Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls

Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Taitavat panostaa tällä kertaa PC-versioonkin hiukan enemmän, joten liekkö sillä selittyisi tuo hienompi ulkoasu. Vähän vaikea uskoa, että ilmoittaisivat ensin vanhan sukupolven koneet alustoiksi (nämä kun monelta jo löytyy) ja
vaihtaisivat sitten kelkkaansa ykskaks.. Monelle tuommoinen voisi olla pettymys muutenkin, koska tuskin noita uusia konsoleita on heti kaikki hommaamassa kun tulevat kauppojen hyllyille.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tätä on varmaan jo kysytty ja laiskuudekseni en jaksa katto kaikkia kommenteja, mutta kysyn kuitenkin. Miten tässä potkastaan ja hyppypotkastaan? Pitääkö RB ja RT jotekin ajoittaa ja miten se tehdään?
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tätä on varmaan jo kysytty ja laiskuudekseni en jaksa katto kaikkia kommenteja, mutta kysyn kuitenkin. Miten tässä potkastaan ja hyppypotkastaan? Pitääkö RB ja RT jotekin ajoittaa ja miten se tehdään?

Potkaisu tapahtuu, kun painat oikeaa etunappia (eli ilmeisesti RB boxissa) ja vasenta tattia eteenpäin yhtäaikaisesti. Hyppylyönti onnistuu samalla periaatteella, eli oikeaa takanappia ja vasenta tattia eteenpäin yhtäaikaisesti painamalla. Ajoitus on melko tarkkaa tässä. Sitten juoksuhyppy tapahtuu, kun juostessa (B nappi pohjassa) näpäytät väistö/juoksu nappia uudestaan. Ehkä vähän hankalasti selostettu, mutta tuolta näet nuo näppäimet ja muutenkin kaikki tärkeät seikat peliin liityen http://darksoulswiki.wikispaces.com/Controls . Tuosta hyppypotkusta en tiedä, mutta ilmeisesti tarkoitit hyppylyöntiä tuolla.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

No joo reilusti jo yli sata tuntia peliin uponnut ja peli jo menty useasti läpi ja dlc:kin on koluttu. Alkaa nyt kyllä tuntumaan että voisi pelin pistää jo syrjään, mutta plattarista toki uupuisi vielä muutama trophy.
Sanotaan nyt vielä että Dark Souls on ehdottomasti PS3:sen toiseksi paras peli heti Demon's Souls:sin jälkeen.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

No joo reilusti jo yli sata tuntia peliin uponnut ja peli jo menty useasti läpi ja dlc:kin on koluttu. Alkaa nyt kyllä tuntumaan että voisi pelin pistää jo syrjään, mutta plattarista toki uupuisi vielä muutama trophy.
Sanotaan nyt vielä että Dark Souls on ehdottomasti PS3:sen toiseksi paras peli heti Demon's Souls:sin jälkeen.

Noin pari tuhatta tuntia takana ja kyllä dark souls on paras peli heti dark soulsin jälkeen.

Aivan sairasta miten hyvässä balanssissa erilaiset buildit on. Peli on täydellinen.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Mitä tää treidaus on ja miten se toteutetaan ja hyödyttää.


T: nuubi +70h takana level 86 ja vasta sens fortresissa.
 
Vastaus: Dark Souls

Jatko osasta on julkaistu materiaalia videon, haastattelun ja konsteptikuvien kera ja koko peli ei kiinosta täällä yhtikäs ketään? Huhuuu? :confused:
 
Vastaus: Dark Souls

Piti taas pitkästä aikaa heittää lätty koneeseen ja jatkaa puuttuvien trophyjen metsästystä. Edelleen on loistavaa meininkiä. :D

Uusimman patchin latauksen jälkeen huomannut kuitenkin hieman ongelmia. Bonfiren liekki monesti vilkkuu, maassa olevat viestit vilkkuu. Vihuista jäävät itemit yms. eivät aina edes näy. Sokkona kun menet kohdalle, niin tulee normaalisti teksti ja voit ottaa maassa olevat roinat. Onko muut huomanneet vastaavaa? Mitä ihmettä tää nyt on?!:eek:

Timanttinen peli!
 
