Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Days Gone

Heh, neogafissa on mielenkiintoinen ketju, joka liippaa myös aihetta.. Voisi olla ihan hyvä aihe ketjulle tännekin. Tuolta threadista tuli mieleen jo unohtunut batmobile-viha. Siinä oli ja yksi todella kummallisiin korkeuksiin noussut aihe.

 
Heh, neogafissa on mielenkiintoinen ketju, joka liippaa myös aihetta.. Voisi olla ihan hyvä aihe ketjulle tännekin. Tuolta threadista tuli mieleen jo unohtunut batmobile-viha. Siinä oli ja yksi todella kummallisiin korkeuksiin noussut aihe.

Ikinä en tajunnut Batmobile-vihaa. Sillä oli hauska ajella ja hyppiä suoraan ohjaamosta lentoon. Myös kaikki haasteet tein sillä.

Minä en kyllä Makonkaan (Mass Effect) niin isoja ongelmia kokenut. Ehkä olen tottunut kiertämään pelien huonoja ohjauksia tai jotain. En silti väitä Makon ohjausta hyväksi mutta odotin oikeasti jotain paljon kauheampaa. Pärjäsin sen kanssa lopulta ihan hyvin. Siihen verrattuna Batmobile on täyttä timanttia.
 
Pitkä projekti on jatkunut nyt kunnolla:
nyt olen tuhonnut pesiä melko paljon ja Rauta Miken luonna tehty tehtäviä, kyllä siinä iskee paniikki ja pakokauhu kun pesiä tuhoat niin yhtäkkiä pamahtaa huoltoaseman takaa horde perään :D liikuuko nuo missä sattuu vai miten ne pelittää?
 
Pitkä projekti on jatkunut nyt kunnolla:
nyt olen tuhonnut pesiä melko paljon ja Rauta Miken luonna tehty tehtäviä, kyllä siinä iskee paniikki ja pakokauhu kun pesiä tuhoat niin yhtäkkiä pamahtaa huoltoaseman takaa horde perään :D liikuuko nuo missä sattuu vai miten ne pelittää?
Siitä aikaa, kun olen tätä pelannut, mutta muistaakseni
ne liikkuu pesien lähellä ja menevät sinne sitten takaisin jossakin vaiheessa. Eli sulla taitaa vielä olla joku pesä tuhoamatta siellä :)
 
On tämä kyllä ihmeellinen peli. Pelasin välissä Spider-Manin läpi, ja palasin mieluummin ensin Days Gonen kuin Hämiksen lisäsisältöjen pariin. Kyllä kannatti, kun muutamat juonen palaset vielä loksahtivat paikalleen jälkipelissä. Saas nähdä, jaksaako noita laumoja miten metsästää. Ei välttämättä jaksaisi enää ihan kauheasti kaivella nurkista pulloja, kerosiinia ja ties mitä vain noiden laumojen vuoksi. Olisin toivonut minigun tai raketinheitin-tyyppistä ratkaisua hordeongelmaan.
 
Arvostelijat ovat ottaneet Days Gonen PC-version kohtalaisen hyvin vastaan:


19 arvostelua tähän mennessä ja metascore on 78/100.
 
Arvostelijat ovat ottaneet Days Gonen PC-version kohtalaisen hyvin vastaan:


19 arvostelua tähän mennessä ja metascore on 78/100.

Melko käsittämätön tuo PC Gamerin antama 63/100.
 

"Komeasta ulkokuoresta huolimatta Days Gone on edelleen tavattoman tylsä peli."

Ilmeisesti odotuksissa oli maailmanlopun peli, joka kuitenkin sijoittuu täysin voimissaan olevaan Las Vegasiin. Jotenkin mulle tulee kirjoituksesta mieleen se, että konsolipelistä nyt ei vaan voi tykätä, vaikka sellainen on taas master petition-racen koneelle ilmestynyt. Kaipa tämä peli sitten tosiaan jakaa mielipiteet, mutta pelissä viihtyminen voi olla kyllä kiinni ihan sen pelaajan pelityylistäkin.
 
"Komeasta ulkokuoresta huolimatta Days Gone on edelleen tavattoman tylsä peli."

