Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls

Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Greatest game in the universe. Pleikkarilla pelasin jo aikanaan pari kertaa läpi. Nyt Xboxilla Prepare To Die Edition. On vaan niin uskomaton peli, ei voi muuta sanoa. Välttelin aikanaan tätä ja Demon Soulsia kun kertoivat pelien olevan vaikeita. Uncharted-tyyppisten pelien ystävänä en uskonut pitäväni. Olin väärässä, mikään peli ei ole koskaan vienyt mukanaan niin kuin Dark Souls. Aluksi oli vaikeaa, mutta pikku hiljaa kehityin ja peli vei mukanaan. Peli onnistuu tunnelman luonnissa valovuoden muita pelejä paremmin. Esim. jännitys, jonka peli luo on jotain, mitä mikään muu peli ei ole onnistunut luomaan, ehkä Demon Soulsia lukuunottamatta.

Tällä hetkellä pääsin juuri dlc-alueelle ja hyvältä näyttää. On mahtavaa, että vielä tässä iässä löytyy peli joka kadottaa ajan tajun. Luulin sen jo olevan mahdotonta. Hei te kaikki ennakkoluuloiset. Hankkikaa peli ja pelatkaa vaikka alku olisi tuskaisa. Palkintonta on mielestäni paras peli, mitä koskaan on tehty. Siis, koskaan.

Komppaan ja tykkään 1000x tästä viestistä. Hyllystä löytyy jo Limited Edition, mutta houkutus on suuri ostaa myös kokoelman jatkeeksi Prepare to Die Edition. Sen verran loistava peli, että voi omistaa myös kaksin kappalein!
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Kehujahan tämä peli on saanut, mutta itseltäni kyseinen peli uupuu kokonaan kuten myös edeltäjä, Demons Souls. Demons Soulsin ajattelin kyllä hankkia, mutta Dark Soulsiin liittyen kun se PuuCee -versio kiinnostaisi ja sitähän on haukuttu h*lvetisti. Onko se tosiaan niin huono PC -kokemus että kannattaa ostaa mieluummin konsolille? Kun noin yleisesti mulla on kuitenkin tapana ostaa multiplattarit PC:lle. Rohkaiskaa vähän ja kertokaa mikä on THE versio!
 
Dark Souls [PS3/X360]

Hifisti: Duranten modilla Dark Soulsin PC-versiosta saa herrarodullekin oikeasti kelpaavan. Modaamattomana PC-versio on vähän liian konsolirajoitteinen.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Kun noin yleisesti mulla on kuitenkin tapana ostaa multiplattarit PC:lle. Rohkaiskaa vähän ja kertokaa mikä on THE versio!

PC-versio padilla pelattuna, ja siihen dsfix-> parempi resoluutio ja ruudunpäivitys, ainoa huonopuoli pc-versiossa on että pelaajia on vähemmän ja joillakin on 'summoning failed' ongelmia.
Sarjis -adventurer ykkösesta mallia
tumblr_mcd23yFQj11rfu100o1_250.gif

Praise the sun!
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Olipas vaikea löytää co-op tovereita neljään kunkkuun, ei taida olla suosituimmasta päästä toi bossi, ainakaan soul level 30 lähettyvillä. NPC-phantomin kanssa yhtä tyhjän kanssa. Yksinään sain pariin otteeseen melkeen voitettua sen, mutta lopulta meni hermot ja ei muutaku pälyileen summon signeja. Ei löytyny bossisumuoven läheltä ku yks knightvermeinen sankari joka teki iha älyttömän pientä damagea ja ei ollu avuksi yhtään. Kuolin sit kumminki ite kans. Sit New Londo ruinsin alkuosassa (hissin läheltä) löyty pari summonmerkkiä ja sain pari casteria kaveriksi. Nehän sitte tykitti koko jutun läpi parissa minuutissa. Tosin nostin soul leveliä 45 asti kun ei 30 lvl paikkeilla ollu porukkaa.

STR/Faith buildini toisaalla taas lähestyi tänään DLC-alueita ja yllättävän vähän oli co-op meininkiä sielläkään. En saanu lvl 40 kuin yhen phantomin avukseni Artoriaksen ritariin, vaikka aika helppoa kauraa se olis ollu yksinki. Sit tietty ite jäin sunbromaisesti autteleen muita siellä ja aika vähän tuli summoneja. Aiempina pelikertoina on kyllä löytyny porukkaa lvl 50-70 välillä kiitettävästi vaan tänään ei kyllä napannu yhtään. Liekö nää välipäivät hiljaisempaa tai jtn.