Vastaus: Dark Souls

Uusimman patchin latauksen jälkeen huomannut kuitenkin hieman ongelmia. Bonfiren liekki monesti vilkkuu, maassa olevat viestit vilkkuu. Vihuista jäävät itemit yms. eivät aina edes näy. Sokkona kun menet kohdalle, niin tulee normaalisti teksti ja voit ottaa maassa olevat roinat. Onko muut huomanneet vastaavaa? Mitä ihmettä tää nyt on?!

Samasta ongelmasta kärsittiin kuukausi-pari myös aiemmin pelissä (muistaakseni joskus vuosi sitten). Uusin pätsi sitä ei muistaakseni suoranaisesti laukaissut. Eikä tainnut myöskään aikana korjata asiaa. Toivottavasti ongelmat korjaantuvat aikanaan niin kuin ne korjaantuivat viimeksikin. Tällä hetkellä ainoa mahdollisuus sivuuttaa tämä bugi on pelata peliä OFFline tilassa (ja tämäkös sopii pelaajille....not).

Tämän on arveltu monesti liittyvän Miracle Synergy Ringseihin, jotka kuin ihmeen kaupalla saatiin korjattua jälleen kerran pleikkaripuolella.
" As of Patch 1.08, Miracle Resonance has been fixed for the PS3 and is now working again.
Previously, the resonance signs would not appear for players on the Playstation Network.

As of Patch 1.06, Miracle Resonance was temporarily fixed for the PS3. However, it stopped working not long after Patch 1.06 was released, likely corresponding with the visual glitch that appeared in the Additional Content areas. Patch 1.07 fixed the flickering visuals of the Additional Content, but did not fix Miracle Resonance.

Prior to Patch 1.06, only two resonance signs would appear in a fixed location in the Catacombs, near the last Necromancer. They are no longer there. "

Lähdettä. DkSWiki - miracle-synergy

Voidaankin siis taas vain todeta, että ei korjauksia ilman uusia ongelmia. Vaikka kyseessä olikin jo aikaisemminkin tavattu juttu.

EDIT: Kiitokset myös 1.09 pätsi tärpille! Hienoa nähdä, että näinkin vanha peli saa vielä päivityksiä, varsinkin kun jatko-osa on jo ovella! v1.08 tuntui jo uskomattomalta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls

Ahaa, kiitoksia tiedoista! :)

Täytyy pelata sitten ongelman kanssa, toivottavasti korjaavat vielä tuon. OFFline ei tässä pelissä ole itellä vaihtoehtona..:D
 
Vastaus: Dark Souls

Uusimman patchin latauksen jälkeen huomannut kuitenkin hieman ongelmia. Bonfiren liekki monesti vilkkuu, maassa olevat viestit vilkkuu. Vihuista jäävät itemit yms. eivät aina edes näy. Sokkona kun menet kohdalle, niin tulee normaalisti teksti ja voit ottaa maassa olevat roinat. Onko muut huomanneet vastaavaa? Mitä ihmettä tää nyt on?!:eek:
Tunnettu ongelma, ja korjaava v1.09-päivitys on ilmestymässä piakkoin.

There's a new announcement on the official dark souls page that a new patch (1.09) will be delivered soon to flix the flickering problems.
HOX! Tuo koskee vain PS3-versiota, X360- ja PC-versiot ovat turvassa.

Lähde: NeoGAF
 
Vastaus: Dark Souls

Dark Soulsiin on jo pidemmän aikaa tehnyt mieli tutustua, mutta joku voisi hieman avata sen kuuluisaa vaikeutta. Syntyykö haaste siitä, että valtaosa vihollisista on pelaajan hahmon tasoon nähden suorastaan ylivoimaisia, eikä niitä edes taktisella juonikkuudella voi viivata ja täten eteneminen vaatii jatkuvaa armotonta grindausta? En ole ihan kädetön pelaaja, mutta aikaa ei ole rajattomasti pädin nakutukseen. Kannattaako suosiolla etsiä jotain vähemmän hooceeta?
 
Vastaus: Dark Souls

Dark Soulsiin on jo pidemmän aikaa tehnyt mieli tutustua, mutta joku voisi hieman avata sen kuuluisaa vaikeutta. Syntyykö haaste siitä, että valtaosa vihollisista on pelaajan hahmon tasoon nähden suorastaan ylivoimaisia, eikä niitä edes taktisella juonikkuudella voi viivata ja täten eteneminen vaatii jatkuvaa armotonta grindausta? En ole ihan kädetön pelaaja, mutta aikaa ei ole rajattomasti pädin nakutukseen. Kannattaako suosiolla etsiä jotain vähemmän hooceeta?

