Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Nation [PSN]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Ei. Julkaisubileissä tuosta kysyttiin ja aika varovaista vastausta tuli.
Ok. Varmaankin on työn alla, mutta raastavaa ku ei mitään infoa että milloin saattais tulla. Peli on todennäköisesti keretty jo vetää läpi sillä toiseks vaikeimmala kaverin kans ennen ku tulee tuki. Mutta onhan se vielä se vaikein taso :O
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Mikkituesta mitään uutta infoa?

Kuten TT-2k totesi, niiin vuosisadan zombeimmissa bileissä Ilari oli niin pidetty mies, että ei ehtinyt asiaa oikein kommentoimaan. Ja olihan kyseessä bileet joten mitäs sitä työ asioita...

Facebook sivuilta voi bongata tämän. Eli kuten jo tiedossa on, niin asia on ainakin työn alla.

Samoilta sivuilta voi myös bongata sen, että seuraavaan patchiin ilmeisesti lisätään tuo valoisuuden säätö -optio. Siitä, että onko voice-chat optio mukana jo seuraavassa, ei ilmeisesti ole tietoa.

Ja vielä lisääkin. FB-DN-keskustelut. Tuossa linkki jonne voi käydä heittämässä feedbackiä. Itse en keksinyt mitään, sillä omasta mielestäni peli toimii loistavasti. Paitsi ehkä suljetun teräs-tuplaoven raosta ampuminen menee jo melkein cheatin piikkiin. Siitä vois kävästä ehkä mainitsemassa.

Ja tuossa vielä kevennystä(tai päinvastoin). Piruvie kun ei tullut liekinheitintä mukaan. Tuossa meni ainakin 15% bonareita. :D
Klick
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Tänään sain pelattua Grimillä loppuun asti ja että kun on hyvä peli, L4D sarja voisi ottaa tästä muutaman jutun jotta sen VS olisi vähän parempi SI kannalta.

Pelissä on muutama turha ase kuten
Liekinheitin, perusteluna se että se ei tee paljoa vahinkoa eikä zombeja voi jättää palaamaan kuoliaiksi, ainut hyvä puoli oli siinä että se esti zombeja hyökkäämästä.
Toinen taas oli se sähköase joka toimi liekkarin tavoin mutta jonkin verran parempi kuin liekkari.
SMG ja haulikolla en oikein tehnyt mitään ennen kuin sain molemmat päivitettyä selvästi alkuperäistä paremmaksi eli yli puolet piti olla päivitettynä jotta niistä hyötyisi.
Molotovit oli myös ihan turhia, miinoilla, flareilla ja kranuilla läpi vaan.
Mukavan haastava peli kyseessä vaikka pakittamalla sai hoidettua muutamat kohdat melko helposti.
Viimeisen kentän viimeinen loppurutistus oli paras hetki koko pelissä kun kaikkea joutui käyttämään (paitsi kahta asetta).
Teräase oli aika hilpeä ja sai pelin hidastumaan kun pisti kerralla paljon porukkaa päiviltä.
Peruskiivääriä tuli käytettyä n. 90% ajasta ja tapoista vasrusteita hyödyntäen.
Tähän kun saataisiin vielä se 4 pelaajan co-oppi tulevaisuudessa niin olisi kyseessä ehkä jopa paras zombilahtaus peli ikuna, jopa L4D parempi kokemus.

