Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zylp
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tai sitte oli joku jaappanilainen vastassa kun heidän kanssaan pelit yleensä taitaa enemmä lagailla. Mie kans oon ruvennu pitämään tuosta Tomb of Giantsista kun sen alkujärkytyksen jälkeen on oppinu jotenkuten selviämään. Sekä tietysti oon parilla edellisellä kerralla hakenu sen maggot hatun joka valaisee hyvin niin sen kanssa tuo paikka on lastenleikkiä. Onlinessa en tosin uskalla paikkaa pelata kun en halua viime hetkillä jotai invaderia pilaamaan tunnelmaa :D Tai no voishan se olla eeppistäki.

Pelille kyllä on nyt mun osalta tullu aika paljo taukoa ja odottelen noita DLC:tä ja ehkä sen jälkeen rupeaa sitten taas sielut raikaamaan meikäläisen pimenevissä illoissa.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Mikä lie Daiki Ito mahtoi olla. :D Kaikenlaista miekan heiluttajaa tulee onlinessa vastaan. Tänään eräs jannu inveidas catacombeissa. Yhden kerran ehdin sitä huitaista. Sen jälkeen kaveri juoksi täysillä pakoon koko ajan. Pitkän maratoonin jälkeen se sitten juoksi rotkoon. Ainakin hyvät naurut sai tuostakin. :D

Samaa maggot härpäkettä käytän minäkin. Se on todella kätevä tuonne pimeyteen, kun taikoja ei tule tällä hahmolla käytettyä.
Souleja on tullut ovista ja ikkunoista viime aikoina, joten olen sitten päivittänyt erilaisia aseita ja kilpiä älyttömän määrän. Nuolia ja kaikenlaista muuta rojua on varastot täynnä. Johonkin ne on soulsit käytettävä, kun ei viitsi levelejä enempää nostaa tässä vaiheessa.

Tulee käytettyä Black Bow of Pharisia tällä dexterity buildilla todella paljon. On muuten sitten sen luokan tappokone, että oksat pois.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Lagista ainakin voi tuo johtua. En yhtään ihmettelisi, jos jotkut lagittaisivat tahallaan, kun siitä saa noin suuren etulyöntiaseman. Meni omalta kohdalta usko PvP:hen kun tuli ekaa kertaa kunnon laggeri vastaan.

Se on aika yleinen ongelma, jota yleensä itse kohtaan joka toisen tunkeutujan kohdalla. Sitten on näitä tyyppejä, jotka vain ja ainoastaan hakevat tuota backstabbia Hornet ring mukana. Itse olen pitkään yrittänyt kilvellä parryä, mutta toistaiseksi onnistumatta.

Toinen asia, mikä henk.kohtaisesti häiritsee on Darkwood Gain ring. Sinällään kiva sormus, mutta se jotenkin vie merkityksen noilta raskaimmilta armoreilta ja on usein paljon kannattavampi kuin pelata fast rolleilla (alle 25% equip burden) heikommat varusteet niskassa.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Kokeilin läpäista pelin niin, että käytän pelkästään loisuja enkä käytä miekkoja, jousia, tai mitään fyysistä ja kävinkin niin, että jaksoin hädintuskin pelin puolelle välille pelata, kun iski suuri tylsistyminen. Siis ei tuo tylsistymien aihetunut loitsujen käyttämisen vaikeudesta, vaan siitä, että peli muuttui sanoin kuvaamattoman helpoksi, liian helpoksi.

Taidampa ottaa uusinnan uudella hahmolla ja taas jälleen kerran rakennan raskaansarjan hilperimiehen, jolle miekkamiehet eivät pärjää. ;)

Edit. Jaksoin sittenkin vetäistä pelin läpi melkällä taialla kahteenkertaan ja aika helpoksi osoittautui monikin bossi.

Muuten, oletteko katsoneet pelin mukana tullutta konstepti taidekirjaa? Pläräsin tuon kirjan huvinvuoksi uudelleen ja siinähän on muutama hahmo/vihollinen joita ei pelistä löydy, kuten demon,s soulsista tuttu kuninkaan läski neuvonantaja, joka ratsastaa porsaalla ja silinterihattuinen hahmo, joka pitää näpeissään varsijousta ja suurta avainta.

