Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zylp
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

En ole oikeen perillä pelin kaikista asioista niin kysyisinkin että kun pelaan pyromancerilla niin miten saan lisää slotteja flamelle ja mistä/miten noita spellejä saa lisää? :rolleyes:
ja että riiittääköhän jos kehittää vitalityä, strenghtiä ja staminaa ettei sitten tule sellasta tilannetta pelin lopussa ettei ole mitään mahiksia pärjätä?

Taikaslotteja saa lisää nostamalla Attunement statsia. http://darksoulswiki.wikispaces.com/Stats Tuolla on hyvin selitetty statsit ja mitä mikäkin tekee. Sieltä myös näät paljonko ATT tarvii nostaa mihinki määrään slotteja. Varmaan sellane 4-5 slottia riittää iha hyvin.

Sellanen perus vinkki statseihin on että ENDurance kannattaa nostaa 40, samoin mielellään VITality. Endurance on varsinkin melee hahmolle se tärkein stat koko pelissä, sillä se vaikuttaa niin moneen eri asiaan. STRenght kannattaa nostaa vaan sen verran mitä tarvit johonki tiettyyn aseeseen, ellet sitten tee puhasta STR buildia. Sama koskee DEXeritya. Eli jos löytyy joku ase jota haluat käyttää niin katsot sen stat vaatimukset ja nostat ne niihin. Perushelppo tapa pelata on tehä vaan elemental aseita, sillä niihin ei vaikuta STR tai DEX mitenkään. Esim. jos haluat pelata pelkästään pyromancer tyylillä niin tulitaikojen vierelle joku tulimiekka tekee ihmeitä...

Noista tulitaioista, ensimmäiset tulitaiat saa ostettua siltä yheltä pyromancerilta joka pelastetaan Dephtsistä. Myöhemmin noita taikoja löytyy mm. aarteina aika paljon ja sitten eri covenant hyypiöt myy niitä. Kannattaa myös päivittää sitä pyroasetta tehon lisäämiseks aina kun mahdollista.

Tuolta Dark Souls Wikistä löytyy hyvin noista taioista ja mistä ne saapi kun katot kohasta Magics and Miracles.

EDIT. Joo ja periaatteessa tässä pelissä pelaajan taiot ja kokemus + varusteet määrää sen pärjäämisen enemmän kuin statsit. Toki korkeemmat arvot auttaa ja esim. lisä HP auttaa ja stamina on pelissä paras kaveri. Mut sanoisin että varusteet on tärkeemmät. Endurancea kannattaa jo sinällään nostaa väh. 40 asti että saat käytettyä suurimpia osia armoreista ilman rullauspenaltya.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Kiitos paljon vastauksesta. On kyllä mainio peli kaikkine vaikeuksineen, kyllä se vaan saa suun hevosenkengälle kun saa aina tapettua jonkun bossin mihin on jo hermonsa monta kertaa menettäny :D
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

läpi meni että pätkähti.. hieman ehkä petyin tohon viimeiseen bossiin, mutta olin kyllä aika kovalla levelillä ensimmäiseks läpipeluuks (ehkä).. nyt pitäis sitte pelata demons souls jonka löysin, 11 € JEE!!!!!!

PS. kun tolla levelillä kehuskelin, niin ihan pahiksia niittaamalla ne keräsin, en esim. dragon head stonella tai rotkoon houkuttelemalla:D
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

JP Storesta löytys muuten pikkasen komeita dynaamisia teemoja Dark Soulsin Covenanteista ovat tosiaan ilmasia. Itsekkin fanaatikkona piti ne kaivaa sieltä.
 
Huhu Dark Soulsin ladattavasta lisäsisällöstä

Huhu Dark Soulsin ladattavasta lisäsisällöstä kuulostaa innostavalta, joskaan innostus peruspelin kanssakaan ei ole laantunut vielä. NG++ on nyt meneillään päähahmolla.

Nykyisessä pelissä on useita alueita, jotka näyttävät siltä, että niistä voisi avautua uusia reittejä. Selkein esimerkki tuollaisesta jatkomahdollisuudelta vaikuttavasta kohdasta ovat suuret kiviovet Tuhatjalkaispaholaisen salissa, jotka eivät kuitenkaan peruspelin aikana aukene (tiettävästi?).

