Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls

Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Ei voi muuta sanoa, että on tämä kyllä hieno peli. Combat System on sopivan yksinkertainen, mut samalla sopivan syvällinen että jopa niiden samojen kohtien uudelleen pelaaminen kymmenenkin kertaa on viihdyttävää. Vaikeustaso on todella hyvä, etenemään pääsee yleensä jos jaksaa tarpeeksi keskittyä ja olla kärsivällinen (poislukien bossit). Jos yrittää kiirellä edetä niin ei tule kyllä mitään. Mielestäni lore ja pelin ympäristöt on myös todella mielenkiintosia ja koko pelin maailma ja arkkitehtuuri on loistavasti suunniteltu, hyvänä esimerkkinä shortcutit.

Heikkouksia on vaikea löytää, mutta lock-on toimii aika huonosti. Joskus kun sitä painaa vihollisen lähellä niin kamera saattaa hypätä johonkin ihan muualle ja sen takia tulee osumaa. Myös potkiminen on minusta aika huonosti toteutettu. Usein potkaisen vahingossa kun yritän lyödä ja se aiheuttaa kuolemia. Potkimisongelma on varmaan kyllä suurimmaksi osaksi omaa huonoutta, mutta olisi se voitu ehkä toteuttaa jollekin muulle näppäimelle. Ja pelin pitää olla vielä niin old-school ettei edes näppäimiä voi muuttaa saatikka pausettaa peliä.

Itselle jostain syystä tässä pelissä on sellainen efekti, että pelin pelaamisen aloittaminen on aika vaikeaa jotenkin, kun tietää että joka pelikerralla kuolee vähintään kymmenen kertaa, mutta sitten kun pelin saa tulille niin ohjainta ei voi laskea.

Pelin aika alkuvaiheista vähän juttua varmuuden vuoksi spoilereihin

Tällä hetkellä olen pienesti jumissa Capra Demonissa. Tai muutaman kerran olen yrittänyt ja viimeisellä kerralla sain hp:n alle puoleenväliin. Ne koirat lähinnä on todella ärsyttäviä, kun siinä alussa yritän aina rollailla sinne portaisiin tappamaan eka ne koirat. Useimmiten jään koirien ja Capran väliin loukkuun ja se olikin sitten siinä. Onko tohon bossiin mitään parempia tyylejä?
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Ei voi muuta sanoa, että on tämä kyllä hieno peli. Combat System on sopivan yksinkertainen, mut samalla sopivan syvällinen että jopa niiden samojen kohtien uudelleen pelaaminen kymmenenkin kertaa on viihdyttävää. Vaikeustaso on todella hyvä, etenemään pääsee yleensä jos jaksaa tarpeeksi keskittyä ja olla kärsivällinen (poislukien bossit). Jos yrittää kiirellä edetä niin ei tule kyllä mitään. Mielestäni lore ja pelin ympäristöt on myös todella mielenkiintosia ja koko pelin maailma ja arkkitehtuuri on loistavasti suunniteltu, hyvänä esimerkkinä shortcutit.

Heikkouksia on vaikea löytää, mutta lock-on toimii aika huonosti. Joskus kun sitä painaa vihollisen lähellä niin kamera saattaa hypätä johonkin ihan muualle ja sen takia tulee osumaa. Myös potkiminen on minusta aika huonosti toteutettu. Usein potkaisen vahingossa kun yritän lyödä ja se aiheuttaa kuolemia. Potkimisongelma on varmaan kyllä suurimmaksi osaksi omaa huonoutta, mutta olisi se voitu ehkä toteuttaa jollekin muulle näppäimelle. Ja pelin pitää olla vielä niin old-school ettei edes näppäimiä voi muuttaa saatikka pausettaa peliä.

Itselle jostain syystä tässä pelissä on sellainen efekti, että pelin pelaamisen aloittaminen on aika vaikeaa jotenkin, kun tietää että joka pelikerralla kuolee vähintään kymmenen kertaa, mutta sitten kun pelin saa tulille niin ohjainta ei voi laskea.

Pelin aika alkuvaiheista vähän juttua varmuuden vuoksi spoilereihin

Tällä hetkellä olen pienesti jumissa Capra Demonissa. Tai muutaman kerran olen yrittänyt ja viimeisellä kerralla sain hp:n alle puoleenväliin. Ne koirat lähinnä on todella ärsyttäviä, kun siinä alussa yritän aina rollailla sinne portaisiin tappamaan eka ne koirat. Useimmiten jään koirien ja Capran väliin loukkuun ja se olikin sitten siinä. Onko tohon bossiin mitään parempia tyylejä?

Capra demoni saattaa ollakkin se ensimmäinen ärsyttävyys, mitä pelin alkupuolella vastaan tulee. Hyvä taktiikka tuohon itse taisteluun on se, että yrität päästä hinnalla millä hyvänsä ensin portaiden yläpäähän, jolloin menet oikeanpuoleiselle korokkeelle odottamaan ja tapat koirat ensin pois ja sitten odotat, että capra demoni tulee portaiden keski tai yläpäähän jolloin tiputtaudut alas ja odotat kunnes capra demoni putoaa myös. Kun capra demoni putoaa alas, niin se jähmettyy hetkeksi jolloin lyöt pari osumaa ja juokset taas portaiden kautta korokkeelle ja toista tämä niin monta kertaa kuin on tarvis.

Lisäksi auttaa paljon, jos saat toisen pelaajan avuksi itse taisteluun.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Youtubesta löytyy myös hyvät guidet noihin bosseihin, helpotti aika paljon ne. Iteltä jäi peli loppumetreille kesken, four kings on läpäisemättä ja sitten enää viimeinen boss.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Joo pitääpä kokeilla ja katella noita videoita. Nyt vasta huomasin ton oikoreitin, ettei tarvitse tapella enää joka kerta sen koko Lower Undead Burgin läpi päästäkseen tonne Bossille.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Noni menihä se Capra 3 tunnin yrityksien jälkeen :) Tollasta onnistumisen tunnetta ei kyllä monessa pelissä koe.

The Depths oli jopa aika helppo paikka ja se Gaping Dragon oli tajuttoman helppo bossi ainakin Capraan verrattuna, meni ekalla yrityksellä. Mutta eihän tämä peli voi tietenkään noin helppo olla, vaan heti bossin tappamisen jälkeen tipuin johonki reikään ja sammakkot onnistuu laittamaan Cursen päälle ja tappamaan minut. Sinne meni 40 000 sielua :mad:

Kaippa noita vois tossa huomenissa vähän farmailla takasin...
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tuli taas jatkettua pitkästä aikaa tätäkin. Läpipeluu jäi joskus kauan sitten kesken, kun tuli "ylitsepääsemätön" pahis vastaan. Niin ja taisi se Skyrimikin siihen vaikuttaa. Ei siinä sitten kauan nokka tuhissut, kun jätkä oli matalana ekalla yrityksellä. Kannattaa näköjään pitää pidempi tauko, niin homma taas toimii. :D

On tämä vaan niin hieno ja mielenkiintoinen tekele. Taistelu on toteutettu niin paljon paremmin, kuin skyrimissä. Tässä joutuu todella keskittymään taistelutilanteisiin kunnolla. Yksikin väärä liike, niin ruudulla saattaa lukea game over!
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Varmaan ollu puhetta jo ennemminkin, mutta kysytään nyt kuitenkin. Löytyykö tuota Dark Souls official guidea enää mistään? Jotakin pdf latauksia tuolta googlasin, mutta vaikutti niin ihme touhulta..
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Dark Souls - Prepare To Die Edition[video=youtube;jVKfAW1dEbs]http://www.youtube.com/watch?v=jVKfAW1dEbs&feature=g-all-u[/video]
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Artorias of the abyss dlc storeen tulee
Tämän täytyy olla vuoden paras peliuutinen:). Aloittelin tuossa taas parin kk tauon jälkeen pelailee. Peli tuntuu kyllä niin uskomattoman hyvältä vieläkin, vaikka takana on jo lukuisia hahmoja ja n. 500h. Tuli mentyä tämä läpi aikanaan jopa SL1 ukolla. Nyt yritellään pelailla läpi SL4 warriorilla ilman ilotulitteita, huh. Uskomaton peli.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