Ign on tehnyt tuosta dark soulsin DLC:tä syväanalyysin ja siinä näkyy selvästi tuo silinterihattuinen hahmo varsijousineen black phantomina.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tossa on video pc version Prepare to Die Editionin uusista vihollisista ja bossista


[video=youtube;EjWmqQ4VAKg]http://www.youtube.com/watch?v=EjWmqQ4VAKg[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tossa on video pc version Prepare to Die Editionin uusista vihollisista ja bossista

"Tämä on yksityinen video"

Hiton harmi että tämä PC-versio on ilmeisesti todella juostenkustu. Kaikki renderöidään 1024x720 resoluutiolla, ja isommalle resoluutiolle se vain ylöspäinskaalataan. Ihan kun tämä ei olisi jo tarpeeksi niin fps on lukittu 30, ja edes siinä ei onnistuta pysymään vaan dps droppeja on selvästi havaittavissa. Ilmeisesti settingseissäkin ainoat asetukset on resoluutio, antialiasointi päälle/pois sekä motion blur päälle/pois... Onlinessä on ilmeisesti myös sellainen hassu ominaisuus, että jos fps droppaa tarpeeksi, niin peli heittää sinut offline-modeen?

Taidanpa odotella hetken ja lueskella hätäisempien kommentteja pelistä, eihän tuo nyt hirveän hyvälle kuulosta jos peli tulee olemaan suttuinen full hd-resolla sekä fps-ongelmia high-end tietokoneilla.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

"Tämä on yksityinen video"

Hiton harmi että tämä PC-versio on ilmeisesti todella juostenkustu. Kaikki renderöidään 1024x720 resoluutiolla, ja isommalle resoluutiolle se vain ylöspäinskaalataan. Ihan kun tämä ei olisi jo tarpeeksi niin fps on lukittu 30, ja edes siinä ei onnistuta pysymään vaan dps droppeja on selvästi havaittavissa. Ilmeisesti settingseissäkin ainoat asetukset on resoluutio, antialiasointi päälle/pois sekä motion blur päälle/pois... Onlinessä on ilmeisesti myös sellainen hassu ominaisuus, että jos fps droppaa tarpeeksi, niin peli heittää sinut offline-modeen?

Taidanpa odotella hetken ja lueskella hätäisempien kommentteja pelistä, eihän tuo nyt hirveän hyvälle kuulosta jos peli tulee olemaan suttuinen full hd-resolla sekä fps-ongelmia high-end tietokoneilla.

Kun tuo video vielä toimi niin ei siinä näkyny mitään fps droppeja ja ihan hyvältä se muutenkin näytti
 
DLC ja muuta hölinää.

Velocity Gamer sivustolla oli hyviä ja huonoja uutisia DLC:n suhteen. Kuten artikkelissa mainitaan, se sisältää juoneen liittyviä paljastuksia. Das linkki.

Nyt kun on kohta tullut vuoden verran pelattua lähes pelkästään Dark Soulsia muitten pelien jääneen pitkälti paitsioon, lienee kai todettavissa sen olevan Vuoden Peli (henk.koht.miel.pid.). Tai ei se mikään mielipide ole; johtopäätös, siinä kaikki.

Konsolifin Podcastissa oli kiva taas kuulla Tuhomursun Dark Souls -pakinointia. Eräs pelin osa-alue, joka on jäänyt vähemmälle huomiolle, ainakin siltä osin kuin olen podcasteja kuunnellut (=kaikki jaksot), on moninpeliosuus pahkiviheliäisine äkkiyllätyksenä koittavine valloitushyökkäyksineen ja ratkiriemukkaine yhteistyöpyrintöineen. Vaikka pelissä saa ilman ihmismuotoakin olla löysät housuissa niin itsensä laittaminen alttiiksi peliintunkeutujille tai itse toisten maailmoihin tunkeilu on Dark Soulsin Dark Suola.

Ylistys Auringolle! \o/
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Oli iloinen yllätys, että tämä artoriaksen DLC tulee konsoleille vielä lokakuun puolella. Itse pelkäsin, että tuo julkaisu olisi ollut joskus marras-joulukuussa. :)
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tuli sitten vihdoin ja viimein hommattua ks. peli. Aika alkumetreillä ollaan vielä, mutta laitanpa tähän pari ensivaikutelmaa silti. Kuten osasin odottaakin, niin tämän pelin suola on taistelumekaniikka ja mielenkiintoiset ja haastavat hirviöt. Ei ole tähän mennessä pettänyt noilla osa-alueilla. Maailmakin on tähän mennessä vaikuttanut aika hyvältä omalla karulla tavallaan.
Mutta ei mitään niin hyvää, etteikö vastapainoksia vähän pyyhkeitäkin: huonosti tehtyjä collision-bokseja tullut vastaan aika erittäin inhoittavissa tilanteissa ja kohdistus bugittaa välillä (haastetta on ilman tollasiakin). Level designi on myös ollut välillä pikkasen sekavaa. Veikkaanpa, että toi normivihulaisten respawnaaminen rupee meikäläistä jurppimaan ylitsepääsemättömällä tavalla vielä tämän pelin pelaamisen aikana. Mutta katellaan miten käy. Ainakaan ensimmäiset tunnit eivät ole itselleni tuoneet mitään "tämän konsolisukupolven timantti" -statusta pelille, vaikka peli toki hyvältä onkin tuntunut.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tästähän oli hiljattain jotain uutista, missä pelintekijät olisivat harkinneet erillisen "easy" vaikeustason lisäämistä peliin. Ja forumit kävivät tietysti kuumina. Noh nyt näyttää että kyse lähinnä käännöskukkasesta ja ilmeisesti oikea käännös menee...