Mietiskelen tässä myös kuumeisesti miten etenen ton STR/faith ukkoni kanssa. Houkuttais 50 faith, mutta toisaalta ottaisin ehkä mieluummin 50 STR tohon Grant aseeseen. Tai sitte 40 STR ja 50 Faith ja Grant kahteen käteen. Tällä hetkellä käytän +14 man serpent great swordia ja se on hyvä mulle. Töttöröö.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Kehujahan tämä peli on saanut, mutta itseltäni kyseinen peli uupuu kokonaan kuten myös edeltäjä, Demons Souls. Demons Soulsin ajattelin kyllä hankkia, mutta Dark Soulsiin liittyen kun se PuuCee -versio kiinnostaisi ja sitähän on haukuttu h*lvetisti. Onko se tosiaan niin huono PC -kokemus että kannattaa ostaa mieluummin konsolille? Kun noin yleisesti mulla on kuitenkin tapana ostaa multiplattarit PC:lle. Rohkaiskaa vähän ja kertokaa mikä on THE versio!

Jos ja kun omaat puuceellesi PADIN, (ja nyt tosiaan painotan, että tätä peliä EI kannata edes yrittää pelata hiiri+näppis-kombolla), niin voit unohtaa kaikki haukut samantien. Aivan yksi yhteen sama peli kuin konsoleilla ja kaikenlisäksi samantien toi Prepare To Die Edition. Täysi suositus tältä suunnalta. Haukuthan ovat juurikin olleet pääosin sitä, ettei tätä peliä voi pelata hiiri+näppis-kombolla ja se ei oikeen ole taipunut kaikkien pc-puristien kaaliin. Kanssa yksi, joka on aika kyseenalainen ratkaisu, on, että pelin framerate on rajoitettu 30fps ja siellä missä konsoleilla framerate dippaa, dippaa se myös pc:llä, huolimatta kuinka hyvä kone sulla on. Mutta toi tosiaan on se, että se on identtinen konsoliversioihin sitten. Ja modaamalla saa framerate gapinkin pois. Mutta joo, toivottavasti auttoi. :)
 
Re: Dark Souls [PS3/X360]

Joo itse kanssa tuon pc version hommasin kun halvalla sai. Yksi modi riittää että saa framerate capin pois ja kuvasta huomattavasti terävemmän ja parempi laatusemman kun vanilla Dark souls, joka toki sisältää 1080 resoluution mutta peli on silti yhtä suttunen ja epätarkka kun konsoloversiot ilman tuota mainitsemaani modia. Padin jos omistaa ja suht tehokkaan pcn ei ole mitään järkeä ostaa konsoli versiota.

Itse pelistä sen verran että koukussa ollaan ja pahasti :D Pääsin siihen tokalle bossille asti ja se muutaman kerran pyyhki meikäläisellä lattia. Mutta vaikka peli on vaikea niin silti jaksaa yrittää ja yrittää koska kuoleminen johtuu yleensä siitä ettei ole nuo oudot näppäimet vielä jäänyt päähän. 99% tämän tyypin peleistä kun lyönti on se X tai Y niin tottakai tiukassa paikassa rupeen aina vetelee healttia naamariin kun pitäis lyödä... Joten kuolemisesta ei voi syyttää pelin julmaa vaikeutta vaan omia söhlö sormia.

Vaikkei peliä pelaisi edea niin saattaa miettiä et miten ihmeessä.mä pääsen siitä ja siitä eteenpäin :D
 
Vastaus: Re: Dark Souls [PS3/X360]

Itse pelistä sen verran että koukussa ollaan ja pahasti :D Pääsin siihen tokalle bossille asti ja se muutaman kerran pyyhki meikäläisellä lattia. Mutta vaikka peli on vaikea niin silti jaksaa yrittää ja yrittää koska kuoleminen johtuu yleensä siitä ettei ole nuo oudot näppäimet vielä jäänyt päähän. 99% tämän tyypin peleistä kun lyönti on se X tai Y niin tottakai tiukassa paikassa rupeen aina vetelee healttia naamariin kun pitäis lyödä... Joten kuolemisesta ei voi syyttää pelin julmaa vaikeutta vaan omia söhlö sormia.

