Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Day Z (ARMA II MOD)

Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Edelleen tuolla Guglovan lähellä, laittakaa infoa missä nyt ootte tai menossa niin suunnistan sinne.
Otettiinkin härkää sarvista ja painuttiin kolmen ukon voimin Berezinon kaupunkiin.

Matka osoittautui menestykseksi ja kaikilla osanottajilla on nyt tarvikkeita yllin kyllin. Jännitystä riitti kun autiolta vaikuttava kaupunki ei ollutkaan niin tyhjä kuin oletimme. Matkan kohokohta tuli kun meidän pitkään vakoilemamme selviytyjä laukaisi Enfieldinsä keskellä kaupunkia. Aloittelijan viaton virhe. Naurussa olikin pitelemistä kun kymmenet ja taas kymmenet raadot jahtasivat yksinäistä selviytyjää pitkin kaupungin katuja. Lumivyöry-efektin todistaminen täydessä latingissa oli täyttä kultaa.

Chernaruksen Lomakuvalle toimitettu negatiivikin saatiin sopivasti käsiin tätä viestiä kirjoittaessa -

Berezinon valoittajat:

foeman-albums-day-z-picture9335-berezinon-valoittajat.jpg


Matkan seuraava päämäärä on tällä hetkellä vielä avoinna. Sisämaassa on aina turvallisempaa mutta Berezino tarjoaa kuitenkin mukavasti ryöstettäviä tiluksia. Kaupungin arvaamattomuus kuitenkin askarruttaa. Mutta... Yön varjoissa hiiviskely on turvallisempaa. Olisiko seuraavana vuorossa yöllinen ryöstöretki kaupungin sydämeen?

Nyt voisi laittaa pystyy sen oman Yhteisön?
Katsellaan vielä hetki miten pöly laskeutuu. Kyhäilen tuota Yhteisöä kunhan saadaan peliin vielä enemmän sitä sen tarvitsemaa sceneä.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Mukava tämä Berezinon ekskursio... Vaikka stalkkeri-Matti saikin pitää papunsa ja henkirukkansa :D Silmät ja korvat höröllään joka iikalla niin ei siellä kyllä kolmella miehellä ollut hädän päivää.

En ole itse käynyt kuin pari kertaa tuon kaupungin laitamilla pyörähtelemässä niin voisin lähteä toisellekin tutustumismatkalle. Yöoperaatio ihan säkkipimeässä ei tosin innosta, liian vähän varustusta sellaiseen.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Matkan kohokohta tuli kun meidän pitkään vakoilemamme selviytyjä laukaisi Enfieldinsä keskellä kaupunkia. Aloittelijan viaton virhe. Naurussa olikin pitelemistä kun kymmenet ja taas kymmenet raadot jahtasivat yksinäistä selviytyjää pitkin kaupungin katuja. Lumivyöry-efektin todistaminen täydessä latingissa oli täyttä kultaa.

Samassa rytäkässä ehdinkin kiväärini kiikarin läpi (luonnollisesti mukanani on tarvittavat välineet ottamaan kuvia kiikarin läpi, vaikka vettä, ruokaa ja muita elämän perusedellytyksiä ei olisikaan) muutaman kuvan napsimaan kyseisestä piruparasta:

2012-05-22_00002-1.jpg


2012-05-22_00003-1.jpg


2012-05-22_00001-1.jpg
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Muutama varoituksen sana uusimmasta 1.5.8.4 pätsistä..

Tänään oli pitkästä aikaa vapaapäivä ja ajattelimpa mennä pelaamaan Day-Z. Huomasin että uusi pätsi tullut ja kävimpä hakemassa sen. Kun viimein pääsin serverille spawnasin bandittina rannalle vaikka en ollut tappanut muita pelaajia ollenkaan, no tämä ei sinänsä vielä haitannut ja jatkoin matkaani. Seuraavaksi törmäsin rannalla näkymättömään pelaajaan, ainoastaan pelaajan nimi näkyi. Kirjoittelin kaverille viestejä mutta vastausta ei tullut eikä kaveri liikkunut ollenkaan, kokeilimpa huvikseni pääsenkö repulle ja lopulta pystyin ottamaan kaikki tavarat paitsi aseen (joka ilmeisesti oli kädessä) tältä pelaajalta pois. Lopulta pudotin maahan armosta makarov lippaat, vesileilin ja papupurkin, jatkoin matkaani. Seuraavaksi vastaan tuleva kaveri avaa samantien tulen (johtunee banditskinistä), vastaan samantien siihen, voitan tulitaistelun ja jään niukasti henkiin. Kaverilta irtosi kunnon selvitymissetti, kiitän ja jatkan matkaani. Seuraavaksi serveri kaatuu..