(It is true that Dark Souls is rather difficult...) "This fact is really sad to me and I am thinking about how to make everyone complete the game while maintaining the current difficulty and carefully send all gamers the messages behind it."
...

"According to Namco Bandai, ‘This revision has been made in order to inform Miyazaki-san's true intention and what has been originally posted had a mistake because of mistranslation.’"

( Miyazaki backtracks over Dark Souls difficultly level | Metro.co.uk )
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Olen ollut kiinnostunut pelistä julkaisusta lähtien, mutta huhut vaikeustasosta ja ohjainten viskomisesta saivat viivyttämään hankintaa näinkin pitkään. En ollut varma onko tämä peli minua varten. Nyt kun hinta on tippunut tuonne 20 euron tietämille päätin koettaa onneani, onneksi. Ennakkopelottelun vuoksi asenteeni peliä kohtaan oli alusta asti kunnossa ja olen ilokseni huomannut ettei peli ole missään nimessä tuskastuttavan vaikea. Alussa (ja keskellä ja todennäköisesti erityisesti lopussa) kuolo toki korjaa usein, mutta toisin kuin tuskastuneista kommenteista sielujen ja ihmisyyden menetyksestä voisi päätellä, ei se ole niin kauhean vakavaa. Molempia saa kyllä lisää ja tavarat säilyvät. On itse asiassa erittäin hienoa huomata, että tämä peli turhauttaa vähemmän kuin monet nykyiset "helpot pullamössöpelit", sillä dark souls on reilu ja kuolemat ovat 99% vain omaa typeryyttä/huonoutta/hätäilyä. Peli pakottaa olemaan jatkuvasti varpaillaan, minkä vuoksi tunnelma on niin paksu että sitä voisi leikata veitsellä. tai keihäällä...

Lähdin pelaamaan puhtaalla melee-hahmolla ja liityn riemuiten pelin taistelumekaniikan ylistäjien kerhoon. Jousi on toki matkassa, mutta sillä ammuskelu on toteutettu varsin keskinkertaisesti eikä tuo samanlaista onnistumisen tunnetta kuin lähitaistelu.

Eilen sain koluttua blighttownin ja kaadettua pomon. Voi sitä riemun tunnetta kun nousin takaisin maanpinnalle ja näin auringon :)
Tähän saakka pomot ovat olleet melko helppoja ja niistä on selvitty parilla yrityksellä.

Tällä hetkellä olen pelannut kilven ja keihään kanssa nostaen melko tasaisesti endurancea, voimaa ja dexterityä. Voiman ja dexterityn välillä pitäisi varmaan tehdä jonkinlainen valinta, mutta en oikein tiedä mitä sen kanssa tekisin :)

Kerrassaan loistava peli, nousee jo parin päivän jälkeen tämän sukupolven ehdottomiin suosikkeihin.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Miten ihmeessä saan aseen upattua +5 eteenpäin? Annoin Very Large Emberin Astoralle mutta modify kohdassa listaan ei tuu yhtäkään asetta.. Nykyisellä hahmolla mulla on vaan yks +5 ase ja se on Iaito, mutta toisella hahmolla niitä oli enemmän eikä niistäkään yhtään saa upattua. Joku mulla tästä yhtälöstä nyt uupuu mutta mikä..? :confused:
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Miten ihmeessä saan aseen upattua +5 eteenpäin? Annoin Very Large Emberin Astoralle mutta modify kohdassa listaan ei tuu yhtäkään asetta.. Nykyisellä hahmolla mulla on vaan yks +5 ase ja se on Iaito, mutta toisella hahmolla niitä oli enemmän eikä niistäkään yhtään saa upattua. Joku mulla tästä yhtälöstä nyt uupuu mutta mikä..? :confused:
Very Large Ember tarvitaan vasta +11 ja siitä eteenpäin. Olet varmaan missannut Large Emberin jossain kohtaa? Large Shardeja sulla varmaan on.

Wikistä löytyy tuo kehityspuu:
http://darksoulswiki.wikispaces.com/Upgrades#x**Weapons Upgrade Chart:**
 
Dark Souls [PS3/X360]

"Tämä on yksityinen video"

Hiton harmi että tämä PC-versio on ilmeisesti todella juostenkustu. Kaikki renderöidään 1024x720 resoluutiolla, ja isommalle resoluutiolle se vain ylöspäinskaalataan. Ihan kun tämä ei olisi jo tarpeeksi niin fps on lukittu 30, ja edes siinä ei onnistuta pysymään vaan dps droppeja on selvästi havaittavissa. Ilmeisesti settingseissäkin ainoat asetukset on resoluutio, antialiasointi päälle/pois sekä motion blur päälle/pois... Onlinessä on ilmeisesti myös sellainen hassu ominaisuus, että jos fps droppaa tarpeeksi, niin peli heittää sinut offline-modeen?