Kannattaa ehdottomasti hankkia. Itse pelkäsin aluksi tuota vaikeutta koska olen enemmänkin kasuaalipelaaja, mutta ostin kuitenkin enkä katunut. Pelissä eteneminen ei vaadi grindausta ellei itse sitä tahdo tehdä, vaikkakin pieni hahmon kehitys sillointällöin helpottaa etenemistä. Peli on kyllä haastava, mutta se on myös reilu. Muutamia kohtia oli kyllä jotka olivat todella vaikeita, mutta kyllä niistäkin selviää. Itselleni tämä oli yksi tämän konsolisukupolven helmistä, ehdottomasti!
 
Vastaus: Dark Souls

Dark Soulsiin on jo pidemmän aikaa tehnyt mieli tutustua, mutta joku voisi hieman avata sen kuuluisaa vaikeutta. Syntyykö haaste siitä, että valtaosa vihollisista on pelaajan hahmon tasoon nähden suorastaan ylivoimaisia, eikä niitä edes taktisella juonikkuudella voi viivata ja täten eteneminen vaatii jatkuvaa armotonta grindausta? En ole ihan kädetön pelaaja, mutta aikaa ei ole rajattomasti pädin nakutukseen. Kannattaako suosiolla etsiä jotain vähemmän hooceeta?

Oma ahneus ja välinpitämättömyys on kuolemien syy 99% pelissä
 
Vastaus: Dark Souls

Oma ahneus ja välinpitämättömyys on kuolemien syy 99% pelissä

Juurikin näin, kokoajan pitää olla tarkkana ja varovainen mitä vihollinen tekee, mistä vois tulla yllätyshyökkäs tai onko jossain ansoja. Muutama kohta pelissä on joissa kuolee melkeen pakosti ekalla kerralla jos ei tajua joitain asioita. Kilpi pystyssä hissukseen hiivit niin ei se kuolo niin usein tule käymään.
 
Vastaus: Dark Souls

Tuli hankittua tämä peli nyt vihdoin ja viimein, livestä saa kympillä nykyään.

Joku neljä tuntia pelailua takana ja vähän ristiriitaiset fiilikset, pidän kyllä ropeista paljonkin mutta tämä jätti vähän kylmäksi. Tässä on aika paljon sellaista äsyttävää grindailua, keräät sieluja jotta saat tasoa ylemmäs jotta selviit bossista edes jotenkuten. Ja se grindaaminen on supertylsää, pidät blokkia päällä ja hakkaat kun vihollinen lopettaa sen oman hyökkäysanimaatio-syklinsä.

Bossiin kun meet ekan kerran niin taattuna tulee pataan kun ne lyö niin ylivoimaisen kovaa että et kestä muutamaa osumaa enempää, ei siinä ehdi hirveästi edes katsomaan sitä sen taktiikkaa että miten se käyttäytyy :D Eli onko pelin haaste siinä että pomot vaan lyö niin hemmetin kovaa? Normi vihut onkin huomattavasti helpompaa settiä, kunnes yhtäkkiä kulman takaa tulee joku jättimäinen ritari ja liiskaa mut yhdellä iskulla, ja sitten taas grindaillaan. Pidän kyllä haasteellisista peleistä mutta tässä pelissä se haasteellisuus tuntuu keinotekoiselta.

Onko tässä pelissä mitään tarinaa, oon vähän pihalla että mitä pitäis tehdä tai mihin mennä. Nyt vaan pyörin jossain linnassa ja mietin että wtf...

Ja noin kerran tunnissa käy niin että julmetusti minua korkeammalla tasolla oleva toinen pelaaja ilmeisesti jotenkin löytää tiensä mun maailmaan, tulee, ja tappaa mut, vieden mun sielut mitä oon sen viimeisen tunnin aikana saanut grindattua. Tätäkään ei selitetty missään, olin ihan pihalla kun ekan kerran se tapahtui. Pitääkö mun pelata nettipiuha irti seinästä vai saanko jotenkin estettyä noiden griefereiden tulemiset?