DLC:n innoittamana aloitin neljännen hahmon, jolla pääpaino on Strenght ja Intelligence. Asevarusteina Great Club, Grass Crest Shield, Sorcerer's Catalyst (<- saattaa vaihtua) ja Pyromancy Flame. Pääpointtina on aseen buffaus Crystal Magic Weapon -taialla ja siihen kaveriksi Power Within -pyromania maksimaalisen damagen saamiseksi. Intelligenceä tosin nostan vain tasolle 30, koska maagihahmo on jo ennestään. Tänään testailin tavallisella Magic Weaponilla ja kivaa lämää tuostakin sai. Nuija on liikesarjoiltaan melko hidas, jonka vuoksi päätin ottaa mukaan Combustion -pyromaniaa. Pirun hauskaa on, 30 tason tietämillä ollaan ja seuraavaksi suunta kohti Blighttownia.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Lisäsisältö menee heti ostoon kun laittavat saataville.

Tällä hetkellä menossa verkkainen pelailu Conan-tyyppisellä teemahahmolla (Conan barbaari, ei O'Brien. Sen voisi tehdä seuraavaksi). Perusajatuksena tuolla hahmolla on ollut käyttää kahdenkädenmiekkoja, pääasiassa olen pärjännyt zweihanderilla ja dark knight swordilla. Haarniskana on ollut vain aloitussetin (bandit) pöksyt ja rannekkeet. Taikoja en aio käyttää ollenkaan, raakaa meleetä vain. Oli lähes vastaava hahmo tuossa aiemmin, mutta pleikka lähti huoltoon ja takaisin tuli uusi laite enkä saanut ennen huoltoonlähetystä vanhasta koneesta saveja talteen.

Tällä hetkellä menossa jo Bed of Chaos, josta kolmannes hoidettu, sen jälkeen enää loppupomo. Bed of Chaos ikävästi jumittaa, kun se tuppaa lakaisemaan heti pyrinnön alussa Conanini lattianraosta kadotukseen. Hahmon taso on nyt 40.

Pitäisi uskaltautua siihen 1 tason läpipeluuseen joskus. Miten helpolla kehittämätön hahmo löytää yhteispeliapua pelin eri vaiheissa?


Ylistys Auringolle!
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Varmaan ollu puhetta jo ennemminkin, mutta kysytään nyt kuitenkin. Löytyykö tuota Dark Souls official guidea enää mistään? Jotakin pdf latauksia tuolta googlasin, mutta vaikutti niin ihme touhulta..
Eipä äkkigooglauksella enää näkynyt missään. Eipä sinänsä, sen isomman päivityksen ja viimeistään DLC:n jälkeen opus on turhan vajaa ja sisältää väärää tietoa. Onhan tuo kovakantinen kirja toki hieno keräilykappale, jos ei muuta. :)

Mitenköhän muuten tuo DLC toimii käytännössä. Tarkoitan siis sitä, että kun itsellä jämähti into siihen loppubossin kohdalle, niin pääsenköhän jauhamaan dlc aluetta siitä suoraan? Tai jos läpäisen pelin nyt ja lataan dlc:n myöhemmin, niin minun pitää pelata tieni sinne NG+ tasolla?

Noin ainakin olettaisin, että se kaiken järjen mukaan menee.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Pitäisi uskaltautua siihen 1 tason läpipeluuseen joskus. Miten helpolla kehittämätön hahmo löytää yhteispeliapua pelin eri vaiheissa?
Melkein se on foorumitettava apuja tuossa tapauksessa. Kyllähän se on totuus, että alueilla jossa oletettavasti pelajat ovat SL50-150 tietämillä, on apua melko turhauttavaa etsiä. Sillon tällöin näitä silti löytyy. Periaatteessa apuja tarvii oikeastaan vain noissa muutamissa bosseissa jotka muutenkin pelattuna ovat vaikeita. Eipä tuo sen vaikiampaa sinänsä ole alhasella levelillä. Pelissähän tunnetusti kuolee muutenkin muutamaan iskuun. Varusteiden markinaali on toki paljon pienempi. Mutta esim. Tulikintaan maximi lämä on aina sama (vrt. upgraded flame skaalaa kuitenkin lisäksi Int. kanssa), mikä onkaan ukkosi sielutaso.