Vaikkei peliä pelaisi edea niin saattaa miettiä et miten ihmeessä.mä pääsen siitä ja siitä eteenpäin :D

Muuten, tokaa bossia ei varsinaisesti ole olemassakaan kun sen voi valkata ;) en viisastele enempää. Yks juttu mikä tässä pelissä vaikeuden lisäks kiehtoo on kuinka paljon kaikkea peli sisältää. Sanoisin, että täysin mahdotonta löytää ja keksiä kaikkea itse. Ei tuu toista samanlaista peliä mieleen. Kovasti joutu alussa kattoo wikistä neuvoja. Sullakin on vielä niin paljon kaikkea edessä, oo onnellinen :)

Joku tossa aiemmin mainitsi covenanteista, että kaaoksen tyttären sellainen on turhin. Oon vähän eri mieltä, koska sen avulla ei tartte pyöriä siellä laavassa (niiiin ärsyttävä ääni tulee siellä liikkuessa + kuva nykii) ja saa tuon erään npc:n tarinan pelattua oikealla tavalla loppuun ja hänet halutessaan jeesaamaan vikassa bossissa. Tietty PvP mielessä ko. covenant on vähän turha kun siitä ei mitään omaa buildia parantavaa ansaitse.

Dark Souls 2 oli ilmeisesti viime vuoden lopussa n. 25% valmis. Jos oikein luin niin olivat aloittaneet sen tekemisen jo syksyllä 2011. Hidasta tuntuu olevan pelien tekeminen. Mahtaakohan olla ens jouluna valmis, tuskin? Pääasia, että tekevät siitä kunnollisen eikä kiireen takia karsita mitään.
 
Dark Souls [PS3/X360]

Kyllä DS2 jo ensi jouluksi on pihalla. Peliprojektien alussa ei välttämättä tarvita niin paljoa väkeä kuin niiden viimeistelyssä ja hionnassa. Eli eiköhän jo tällä hetkellä edellistä osaa suurempi tiimi siitä vielä kasva. Se on sitten asia erikseen, että millaisen Sielupelin saavat aikaiseksi.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Kyllä DS2 jo ensi jouluksi on pihalla. Peliprojektien alussa ei välttämättä tarvita niin paljoa väkeä kuin niiden viimeistelyssä ja hionnassa. Eli eiköhän jo tällä hetkellä edellistä osaa suurempi tiimi siitä vielä kasva. Se on sitten asia erikseen, että millaisen Sielupelin saavat aikaiseksi.

Itse alalla työskentelevänä sanoisin (kokemuksen rintaääneen vedoten ;) ), että olen ERITTÄIN ihmeissäni, jos on jo ensi jouluna valmis. Itseasiassa toivon, ettei edes olisi. Miksikö? Ei mitään järkeä kiirehtiä, mielummin sitten viimeistelty peli kuin joku rykäisy. Edgen uusimman numeron feature DS2:sta ja From Softwaresta antoi myös rivien välistä ehkä ihan hienoista viitettä, että noilla voisi jopa olla tähtäimessä seuraava konsolisukupolvi + PC. Myös projektin suunnittelusta vastaavat ovat vaihtuneet, joten varmaan tossakin omat lisänsä aikatauluihin, kun koitetaan vähän uudistaa sarjaa (samaisen featuren haastatteluiden mukaan jotakin uudistuksia/muutoksia on tapahtumassa). Oma veikkaus: 2014 Q3-Q4 ulkona, laitteina "PS4", "720" ja PC, säkällä WiiU.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Paitsi, että tämä on kyllä käsittääkseni jo virallisesti julkistettu current genille + PC:lle. Eipä se ensi joulu välttämättä ole mikään hirveä ihme jos aböyt samalta pohjalta peliä tekevät.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Vähän tunnelmia