Viime pelikierroksella alkoi kiinnostaa pelimaailman taustoitus ja tarusto. Pelissä ei onneksi selitetä juuri mitään tyhjentävästi ja annetun viitteellisen tiedon pohjalta pelaajan mieli saa itsekseen rakennella seikkailuista ja maailmasta ansaitsemansa syvyisen kokemuksen. Kuitenkin taustalla tuntuu olevan vankka maailma naapurusvaltioineen ja kulttuuripiirteineen.

Erityisesti alkoi kiinnostaa Dark Soulsin suhde Demon's Soulsiin. Pelien jatkumosuhde on tekijöiden taholta kaiketi kiistetty, mutta mahdollinen yhteys hahmottui tahtomattakin hyeena-Patchesin esiintyessä molemmissa peleissä. Mitä nyt on tullut selailtua tube-videoita Soulseja edeltävistä From Softwaren peleistä, erityisesti Kings Field -sarjan peleistä, niin aika paljon ne kierrättävät ideoita ja konsepteja ylipäätään. Patches on kuitenkin erityistapaus, koska se on täysin samalla nimellä ja käytöksellä kummassakin pelissä. Toinen syy pelimaailmojen mahdollisen yhteyden arveluun on Demon's Soulsin särjetty Arkkikivi, josta olisi päässyt pohjoiseen jättiläisten maahan. Anor London tanhumillahan jättiläisiä on.

Mahdollisen DLC:n suhteen kiinnostaisi kuulla ihmisten arvauksia tai toiveita sisällöstä. Konsolifin podcastiin toivoisin myös jotain kommenttia (ainakin kastikkeen kruunaamattomalta Dark Souls -vastaavalta Uuno Tuhomursupurolta).


Ylistys auringolle!
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

DLC:tä odottelen toki, mutta en aivan vielä tätä varmana uskalla pitää. Eurogamerin haastiksessa From Softwaren työntekijä pahoittelee ruudunpäivitysongelmia ja samalla toteaa, että paluu Dark Soulsin miljöisiin on epävarmaa. Tästä varmaan voi vetää ainakin sellaisen johtopäätöksen, että mikäli DLC tulee, teknisestä näkökulmasta ei suurta kehitystyötä ole tapahtunut emopelin jälkeen. Vuoden 2011 hännillä pelin uutisoitiin myyneen yli 1,5 miljoonaa kappaletta, jota voitaisiin pitää jo melko hyvänä myyntilukuna ja omakohtaisesti olin lähes varma jatko-osasta, mutta ylle linkittämä haastattelu paljastaa pelitalon katselevan muualle.

PC-porttauksesta on myös ollut älämölöä ja jos tämä oikeasti tapahtuu niin... no, sanotaanko näin että Diablo 3 joutuu oikeasti taistelemaan miun tunneista.

Ylläpidon salaisilla kommunikaatiotiehyillä (joissa puhutaan tietysti vain ja ainoastaan huipputärkeitä asioita) tulikin juuri todettua, että pelejä on nyt uuden PC:n myötä tullut ostettua ihan luvattoman paljon, mutta mikään ei oikein tunnu miltään Dark Soulsin jälkeen. Tietyssä mielessä tällä toteamuksella on aika vähän tekemistä vaikeusasteiden tai pelien yleisen haastavuuksien kanssa. Dark Soulsin vahvin elementti on meikäläiselle ollut aina pelin tunnelma, jossa haastavuus on vain yhtenä elementtinä mukana.

Odotellaan mielenkiinnolla. Lopparin vuoksi Dark Soulsista jäi kuitenkin aika kehno maku suuhun.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Olisko kellään pleikkarin puolella lahjoittaa yhtä Channeller's Tridentia? Ainoa ase joka uupuu tuosta trophysta ja platinasta. SL on 134 ja vaihdossa voin antaa sitten noita aseita/muuta kamaa jos tarttee. Ei millään jaksas enää yrittää tuota droppia tuola Dukesissa. Laittakaa vaikka pleikkarilla viestiä jos sattuu löytymään.

E: Homma hoidettu ja platina plakkarissa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

E: Homma hoidettu ja platina plakkarissa.
Respect. :cool: Taisi muutama tunti vierähtää pelin parissa. :)

Mulla on vieläkin Gwyn kaatamatta. Meni hermot muutaman tunnin jälkeen ja oli Arkham City odottamassa korkkaamista, niin se jäi sitten. Olisi pitänyt vaan hieroa se silloin, nyt NG+ aloittamiselle on paljon isompi kynnys, kun pitää ensin hoidella se kunkku tieltä.