Sitten sitä Co-oppia pelaamaan vaan pojat, jenkit on jo toisella kierroksella.
EDIT: Ai niin joo, olisi kyllä peli voinnut kertoa että laatikoista voi tulla kahden tyypistä tavaraa eli pitäisi niitä valoja katsella ja että energiapakkauksia rikkomalla meleen avulla niistä saisi rahaa jos oli täydet energiat, meni melkein puolet pelistä ennen kuin huomasin nämä "rahakkaat" ratkaisut.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Pelissä on muutama turha ase kuten
Liekinheitin, perusteluna se että se ei tee paljoa vahinkoa eikä zombeja voi jättää palaamaan kuoliaiksi, ainut hyvä puoli oli siinä että se esti zombeja hyökkäämästä.
Toinen taas oli se sähköase joka toimi liekkarin tavoin mutta jonkin verran parempi kuin liekkari.
SMG ja haulikolla en oikein tehnyt mitään ennen kuin sain molemmat päivitettyä selvästi alkuperäistä paremmaksi eli yli puolet piti olla päivitettynä jotta niistä hyötyisi.
Molotovit oli myös ihan turhia, miinoilla, flareilla ja kranuilla läpi vaan.
Omia mielipiteitä aseistuksesta:
Haulikko
on ihan sikahyvä. Varsinkin jos isot vastukset ui iholle, niin niistä pääsee haulikolle hetkessä eroon. Oma taktiikkani on virittää haulikko ensimmäisenä tappiin asti. Haulikosta alkaa olemaan hyötyä vasta tappiin asti viritettynä.
SMG
on melko turha kaikkea muuta vastaan, paitsi nopeasti juoksevia pikkusittiäisiä. Niitä vastaan se onkin sitten paras värkki. Sitä ei edes tarvitse päivittää tappiin asti, ja silti tiputtaa jo ison lössin pikkusittiäisiä. Yleensä päivittelen sitä hiljalleen pelin edetessä.
Tuosta lieskapyssystä
sen verta, että se on ihan ehdoton värkki. Siitä kannattaa päivittää vain teho. Yleensä tarvitsee sytyttää vain pari zombia ja aikaa lahtaukseen on ostettu kymmenkertaisesti. Hyvä esimerkki liekkarin ja sähköpyssyn kombosta on ne sotilas zombit. Ensin tuleen ja sitten sähköt päälle, niin isompikin lössi on sekunnissa maassa. Tosin sähköpyssyä ja lieskaria pitää päivittää aika rajusti, jotta lieska-sähkö compo toimisi riittävän tehokkaasti..
Itemeistä lemppari on
miina täyteen päivitettynä. Jokainen miina on viisinkertainen zombikranaatti! Sillä saa isommassakin vyöryssä turvattua taustan tai kulkutien, jotta voi keskittyä toisesta suunnasta tulevaan vyöryyn.
Ois noi varmaan ilman spoilereitakin mennyt...
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Sen verran pakko mainita myös noista aseista, että toi sähköasehan on todella tehokas (ainakin tappiin päivitettynä). Esim. ison zombilauman hyökätessä heität flaren maahan ja kun zombit kertyy sen ympärille niin tarttee vaan pari nopeeta napautusta sähköä sinne niin kaikkien päät räjähtää. Tai sitten hyvin usein zombit juokset melkeinpä jonossa sinua kohti, niin näpäytät pari kertaa sähköllä niin koko jonolta räjähtää päät. Eli suurissa joukoissa sähkö siirtyy zombista toiseen, eikä sähköä tarvitse ampua kovinkaan paljon porukkaan.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Joo ihan kiva peli mutta miksi en saanut vaikeampia vaikeustasoja auki vaikka pelasin pelin läpi NORMAL-tasolla? Statseissani näkyy myös, että olen tappanut 7000+ zombia vaikka sain viimeisen tehtävän jälkeen "tapa 10 000 zombia"-trophyn. Johtuuko se siitä, että en ollut viimeisen pelisession aikana onlinessa eikä täten statsini ole päivittynyt? :mad:
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Täytyy myöntää että kiinnostus peliin kyllä lopahti jo nyt meikäläisellä. En jaksa enää jauhaa kenttiä uudestaan. Liikaa työtä ja vaatii kovaa keskittymistä ettei ota hittiä.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Täytyy myöntää että kiinnostus peliin kyllä lopahti jo nyt meikäläisellä. En jaksa enää jauhaa kenttiä uudestaan. Liikaa työtä ja vaatii kovaa keskittymistä ettei ota hittiä.

Mulla kävi samanlainen fiilis päässä. Sitten palasin takaisin normalille ja koukuttavuus pyörii tasan siinä vaiheessa, missä saa bonarit pidettyä suurimman osan ajasta about 1000 paikkeilla. Mulla ei löytynyt sitä varmuutta vaikeammilla tasoilla ja lähdin sit hakemaan sitä normalilta. Nyt menee yhden illan speed runitkin ja kentät alittuu alle kohdeaikojen.

Kyllä se SSHD:kin alkaa ottamaan aikansa, työnsä ja keskittymisensä, kun puhutaan 100 000 000 pojon ylittämisistä. Ei kannata pilata fiilistä ainakaan yrittämällä liian kovia vaikeusasteita. Monille jo normalista seuraava on liian vaikeaa. Tuo vaikeusaste on Housemarqueella vähän enemmän old schoolia kuin nykypäivänä saisi olla.

Itselläni tuo koukutus tulee siitä hallinan fiiliksestä, johon zombit yrittää koko ajan puhkoa aukkoja. Kyllä silti välillä käy mielessä kesken matsin, että miten olisi tyypit SSHD:tä.

Ja sekavaa: Löysin yhdestä kentästä normalista seuraavalla (en muista mikä sen vaikeustason nimi oli) sellaisen mestan, jossa niitä solttuja oli aidattuna, ehkäpä jopa eniten mitä missään pelin kohdassa. Siinä sai vain tuikata tuleen ja naksuttaa kiväärillä useamman minuutin. Nyt kun olen pelannut normilla, niin kohta josta tuonne päästiin näytti olevan tukossa?!?:confused: Voiko olla näin, vai enkö vain enää löydä sinne.?
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Kyllä tuo normalillakin löyty toi paikka. En vain muista missä vaiheessa se tuli eteen.

Ei toi vaikeampikaan vaikeusaste ole niin haastava etteikö kerrointa saa pidettyä hallussa jos yrittää, mä vaan jäin jumiin kakkosmapissa enkä sen jälkeen enää jaksa aloittaa uudestaan. Riflellä kun käyttää jatkuvasti superlaukausta niin pystyy monstereita pitämään hyvin aisoissa. Se kun menee kaikista vihollisista läpi.

Ja 100% lootin kerääminen on ärsyttävää, kun autot menee niin helposti rikki. Mielestäni autojen takakonttien laskeminen loottiprosenttiin on vähän huono valinta Housemarquelta.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Ja 100% lootin kerääminen on ärsyttävää, kun autot menee niin helposti rikki. Mielestäni autojen takakonttien laskeminen loottiprosenttiin on vähän huono valinta Housemarquelta.

Ellei halua loottiprosenttia arpajaisista, niin pakko huitoa meleellä ja jokainen tietää mitä se tarkoittaa bonareille. Aika hyvin tuo kenttäsuunnittelu estää nuo lapsukset, mutta muutamissa kohdissa auto on sellaisessa paikassa, ettei sitä voi olla räjäyttämättä.

Mutta pahin ketutus iski tänään, kun pelasin ihan hemmetin hyvää putkea ja tuli kentän vaihto. Sitten pohdin, että ehdinkö huitaisemaan vielä yhden kentän. Muksu oli päiväunilla ja odottelin sen heräämistä. No päätin aloittaa uuden kentän. Voitte varmaan arvata mitä seuraavaksi tapahtu. Sinne meni parin tunnin pelaamiset. :mad:

Sinänsä tässä pelissä koitetaan hakea lievää kevennystä pisteiden osalta. Eli tunaroinneista (kuten tuo autojen ennenaikainen räjähtely) ei sakoteta kovin ankarasti, jotta peliä voisi jatkaa vielä hyvä pistesijoitus mielessä. Scoreboardien luonteeseen vaan kuuluu se, että aina tulee joku, joka vetää sen täydellisen pelin.

PS. Pitäis muuten opetella käyttämään noita mega-aseitakin. Pistänyt silmään, että joka kentän lopussa melkein kaikki ammukset ja itemit täynnä. Ei se hengissä selviäminen enää mikään juttu ole, vaan se, miten säännöstelisi aseistukset oikealla tavalla, jotta kentistä pääsisi mahdollisimman nopeasti läpi. Nopeudestakin tulee ihan kelpo prosenttia.

EDIT:Ja se juttu mitä alunperin lähdin kirjoittamaan palas mieleen: Niin minusta tuo on ihmeellistä, että ylipäätään koko loottiprosentti on mukana lisäpisteitä tuomassa. Ei tämän nyt mikään muistipeli pitänyt olla. Se, että jos loottia ei löydy, näkyy kyllä välillisesti menestyksessä, kun aseistusta ei saa päivitetyksi. Miksi ihmeessä sen pitää näkyä vielä pisteissä toistakin kautta? Sitten kun hommaan summaa vielä nuo arpajais-takakontit, niin ei vaan natsaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Joo ihan kiva peli mutta miksi en saanut vaikeampia vaikeustasoja auki vaikka pelasin pelin läpi NORMAL-tasolla? Statseissani näkyy myös, että olen tappanut 7000+ zombia vaikka sain viimeisen tehtävän jälkeen "tapa 10 000 zombia"-trophyn. Johtuuko se siitä, että en ollut viimeisen pelisession aikana onlinessa eikä täten statsini ole päivittynyt? :mad:

Tämä on ollut jo aiemmin, mutta peli tosiaan avaa vain seuraavan vaikeustason ja Grim on siis jo auki, joten vähintään kaksi läpäisykertaa vaaditaan, että saisi Undeadin auki. Käsittääkseni tapetut zombit lasketaan koko ajan, vaikka et olisikaan onlinessa, niitä ei vain näy viruksen kierrossa, koska läpäistyjen kenttien jälkeen tulokset pitää "raportoida". Tässä kestää mielestäni liian kauan.

Täytyy myöntää että kiinnostus peliin kyllä lopahti jo nyt meikäläisellä. En jaksa enää jauhaa kenttiä uudestaan. Liikaa työtä ja vaatii kovaa keskittymistä ettei ota hittiä.

Vähän samat fiilikset ollut itsellä pari kertaa viidennen läpipeluun jälkeen, vaan silti on tullut aina heittäydyttyä uudestaan mukaan. Yksi asia harmittaa: Edelleen se puuttuva mikkituki. Sitä ei vaan voi oikein pitää syynä pelata viellä n:nnen kerran tämä alusta loppuun kaverin kanssa sitten kun se joskus tulee.

Ja sekavaa: Löysin yhdestä kentästä normalista seuraavalla (en muista mikä sen vaikeustason nimi oli) sellaisen mestan, jossa niitä solttuja oli aidattuna, ehkäpä jopa eniten mitä missään pelin kohdassa. Siinä sai vain tuikata tuleen ja naksuttaa kiväärillä useamman minuutin. Nyt kun olen pelannut normilla, niin kohta josta tuonne päästiin näytti olevan tukossa?!? Voiko olla näin, vai enkö vain enää löydä sinne.?

Kyseessä on neljäs taso, Grieving Towers. Tähän mennessä olen yleensä säästänyt tarpeeksi rahaa Terätykkiin, muuten tuossa kohdassa kestää tuhottoman kauan jos haluaa kaikki rahat. Tavallisesti avaan portin, heitän flaren tai pari ja sitten ase laulamaan ja rahat talteen. Kyseinen paikka on aika hyvin piilotettu, täytyy pujotella autojen seassa, kunnes löytää sen ahtaan välin oikealta (samalla löydät juoma-automaatin).

Yksi haarniska puuttuu ja arviolta noin 5-6 kentästä lootit. Näinköhän ne jaksaisi vielä kerätä. Scorerunia ei taida jaksaa aloittaa, hermothan siinä todennäköisesti menisivät (kuten ylläolevissa viesteissäkin on asiaa puntaroitu).
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Kertokaapas joku, mikä on tehokkain tapa tappaa ne saksikäsijättiläiset?
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Kertokaapas joku, mikä on tehokkain tapa tappaa ne saksikäsijättiläiset?

Baza-ooka tai pysyttelet haulikon ampumis etäisyydellä. Ei ne miinatkaan pahaa tee jos niitä jättelee, mistäs kyseinen ongelma juontuu, vaikeusasteesta?
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Baza-ooka tai pysyttelet haulikon ampumis etäisyydellä. Ei ne miinatkaan pahaa tee jos niitä jättelee, mistäs kyseinen ongelma juontuu, vaikeusasteesta?
Noi vaan tulee aina pilaamaan mätöt, kun kestävät niin paljon iskua. Ajattelin, että ehkä niihin olis joku erityisen tehoava ase tai rankasti niitä hidastava juttu.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Noi vaan tulee aina pilaamaan mätöt, kun kestävät niin paljon iskua. Ajattelin, että ehkä niihin olis joku erityisen tehoava ase tai rankasti niitä hidastava juttu.