Taidanpa odotella hetken ja lueskella hätäisempien kommentteja pelistä, eihän tuo nyt hirveän hyvälle kuulosta jos peli tulee olemaan suttuinen full hd-resolla sekä fps-ongelmia high-end tietokoneilla.

Olet varmaankin nykyään tietoinen, että Neogaffin foorumeilta tämmöinen tyyppi kuin Durante fiksasi pelin, mitä tulee resoluutioon. Freimit on käsittääkseni myös unlockattu, mutta GfW ei tainnut tästä jälimmäisestä seikasta tykätä.

Vielä en ole ehtinyt PC-version pariin.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Jaa se onkin sitten vuoden paras päivä tänään.
Artorias of the Abyss DLC Hits 360 and PS3
“Artorias of the Abyss is primed and ready to bring console gamers more destruction, more pain, and more ways to die” .
Niin, mitäpä tuohon enään lisäämään :cool:.

Onko tietoa paljonko tossa on suunnilleen lisää pelattavaa tunneissa? Dark Souls on kyl niin kova peli että... Mielessäni oon yrittänyt laittaa Skyrimiä ja tätä paremmuusjärjestykseen. Aika erilaisia ovat niin paha sanoa, mut ehkä kuitenkin Dark Souls vie voiton. Niin paljon enemmän tästä saa kiksejä pelin edetessä ja maisemien vaihtuessa.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Ennenkuin joku kysyy! Artorias of the Abyss DLC'n portaali löytyy Hydra-järven (Darkroot Basin) perältä!
(Samasta paikkaa josta löytyy Dusk of the Oolacile http://www.youtube.com/watch?v=LgWRJdAJiHQ)
Portaalin avain Broken Pendant löytyykin sitten Duke's Archives alkupuolella tapettavalta siniseltä golemnilta. Jotkut ilmoittivat että Hydra ja Dusk of the Oolacilen kultainen Golemn tulee tappaa ennen Broken Pendantin hakemista.

Edit: PC-pelaajilta kuulemaa; vie nopeasti pelattuna voimakkaalta hahmolla sen 5+ tuntia, mutta tutkittavaa olisi kuitenkin jopa 15+ edestä.
Dark Souls muutenkin niitä pelejä joita pelaa ensimmäisellä kerralla hyvin varovaisesti - jolloin pelin läpäisy kestää huomattavasti kauemmin.

Edit: Edit: Xbox 360'lle ilmestyi samalla päivitys ja ruudunpäivitys ongelmat ovat kuulemma kadonneet, olisikohan näin että myös Blight Town pyörisi nyt sulavasti?
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Mahtavaa. DLC tarjoaa jurikin sitä mitä DS fani voi toivoa. Uusia alueita, varusteita, NPC:tä sekä tietysti PvP areenan. Pomotkin olivat todella siistejä.

Hydra ja Dusk of the Oolacilen kultainen Golemn tulee tappaa ennen Broken Pendantin hakemista.

vie nopeasti pelattuna voimakkaalta hahmolla sen 5+ tuntia, mutta tutkittavaa olisi kuitenkin jopa 15+ edestä.
Dark Souls muutenkin niitä pelejä joita pelaa ensimmäisellä kerralla hyvin varovaisesti - jolloin pelin läpäisy kestää huomattavasti kauemmin.
Yritin farmata pendanttia 20min tuloksetta ja golden golemin jälkeen droppi oli välitön.

Asioista joista en pidä 1.06 pätsin myötä on se, että Ninja Ring käyttö on nyt vaikeampaa (50% ->25% equipload). Se taas, että esim. critical hits (backstap/riposte) saati Hornet Ring boostia on nerfattu, on vain hyvä asia. Myös painoonsa nähden OP (over powered) Eagle shield on nykyisin damage reductioniltaan tiputettu 95%:ksi.

Hinta ei ole halpa muttei kyllä kalliskaan. Jos on tarkoitus vain hommata random lisäri random peliin, niin kyllä paljon huonomminkin voi rahansa käyttää. Tuo 5-15h pitää hyvinkin paikkaansa, mikäli kerta pelattavana uudet alueet samoilee läpi. Ne taas joilla Dark Souls mittari näyttää jo yli 1000h, tulevat lisäämään siihen tämän DLCn takia vähintään 200h lisää.


Täydellinen lista muutoksista ja DLC sisällöstä löytyy täältä!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom