Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Island [PS3/X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ton-Ton
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting <--- Tämän kuvan pitäisi selittää kaiken. (Kuva ei ole tästä pelistä, vaan Dead Rising 2:sesta, mutta ymmärtäähän tuosta sen pointin.)

Muuten mistäs tuon kannattaisi sitten ennakkotilata? Tai siis jotain tiettyä paikkaa vai onko sillä väliä mistä sivustolta sen nyt ostaakaan...
Kysynpähän vaan.

//Sori, mun moka.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

EG ei hehkuttanut, mutta selkeästi kyse on ongelmallisesta (ja asteen "low budget") pelistä jossa on myös hyviä ideoita:
Dead Island Review - Xbox 360 - Page 1 | Eurogamer.net

Eli tuleva kulttipeli osalle ja "Dead boring" osalle?

**

Ok, noh IGN piti enemmän:
Dead Island Review - PlayStation 3 Review at IGN

Tosin IGN on sellainen tuuliviiri, ettei siitä ota selvää..

**

Joystiq on about EG:n linjoilla:

Dead Island review: In need of brains | Joystiq

Ilmeisesti jotain outoja teknisiä ratkaisuja myös:

"But if you want to play solo (as most will) know that the game defaults to co-op without warning when you start, a fact you'll be made aware of when a stranger joins your game. If you want to keep flying alone, you'll need to quit all the way out to the main menu to turn on solo and even then you'll get constant prompts telling you there's some stranger playing the same part of the game as you and their game is just a button press away."

Eli ilmeisesti kannattaa muuttaa menusta "solo" päälle ennen pelaamista jos ei halua jotain tuntematonta mukaan..
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Tuutitetaanpa vielä muutama arvostelu:

Teamxbox: 9
I truly stand behind this score. Hopefully you will pick this game up and experience one of the most engaging experiences I’ve had with my 360 in quite some time. This is a game that needs to be in a gamer’s collection, so try to make it happen if you can, guys.

Gameinformer: 8.5
I’ve played a lot of zombie games in my time, and Dead Island scratched an itch I didn’t even know I had. Cooperative undead survival is nothing new to gaming, but exploring a gigantic zombie-infested island with friends is. I easily poured over 40 hours into my playthrough, and a new game plus promises even more entertainment. Rewarding character progression and the vast variety of weapons should appeal to anyone looking for a good time. If you’ve spent your time planning for the zombie apocalypse, Dead Island is the best option so far to test how long you’d last.

AusGamers: 8.1
In a time when Deus Ex: Human Revolution has completely captured my attention, I was surprised with how much I wanted to jump back into Dead Island. As a fan of all-things zombie, I went in with high expectations and found that the game ticked a lot of the right boxes. Throw seamless drop-in/drop-out co-op into the mix so all of this can be enjoyed with friends or randoms and the appeal is a whole lot stronger, particularly considering the clever variations between quests. For those who love zombie games or those looking for an open-world RPG that offers plenty of hours for your investment, Dead Island is well worth the visit.

Gamersyde
Techland is a studio with more ambition than money. It can be felt in the few unsuccessful attempts at creating a strong narrative. It can also be felt in some of the more emotional cutscenes, or the early steps of social tensions that could have made the game close to the Walking Dead (a comic book you should definitely check out if you haven't) had they been exploited properly. That being said, even with the abandonment of its role playing dimension, Dead Island manages to brilliantly become a first person hack & slash. Exploration, combat, looting, skills/weapons upgrades, everything in the game is well done and makes it fun to play. Because Dead Island also succeeds in keeping the player in the midst of danger (the game's difficulty is designed to make sure of that), the sense of survival is permanent, which should please the fans of the genre. Definitely a vintage wine.

Loistavia arvosteluja ja juuri niitä numeroita mitä tälläiseltä teokselta osasikin odottaa. Erityis maininnat menevät Teamxboxille erittäin kattavasta ja hyvin kirjoitetusta arvostelusta. Gamersydelle myös keksi loistavasta summauksesta joka kuvastaa hyvin tälläisen pienen puljun yritystä tehdä pienellä rahalla suuren luokan peliä.

Arvosteluja lukemalla Dead Island on tasan sellainen peli mitä alkujaan siltä odotinkin, ehkä jopa hitusen parempikin! Innostus ei voisi siis olla enään korkeammalla!
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Foeman on jo tiukasti päättänyt tykätä pelistä jo ennen pelaamista. ;) Vakavasti puhuen tuntuu olevan peli josta tykkää jos pystyy suodattamaan tietyt virheet/rosot pois.. Tämähän on lopulta aika yleistä open world -pelien kanssa, eli niitä harvoin saadaan täysin hiotuksi. Ei edes aloiteta esim. Fallout-pelien bugeista yms.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Foeman on jo tiukasti päättänyt tykätä pelistä jo ennen pelaamista.
Hehe, pitää paikkansa!! En itseasiassa tiedä mistä se johtuu(liekkö iän myötä karttunut kokemus rakasta harrastusta kohtaan?) mutta osaan jo aika hyvin tunnistaa pelkällä "rivien välistä lukemalla" sellaisen pelin mistä tulen tykkämään. Arvosanat on nykypäivänä ainakin minulle täysin yhdentekeviä. Lähinnä niiden korkeita lukuja toivoo etenkin tälläisten pienten puljujen menestyksen eteen. Nähdyt videot ja oikeiden kotisohva-pelaajien kokemukset ovat arvosteluja tärkeämpiä.

Zombiekuumeen kasvaessa piti itsekkin varautua meneillä olevaan viikkoon genren merkeissä. Aivan ensiksi lähti World War Z tuutitukseen. Eikä peliä tietenkään pysty ottamaan vastaan ilman tyylikästä pukeutumista. Päälle vielä iltaselle vähän Walking Deadeja(sarjakuvia, tv-sarja on yöks) ja Romeron VANHOJA zombiepätkiä. Eiköhän näillä päästä tunnelmaan.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Hehe, pitää paikkansa!! En itseasiassa tiedä mistä se johtuu(liekkö iän myötä karttunut kokemus rakasta harrastusta kohtaan?) mutta osaan jo aika hyvin tunnistaa pelkällä "rivien välistä lukemalla" sellaisen pelin mistä tulen tykkämään. Arvosanat on nykypäivänä ainakin minulle täysin yhdentekeviä. Lähinnä niiden korkeita lukuja toivoo etenkin tälläisten pienten puljujen menestyksen eteen. Nähdyt videot ja oikeiden kotisohva-pelaajien kokemukset ovat arvosteluja tärkeämpiä.

Zombiekuumeen kasvaessa piti itsekkin varautua meneillä olevaan viikkoon genren merkeissä. Aivan ensiksi lähti World War Z tuutitukseen. Eikä peliä tietenkään pysty ottamaan vastaan ilman tyylikästä pukeutumista. Päälle vielä iltaselle vähän Walking Deadeja(sarjakuvia, tv-sarja on yöks) ja Romeron VANHOJA zombiepätkiä. Eiköhän näillä päästä tunnelmaan.

Hahaha, arvostan! Luulin itse olevani kova zombie-fani, mutta kauas jäädään teikäläisestä. World War Z on kyllä kova opus ja myöskin erinomainen teos pelin tai pelien pohjaksi. Siitä löytyisi mahtavia tarinoita ja ympäristöjä, jotka sopisivat kuin nakutettu esim. dead islandiin. Walking deadin sarjakuvan omistavana ja tv-sarjan katsoneena tosin ihmettelen noin negatiivista suhtautumista tv-sarjaan. Dead Island on kyllä itselleni Skyrimin ohella tämän syksyn ainut varma peliostos! Muutama bisse kauapasta ja kaverin kanssa läpi...luvassa on varmasti hienoja hetkiä.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Foeman naulan kantaan! Itselläkin on vain sellanen aavistus että en tule pettymään tämän pelin kohdalla, sanoivat sitten arvostelut mitä tahansa laidasta laitaan. Muutenkin noiden arvostelujen kanssa olen tarkkana, mitä ylipäätään luen. Esimerkiksi mihinkään IGN - arvosteluun nyt en täysillä menisi luottamaan.