Edellinen alue oli Blightown josta olin lukenut paljon pahoja kommentteja että on pelin huonoin alue ja oli kyllä aika karmiva mesta, koko ajan piti olla varuillaan ettei putoa johki ja välillä maasto oli niin huonosti suunniteltu ja epätasainen ettei hahmo päässyt eteenpäin vaan töksähteli kuin seinään joissain kapeissa kohdissa ja piti välttää rollaamista ja juoksemista millä niistä normaalisti pääsi ohi koska muuten olisit pudonnut kuolemaan ja pari kertaa niin kävikin -.- Ne saamarin myrkkynuoli hemmot otti päähän kans todella paljon onneksi oli muutama toxic healing item, ja se alakerran mudassa tarpominen vähän pelotti kans. Tähän mennessä peli on kyllä tarjonnut mahtavan kokemuksen ja ympäristöt vaihtuu tiuhaan tahtiin niin ei kyllästy. Vaikeita ja erinomaisia bosseja on ollut kanssa, kuten Capra Demon joka on varmasti monen suosikki ;) Sens´s Fortress seuraavana edessä ja vähän hirvittää mennä sinne kun kävin vilkasee niitä heiluvia teriä :eek:

Lisää tunnelmia jos ja kun pääsen eteenpäin :D
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tässäpä olisi muutama kysymys mihin toivoisin vastausta/mielipidettä. Millä soul levelillä olisi suositeltavaa mennä esim. Anor Londoon? Tai entäpä dlceen läpäisy?
Mistä mahtaa löytää Suomalaisia soulsin pelaajia, sekä demons että dark soulsin? Mihin statseihin kannataisi panostaa eniten,jos tuota pvptä meinailee vääntää?
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tässäpä olisi muutama kysymys mihin toivoisin vastausta/mielipidettä.

Tuolta vastauksia.

Demon's Soulsissa random peliseuran löytyminen on usein harvinaista. Mutta silti peli löytää nopeasti toisensa mikäli kaverin kanssa sitä pelailee. Itsellä menossa juuri D'S vaihe, eli DS on jäänyt nyt vähemmälle. DS:ssa taas löytyy pelaajia hyvin helposti oli soul level tai area mikä tahansa. Anor Londoon hyppäisin silti vasta SL40-60 ukolla. Moni muukin on varmasti sitä mieltä, että fast roll DEX build päihittää STR heavy buildin 100-0 PvP ssä. Katanat ovat liiankin monen suosikkeja, koska niillä fast swingaa nopeasti kelpo lämää vastustajaan PvP mittelöissä. Kömpelöt isot ja painavat aseet taas voivat olla monessakin PvE tilanteessa todella hyviä. Jos taas taikoja haluat heitellä niin on helepointa aloittaa Pyromanseilla, koska niiden käyttö ei vaadi minkäänlaisia statseja.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tässäpä olisi muutama kysymys mihin toivoisin vastausta/mielipidettä. Millä soul levelillä olisi suositeltavaa mennä esim. Anor Londoon? Tai entäpä dlceen läpäisy?

Mitä nyt muutaman kerran eri tasoisilla hahmoilla vääntäny kyseiset paikat läpi niin sanoisin että Anor Londoon sopiva leveli huitelee 25-45 välillä. Ainaki co-opin kannalta noilla leveleillä on paljon toimintaa ja saapi helposti apuja. Toki jos ensikertalaisesta on kyse niin ehkä esim. 25 lvl on vielä liian alhainen. DLC sanoisin että +40 lvl.
 
Dark Souls [PS3/X360]

Jeih läpi män :D mitään muuta peliä pelannu 2 viikkoon kun tätä ja reilu 50h siinä meni, nyt on hyvä fiilis. Vaikein bossi oli ylivoimaisesti O&S ja vaikein alue tomb of the giants, siellä sai muutaman ärräpään heitellä ilmoille -.- Peli oli suurimmalta osin hyvin tasapainossa vaikeuden suhteen mutta en viitsi edes kuvitella miten vaikea se oli tullessaan ennen patcheja. Ihan kaikkia vapaaehtoisia alueita en vetänyt jotta jää myöhemmille kerroille jotain uutta + DLC jäi pelaamatta myös. Erittäin viihdyttävä kokemus ja jos ME3 ei olisi ilmestynyt niin olisi ollut vuoden peli 2012. Aloitin heti NG+ ja lightning gargoyle halberd +5 teki aika tuhoisaa jälkeä pelin alussa :D
 
Dark Souls [PS3/X360]

