Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Island [PS3/X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ton-Ton
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Noh, ainakin Cdon:illa on näitä varastoissa, sanoi kuka mitä tahansa. Nimittäin tiistaina tuli viesti että tuote on lähetetty varastosta tänneppäin, enpä sitten tiiä. Saa nähdä, toivottavasti tulee huomiseksi.

Ja tuo biisi kuulostaa kyllä suht hyvältä, vaikken missään nimessä ole mikään räpin ystävä.

Kyllä nyt on jo kylvetty hypessä jonkinaikaa, joten olisi mahtavaa päästä mahdollisimman pian pelaamaan, toivon että juuri huomenna sitten.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Vaikka zombie-hehkutus on huipussaan, niin ei spoilereita World War Z -kirjasta tai muistakaan - meinaan on lukematta ja leffa tulematta. Thanks. :)
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Noh, ainakin Cdon:illa on näitä varastoissa, sanoi kuka mitä tahansa. Nimittäin tiistaina tuli viesti että tuote on lähetetty varastosta tänneppäin, enpä sitten tiiä. Saa nähdä, toivottavasti tulee huomiseksi.

Automaattinen viesti se on, hyvä jos ensiviikoksi kerkeää.

Näin siinä taas käy kun yrittää muutaman kympin säästää.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Vaikka zombie-hehkutus on huipussaan, niin ei spoilereita World War Z -kirjasta tai muistakaan - meinaan on lukematta ja leffa tulematta.
Kirjasta puhuttaessa ei oikein voida edes puhua spoilereista.

WWZ on enemmänkin historiankirja kuin tarinavetoinen novelli. Luulisin että leffasta tulee saamaan jopa enemmän irti jos on lukenut kirjan. Äärimmäisen suositeltava teos. Kirjasta tehty äänikirja on myös mainio. Itseasiassa juuri World War Z ja The Walking Dead-sarjakuva ovatkin parasta mitä genrelle on tapahtunut sitten alkuperäisen The Dead-trilogian...

Sinänsä mielenkiintoista että elokuvista alkanut genre on löytänyt uudet tukevat jalat kirjallisuudesta ja sarjakuvista. Videopelejä tietenkään unohtamatta.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Ja tuo biisi kuulostaa kyllä suht hyvältä, vaikken missään nimessä ole mikään räpin ystävä.
Ironista, mä en muuta kuuntelekkaa kun räppiä, mut toi ei nappaa :D
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Automaattinen viesti se on, hyvä jos ensiviikoksi kerkeää.

Näin siinä taas käy kun yrittää muutaman kympin säästää.

Jep, ja kun ostaa noin 7-8 peliä hyvänä pelivuonna niin muutaman kympin säästöstä siinä kyllä onkin kyse.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Kirjasta puhuttaessa ei oikein voida edes puhua spoilereista. WWZ on enemmänkin historiankirja kuin tarinavetoinen novelli. Luulisin että leffasta tulee saamaan jopa enemmän irti jos on lukenut kirjan. Äärimmäisen suositeltava teos.

Juu, näin olen vähän ymmärtänyt, mutta oma tyyli on olla aika "pimennossa" mistään leffan/pelin/kirjan juonesta/tapahtumista ennen leffan tulemista - ihan periaatteesta - VAIKKA kaikki eivät varsinaisia "spoilereita" olisikaan. Valitettavasti leffa varmaan ehtii nyt ensin ennen kirjan lukemista, mutta ehkä teen homman toisinpäin..

Sinänsä mielenkiintoista että elokuvista alkanut genre on löytänyt uudet tukevat jalat kirjallisuudesta ja sarjakuvista. Videopelejä tietenkään unohtamatta.

Varsinkin Romeron alkuperäinen "trilogia" on jättänyt tännekin lähtemättömän vaikutuksen ja zombit ovat jääneet osaksi omaa viihdehistoriaa - kiinnostus niihin ei lähde kovin äkkiä pois. Tuli oikein mahtava fiilis kun about 15v sukulaispoika tuli sanomaan: "Hei, katsotaanko yhdessä se Night of the Living Dead? Olen kuullut että se on klassikko". Siinä tuli vähän tippaa jo silmään kauhukonkarilla.. :)