Mitenköhän muuten tuo DLC toimii käytännössä. Tarkoitan siis sitä, että kun itsellä jämähti into siihen loppubossin kohdalle, niin pääsenköhän jauhamaan dlc aluetta siitä suoraan?
Eiköhän koodareilla riitä rahkeet tehdä se DLC ihan normipeliin lisänä itsessään. Eli suosittelisin pitämään tallennuksen semmoisena, jossa on pääsy mahdollisimman monelle alueelle. Tuskin siis mitään erillistä "Newgame DLC" tarvii valkata alkuvalikoista.


Ylistys Auringolle!
Todellakin :cool:.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Voi jee, kun tuolla Anor London bossien lähettyvillä on ihan hullu meininki! Koko ajan on joku invaderi pelissä mukana. Näitä jannuja pitäis joskus oikein porukalla kouluttaa.. :D

Onneksi on löytynyt sen verran hyvä jemma, että jannut kyllästyy ja lähtee pois. Ei vaan jaksa koko ajan niiden kanssa takuta, kun on akan kehitys vielä pahasti kesken.
 
Nythän se vasta riemu repesi

Rohkenin viimeinkin aloittaa Soul Level 1 läpipeluun ja oikeastaan tällä hetkellä on jäljellä enää herra isopaha loppupomo. Olen melko yllättynyt siitä miten hyvin alhaisimman mahdollisen tason hahmon kanssa on päässyt eteenpäin ihan vain varusteita virittämällä. Osansa varmaan myös peliin tähän asti käytetyllä tuntimäärällä, pakostihan siinä on jo oppinut oikeat menettelytavat kulloisessakin tilanteessa.

Uudeksi inhokkipomoksi on tämän ja edellisen pelikerran myötä noussut Bed of Chaos (Kaaoksen Kehto/Vuode/Pohja?).
Alun perin pidin sitä yhtenä nerokkaimmista pomoista kun kaiken takana olikin pieni paholaiskirppu, se oli jotenkn erilainen pomo kokonaisuutena.
Se tuntuu arvaamattomuudessaan jotenkin epäreilulta, toisin sanoen en ole oppinut väistämään sen kaikkia hyökkäyksiä. 1 tason hahmolla henki lähti osumasta, mutta myös edellisellä hahmolla (ks. aiemmin tämä ketju) luudanlakaisut johtivat ärsyttäviin äkkikuolemiin. Osasyynä jatkuviin laakikuolemiin oli varmaankin se, että olin tehnyt tiettyjä periaatepäätöksiä hahmojen varusteiden suhteen, esim. tason 1 hahmoni käyttää vain riepuisia kaapusettejä, lähinnä hahmon aloitussettiä ja grimson settiä, sekä vain kevyehköjä kilpiä. Laiskuuttahan se kai on, ettei jaksa opetella väistöjä tähän. No itse asiassa Bed of Chaoksen viimeiseen vaiheeseen taisin oppia tällä peluukerralla pätevän väistön luutahyökkäykseen.

Juhlavimpiin hetkiin kuului voitto Neljästä Kuninkaasta 1 tason hahmolla. Tässä pyrinnössä oli ehdottomasti hyötyä siitä, että väänsin sen silkalla kahdenkädenmiekalla edellisellä hahmolla. Sitä ennen olin ollut pinttyneesti sitä mieltä, että Kunkkujen miekaniskuja ei voinut onnistuneesti väistellä. Tällä kertaa työkaluna oli sähköviritteinen taistelukirves. Jonkin verran testailin myös tulenmanausloitsuja, joista Sisäinen Voima antoi mukavasti tehoja, mutta lopulta pomot kellistyivät vaan rankalla mätöllä. Taisin luopua kyseisen loitsun käytöstä kuoltuani muutaman kerran loitsun elopisteidenkulutusominaisuuden ja Kunkkujen sieppaushyökkäyksen yhteisvaikutukseen eli vastentahtoiseen vainajoitumiseen.

