Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
käsistäpitelyyn tottuneiden pelaajien kannattanee pysyä pelistä kaukana ettei tarvitse jatkuvasti itkeä foorumeilla turhautumistaan osaamattomuudestaan.![]()
Onko teillä kaikilla luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia, vai menikö tällainen kohta kokonaan ohi: "Löysin tietokoneeni kätköistä 29.9.2011 päivätyn, jollekin aivan toiselle medialle tekemäni alkuperäisen Dark Soulsin arvion. Googlaamalla totesin, ettei matskua löydy netistä, joten uskaltanee laittaa tähän kaikkien iloksi." Oletteko mahtaneet ajatella, että tuona ajankohtana ei ollut Dark souls 2, 3 tai Bloodborne vielä ulkona, jotka kyseinen arvostelija on pelannut niiden ilmestymisen jälkeen läpi. Mielipide on saattanut hieman muuttua tässä kuluvan melkein viiden vuoden aikana. Arvostelu ei siis mitenkään peilaa nykytilannetta, vaan kuvasi sen aikaisia fiiliksiä. Ei lähdetä haukkumaan ketään casuaaliksi vanhan arvostelun julkaisemisen vuoksi. Että tällainen avautuminen tällä kertaa.
Omaan silmään tuosta vanhasta arvostelusta paistaa silmään asenne "en pidä (osaa), joten paska peli". Sinällään erikoinen lähtökohta arvostelulle. Sienistäkin saa hyviä ruokia, vaikka et itse juuri sattuisi ymmärtämään asian päälle.
Lähinnä siis objektiivisuus loistaa poissaolollaan arvostelussa.
Siitä paistaa kaksi asiaa: 1) arvio on tehty kuukausi ennen alkuperäisen Dark Soulsin julkaisua ja 2) aikaa pelin saamisesta arvion toimittamiseen annettiin kolme vuorokautta. Sinänsä olet oikeassa, että täydellinen objektiivisuus on ihanne, johon tulee pyrkiä. Yksi on siinä onnistunutkin: Jim Sterling. Voi kun joskus saavuttaisin vastaavan tason ammattimaisessa ilmaisussa ja objektiivisuudessa. Vai...?
EDIT: Asetettuihin reunaehtoihin nähden arvioni oli parempi kuin muistin. Sen verran ison järkytyksen peli silti aiheutti, että kesti melkein viisi vuotta ennen kuin sarjan peleihin edes koski seuraavan kerran.
Eihän tuollaista peliä voi 3 päivässä arvostelemaan edes lähteä.
--- Vai seisotko vielä ton 2/5 takana?
--- Sitä en millään tajua että kuinka vuonna 2011 sanot peliä rujoksi, rumaksi ja masentavaksi katsella. Nykypäivänäkään ei peli ole ruma, no ei ainakaan minun mielestäni.
Vaikka kaikki souls-pelit + Bloodbornen olet nykyään saanut pelattua läpi, huomaa yhä teksteistäsi sen, että et ole päässyt peleihin sisälle samalla tavoin kuin monet pelaajat jotka pitää pelisarjaa parhaana mitä on. Sinulle se on suorittamista, mitä kuvaa hyvin Dark Souls 2:n striimin loppuhuudahdus "ime munaa peli" kun olet striimiä katsoneiden vinkkien ja summoneiden hoitamien pomotaisteluiden kautta "urhoollisesti" pelannut pelin läpi. Onhan sekin saavutus pistää muutama sata tuntia pelisarjaan joka käy lähinnä työstä ja on ihan typerä kun ei oo edes eri vaikeustasoja ja inveidaajatkin on punapiruja jotka pilaa sen vähäisenkin pelikokemuksen.
Itse olen nauttinut sarjan jokaisesta osasta, luonut erilaiseia buildeja, kokeillut ja kehittänyt aina erilaisia aseita ja taistelutyylejä. Enkä paahtanut kauheata vauhtia loppua kohti niska limassa parilla kehitetyllä aseella toivoen pelin loppua mahdollisimman pian ja jättäen DLC:t ja alueet tutkimatta läpi.
Kuka sanoi että katsoin vain vimpan tunnin striimiäsi. Kaava oli alusta asti sama, muut neuvoivat sinua kaiken suhteen, farmasit hahmon ylileveleiseksi ja sitten otit pari summonia pomotaisteluihin mukaan. Pienikin vastoinkäyminen kirvoitti ärräpäitä. Kuvastavaa on että erinomaisesta avusta huolimatta jätit ekan koittamasi dlc:n kesken, vaikka dlc:t on DS2:n parhaita alueita. Eli itse pelin pelaaminen ei vaan napannut sinua. Kunhan nyt "piti" saada peli läpi ja kuluttaa elämästä siihen 86h ja haukkua pelisarjaa foorumeilla kuin pahainen trolli.
Minäpä menen tästä sunnuntain kunniaksi grindaamaan harhaoppisen ylilevelisellä hahmollani rahat Crest of Artorius -esineeseen ennen lähtöä Darkroot Gardeniin, vai mikä sen metsäisen alueen nimi olikaan. Ja myöhemmin tänään arveluttavan ylilevelinen Zaazuu auttaa minua järkyttävän väärällä co-op-tyylillä Bloodbornen New Game+ -pelissä pääsemään Micolashin, jotta päästään striimissä taas ettepäin.![]()
Joka vuonna 2011 sanoo Dark Soulsia rumaksi, on aikamoinen puusilmä.
Vaikeustasohan ei tässä ilmeisesti ole ollut ongelma, vaan se että ominaisuudet johtuvat siitä kun koodarit eivät osaa koodata ja pelisuunnittelu on paskaa yms. En tiedä kumpi on elitistisempää, git gud vai felisleon lähestymismalli.Siitä olen FelisLeon kanssa samaa mieltä, että tässä pelisarjassa on ehkä koko pelihistorian elitistisin fanijoukko. Uusia epäkuolleita avustetaan kyllä ihan hienosti, mutta auta armias jos joku onkin sitä mieltä että peli on hänelle liian vaikea tai ei muuten vain tykkää...
Pitikö tuonne Blighttowniin vielä palata, vai selvisinkö nyt noin helposti koko pelin pahamaineisimmasta mestasta?
Patikoin Undead Parishista Darkroot Gardenin ja Darkroot Basinin kautta Drake Valley'iin, josta pääsikin Blighttowniin. Bonfirea etsiessäni löysin Youtubesta hienon videon, jota noudattamalla pääsin hyvin pienellä vaivalla yläosattomissa heiluvallePomo kaatui kertayrityksellä ja kellojen kilistelyn jälkeen jatkoin matkaani Demon Ruinsiin.Chaos Witch Quelaagille.
Pitikö tuonne Blighttowniin vielä palata, vai selvisinkö nyt noin helposti koko pelin pahamaineisimmasta mestasta?
(Olin jo sadatellut Depthsissa ohittamaani Spider Shieldiä, mutta sepä lojui kauniisti Drake Valley'n sillalla kolmen sinisen pikkulohikäärmeen vartioimana. Niihin Depthsin viemäreihin en todellakaan aio palata, ellei ole ihan pakko.)