Liikaa hyviä pelejä, liian vähän aikaa. :D
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tuota noin, itseltä puutttuisi enään trophuista tuo "ritarin kunnia". niin olisiko kenelläkään halua luovuttaa kaikkia aseita, mitä tuon saamiseen tarvitaan? Jostain syystä ei itsellä ole paljonkaan motivaatiota hankkia koko trophyä, koska peli pitäisi läpäistä ainakin kolmesti että saa kaikki tarvittavat bossi sielut ja sen lisäksi pitäisi saada se perkeleen prinscilla dakkeri, jota en ole koskaan onnistunut saamaan ja seath "suomuttoman" hännän leikuukaan ei onnistu, puhumattakaan neljän kunikaan päihittämistä ensimmäisenä dark handin takia.... sekä eräät random tropilla saatavat aseet.

Siis pelaako tätä peliä kukaan muu pvp,ssä kuin wannabe japsit, sillä alkaa tuo iänikuinen bakstabaaminen kyrpiä paljon. Tosin muutama hauska matsi on tullut silloin, kun peliin tunkeutunut black phantomi antaa minun rauhassa summota pari phantomia avukseen. Pari hauskaa trolliakin on joskus tunkeutunut peliin.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

PC-porttaus tuloillaan

Tervettä skepsismiä suositellaan, mutta jos tämä saadaan virallista virallisemmaksi, niin eiköhän tule viikonloppuna tällekin yksi huikka otettua.

Asia erikseen, että tarjoaako tämä mitään uutta konsolipelaajalle - etunenässä pirteämmän ruudunpäivityksen.

Oikeastaan muulla ei ole mitään merkitystä.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Jees, eilen meni peli läpi ja laitanpa pari ajatusta. Yli 70 tuntia siihen meni eli pelasin rauhassa fiilistellen. En ole mikään kovin hyvä pelaaja ja pelin vaikeustaso juttujen vuoksi meinasin jättää koko pelin välistä. Onneksi en jättänyt, koska peli on ehkä paras, mitä olen koskaan pelannut. Vaikea kyllä, mutta ei minusta missään vaiheessa epäreilu.

Mikä pelissä on hyvää? Pelissä on ainutlaatuinen tunnelma. Tämä johtuu osittain vaikeustasosta ja siitä syntyvistä jännityksen, turhautumisen ja onnistumisen tunteista. Demon Soulsia pelasin aikoinaan hetken ja jätin kesken, mutta taidanpa ottaa senkin uudelleen pelattavaksi jos sekin paljastuisi näin hyväksi peliksi. (Eli jos jollain on halvalla Demon Souls niin tarjota voi).

Pelin vetovoimasta kertoo muun muassa se, että pelasin Mass Effect kolmosta puoli tuntia julkaisupäivänä ja siirryin sitten takaisin Dark Soulsin pariin. Niin ja Mass Effectit ovat sentään tähän asti olleet lähes suosikkipelejäni. Saa nähdä jaksanko innostua Mass Effectistä Dark Soulsin jälkeen nyt tuntuu, että ei oikein nappaa.

Toivottavasti From Software tekee jatkossakin tämän kaltaisia pelejä.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Voisiko joku lahjoittaa minulle channeler,s tridentin ja artoriaksen kilven? Oma soul level 64 ja hengailen tällä hetkellä tomb of giants toisella bonfirellä. Laittakaa summon singiä, jos haluatte lahjoittaa nuo edellä mainitut aseet.

Onko tosiaankin niin, että summon singissä näkyy vain psn id eikä se nimi, jonka hahmolleen antaa? :confused:

Edit. Noniin, nyt puuttuu vain artoriaksen kilpi, niin yli 5 kuukautta kestänyt platinan metsastys olisi ohi. Aika moista säätämistä itsellä ollut nuo saavutukset, kun piti tehdä erillinen tallennus noihin kaikkiin "ihmeisiin" ja pyrotekniikkoihin. Taikojen saaminen ensimmäisellä kerralla oli naurettavan helppoa verrattuna noihin edellämainittuihin.

Muistaako kukaan enään, että kuinka jännittävää oli ensimmäisellä kerralla tutkia new londo ruinsia, sen,s fortressia tai jättiläisten hautaa? Sama homma oli myös demon,s soulsissa, että ensimmäisellä pelikerralla peli oli äärimmäisen jännittävä kun jokaista nurkkaa ja koloa piti tutkia varovaisesti ja hirvitellä sitä, että minkälaisia mörköjä sieltä oikein tulee. Tosin useimilla pelikerroilla tuo taika joka molemmissa pelissä oli, on valitettavasti kadonnut.