Hoitelin Neljän Kunkun osuuden ennen kuin vannoin lopullista uskollisuuttani mato Framptille päästäkseni mato Kaathen karmeaan kaartiin. Ja siitä se otsikossa mainitsemani riemu vasta repesikin. Olen ollut Darkwraith-liitossa muutaman kerran aiemminkin, mutta tuolloin tunkeutumistoiminta (inveidande) ei juuri kiinnostanut. Ajattelin testata tätä puolta pelistä 1 tason närpelölläni. Kalmojen Kaupunkia (Undead Burg) oli kehuttu jossain päin nettiä tähän puuhaan, joten kokeilin tointa siellä. Hitto jos yhteistyöpeliin pääsy toimisi yhtä tehokkaasti kuin tunkeutuminen toisten peliin. Se nimittäin toimii ainakin tällä hahmotasolla ja Kalmojen Kaupungissa (muita paikkoja en ole ehtinyt testata) erittäin tehokkaasti. Jos huolellisesti (=hitaasti) artikuloi niin 'kissan' ehtii juuri ja juuri sanoa ennen kuin tunkeutumisyrityksestään saa puoltavan tiedotteen.

Välillä iskee aivan hirvittävä häpeä kun näkee, että on hyökännyt jonkun aloittelijan peliin. Eräskin yritti silminnähden epätoivoisena vain juosta tunkeutumistilanteen nostattaman sumuverhon tuolle puolen nuotion turviin ymmärtämättä ehkä täysin miksi verho oli siinä. Ja ei kun armoton armonisku tälle, hävetti tai ei. Hävetti. Hävettää vieläkin. Onneksi vastapainona vastaaville helpoille nakeille ovat alueella päivystävät satunnaiset ammattilaispelaajat ja tietenkin yhteistyöpelien ryhmät, joilta oppii nöyryyttä sopivin väliajoin. Yritin myös liennyttää häpentunnettani auttamalla pelaaajia yhteistyötilassa, mutta siinä kun ei tuntunut tulevan viestejä ollenkaan niin tehokkaasti niin alati huomasin palaavani hyökkäilyyn.

Muutaman kerran paikalla oli myös hahmoja ilmeisesti vaihtamassa keskenään varusteita. Näistä en ole kyennyt vielä muodostamaan perusteellista mielipidettä tai tunnetilaa, joskin olen aina päätynyt näissä tilanteissa pohdiskelun jälkeen voitokkaaseen hyökkäykseen. Häpeä vai voitontunne? Toistaiseksi ei ainakaan nöyryys vaikkakin PSN-postilaatikkoon saapunut tulikivenkatkuinen palaute viittaisi siihen, että tulisi hävetä.

Edelleen hieno peli. Mitähän ulottuvuuksia pelistä (ja itsestäni)(ja muista pelaajista) löydän seuraavaksi.


Ylistys Auringolle! \o/
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Ei ole muuten yhtään hullumpi paikka loppujen lopuksi tämä Tomb of the Giants. Aluksi tietysti tuntui aika vaikealta, mutta ei enää. Olen tässä nyt jonkun aikaa jo autellut muita loppu bossin rökittämisessä. Tämä Nito on kyllä todella helppo jannu. Aika helposti tienaa kyllä sieluja! Samalla tulee otettua helpot humanityt talteen näiltä pikku lurkuilta. :D

Tuli tuossa eilen ihmeteltyä yhtä invaderiä. Ukko seisoi mun edessä muutaman askeleen päässä ja suunnilleen sekunnissa sojahti muka tekemään back stabit..no sehän oli sitten siinä. Olin siinä sitten vähän, että WTF? :rolleyes: Oliko tuo lagia vai mitä?

Praise the Sun!
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tuli tuossa eilen ihmeteltyä yhtä invaderiä. Ukko seisoi mun edessä muutaman askeleen päässä ja suunnilleen sekunnissa sojahti muka tekemään back stabit..no sehän oli sitten siinä. Olin siinä sitten vähän, että WTF? :rolleyes: Oliko tuo lagia vai mitä?
Lagista ainakin voi tuo johtua. En yhtään ihmettelisi, jos jotkut lagittaisivat tahallaan, kun siitä saa noin suuren etulyöntiaseman. Meni omalta kohdalta usko PvP:hen kun tuli ekaa kertaa kunnon laggeri vastaan.
 
Ylös Bottom