Sitten vaihdan servua toiselle ruotsalaiselle servulle. Spawnaan viimeksi muistamani sijainnin sijaan keskelle metsää, ihmetyksekseni metsän äänimaailma vastaa avomerta, huomaan että hahmoni ui paikallaan keskellä metsää, jossa ei siis ole vettä lainkaan. Seuraava huomio kiinnittyy edellisellä kerralla ilmestyneeseen bandit skniniin, se on nyt poissa, hienoa. Huomaan myös reppuni vaihtuneen alice repusta perus kojoottimalliin, tarkastan inventaarion ja totean että kaikki tavarani ovat kadonneet, siis aivan kaikki paitsi tuo reppu jota minulla ei edes ollut matkassa. Olen siis keskellä metsää, en tiedä missä, ilman vettä, ruokaa, asetta, ammuksia. Muutaman minuutin pyörimisen jälkeen kursorini osuu näkymättömään alice reppuuni ja saan noukittua repun ja sen sisällön mukaani, aseita ja muita inventaariotavaroita en löytänyt mistään.

Jatkoin kuitenkin pelaamista kunnes tämäkin serveri kaatui, sain kerättyä taas uudet pyssyt ja lootit ja päätän vielä vaihtaa serveriä. Ennen edellistä kaatumista olin päässyt etenemään hyvää vauhtia kohti NE Airfieldiä, päädyin jonnekkin Rogovon kulmille peuranmetsästysmajaan. Taas sama juttu kuulen veden äänet ja hahmoni ui peuramajan katolla. Ja taas kaikki tavarat katoavat, tällä kertaa ei löytynyt edes reppua (varmaan jäi sinne p#rkleen vajan katolle). Joku toinen pelaaja myös kommentoi että oli pelannut näkymättömällä hahmollaan 30min, ja totesi että hahmo oli muille pelaajille näkymätön muttei zedeille. Lisäksi erittäin moni kommentoi ettei pysty liikkumaan spawnaamisen jälkeen ollenkaan. Ja myös muutama muu oli kokenut vastaavan tavaran menettämishelvetin.

Kannattaa siis miettiä meneekö ollenkaan pelaamaan 1.5.8.4 versiota, jos on säilynyt kauan hengissä omalla hahmollaan. On meinaan sen verran buginen tuo uusin pätsi :(
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Kannattaa siis miettiä meneekö ollenkaan pelaamaan 1.5.8.4 versiota, jos on säilynyt kauan hengissä omalla hahmollaan
Hyvä kun varoitit. Pitää tässä ilmeisesti odotella uuden version tulemista tai riskillä lähteä liikenteseen.

Beta-pätchiläisille on tullut myös uusi päivitys no. 93121. Päivitys korjaa kuulemma tuon pelin äänichätin. Eli Direct Communicationin pitäisi nyt toimia tämän päivityksen myötä. Suosittelen kaikkia latailemaan tämän beta-päivityksen. Sen asentaminen on tuskallista mutta se on kyllä sen arvoista.

Voisi viikonlopuksi taas viritellä yhteisiä pelejä! Ei ole nyt pariin päivään päässyt pelittämään mutta viikonlopulle pitää tietenkin varata Day Z-annostus.

Onkos meillä paljon porukkaa viikonloppuna liikenteessä?
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Mukana kuin pukama.