Ilmeisesti odotuksissa oli maailmanlopun peli, joka kuitenkin sijoittuu täysin voimissaan olevaan Las Vegasiin. Jotenkin mulle tulee kirjoituksesta mieleen se, että konsolipelistä nyt ei vaan voi tykätä, vaikka sellainen on taas master petition-racen koneelle ilmestynyt. Kaipa tämä peli sitten tosiaan jakaa mielipiteet, mutta pelissä viihtyminen voi olla kyllä kiinni ihan sen pelaajan pelityylistäkin.
Täysin samat fiilikset tuli tuosta arvostelusta. Juuri mistään moitteesta peliä kohtaan en pysty kyllä olemaan samaa mieltä arvostelijan kanssa. Osoittaa toki todeksi taas sen faktan, että eri yksilöt voivat nähdä hyvinkin eri tavoin saman asian. Ei selvästikään ollut rakenteeltaan ja sisällöltään kyseisen arvostelijan peli. Itselleni vastaavasti yksi parhaita pelikokemuksia koskaan.
 
"Komeasta ulkokuoresta huolimatta Days Gone on edelleen tavattoman tylsä peli."

Ilmeisesti odotuksissa oli maailmanlopun peli, joka kuitenkin sijoittuu täysin voimissaan olevaan Las Vegasiin. Jotenkin mulle tulee kirjoituksesta mieleen se, että konsolipelistä nyt ei vaan voi tykätä, vaikka sellainen on taas master petition-racen koneelle ilmestynyt. Kaipa tämä peli sitten tosiaan jakaa mielipiteet, mutta pelissä viihtyminen voi olla kyllä kiinni ihan sen pelaajan pelityylistäkin.
Mitä nyt aiemmin vaan kehuin Horizon Zero Dawnin maasta taivaisiin.
 
Peli tuntuu jakavan arvostelijoiden mielipiteitä myös PC:llä, PS4 tämän metacritic on vain 71, että kyllä tämä silti paremmin on otettu PC:llä vastaan.
Steamin käyttäjäarvostelut ovat hyviä, joten kyllä tämä tuntuu pelaajille maistuvan.
 
Mitä nyt aiemmin vaan kehuin Horizon Zero Dawnin maasta taivaisiin.

No tuo tietty muuttaa hieman tulokulmaani, kirjoitukseni tein vain ketjun pelin arvostelun perusteella. Ja tietty paino ilmaisulla "mulle tulee kirjoituksesta mieleen".
 
Days gone PC version puintia:



Sinällään en ymmärrä miksi videolla puhutaan PlayStation 5 versiosta, itse en ole semmoista pelannut vaan PS4 versiota joka on saanut päivityksen PS5:llä mutta hyvältä näyttää omaan silmään PC versio.
 
Nyt on tullut PC:llä pelattua ja hyvihän tämä on maistunut tai lukuunottamatta tuota bensakanisterin kanssa juoksemista tietäjät tietää ;)

Jokatapauksessa sanottava että vaikka pelistä ei nytten ekan ~10h aikana ole löytänyt mitää erityistä kritisoitavaa mutta ei taas mitään erityistäkään jäänyt mieleen, se on vain nykypäivänä niin kovat standardit open world peleillä ja muilla että ei tämä varmasti mikään "säväyttäyvä" kokonaisuus enää ole.

Mutta itselleni joka on pitkän aikaani haaveilut pelistä missä voisi ajoneuvoilla ajella ympäriinsä open worldia ja tappaa zombeja samalla niin kyllä kelpaa ja muuten kun tässä tullut tänä vuonna pelattua MGSV peliä jotain kymmeniä tunteja niin tuntuu tuon osalta olevan kuin "kotonaan" joten hiippailut ja vihollisen leirin tuhoamiset eivät toistaiseksi ole tuottaneet isompaa päänvaivaa paitsi kerran epähuomoissani kävelin karhunansaan ja eikä siinä hyvin käynyt.

Ja pitää antaa erityiskiitosta PC porttauksesta noin yleisesti, jopa vanhemmallakin raudalla pyörii hyvin.
 
Hyvin on maistunut PC:llä. Loputtomat bensat ja tuhoutumattomat aseet+modit käytössä niin ei mene lainkaan hermo, paitsi puheäänen voimakkuuden ailahteluun. Usein et kuule siitä kuiskuttelusta mitään ja yhtäkkiä onkin niin kauhea älämölö että naapuritkin kuulee.

Pleikkarilla julkaisun aikaan tuli naureskeltua kun Deacon saattoi yhtäkkiä kesken ajelun alkaa karjua suoraa huutoa :D
 
Ylös Bottom