Siitäkin nousi muuten massiivinen jölli ottaan kun se joku tyyppi tulee mun maailmaan, pistää mulle viestin "i'm a white phantom, honestly!!" ja oon ihan et wtf, mikä on white phantom? Kirjotan sille viestiä takas et oon uus ja en tiedä mitä toi meinaa, niin sillä välin ku kirjotan niin jannu tulee ja suolestaa mut keskelle pihaa.. tosi hc-peli.. ristus :D

Omasta mielestäni tämä on hivenen yliarvostettu peli. Mulla meni mielenkiinto ton muutaman tunnin pelailun jälkeen juurikin tuon turhan grindaamisen ja tarinan puutteen vuoksi. Jotkut voi pitää tästä, mutta mä etin vähän erilaisemaa ropea. Plussaa ja miinusta:

+ haasteellinen
+ mielenkiintoinen fantasiamaailma
+ saumaton maailma, joskin melko putkimainen

- haaste pitkälti keinotekoista
- ei tarinaa, muuta siis kuin se mitä alkuintrossa oli kerrottu
- grindaaminen
- muut ylivoimaiset pelaajat jotka tappavat muutaman sielun takia, ihankuin he sillä tasolla sellaisia sielumääriä tarvitsisivat..
-------------- pitkä miinus aivan jäätävän kömpelöistä kontrolleista ja inventaarion hallinnasta.
 
Vastaus: Dark Souls

Tarinaahan pelissä on vaikka millä mitalla mutta sitä ei tuoda sinulle normaaliin tyyliin videopätkissä (alkua ja loppua lukuunottamatta) vaan keskusteluissa hahmojen kanssa ja aseista ja itemeistä tietoa lukemalla. Tarinaa on paljon mutta se pitää itse kaivaa esiin ja yhdistellä asiota joita on saanut tietää. Myös tuosta haasteesta olen eri mieltä, haaste tulee juuri siitä että opettelet vihollisten paikat ja liikkeet ja ei ne bossit niin kovaa lyö että ei kerkeäis tutkia mitä ne tekee kunhan ei vaan hyökkää samantein kimppuun olettaen että se ei lyö takaisin. Grindaaminen i love it :D toiset pelaajat ärsyttää -> offline tai et käytä humanityä itsesi henkiin herättämiseen kuin vain silloin kun sitä tarvitsee. Kontrollit ovat mielestäny hyvät ja sopivat pelin taistelumekaniikkaan joka on kyllä lähes täydellinen.
 
Vastaus: Dark Souls

Tarinaahan pelissä on vaikka millä mitalla mutta sitä ei tuoda sinulle normaaliin tyyliin videopätkissä (alkua ja loppua lukuunottamatta) vaan keskusteluissa hahmojen kanssa ja aseista ja itemeistä tietoa lukemalla. Tarinaa on paljon mutta se pitää itse kaivaa esiin ja yhdistellä asiota joita on saanut tietää. Myös tuosta haasteesta olen eri mieltä, haaste tulee juuri siitä että opettelet vihollisten paikat ja liikkeet ja ei ne bossit niin kovaa lyö että ei kerkeäis tutkia mitä ne tekee kunhan ei vaan hyökkää samantein kimppuun olettaen että se ei lyö takaisin. Grindaaminen i love it :D toiset pelaajat ärsyttää -> offline tai et käytä humanityä itsesi henkiin herättämiseen kuin vain silloin kun sitä tarvitsee.

Mitä se humanity on? oon käyttäny niillä nuotioilla jotain humanityä välillä, pelaanko mä zombiella? Mä oon pihalla...

Mun mielestä haasteen ei pitäis tulla siitä että sun tarvii opetella miten minkäkin alueen viholliset käyttäytyy trial & error -tyyliin. Eilenkin meni joku tunti että sain handlattua yhden pihan jossa oli vihollisia ja joku jättimäinen panssaroitu possu. Lopulta kun en saanu possua hengiltä niin juoksin jollekkin ylätasanteelle ja tapoin sen polttopommeilla ja heittoveitsillä haha, tuli vähän huijaava olo kun se possu ei voinut tehdä mitään.

Mutta pointti on se että tämä peli tuntuu ajoittain melkoiselta työnteolta, ja yhteen yksinkertaiseen kohtaan voi saada uppoamaan tunteja. Joillekin se ehkä sopii, mutta en kutsuisi sitä haasteellisuudeksi. Itselläni kun ei edes ole hirveästi aikaa nykyää pelailla muuten kuin viikonloppuisin, niin sen pienen hetken mitä saan työpäivän jälkeen rentoutua, olisi kiva käyttää järkevämmin :D
 
Ylös Bottom