Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Nation [PSN]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Kiitos vastauksista. Tuli huomattua, että haulikko on ihan uskomattoman hyvä noita vastaan, suorastaan tekee cuttereista ihan rivivihuja. :D Jakakaa muuten strategioita vaan paljon, tähän peliin kaikkia pikkujuttuja on ympätty vaikka kuinka.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Pelasin helpoimmalla ja oli silti "tuskaa" päästä läpi... hattua nostan vaikeammalla pelaaville ja polvistun Grimillä pelaaville! Ei ilmeisesti Alien Breed: Impactin pari tasoa elitellä meinannut auttaa kuitenkaan tollaseen zombilaumaan.

Pari kymysystä;

kun on kerran vetänyt läpi, alottaa vaikemmalla tasolla, jääkö silti kaikki armorit käyttöön? Voisi mullakin olla jotain mahiksia päästä pari ekaa tasoa...

Armorit jos jää, aseiden upgradet ei taida jäädä?

Kannattaako SMG:n fire ratea nostaa hirveesti? Vai tyhjeneekö se sitten taas turhan nopeasti...
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]


Just, ja vihjailevat Suomalaisten saavan etua, kun pelikin on täältä. Tiedä sitten.

Taannoisissa zombibileissä pelintekijöiltä ja Tlo-Mek:ltä kysyttynä vastaus oli, että asiaan liittyy tasapainottava tekijä. Tappajien määrä suhteutetaan tapettuihin zombeihin. Toisinsanoen vähäisestä määrästä huolimatta suomessa on kovimmat zombintappajat.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Viimeisen maan viimeinen checkpoint Undeadilla oli kyllä herkkua. Epäusko alkaa iskeä siinä vaiheessa kun huomaa, että sotilas zombien vyöry kävelee kranaatista läpi kuin sitä ei olisikaan, toinen perään ja porukka harvenee, mutta vain minimaalisesti. Flare + blade cannon oli aivan pakollinen aseyhdistelmä, ja silläkin selviää juuri ja juuri. Oli hupaisaa huomata toisen battlen jälkeen, että asevarastossa oli enään valittavana rifle tai liekinheitin ja item varastosta löytyi yksi flare ja yksi kranaatti. Onneksi siinä matkan varrella on yksi aidattu alue, jossa on 3 sinistä laatikkoa täydennystä antamaan, muuten olisi ollut täysin mahdotonta voittaa vielä loput sotilas zombi vyöryt.

5:38:20 jäi aika pelikelloon, jonka voi muuten tarkistaa painalla X:ää rankingeissä. Armoreina käytin kahta Protosuit 5:ta ja yhtä Armorsuittia. Näilläkin pääsi vielä helposti pakoon vaikka kolmea Cutteria ja pystyi ottamaan edes hieman enemmän osumaa. Pääideana oli alusta lähtien kerätä kaikki armorit ja arkut keltaisina, jotta aseet ja tärkeät itemit olisivät nopeasti päivitetty huippuunsa. Etenkin alussa nostin heti itemejen maksimimääriä. SMG:tä en ostanut ollenkaan normal pelikerran jälkeen. Eniten hermoja kiristelivät Graveyardin loppunäytös ja viimeisen maan toinen checkpoint.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Pari kymysystä;

kun on kerran vetänyt läpi, alottaa vaikeammalla tasolla, jääkö silti kaikki armorit käyttöön? Voisi mullakin olla jotain mahiksia päästä pari ekaa tasoa...

Armorit jos jää, aseiden upgradet ei taida jäädä?

Kannattaako SMG:n fire ratea nostaa hirveesti? Vai tyhjeneekö se sitten taas turhan nopeasti...

Kyllä, kaikki keräämäsi armorit ovat pysyvästi käytössäsi ja alussa ylläsi on se viimeisin, jota käytit, kun läpäisit pelin. Voit luonnollisesti vaihtaa niitä kaupassa. Aseiden päivitykset sen sijaan katoavat, mutta seuraavalla kerralla tarinaa aloittaessasi olet viisaampi ja tiedät miten aseita kannattaa päivittää (pelityylisi mukaan ja mistä aseesta olisi eniten hyötyä).

Tässä jotain tipsejä aseiden ja varusteiden päivityksiin:

Soihtu: Aloitat yhdellä soihdulla. Osta näitä heti ensimmäisestä kaupasta 1-2 lisää, mielestäni tärkein varuste suojaamaan. Nosta soihdun kestoaikaa yhdellä ja päivitä kestoa tasaisesti pelin aikana. Muista, että soihtu sitoo arviolta vain n. 100 zombia, joten ole varovainen isompien kasojen kanssa, jotkut käyvät soihdusta huolimatta kimppuusi - saatat siis tarvita soihtuja 2kpl tai jonkin muun varusteen soihdun kaveriksi.

Kranaatti: Alussa omistat yhden, päivitä kahteen 1. levelin aikana ja hanki maksimimäärä suht nopeasti, ei maksa paljon. Tehoa voit lisätä yhdellä silloin tällöin, kun sinulle jää ylimääräistä rahaa.

Miina: Osta yksi heti kun saatavilla, päivitä räjähdyspanokset kahteen. Yhdellä latingilla et tee juuri mitään, kahdella saat jo aika kivasti zombeja lahdattua. Suositus: osta heti toinen miina. Päivitä kappalemäärä maksimiin mahdollisimman nopeasti ja lisää räjähteiden määrää tasaiseen tahtiin, näille on todellakin käyttöä.

Polttopullo: Yleensä todella turha, hidastaa vain vihollisia - paitsi ne viholliset kärsivät, jotka sattuvat olemaan juuri liekkien kohdalla pullon iskeytyessä maahan. Periaatteessa nämä voivat olla todella tarpeellisia; Esim. Cutterit ja räjähtävät zombiet eivät juokse liekkimeren läpi. Vaikutus vain on kovin lyhyt, noin 5sek. Ei kannata tuhlata rahoja, liekinheittimellä hyödyt enemmän.

Dynamiitti: Virittyy heti kohtaan missä olet, osta saman tien ja päivitä kahteen (maksaa 30 000). Pieni hinta ylivertaisen tehokkaasta aseesta. Houkuttelee zombit räjähdykseen, todella käytännöllinen isoilla alueilla (joissa pääset helposti pois räjähdysalueelta).

Kivääri: Nosta alussa tehoa kaksi pykälää ja säästä sen jälkeen rahat muihin juttuihin.

SMG: Itse en käyttänyt tätä ollenkaan tasojen 1-9 aikana, kun pelasin Grim- ja Morbid-tasot läpi. Viimeisessä levelissä tuli sitten ostettua kaikkea mahdollista lopputaistelua varten. Ase tuntuu jotenkin turhalta, sille on niin harvoissa kohdissa käyttöä, eli lähinnä silloin, kun tulee iso lauma heikkoja zombeja. Suosittelen ennemmin liekinheittimen käyttöä, ajaa saman asian ja osuu helpommin. Täystehoisena tätä voi pitää hyvänä yleisaseena, mutta täyteen päivittäminen maksaa jo lähes 400 000! Tuolla rahamäärällä saat muista aseista kovempia.

Haulikko: Pelin tärkein ase. Osta viimeistään 3. tasossa ja ryhdy päivittämään tehoa ja ampumisnopeutta tasatahtiin. Pikkuhiljaa voit lisätä kokonaisammusten määrää (heti alussa ainakin 1-2 satsia lisää), mutta lippaan kokoa vasta myöhemmin (alussa kuitenkin 1 lisää).

Liekinheitin: Jos muut aseesi eivät ole vielä tarpeeksi tehokkaita torjumaan suuria zombilaumoja, niin tämä ase kannattaa ostaa. Päivitä ainoastaan kokonaisammusten määrää yhden kerran, niin ei lopu kesken. Liekinheitin korvaa SMG:n heikompien zombien torjumisessa, kunhan käytät sen ammuksia säästeliäästi. Käytä etäältä, varo tuleen syttymistä.

Terätykki: Suosittelen ostamaan heti kun mahdollista. Maksaa 100 000, joten säästä rahojasi 4. tason alkuun saadaksesi tämän saman tien. Päivitä ensin terän kokoa ja sitten kokonaisammusten määrää. Tehokkain käyttötapa on nakata soihtu maahan ja tähdätä tarkasti valtavaan zombiekasaan. Muista pysyä kasan lähellä, että saat maksimirahat. Harkitse käyttöä, ammuksia on alussa vain 5kpl, päivitykset nostavat sen 10:een ja 15:een. Räjähtävä zombie (Bombie) posahtaa tällä yhdestä osumasta.

Raketinheitin: Henkivartijasi armeija-zombeja ja Cuttereita vastaan. Osta pois ja päivitä tasaiseen tahtiin muiden aseiden kanssa. Koeta osua isompien kasojen ytimeen pienistä raoista, niin saat enemmän tulosta aikaan. Useimmiten kaksi ammusta toimii parhaiten, ensimmäinen tekee pienen reiän massaan ja toinen osuu keskelle tehden enemmän tuhoa.

Shokkitykki: Tämän virittelyyn tuhlaan yleensä eniten rahaa ja muita aseita päivitän hitaammin. Nosta tehoa eniten ja kokonaisammusten määrää seuraavaksi, sitten kantamaa ja vasta lopuksi lipaskokoa. Tehokkaimmillaan loistava yleisase lähes mitä tahansa zombieta vastaan, paitsi niitä isoja ja nopeita, jotka hyppivät viemäreistä ja merestä tai ovat joskus painautuneita seiniä vasten. Ammu nappi pohjassa vain isompia kasoja vastaan, muuten vain pieniä napautuksia, niin saat maksimaalisen hyödyn. Cutteria, Bombieta tai sitä hyppivää Gorilla-zombieta (?) vastaan en suosittele tuhlaamaan tämän aseen ammusvarastoja, syövät niitä liikaa.

Loppuun vielä - Tasainen aseiden päivittäminen on suositeltavaa, viimeiset slotit maksavat sen verran paljon. Jos olet hyvä keräämään rahaa, niin 8. tason puoliväliin mennessä omistat jo täysitehoiset aseet (poislukien SMG ja Polttopullo). Muista kerätä rahat heti tuoreeltaan, etteivät ehdi heikentyä arvoiltaan. Esimerkki: Heität kranaatin tai ammut terätykillä zombiekasaan: Heti kun viholliset kosahtavat, niin ota spurtti rahojen keskelle.

Ahneus koituu tietty monesti kohtaloksi, mutta itse pidän sitä välttämättömänä varsinkin vaikeammilla tasoilla, muuten aseissasi ei ole tarpeeksi tehoa etenkään viimeisissä kentissä ja kuolema seuraa tällöin toistaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Jatketaan pelitaktisten viestien osalta.

Ei ole kranaatteja/miinoja jäljellä ja massat vyöryvät päälle? Sytytä auto palamaan (ammu muutama laukaus) ja nakkaa soihtu auton viereen juuri ennen räjähdystä. Korvikkeena voit tietty käyttää esim. räjähtävää tynnyriä tai miksei vaikka Bombie-zombieta.

Jos liikkuvuutesi on varusteiden osalta parasta tasoa: Gorilla-zombie hyppii ruudulla ja kasa pienempiä vihuja: Pyöri ympyrää ja anna Gorillan talloa pienemmät zombiet matalaksi ennen kuin listit sen. Toimi ainakin Morbid-tasolla, Kalmankatkuisella joutuu hieman taituroimaan melee-iskujen kanssa, kun muutamat zombiet juoksevat liian lähellä.

Hautausmaa-kentässä on se toiminnantäyteinen loppukohtaus. Pelin tekijöiltä on jäänyt yksi kohta huomaamatta, siinä pystyy olemaan turvassa! Koilliskulmassa on se iso portti (joka aukeaa tyhjennettyäsi alueen) ja sen vieressä on pieni muurinpätkä ja ensiapupakkaus. Tuon muurinpätkän takana voi seisoa täysin suojassa ja hakata meleellä zombilaumaa harvemmaksi. Ainoastaan Cutter voi huitaista sinut hengiltä tuosta paikasta valtavalla ulottuvuudellaan. Olen laittanut tuosta kohdasta palautetta Housemarquelle, koska lasken sen klitsiksi.

Bombie rynnii päin? Kun se ehtii lähes viereen ja räjäyttää itsensä, niin ota spurtti poispäin. Hyvin ajoitettuna Bombie räjähtää ja et saa ollenkaan vahinkoa. Kannattaa harjoitella kunnolla,

Laita miina maahan ja jää seisomaan miinan ja zombielauman väliin (tarpeeksi lähelle miinaa). Ammu kaikki miinan luokse yrittävät zombiet ja voit rauhassa myös hakata porukkaa - zombit ovat kiinnostuneempia miinasta kuin sinusta. Väistä vasta sitten, kun et pysty enää pidättelemään massoja ja miina hoitaa loput. Muista: Miina ei pysy loputtomiin "zombiehoukuttimena", vaan jää passiiviseksi maahan äänimerkin kuultuasi - tällöin sinun tulee siirtyä miinan taakse houkuttimeksi ja narrata zombiet miinaan.

Kun ammut kiväärin teholaukauksen autoon, niin auto räjähtää tavallista nopeammin. Sama pätee haulikkoon, jos olet virittänyt sen hyvätehoiseksi (yksi laukaus riittää).
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Juuri tällasta settiä kaipasin, mitä Eliminaattori kirjoitteli. Kiitos!

Btw. yksi hyödyllinen tieto, mitä ei ole taidettu mainita vielä ja mitä ei välttämättä jokainen ole huomannut, on se, että ase latautuu nopeasti, kun vaihtaa aseen heti latauksen jälkeen. Eli lataus, aseen vaihto, ladattava ase takaisin ja se on heti käyttövalmis. Sama taitaa päteä myös spurttaamiseen. Kun lataat ja sprinttaat, sprintin päätteeksi ase on ladattu.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Tänks Eliminaattori, lähtikin normaalilla läpipeluu uudestaan... paremmat armorit, tyhmät vastustajat ja ehkä hieman parantunut ajatusmaailma pelistä taannut tähän asti helpot rynnimiset.

Pystyykö pelissä jostain tarkastelee yksityiskohtasia tietoja, esim. onko aseilla/varusteilla omat tilastosta, näkyykö jostain pääosumat, räjäytetyt autot, tai vaikkapa jotain "eniten räjäytettyjä zombeja yhdellä kranaatilla/autolla"? Luulisi ainakin trophy-kohtaisia tilastoja löytyvän (vaikka sainkin pääosumat, meleetapot ja muut jo paitsi sen "tapa 53k zombeja").
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Ostinpa itsekin tämän zombi-mätön tuossa muutama päivä sitten ja rautaahan tämä on. 7. tasolle asti päässy normal-vaikeusasteella ja nyt jo haastetta riittäny ihan tarpeeksi. Bombiet ja nuo gorillat kyllä vähän pistää välillä ärsyttämään, muutenki saatananmoinen lauma nilviäisiä kimpussa ja sitten jostain ruudun ulkopuolelta gorilla lopettaa meikäläisen hyppäämällä niskaan tai ihra-lörtsy painaa massasta läpi ja *poks*.

Tosin omaa osaamattomuuttahan tuo on, varsinkin sekoilen edelleen noitten heitteiden kanssa: nade ku pitäisi viskata ni sattuukin flare ilmoille ja sitten hirvee räpellys, että saa sen fragin perään :D. Täytyy vaan mättää lisää, eiköhän se siittä...

Ja oli muuten erinomaisia vinkkejä tossa ylempänä, kiitos niistä asianosaisille!
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Ihan hyviä vinkkejä Eliminaattorilta, kiitos niistä. Ekan pelin pelasin normaalilla ja käytin pelkästään täysiin viritettyä kivääriä, kranua ja soihtua. Nyt kun pelaan tuolla vaikeammalla, niin tulee kyllä tarpeeseen ainakin miinat. Ärsyttävimpiä ovat ne summon zombit joita tulee loputtomasti, jos ei tapa sitä "kutsujaa". Varsinkin hautausmaa-kentässä meni hermot pariin kertaan kun soihdut loppuivat ja zombia tulee joka suunnasta. Cutterit eivät tuota tuskaa, varsinkaan jos on kaikki vauhti-varusteet päällä. Ei tarvitse kun juosta karkuun ja välillä ampua. Erinomainen store-peli joka tapauksessa johon pääsee helposti sisään ja haastettakin löytyy.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Huhhuh, Syno oli sitten vetäny kunnon pohjat. :D Peli kuin peli ja kaveri ounaa ihan totaalisesti.

Tämä on kyllä aivan uskomattoman hyvä peli. Kaikki on niin huippuun hiottu kuin voi hioa ja sellaisia pieniä pelimekaniisia juttuja ja yksityiskohtia on loputtomiin kiväärin latauspaukun rytmistä ja äänestä lähtien aina eri zombbareiden ja vihulaisten rytmiin asti. Tässä pelissä se "flow-tilan" löytäminen on mahtava fiilis, kun kaikkialta rynnii porukkaa, äänet ovat täyttä kakofoniaa ja taiston lopuksi äänien hiljentyessä pelkiksi omien askeleiden ja muutamien vielä ilmasta tippuvien ruumiinpalojen ääniksi sitä vain ihmettelee, miten tuostakin selvisi vahingoitta tai minimaalisilla tappioilla.