Peleistä on kuitenkin pakko sanoa, että pientä zombi-ähkyä niissä on havaittavissa, varsinkin kun niitä on Plants vs. Zombies -tyylisistä peleistä Dead Nation/Left4Dead osastoon ja jopa fps-shootereiden mp-muotoihin. Ja kaikkea siltä väliltä. Ehkä juuri sen takia into Dead Island -peliin ei ehkä ole ihan niin huipussaan kun osalla täällä. Ja mulle kuitenkin Resident Evil on lopulta se "kingi" genressään - niistä peleistä kun on ne vahvat nuoruuden muistot Romeron leffojen ohella. RE6 on "se" peli mitä genressä oikeasti odotan - voi mennä tosin tovi (toivottavasti julkistus tulee kuitenkin pian).
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Tuli oikein mahtava fiilis kun about 15v sukulaispoika tuli sanomaan...
Hauska sattuma sillä itse näin ensimmäisen Romeron leffan noin 10v sitten ja olin itsekkin silloin juuri 15v. Muistan kuinka naapurin poika näytti minulle ensimmäisen kerran Day Of The Deadin ja olin oikeasti suunnattoman järkyttynyt siitä kuinka "realistista" leffan väkivalta oli. Nukuin seuraavat yöt todella levottomasti. Ajatus niistä repytyvistä sotilaista puistattaa edelleenkin alitajuntaani. Leffojen nerokkuuden ja yhteiskuntakritiikin tosin tajusin vasta 18 vuotiaana kun kesäiltojen viihdykkeeksi ostin Trilogy Of The Dead-boksin.

Dawn räjäytti kirjaimellisesti tajuntani ja katsoinkin sen lukuisia kertoja. Hitto, pakotin jopa 11 vuotiaan pikku systerinikin katsomaan sen :D

...Resident Evil on lopulta se "kingi" genressään...
Resident Evil 2 on mielestäni ainoa videopeli joka pääsee oikeasti todella lähelle sitä Romero-trilogian fiilistä. Kolmosesta eteenpäin sarja on kyllä viety täysin väärään suuntaan... Viimeinen oikea Resident Evil, ainakin minulle, oli GameCuben Remake. Nämä kaksi peliä kuuluvatkin edelleen minun kaikkien aikojan Top 10 Videopeleihin.

En usko että yksikään peli tulee koskaan täysin nappamaan sitä Romero-fiilistä. L4D on toki yksi 2000-luvun parhaista zombiepeleistä mutta täysin sen moninpelinsä ansiosta. Dead Rising käy lähellä mutta sen kevytkenkäisyys palauttaa sen aina maanpinnalle. Toivon että tämä vakavampana mainostettu Dead Island ottaisikin tämän Dead Risingille tarkoitetun paikan. Pelaajyhteisö on jo tarpeeksi kypsä vakavalle ja oikeasti vapaalle zombiepelille.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Muistan kuinka naapurin poika näytti minulle ensimmäisen kerran Day Of The Deadin ja olin oikeasti suunnattoman järkyttynyt siitä kuinka "realistista" leffan väkivalta oli. Nukkuin seuraavat yöt todella levottomasti.

Day on kyllä mahtava leffa ja Tom Savinin mestarillinen työnäyte erikoistehosteista. Näin sen ensin tietysti VHS:ltä, mutta myös aikoinaan muistaakseni Porin kauhufestareilla (jossa muuten näin ekaa kertaa Sevenin - jumankauta mikä kokemus sekin oli!) ihan isolta kankaalta. Ai että. Jossain mielessä kauhuelokuvat olivat parempia ilman CGI-efektejä. Savini, Rob Bottin, Rick Baker, Stan Winston ja co. He osasivat tuoda magiaa kankaalle käsityönä.

Dawn räjäytti kirjaimellisesti tajuntani ja katsoinkin sen lukuisia kertoja. Hitto, pakotin jopa 11 vuotiaan pikku systerinikin katsomaan sen :D .

Juu, mullakin kaikista Romeron (zombie)leffoista Dawn on varmaan lopulta se rakkain (muista elokuvista Monkey Shines on aika lähellä - ja onhan niitä muitakin). Koko idea hylätystä tavaratalosta ja ulkopuolisen maailman hukkumisesta zombeihin on ollut niin uskomattoman uraauurtava kaikin puolin (tai ainakin Romero teki siitä sellaisen - oli aiemmin sitten ollut mitä vaan). Pidin itseasiassa myös remakesta (siinä oli hyviä "omia" juttuja mukana), enkä muutenkaan vastusta remake-projekteja kovin vahvasti - alkuperäinen on aina olemassa.

En usko että yksikään peli tulee koskaan täysin nappamaan sitä Romero-fiilistä. L4D on toki yksi 2000-luvun parhaista zombiepeleistä mutta täysin sen moninpelinsä ansiosta. Dead Rising käy lähellä mutta sen kevytkenkäisyys palauttaa sen aina maanpinnalle. Toivon että tämä vakavampana mainostettu Dead Island ottaisikin tämän Dead Risingille tarkoitetun paikan. Pelaajyhteisö on jo tarpeeksi kypsä vakavalle ja oikeasti vapaalle zombiepelille.

