella lujaa. Vedin pelin kolmeen kertaan lävitse, kerran jopa NG+ tasolla (ehehe, tuskin mikään saavutus tämäkään) Oli se välillä hieman vaikeaa ja vaimo joutui satunnaisesti repimään ohjaimen käsistä kun ei jaksanut enään kuunnella sitä ähinää ja kiukuttelua. Pari kertaa deletoin pelin kovalevyltä ja päätin että en koske mokomaan roskaan toiste. Mutta jokin siinä oli, ja aina se peli asentui uudestaan vähintäänkin seuraavana päivänä. Nyt DS3 hyvää vauhtia menossa ja vaimo taas kovilla mutta kyllä mä tästä tykkään. En tiedä ovatko Nipponin pojat tai näitä pelejä pelaavat elitistejä vai ei, mutta jos pelin "SE" juttu on tietty haastavuus, niin aika turhalta tuntuu mitkään easy moodit tms. Joo ei, ei se ole minulta pois jos se iisi moodi löytyy mutta mitä lopulta jää silloin käteen? Hyvä tarina? Upea dialogi? (heh heh) Kyllä musta tuntuu oikeasti hienolta kun se helvetillinen pomo vihdoinkin kaatuu, noin kolmannella sadalla yrityksellä. Joku sanoi jossain että Souls peli on oppitunti kärsivällisyydestä. Kärsivällisyydestä ja määrätietoisuudesta. Toiset menee läpi, toiset luovuttaa. Onko se elitististä jos läpäisee pelin, ei ainkaan minusta. Itse olen vanha nakkisorminen äijä joka nyt vain sattuu pitämään tästä touhusta juuri tälläisenä.
 
Vastaus: Dark Souls III

Mikäs sen mukavampaa superveteraanille kuin änkeä kutsumattomana punapiruna poloisen vellihousunormalin peliin ja pieksää kaikki mennen tullen skilleillään?
Ihan mielenkiinnosta: jos sulle olisi joku easy mode tarjolla, niin mitä saisit tästä pelistä irti? Jopa tälleen sarjasta pitävänä on todettava se, että Tarinankerronta on Souls-sarjassa toteutukseltaan sysipaskaa ja koko pelisarjan läpikantava idea on nimenomaan se pelaamisen haastavuus. Easymodella käteen jäisi parin tunnin putkijuoksu josta ei jäisi käteen kuin "paska peli" ja paperinohut "tarina".
 
Vastaus: Dark Souls III

Laitanpa oman lusikkani tähän soppaan. Dark Souls on paras peli, mitä koskaan olen pelannut. Dark Souls 3 ei ole ihan yhtä hyvä, mutta erittäin hyvä siitä huolimatta. Myös Demon Souls, Dark Souls 2 ja Bloodborne kuuluvat top-kymppiin jos minulta tiedustellaan parhaita koskaan tehtyjä pelejä. Olen erittäin vahvasti Nisupullan linjoilla pelin suhteen. Olisi erittäin typerää lähteä muuttamaan peliä enemmän siihen suuntaan, mitä muissa peleissä tehdään. Mielestäni näiden pelien valtavan suosion perusta on juuri tavassa tehdä toisin. Pienikin muutos kohti valtavirtaa voisi muuttaa jotain olennaista pelien sielusta ja jopa laskea niiden suosiota.

Ne, jotka toivovat peliin helpotettuja vaikeustasoja, ym. muista peleistä löytyviä ominaisuuksia, ei vain ole auennut, mistä Souls peleissä on kysymys. Ja niin on hyvä, ei kaikkien pelien kuulukaan olla kaikille. Jos uusia Souls pelejä vielä tulee, niin toivottavasti ne eivät ole vesitettyjä millään tavalla, vaan uskollisia omille juurilleen, kuten Dark souls 3 on.
 
Vastaus: Dark Souls III

Sun juttuja täältä lukeneena mä kyllä varoitan sua puuttumasta Bloodborneen. Dark Souls ei tee Bloodbornea käytännössä yhtään helpommaksi. Sitäpaitsi Bb on mun mielestä saakelisti vaikeampi kuin DS3.