On se hyvä että täällä pelataan oikeita pelejä. Muistakaa kertoa kavereille.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Jees kiitoksia mielipiteistä cybereddie ja fLÄSh. Tuota Dark Souls Wikiähän on tullutkin täs lueskeltua (opiskeltua) :) , jossa näyttäis kaikki oleellinen löytyvän.
Mitenkä sit jos tuolla sorcerer classilla aloittais, nii kandsiiko noihin dex/str statsehin panostaa hirveästi? Meneekö kenties jossain välin liian haasteelliseksi edetä, jos vain panostaa tuohon intelligenceen ja attunementtiin? Itse pelasin Dark Soulsin joku aika sitten läpi tuommosella perus tankilla ja tuli ilmeisesti nostettua liikaa soul leveliä, kun lopussa meni ehkä vähän liiankin helpoksi. Sillä olis hyvä tietää näin uuden hahmon aloittaessa, että mikä soul level sopis parhaiten eri alueisiin. Tarkoitus olisi kuites pitää vaikeusaste kohtuu korkealla.


ps. HideoMiyamoto kyllä Dark Souls hakkaa ME3sen mennen tullen :)
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Mitenkä sit jos tuolla sorcerer classilla aloittais, nii kandsiiko noihin dex/str statsehin panostaa hirveästi? Meneekö kenties jossain välin liian haasteelliseksi edetä, jos vain panostaa tuohon intelligenceen ja attunementtiin?

No jos ihan pelkän maagityylisen haluat niin et tarvi STR/DEX muuta ku sen verran mitä sun suosikkiaseeseen vaaditaan. Esim. jos vaikka haluaisit Great Scytheä käyttää ja ampua taikoja niin hyvä vinkki olisi nostaa STR ja DEX 14 ja jättää siihen ja sitte sepän luona takoa Great Scythestä Magic ase, jolloin damageen tulee lisänä magic damagea ja attack skaalautuu INT-statsin mukaan. Dark Souls Wikistä kannattaa katella noita aseita ja upgrade juttuja että mikä ase skaalaa parhaiten INTin kanssa. Ja onhan pelissä kai pari sellasta ihan uniikkia asettakin jotka perustuu INT statsiin, joten niitäkin kannattaa katella. Perus casteri ilman meleetä voi olla vaikeaa, muttei mahdotonta jos co-oppina pelaa. Yksinään kannattaa olla reservissä vähän meleeaseitakin.

Samalla ku Wikistä aseita kattelet niin kato noi catalystitkin. Eri catalystit on aina paremmin sopivia eri INT tasolle, esim. Sorcerer catalyst on parempi alhaisella INT tasolla ja Tin Crystallization Catalyst parempi korkeella INTillä.

Yks vaihtoehto INT-buildille on yhdistää ukolle vaikkapa DEX/INT, eli pääpaino vaikkapa DEX-aseissa ja sitte INT sen verran että buffit asettas vaikkapa Crystal Magic Weapon loitsulla. Esim. Dex 40, Int 32, Crystal Magic Weapon ja Tin Crystallization Catalyst ja damage on aika hurjaa. Attunementtia sen verran että jääpi slotteja parille loitsulle vielä lisäksi. Kannattaa vähä googletella buildeja ja katella miten muut sen tekee. Vaikkakin paras keino on pelailla siltä ku itestä tuntuu eikä tehä niinku muut sanoo : )
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Paitsi, että tämä on kyllä käsittääkseni jo virallisesti julkistettu current genille + PC:lle. Eipä se ensi joulu välttämättä ole mikään hirveä ihme jos aböyt samalta pohjalta peliä tekevät.

Joo, olet tosiaan oikeassa, että ainakin ennakkoon platat on ilmoitettu PS3/360/PC. Jos näin on, on se itselleni hienoinen pettymys, koska toi EDGEn juttu antoi ymmärtää, että heidän näkemänsä pätkä pelistä oli ulkoasultaan niin paljon siistimmän näköinen kuin Demon's/Dark Souls, että voisi olla nextiä kyseessä, tai mistä sitä tietää vaikka tulisi niillekin (tai sitten PC-versio tulee olemaan siistimmän näköinen tai jotaan, koska peli pyöri PC:llä). Mutta en todellakaan toivo, että jannut pitelisivät kauheata kiirettä, varsinkaan, kun pääjehu puikoissa on vaihtunut, että sieltä kanssa tulisi samantasoinen peli kuin edeltäjänsä. Eli pidän itse silti joulua erittäin epätodennäköisenä. Nähtäväksi jää. :)
 
Ylös Bottom