Noh joo, Romero-fiilistä on aika vaikea tuoda hyväksi peliksi (tai enää edes Romeron oikeasti hyväksi leffaksi.. :( ). Dead Rising menee campiksi (eipä silti, kyllähän Dawnissa oli ns. mustaa huumoria yms), L4D on selkesti lähinnä vain moninpelikokemus (hieno sellainen) ilman kunnon tarinaa ja Dead Nation ylhäältä kuvattu peli jossa siinäkin tarina lähinnä mausteeksi (suosittelen muuten Foeman tuota varauksetta co-op-peliksi - siinä aivan loistava - olettaen että sulla on myös PS3). Muutenkin "zombimaisia" örkkejä ja monstereita on nykyään vähän joka toisessa pelissä, mikä syö ehkä vähän zombien voimaa.

En ole Zombie Islandia pelannut, mutta zombitutkani on jostain syystä vähän huolestunut.. Onko kyseessä peli mistä me *haluamme pitää*, mutta mikä oikeasti olisi pitänyt tehdä paremmin ja jonkun muun studion isommalla budjetilla? Mutta tämä vain mutua nyt ja perustuu arvosteluihin lähinnä..
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Ensin olin että mahti peli saattaisi olla tästä tulossa (co-op) ja sitten arvostelujen tullessa "hiukan" latistu tunnelmat.. samalla tuli mietittyä että sitä samaa puuduttavaa mättöä varmaan peli tulee olemaan, mihkäs ne zompit tästä muuttuu ja hylkäsin ennakkotilaus prosessin. Noh, nyt tuli paria esittelyä katsottua ja kiinnostus palasi taas, voi olla että kiroan itseni pelin ärsyttävyyksistä ja tasapaksuudesta viikonloppuna mutta huomenna tulee noudettua peli. :)
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Missä liikkeissä näitä on tänään myynnissä? onko Gamestop ainut jossa näitä olis? ois tarkotus käydä Gigantista hakemassa peli, mutta ilmeisesti ei ole?
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Ainakin Porin Gigantissa oli varastossa jo eilen, kaveri kävi tarkastamassa.

Eli eiköhän ole myös muissa giganteissa.

Anttilasta sanottiin et piti tulla varastoon 06.09, muttei ainakaan eilen ollut
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Discshopin uutisissa lukee että saavat peliä vasta ensi viikon tiistaina, maahantuojalla jotain toimitus ongelmia.

No ehtiipä vielä miettimään että joskos peruisi tilauksen.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Muistutuksen sanana: tätä ketjua ei ole tarkoitus täyttää "Jippiii!!! Pelini saapui" tai vastaavasti "Pelini ei saapunut, kirottu Posti/Verkkokauppa/VPD/TMS!!" -tyylisillä viesteillä. Käyttäkää sekin aika vaikka itse pelaamiseen ja tulkaa sitten kertomaan ensifiilikset meille muille pelin sisällöstä kiinnostuneille.

Hankintaviestit joutavat nopeasti roskakoriin.

t: Ylläpito
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Olipas outo myllytys tuo alku kun koitin hahmotella miten sopeutuu analogi lyönnit minun pääkoppaan.. zompi hyökkäs ja tarras kiinni, apua, mitä tehdä... jaa, jotain pieniä napinkuvia vilahtaa.. niitä kai pitää sitten painella. Hiukka tahmaisesti oppii kyllä "uutta" ohjaustapaa, tappelu on kyllä hirmu häseltämistä alussa, ei aina hahmotu mikä on sopiva etäisyys. (ensimmäiset 30min meni siis noin..)
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

viihdyttävää mättöä :) lisäilkää kavereihin jos joku päivä suomi poppoolla haluaa hakata zombeja :)

psnID: Lohis77
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Aluksi oli kyllä vähä säätöä että rupes vasaralla päät lohkeileen. :D Ainut mikä harmittaa aivan pirusti on tuo screen tearingi, pleikalla se jopa syö peli iloa. Sen kanssa täytyy tieten vaan elää.
En tiiä kaverilla kahtoin PC:n ruudulta kans, oli apinoitu AA:n ja Vsyncin kans niin oli aika pahan oloinen silti.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

V*ttu tää on hyvä! :D Ensifiilikset on aivan loistavat, tossa nyt 4 tuntia takana peliä ja huhhuh noita sidemissionien määrää :D
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

En tiiä kaverilla kahtoin PC:n ruudulta kans, oli apinoitu AA:n ja Vsyncin kans niin oli aika pahan oloinen silti.

Jep! Graffat maksimissa ja edelleen pientä screen tearingia, mutta ei todellakaan mitään häiritsevää.

V*ttu tää on hyvä! :D Ensifiilikset on aivan loistavat, tossa nyt 4 tuntia takana peliä ja huhhuh noita sidemissionien määrää :D

Sama oli fiilis täällä :)! On puhuttu vertauksia Borderlandsin ja Fallout 3/NV suuntaan, joka pitää kyl paikkaansa omasta mielestäni ainakin Falloutin kanssa. Samanlaista tunnetta ja fiilistä mitä Fallout 3:sen alottaessa! Mikä parasta! Loottia on ihan penteleesti! :D
 
Ylös Bottom