Itse olen tässä itse aloitellut juurikin noiden G. Romeron filmien katselemisen eilisestä lähtien (myös uudet pääsevät mukaan) ja sää nähdä nyt saako viritettyä oikean fiiliksen perjantaihin. Cobrettikin puhuu kyllä täyttä asiaa tuossa Fallout vertauksessaan, rakastan Fallout 3 muunmuassa niin pienine/vähän suurempine bugeineen, ei sellaisen pelin pidäkkään olla täysin tip top viimeisen päälle kiillotettu teos. Tuollainen hieman rosoinen kuori vain on oikeastaan osa kokonaisuutta. Sarjoista vielä loppuun, että Walking Dead on pitkään aikaan oikeasti hyvä sarja minkä olen katsonut ;P

Ps. Tahdon tuollaisen paidan ;)
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Mitä muuten noi numerot on tossa ku niitä tulee ruudulle koko ajan ku tapat zombeja, en meinaa XP'tä.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

X360 vs PS3 vertailua odotellessa... Onko monialustapelaajat jo päättäneet kummalle alustalle ja miksi?
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Tuutitetaanpa vielä muutama arvostelu:

...

Gameinformer: 8.5

...

"Cooperative undead survival is nothing new to gaming, but exploring a gigantic zombie-infested island with friends is."

Kuullostaa aivan mahtavalta! Aattelin että tuo co-op olis toteutettu siihen tyyliin, että tässä tehdään erilaisia tehtäviä pienimuotoisella "areenalla", jossa on loputtomasti zombeja. Mutta että koko saari vapaasti tutkittavaissa kolmen kaverin kanssa, mahtavaa. :) Ja jossain puhuttiin tänään aiemmin, että summittaiset tuntemattomat pelaajat voi hypätä toisen pelaajan "yksinpeliin" mukaan ja täten co-op alkaa. Eli nähtävästi koko tarinan voi mennä co-oppina läpi. Vois kyllä ignoorata koko soolokampanjan ja odotella, että kaveri saa myös hankittua tämän pelin, ja sitten kaksistaan tämä läpi, kummankaan pelaamatta tätä yhtään aiemmin. :P

Tosin kirjotukset painaa päälle, joten tän hankinta jää vähän myöhemmälle. Mut eipä tuo kauheena haittaa, kun ei nuo arvosanat mitään hehkutuksen arvoisia kuitenkaan ole.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Co-op -peleihin erikoistunut Co-Optimus läväytti arvostelussaan pelille pisteet 4.5/5 ja co-op -toteutukselle/kokemukselle täydet 5/5. Muutamia itseäni kiinnostavia co-op -yksityiskohtia:

Dead Island isn’t truly an "open world" game. There are very large maps that are separated by fast travel locations. Players aren’t tethered together in the larger zones, but they have to be together when entering certain mission locations. You can be on opposite sides of huge maps, which is cool, but ill-advised. The game scales up the enemy count when more players join in.

Money is shared. If I pick up $12 bucks, everyone gets $12 bucks. XP scales to your level, but it’s shared on a scale. If I kill a zombie, you’ll get some XP if you assisted in some way. Anything you place in your inventory will go back to your game when the session is over.

If you’re level 1 and want to jump into a level 30 character’s game, you can. You won’t earn any story progress or mission rewards. You will get a ridiculous amount of XP if you can take down a zombie.

If you don’t want any help you can set everything to private. When the host leaves the game you can continue on your own. The game even lets you create a new copy of your character at a matching level of a friend’s game and then you can save that in a separate slot.

Co-op -yksityiskohdat synnyttävät minussa varsin vahvoja Borderlands-fiiliksiä, joka on siis hyvä juttu.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Tuollainen hieman rosoinen kuori vain on oikeastaan osa kokonaisuutta.
Näinpä. Sitä osaa arvostaa niitä oikeasti hyviä ideoita paremmin jos pelissä on teknistä yskää mihin niitä verrata. Arvostan itseasiassa nykypäivänä enemmän sellaisia pelejä jotka vioistaan huolimatta vakuuttavat. Usein nämä teokset aiheuttavatkin enemmän niitä wow-hetkiä kuin tsiljoonien markkinointiin verhotut ns. AAA-tittelit. Epätäydellisyys on täydellistä.

Onko monialustapelaajat jo päättäneet kummalle alustalle ja miksi?
Ihan raakaan näyttöön vedoten boksi versio on varmasti nyt se turvallisin vaihtoehto joten sillä mennään. Techlandin aiemmat multiplattarit ovat lähes poikkeuksetta kaatuneet tavalla tai toisella aina boksin voittoon. Mutta nämäkin eroavaisuudetkin ovat olleet kuitenkin melko minimaalisia. Eiköhän tässäkin tapauksessa päde edelleen se pad/peliseura-mieltymys.

EDIT:
Co-op -peleihin erikoistunut Co-Optimus läväytti arvostelussaan pelille pisteet 4.5/5 ja co-op -toteutukselle/kokemukselle täydet 5/5.
Tämä on ehkä pahin Hypen nostattaja mitä olen koskaan lukenut. Arvostelu saa erityisesti kuupin kuullostamaan aivan käsittämättömän euforiselta.

Mutta erityisesti tämä lause läväytti leuat lattialle:
It’s probably a bad game to compare it to, but if you’ve ever played Trespasser on the PC, it’s somewhat similar in the whole stranded on paradise motif.
Jumanskega että Tresspasser olikin ilmestyessään jumalainen peli! Saamarin buginen ja ties mitä mutta hei, tuota parempaa Jurassic Park-peliä ei ole vieläkään ilmestynyt.
Ja nyt tuo samainen paratiisi ahdetaan täyteen zombeja? Welcome to Romero Park... Elämme hyviä aikoja pojat, todella hyviä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Tuo Montage oli aivan pakko katsoa, näytti aika hienolta mätkimiseltä, varsinkin heitot oli aika upeita ;) Mutta kyllä nyt lopetan näiden videoiden katselemisen ennen pelin ilmestymistä, en tahdo enää katsoa mitään materiaalia ennen kuin pääsen itse käsiksi peliin, ai ai. Tähän peliin liittyen muutes tilasin Play.comista tuon kyseisen Banoi - paidan mitä Foeman tässä esittelikin jokin aika sitten :)

Tässä vähän suomalaista ennakkoa (toisaalta turha koska pelistähän on julkaistu jo kattavat arvostelut, no mutta): Dead Island -ennakko (PC, PS3, Xbox 360) – Dome.fi
Sekä myös kyseisen ennakon kommenteista löytyvä hieman huvittava "Viisi pettymystä parin tunnin pelailun jälkeen Dead Islandissa": Five Disappointing Things About My First Hours on Dead Island



Ps. omankin tunnukseni voi lisäillä...
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Dead Island saa aika mahtavan Day One -päivityksen. Katso lista muutoksista tosta niinku QUOTE-tagin sisältä.

  • Fixed map synchronization when player joins during map load.
  • Fixed saving player re-spawn position when playing in co-op mode.
  • Fixed occasional inability to complete sidequests in Laboratory.
  • Improved enemy awareness (zombies).
  • Fixed occasional bug with NPC's hands bend (IK)
  • Fixed spawning enemies in some quests after joining co-op game.
  • Fixed showing locations on invisible NPCs.
  • Fixed potential path blocker when quest "Knockin' on heaven's door" was completed before talking to Dominik during the "On the air" quest.
  • Fixed displaying gather rings near some doors.
  • Fixed enemy reaction to fire.
  • Fixed enemies' health and stamina bars in co-op.
  • Fixed filtering of games in lobby.
  • Volume of pickup's engine has been increased.
  • Fixed a number of issues causing game instability.
  • Fixed the switching of maps upon player death.
  • Fixed enemies unable to reach the player on some arenas.
  • Thrown items cannot be picked up by co-op players for five minutes.
  • Items from freshly opened containers cannot be picked up by other players for five seconds to prevent theft.
  • Fixed animation glitch when trading with team members.
  • More than one player can use a ladder at the same time.
  • Fixed stomping execution animation when target's attacked by a second player.
  • Fixed the infinite respawning of shooting enemies.
  • Fixed not hiding menu if players die inside a vehicle.
  • Fixed item level calculation when playing New Game Plus.
  • Added information about players requesting pause in co-op.
  • Fixed A.I. animation glitch after fast-traveling or using a map portal.
  • Added distinction between quest checkpoints and other types of saves.
  • Fixed bug causing all inventory to disappear.
  • Fixed reloading and kicking. After the clip goes in, the reload is a success.
  • Purna can gain bonus rage from both "Grim Inspiration" and "Inspiring Kick".
  • Only "Walker" type enemies increase the extra XP of the "Combo" skill from Xian's Survival skill tree.
  • Health regeneration is disabled during grabs.
  • Focus on items in shops not changing after selling or buying.
  • More HP for NPCs in escort missions.
  • Butcher enemies won't spawn at all during escort missions (hooray!)
  • Fixed tracking after loading checkpoint.
  • Increased minimum vertical distance to count a waypoint as passed for NPCs (they no longer wander back-and-forth).

Lähde: Destructoid
 
Ylös Bottom