Jokin kuitenkin dark soulsissa mättää demon,s souls,siin verrattuna, sillä pelissä ei ole niin vaikeita ja uniikkeja bosseja kuin mitä demon,s soulsissa.

Harmi vain, että dark soulsisa ei ole Old monkin tapaista nerokasta bossia. Hemmetin nerokas keksintö, että peliin tunkeutunut pelaaja voi ohjata bossia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Voi perkeleen helvetin saatanan kuustoista: Sain vihdoin Artoriaksen kilven, mutta trophyä ei jostain syystä tullut. Siis kaikki uniikit aseet jotka tuolla dark souls wikissä on lueteltu on kerätty ja tarkistettu 4-5 kertaa, että kaikki on kerätty. Olen myös hommannut artoriaksen miekasta kirotun ja oikean version. :mad:

Siis eihän voi olla mahdollista, että tallennus olisi korruptitunut niin, että tuota trophyä ei voi mitenkään saada. Kerran peli jäi jumiin niin, että peli piti lopettaa väkisin, mutta eikai tuo voi tallennusta korruptoida vai voiko.

Voisiko joku ystävällisesti kertoa, että onko tuo wikissä oleva lista noista uniikeista aseista virheetön vai puuttuuko tuosta listasta jokin ase? Olkaa kilttejä ja auttakaa, sillä hieman on vittuuntumissietokyky koetuksella, kun 16 päivän urakka ei tuota tulosta.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Voi perkeleen helvetin saatanan kuustoista: Sain vihdoin Artoriaksen kilven, mutta trophyä ei jostain syystä tullut. Siis kaikki uniikit aseet jotka tuolla dark souls wikissä on lueteltu on kerätty ja tarkistettu 4-5 kertaa, että kaikki on kerätty. Olen myös hommannut artoriaksen miekasta kirotun ja oikean version. :mad: Siis eihän voi olla mahdollista, että tallennus olisi korruptitunut niin, että tuota trophyä ei voi mitenkään saada. Kerran peli jäi jumiin niin, että peli piti lopettaa väkisin, mutta eikai tuo voi tallennusta korruptoida vai voiko. Voisiko joku ystävällisesti kertoa, että onko tuo wikissä oleva lista noista uniikeista aseista virheetön vai puuttuuko tuosta listasta jokin ase? Olkaa kilttejä ja auttakaa, sillä hieman on vittuuntumissietokyky koetuksella, kun 16 päivän urakka ei tuota tulosta.
Whip ja notched whip eivät ole tuolla listalla. Löytyvät wikidot wikin listalta. Edit: Olettaen että tarkoitat wikispaces wikin listaa.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Whip ja notched whip eivät ole tuolla listalla. Löytyvät wikidot wikin listalta. Edit: Olettaen että tarkoitat wikispaces wikin listaa.

Kävin äsettäin kankkimassa nuo molemmat. mutta trophyä ei tullut. Kävin huvinvuoksi hakemassa sen,s fortresiss:ta richard,s rapierin, mutta sekään ei auttanut ollenkaan. Mikäköhän hemmetin ase oikein puuttuu?

Tarkoitin siis stä wikiä, joka on ensimmäisenä googlessa kun laittaa: dark souls wiki.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

PC-porttaus tuloillaan

Tervettä skepsismiä suositellaan, mutta jos tämä saadaan virallista virallisemmaksi, niin eiköhän tule viikonloppuna tällekin yksi huikka otettua.

Asia erikseen, että tarjoaako tämä mitään uutta konsolipelaajalle - etunenässä pirteämmän ruudunpäivityksen.

Oikeastaan muulla ei ole mitään merkitystä.