Sen rynnintävaiheen aikana kannattaa vaan unohtaa ampuminen, ellei usko saavansa parilla laakilla matalaksi. Nenä menosuuntaan ja kova keskittyminen pakoon pääsemiseen. Sitten kun rynnintä on ohi, niin haulikolla päin pläsiä.

Yleensä heitän vielä flaren pakoon pyristelyn ajaksi. Helpompi juosta karkuun kun zombit on poissa jaloista ja sitten kun aloittaa taas ampumisen, niin kalmot ei ole tiellä.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Sanokaahan vaatiiko tämä peli 2 pelaajaa vai voiko yksinkin nauttia? Itsellä kun ei ole PS3 puolella kauhean montaa ketä voisi tätä kutsua pelaamaan :( Ja näinkös oikein että Plussalaisten alennus tästä meni jo?
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Noi vaan tulee aina pilaamaan mätöt, kun kestävät niin paljon iskua. Ajattelin, että ehkä niihin olis joku erityisen tehoava ase tai rankasti niitä hidastava juttu.

5-tason vauhtiasut käyttöön ja täystehoinen, riittävän nopeasti ampuva haulikko. Kun otat spurtin, niin kaarra sivuun juostessasi. Cutter (Saksikäsi) on hidas kääntymään ja jää jälkeen. Vaikeimmallakin tasolla Cutter putoaa 4-5 kudista, raketinheittimellä tarvitaan neljä kutia. Helpommilla vaikeustasoilla tarvitaan 1-2 kutia vähemmän asetta kohden. Yksi maksimitehoisen kiväärin teholaukaus (vastaa noin 2,0-tehoisen haulikon ammusta (testattu kestävillä läski-zombeilla) jos haluat tappaa Cutterin kauempaa, eli noin 5-6 kutia riittää.

Tästä en ole ihan saletti, mutta kerran huitaisin vaistomaisesti melee-iskun, kun Cutter koetti tappaa. Ensimmäinen huitaisu meni ohi ja toinen olisi osunut - saattoi siis olla, että onnistuin blokkaamaan iskun. Tilanteessa koetin taas osua liian läheltä haulikolla, mutta teho on tietty suurempi, jos kaikki haulit osuvat laukaistessa. Tällöin Cutterin saa tapettua mielestäni jo kolmella haulikon kudilla, kunhan ase on täystehoinen.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Pitipä muutaman päivän tauon jälkeen aloitella tuo Undead -vaikeusaste ja juuri nyt kutos maa suoritettu. Pelottaa jo nyt, kuinka monta kertaa joudun yrittämään uudestaan kohtia, joissa on monta Cutteria huitomassa. Yhdenkin hengiltä saaminen vaatii jo aivan liikaa. (Ensin kauas muutama kranaatinheittimen panos ja sen jälkeen haulikolla noin 4-5 kutia.) Onko muuten tulella niihin mitään vaikutusta? Pistin paniikissa muutaman liekin Cutteria päin niin sehän syttyi tuleen, mutta kaverin käyttäytyminen ei muuttunut kyllä laisinkaan.

Vinkkinä muuten vaikeammille vaikeusasteille, että vähän lihavempia zombeja vastaan kannattaa ehdottomasti käyttää riflen superlaukausta. Jos näitä alkaa räimimään riflen tavallisilla luodeilla ne alkavat juosta todella nopeasti ja lähelle päästyään 2-3 osumaa riittää tappamaan. Hupaisinta Undeadilla tähän mennessä on ollut huomata kuinka sotilas zombit voivat kävellä peräti kahdesta täyteen viritetystä miinasta läpi.

Pitääpä jatkaa kohti hautuumaan huutajia. (ne muuten kannattaa sytyttää tuleen niin huuto loppuu hetkeksi.) Ensimmäinen pelikerta jolloin ostin molotoveja ja liekinheittimen. :D
 
Ylös Bottom