Taidetaan olla vielä siellä länsirannikon tuntumassa. Siitä voisi kehitellä jotain ohjelmantynkää... Bandidos-ralli rannikkoa pitkin parahiksi ennen uusien skinien saapumista. Taikka sitten lentokenttä-raidi jossa vaihdettaisiin porukan winchestereitä vähän järeämpään kalustoon. Muita ehdotuksia?
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Taidetaan olla vielä siellä länsirannikon tuntumassa. Siitä voisi kehitellä jotain ohjelmantynkää...
Joo, tuosta voisi todellakin jatkaa.

Eli meidät löytää tällä hetkellä Berezinosta. Khelmin kylän lähettyviltä. Tuonne voi hyvin kokoontua jos haluaa liittyä meidän matkaan. Pitää tuo ajankohta vielä sopia. Tänään pääsisin ainakin illasta pyörähtämään pelissä. Lauantaina olen myös maisemissa mutten osaa heittää kovin tarkkaa ajankohtaa. Puhutaan varmaankin illasta/iltapäivästä.

Berezinoa voisi kyllä tutkia hieman ennen kuin jatkaa matkaa. Tuo lentokenttä-raidi kuulostaa myös houkuttelevalta.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Nyt näyttää olevan taas jokseenkin turvallista logata. Eilen kun tapahtui sitä että spawnasi jonkun toisen hahmona tms. Entiset tavarat on mukana mutta heräsin rannalta :/
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Entiset tavarat on mukana mutta heräsin rannalta :/
Onko ne perkeleet mennyt buuttamaan noita databaseja niin että joutuu TAAS aloittamaan rannalta?

En kyllä itse ole kovin innostunut näistä tempauksista. Etenkin jos on viimeksi loggautunut siellä kartan toisessa päädyssä... Noh, alpha on alpha.

EDIT: Meitä lähtee aamuvirkkujen osasto tässä pikku hiljaa liikenteseen. Pistäkääpä privaa jos tohtii liittyä seuraan!
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Illemmasta (klo 16 eteenpäin?) voisi ottaa taas porukkaa kasaan. Foemani ja minä ollaan ainakin tulossa, muita lähtijöitä?
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Illemmasta (klo 16 eteenpäin?) voisi ottaa taas porukkaa kasaan. Foemani ja minä ollaan ainakin tulossa, muita lähtijöitä?

Ilmoittaudun varauksella mukaan. Mikkiä ei lyödy sitten vielä, mutta tekstichatilla mennään. Pidetäänkö alkuun Steamilla yhteyttä, että päästään samalla serverille? Mut voi lisätä jo: Puoli_Elama_2 on Steam-tunnus.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Itse en osaa mitään kovin tarkkaa aikaa vielä luvata. Varauksella voisi tosin sopia vaikka klo. 17 eteenpäin?

HUOM: Muistakaa että dataa on taas buutattu joten kaikki aloittavat rannalta! Aamulla roudattiin Azen kanssa toisemme takaisin Berezinoon. Täältä olisi tosiaan tarkoitus jatkaa kohti tuota pohjoista lentokenttää. Kaupungin läheisyydessä voi vielä hyvin harrastaa pienimuotoista varustautumista. Jos tohditte liittyä seuraan niin raahatkaa itsenne jonnekkin tuonne lähettyville niin vältytään turhalta säädöltä.

Suosittelen myös edelleen että lataatte ja asennatte tuon beta-päivityksen. Testattiin uusinta päivitystä aamulla ja siinä pelitti vihdoin tuo Direct Communication.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Itse en osaa mitään kovin tarkkaa aikaa vielä luvata. Varauksella voisi tosin sopia vaikka klo. 17 eteenpäin?

HUOM: Muistakaa että dataa on taas buutattu joten kaikki aloittavat rannalta! Aamulla roudattiin Azen kanssa toisemme takaisin Berezinoon.

Joo voisin myös tulla tossa 1700. Siirsin itteni eilen jo tuonne Berezinoon, joten odottelen siellä myös.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Jos en mistään Kamenkasta aloita niin voisin itsekkin tulla Berezinoon.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Haha, todellakin!

Mitä teille kävi? Meikäläisen 18 päivän hengissä selviytyminen päättyi "yllättäen" snipun luotiin.
 
Ylös Bottom