Tuo uutinen ei kertonu sitä että pc version olisi tulossa myös uusia bossia

A thread over on NeoGAF has spotted that the German magazine PC Action is previewing Dark Souls for PC, unofficially confirming the release of Namco’s hardcore melee RPG on the PC. There will apparently be new bosses for PC

Petition Attrition: Dark Souls Confirmed For PC | Rock, Paper, Shotgun


ilmeisesti jotain uusia vihollisia

Näytä liitetiedosto 9105
Näytä liitetiedosto 9106
Näytä liitetiedosto 9107

New Bosses:

Guardian of the Tomb
Black Dragon
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

trophyä ei jostain syystä tullut

Knight's Honor guide
Jos olet tuon listan mukaisesti kerännyt kaikki reppuusi ja vielä samalle ukolle niin kyllä trophyn pitäisi auveta. Mikäli boostaamalla (vaihtokauppa tai lahjoitus) olet hankkinut osan aseista, niin voipi koittaa Equipata ko aseet ukolle varmistaakseen pelille, että todella omistat kyseisen aseen. Hommaan saattaa myös vaikuttaa se että pelaako peliä ilman vai pätsien kanssa. Esimerkiksi ns. guaranteed dropit eivät olekkaan taattuja saanteja ilman pätsin latausta. Joten ne voivat jäädä saamatta syystä tai toisesta. Lisäksi pelissä on toki liuta aseita, joita moni paikka väittää tai toisaalta taas ei väitä pakollisiksi aseiksi Trophyn saavuttamiseksi. Näitä ovat esimerkiksi: Ghost Blade, Titanite Catch Pole, Gargoyle's Halberd, Barbed Straight, Ricard's Rapier, Notched Whip

pc version olisi tulossa myös uusia bossia
Hienoa, toivottavasti nämä nähdään myös konsolilla DLC:n muodossa.

Onko tosiaankin niin, että summon singissä näkyy vain psn id eikä se nimi, jonka hahmolleen antaa? :confused:
Voisihan pelissä toki olla koodattuna sensuuri hahmojen nimille. Mutta mitä turhia jos sen hoitaa jo PSN sensuuri. Itse toki tykkäisin mikäli hahmojen nimet olisivat näkyvillä pelissä muille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Siis eihän voi olla mahdollista, että tallennus olisi korruptitunut niin, että tuota trophyä ei voi mitenkään saada. Kerran peli jäi jumiin niin, että peli piti lopettaa väkisin, mutta eikai tuo voi tallennusta korruptoida vai voiko.
Mulla on jämähtänyt (tiltannut, kuten ennen vanhaan sanottiin) peli useamman kerran eikä se mielestäni vaikuttanut ton trophyn saamiseen. Tämä on varmaankin työläin trophy. Itse printtasin paperille listan niistä varusteista mitä puuttui ja ruksailin löytyneet pois. En vongannut mitään muilta pelaaajilta vaan pelasin nöyrästi läpi 3 kertaa noitten artorias-vehkeitten takia.

Puhuit, Nirvuuttaja, aiemmin siitä miten erilainen eka pelikerta oli sitä seuraaviin nähden. Erohan on hillitön vaikka jännää piisaa ajoittain edelleenkin, mutta esim. pilkkopimeässä Jättiläisten Hautakammiossa en yleensä vaivaudu enää nykyisin pukemaan otsalamppua tai kaivamaan lyhtyä esiin, vaan kompastelen vanhasta muistista ja seiniä pitkin bonfireltä toiselle kuin mehiläinen kukasta kukkaan. Vedin ekalla kerralla pelin vängällä väkisten soolona, mutta jälkeen tulleilla pelikerroilla on ollut todella mukava hyödyntää yhteistyöominaisuuksia.

Muut pelit jäivät Dark Soulsin ilmestyttyä pitkäksi toviksi toisarvoiseen asemaan, mutta viime viikkoina mitä intensiivisin romanssini pelin kanssa on alkanut hiipua.

Oli se muuten tunne kun joitain kuukausia sitten tippui se vajaa 3 miljoonaa soulia Kilnin kahden ekan mustan ritarin väliin ja takaisinhakumatkalla otin liian rennosti sen ekan ritarin kanssa. En ole tainnut sen jälkeen pelata senkertaisella hahmollani. Murhe kuitenkin hieman huojentui kun joku kanssapelaajani chattasi lähes menettäneensä 49 miljoonaa soulia Bed of Chaosen kanssa teutaroidessaan. Asiat ikään kuin asettuivat uuteen mittakaavaan.

Ylistys auringolle ja tsemppiä Nirvuuttajalle sen trophyn kanssa.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tadadaa, platina tuli viimein ja vihdoin. Tuohon ritarin kunniaan tosiaakin tarvitsee Richard,s rapierin, molemmat ruoskat ja ison mustankilven, jonka saa sieltä anor london kirkosta läheltä sitä taulua. Nyt tuntuu siltä, että kivenmurikka olisi pudonnut sydämmen päältä kun kaikki mahdollinen on kerätty ja koettu. :)
 
Ylös Bottom