+1 Bloodborne tulee aiheuttaan sulle kovempaa päänsärkyä kuin DS3. Suosittelen sulle COD sarjaa missä ei pitäis tulla ikäviä yllätyksiä... :rolleyes:
 
Vastaus: Dark Souls III

Puolitoista viikkoa viihtynyt nyt pelin parissa ja n. 35h takana. Aivan äskettäin tuli kukistettua
Dragonslayer armour
. Hahmona Warrior, aseena Black Knight Sword(+4) kilven kera. Monet näköjää maininnut pelin helpommaksi kuin aiemmat, mutta musta taas tää on ollut ihan yhtä vaikea kuin muutkin soulsit. Pomotaistelut olleet jälleen varsin mukavan eeppisiä ja aina välillä eteneminen on pelottavaa, etenkin jos estukset on loppu ja sieluja kiva kasa messissä. Koska en tykkää ollenkaan invadesta, niin tulee pelailtua offlinessa. Näin saa rauhassa edetä, ilman että joku randomi tulee kiusaamaan.

Joskus pari-muutama vuosi olin itsekkin sitä mieltä, että nää pelit on aivan liian mahottomia meikäläiselle ja eikä riitä kärsivällisyys. Bloodborneakaan en uskaltanut hankkia kuin vasta joku 3kk sitten. Mutta kyllä kannatti, sillä tästä se addikti soulsborneja kohtaan alkoikin ja tavallaan BB helpotti antamaan uuden mahdollisuuden Soulseille. Bloodbornen platinoinnin jälkeen teki mieli kokeilla DkS2:sta, sillä se todella toimi erinomaisena porttihuumeena itelle. Ensin meni DS2 läpi aika pian BB:n jälkeen ja sitten ensimmäinen Darkki juuri ennen kuin aloin kolmatta osaa pelaamaan. Molemmat Darkit meni myös suht kivuttomasti läpi, vaikka DS2 tuntuikin jotenkin hyvinkin sieluttomalta ja tylsältä peliltä, joskin muuten pelinä ihan pelattava. Ensimmäinen DkS oli kuitenkin aivan todella loistava peli. Ei tää kolmas osa aivan ekan tasolle yllä, mutta hyvinkin lähelle. Bloodborne kolahti sen verran lujaa, että pidän sitä parhaimpana "souls-like" pelinä. Näissä peleissä täytyy vaan muistaa pysyä rauhallisena sekä pikkasenkin jos lähtee takki auki tappelemaan niin turpiin tulee. Olin kanssa ennen sitä mieltä, että näistä peleistä löytyisi se helpompi vaikeusaste, mutta nytten on helppo perua nuo puheet kokonaan.
 
Vastaus: Dark Souls III

Läpi meni, 29h40 ja level 73 hahmolla. Aika paljon jäi varmaan noita sivujuonia tekemättä.

Väittäisin, että melkosen verran helpompi mitä DS2. Sen parissa tappelin 60h ensimmäiseen läpäisyyn. Myös bloodborne ahisti varsinkin pomoissa enemmän. Vai olenko kenties kehittynyt tässä matkanvarrella? Kokonaisuutena kyllä tyylikkäin näistä kolmesta mitä olen pelannut. Tullut vedettyä kaikki samalla tyylillä, isolla aseella kahdella kädellä kiinnipitäen, raskaita lyöntejä ajoittaen ja väistellyt rollaillen... Ehkä vois alottaa uuden ja pelata jotenkin muuten... Tai sitten ei :)
 
Vastaus: Dark Souls III

Ihan mielenkiinnosta: jos sulle olisi joku easy mode tarjolla, niin mitä saisit tästä pelistä irti? Jopa tälleen sarjasta pitävänä on todettava se, että Tarinankerronta on Souls-sarjassa toteutukseltaan sysipaskaa ja koko pelisarjan läpikantava idea on nimenomaan se pelaamisen haastavuus. Easymodella käteen jäisi parin tunnin putkijuoksu josta ei jäisi käteen kuin "paska peli" ja paperinohut "tarina".

Jaa-a... saisin saman kuin nytkin sillä erolla, että uppoutuisin enemmän pelin maailmaan ja sivupolkuihin. Keskustelisin netissä pelin tarinasta. En kiinnittäisi niin paljon huomiota silkkaan selviytymiseen. Pelaisin enemmän co-opia kavereiden kanssa vääntäen todennäköisesti useammankin kerran new game plussan. Keräilisin tietoisesti achievementteja. Ostaisin Season Passin. Suosittelisin ilman varauksia kavereillekin pelin hankkimista.

Souls-sarjan pelkistäminen "vaikeuteen" on kokonaisuuden aliarvioimista. Peleillä on niin paljon muutakin annettavaa, mutta harmillisesti se jää osalta kokematta juuri sen vuoksi, ettei pelaajille anneta vaihtoehtoja oikeastaan minkään suhteen. Kyse on lähinnä ennalta määrättyihin tiukkoihin ehtoihin sopeutumisesta.

Vastaavalla logiikalla Witcheriä ei olisi saanut koskaan lokalisoida englanniksi, koska käännöksessä aina se alkuperäinen henki muuttuu hieman. Käännös englanniksi ei kuitenkaan millään tavalla estä puristeja kokemasta Witcheriä edelleen yksinomaan puolaksi. Tämä pätee sekä peleihin että kirjoihin.

Pelissä kuin pelissä muutosta vastustetaan täsmälleen samoilla perusteilla oli sitten kyse Gears of Warista, Ninja Gaidenista tai vaikka Star Fox Zerosta. Ja aivan sama marina seuraa, kun muutos sitten jossain vaiheessa tulee. Ja aivan samalla tavalla se muutos ei ole keneltäkään millään tavalla pois, koska kyse on vain vaihtoehtojen lisäämisestä eikä suinkaan... pois ottamisesta.
 
Vastaus: Dark Souls III

Jaa-a... saisin saman kuin nytkin sillä erolla, että uppoutuisin enemmän pelin maailmaan ja sivupolkuihin. Keskustelisin netissä pelin tarinasta. En kiinnittäisi niin paljon huomiota silkkaan selviytymiseen. Pelaisin enemmän co-opia kavereiden kanssa vääntäen todennäköisesti useammankin kerran new game plussan. Keräilisin tietoisesti achievementteja. Ostaisin Season Passin. Suosittelisin ilman varauksia kavereillekin pelin hankkimista.

Souls-sarjan pelkistäminen "vaikeuteen" on kokonaisuuden aliarvioimista. Peleillä on niin paljon muutakin annettavaa, mutta harmillisesti se jää osalta kokematta juuri sen vuoksi, ettei pelaajille anneta vaihtoehtoja oikeastaan minkään suhteen. Kyse on lähinnä ennalta määrättyihin tiukkoihin ehtoihin sopeutumisesta.

Vastaavalla logiikalla Witcheriä ei olisi saanut koskaan lokalisoida englanniksi, koska käännöksessä aina se alkuperäinen henki muuttuu hieman. Käännös englanniksi ei kuitenkaan millään tavalla estä puristeja kokemasta Witcheriä edelleen yksinomaan puolaksi. Tämä pätee sekä peleihin että kirjoihin.

Pelissä kuin pelissä muutosta vastustetaan täsmälleen samoilla perusteilla oli sitten kyse Gears of Warista, Ninja Gaidenista tai vaikka Star Fox Zerosta. Ja aivan sama marina seuraa, kun muutos sitten jossain vaiheessa tulee. Ja aivan samalla tavalla se muutos ei ole keneltäkään millään tavalla pois, koska kyse on vain vaihtoehtojen lisäämisestä eikä suinkaan... pois ottamisesta.

Täytyy sanoa, että olet hyvin väärässä. Demon Soulsin ja Dark Soulsin suuren suosion takana oli vastaisku nykypelien vaihtoehdoille, rautalangasta väännetyille juonille ja helpotuksille. Pelin tekijät ymmärtävät tämän ja ovat uskollisia sille, millä ovat saaneet menestystä. Olisi erittäin idioottimasta toimia toisin. Olet osa toimitusta, joten sinun tulisi nähdä oman makusi yläpuolelle, varsinkin jos arvostelet pelin. Jos tehtäisiin Souls peli, kuten sinä haluat, ei se enää olisi Souls peli. Se olisi vain yksi toimintarope muiden joukossa. Pelin armottomuus, vaihtoehdottomuus, omalaatuinen verkkopeli ovat juuri niitä asioita, joista syntyy se maaginen Souls kokemus. Toki tarinallakin on roolinsa, mutta siitäkin jäisi jotain puuttumaan jos nuo sinun ehdottamasi Souls pelien elementit poistettaisiin. Onneksi From Softwarella ymmärtävät sen.

Niin ja by the way. Oletus, että vain päivittäin pelaavat eliittipelaajat pitäisivät Souls peleistä on täyttä potaskaa. Peleillä on miljoonia faneja. Väitän, että niistä häviäisi iso osa jos seuraava peli olisi muutettu, kuten ehdotat. Enkä ole itsekään perheellisenä, työssäkäyvänä sellainen, jolla olisi aikaa pelata päivittäin. Pelaan silloin tällöin. Souls peleissä pärjään maltilla, älyllä ja kärsivällisyydellä.
 
Vastaus: Dark Souls III

Mistä tuo "näissä peleissä ei ole tutoriaalia" on peräisin? Joka helvetin souls -pelin alussa on teksteissä oheet näppäimille ja toiminnoille. Ne tietyllä symboleilla varustetut viestit ovat tekijöiden tekemiä, eli ne tarkoittavat tismalleen sitä mitä niissä lukee. Entä miten tämän kolmosen suo on vaikea? Suosittelen FelisLeoa pelaamaan Demon,s souls -pelin "karkoitettujen laakson" lävitse ja itkeä vasta sen jälkeen DS kolmosen vaikeutta.
 
Vastaus: Dark Souls III

Suosittelen FelisLeoa pelaamaan Demon,s souls -pelin "karkoitettujen laakson" lävitse ja itkeä vasta sen jälkeen DS kolmosen vaikeutta.

Tai joku Dark Soulsin Blighttown, jonne ei aluksi voinut edes mennä, kun hämärässä harhaillessa tuli yhtäkkiä poison status, etkä yhtään tiennyt mikä sen aiheuttaa. Sitten vitunmoisen hikoilun ja säätämisen jälkeen löytyi jostain nurkasta sellainen musta säkkiin pukeutunut gremlini joka ampui puhallusputkella.

Edit. Niin ja mä muistan edelleen ne Anor London portaat jotka tuli juostua varmaan sen sata kertaa, ennenkun Ornstein & Smough viimein voitettiin.
 
Vastaus: Dark Souls III

Täytyy sanoa, että olet hyvin väärässä. Demon Soulsin ja Dark Soulsin suuren suosion takana oli vastaisku nykypelien vaihtoehdoille, rautalangasta väännetyille juonille ja helpotuksille. Pelin tekijät ymmärtävät tämän ja ovat uskollisia sille, millä ovat saaneet menestystä. Olisi erittäin idioottimasta toimia toisin. Olet osa toimitusta, joten sinun tulisi nähdä oman makusi yläpuolelle, varsinkin jos arvostelet pelin. Jos tehtäisiin Souls peli, kuten sinä haluat, ei se enää olisi Souls peli. Se olisi vain yksi toimintarope muiden joukossa.
Tämäpä tässä näin, mutta mitäpä tästä turhaan vääntämään sen enempää.

Pistän vielä sarkastisen peliarvostelijahatun päähäni: Tietty olisihan se hienoa kun olisi samasta puusta veistetty yet another RPG jossa push button - something amazing happens! Olispa vielä minimap jossa olisi karttamarker ja hudissa kompassi ja suuntanuoli joka näyttäisi mihin on seuraavaksi mentävä. Jos vielä lisättäisiin laserpyssyt ja -miekat, ehkä jotain Star Wars-viittauksia ja siihen päälle first person moodi, niin kyllä olis täyden kympin peli!
 
Ylös Bottom