Tällä hetkellä Morbid menossa kentässä 8. ja tainnut yksi vai kaksi kuolemaa tulla ja nekin todella hölmöihin mokiin cuttereita vastaan. Graveyardinkin loppukohtaus meni vahingoitta, kunnes vasta lopussa tuli muutama nopeampi paskiainen varjoista ja tiputti vähän muuten täydellisesti sujuneesta suorituksesta juhlamieltä pois.

Järkyttävän hyvä peli, ehdoton 5/5. Uudelleenpeluuarvoa lähes loputtomiin, hiottu teknisesti, pelimekaanisesti helvetin syvä ja toimiva, upgrade-systeemi, armor-systeemi ja loistavasti toteutettu bonuspistesysteemi tuovat toimintaan vielä lisää syvyyttä ja vaihtelevuutta yhdessä täysin erityylisten aseiden kanssa. Varmasti löytyy nimittäin aika erilaisia pelityylejä näillä eri varusteilla ja aseilla. Aina löytyy optimoitavaa suorituksesta. Saa nähdä, missä highscoret ovat vuoden päästä. Vetääkö joku TLO-Mek Undeadilla ottamatta osumaa, keräämällä maximi-lootit, kertoimet jne.?:D


Muuten, jos yhden vinkin osaan vielä antaa, niin kannattaa panostaa aikaan. Sillä saa kaikkein isoimmat bonukset, yhdessäkin tehtävässä tuli 20%! Tai no, tietty jos kerroin huitelee useissa tuhansissa niin voi olla eri homma, mutta en tästä tiedä, kun en itse osaa niin hyvin, että sinne pääsisi. Joka tapauksessa ajan merkityksen olen huomannut vasta tällä Morbid-läpipeluulla, kun on tullut juostua kenttiä nopeammin läpi. Sillä saa todella isoja bonuksia.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Muuten, jos yhden vinkin osaan vielä antaa, niin kannattaa panostaa aikaan. Sillä saa kaikkein isoimmat bonukset, yhdessäkin tehtävässä tuli 20%! Tai no, tietty jos kerroin huitelee useissa tuhansissa niin voi olla eri homma, mutta en tästä tiedä, kun en itse osaa niin hyvin, että sinne pääsisi. Joka tapauksessa ajan merkityksen olen huomannut vasta tällä Morbid-läpipeluulla, kun on tullut juostua kenttiä nopeammin läpi. Sillä saa todella isoja bonuksia.

Joo toi nopeus tuntuu olevan se merkittävin pointti. 3-4minsaa plussan puolella tuo jo kivasti prosenttia.

Ja mäkin muuten uskalsin lähteä kovemmille vaikeusasteille. Vedin normaalilla vipan kentän loppurutistuksen niin, että sain vain yhden puraisun! Hitto oli meininkiä ja flow kohdallaan. Lopussa melkein hikoilin adrenaliinia kun aseista alkoi loppumaan jyty ja zombeja vaan vyöryi ja vyöryi. Lähdin melkein nolla bonareista loppukohdassa ja kentän lopussa oli yli 1000. Vaikka normalilla pelasin, niin tuossa kohtaa tuli ensimmäistä kertaa sellainen SSHD-flow fiilis. WAU! Tuon fiiliksen kun löytäis vaikeammallakin tasolla.

Ja ne joita kiinnostaa vertaille sijoitusta, niin laittakaa vaan kaveripyyntöjä. Tuo on ihan hauska, kun listalla näkyy kuka on kavereista kovin zombin tappaja. Tällä hetkellä listallani on vain yksi minun edellä. (ja sillä onkin sitten puolet enemmän pisteitä :o)

Ja ziikailkaa noita eri maita pistetilastoissa. Siellä on muutamia joissa on vaan yksi tai kaksi pelaajaa. Kertoo melko selvää kieltä maan sivistyksestä. :D
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Tässä pelissä se "flow-tilan" löytäminen on mahtava fiilis, kun kaikkialta rynnii porukkaa, äänet ovat täyttä kakofoniaa ja taiston lopuksi äänien hiljentyessä pelkiksi omien askeleiden ja muutamien vielä ilmasta tippuvien ruumiinpalojen ääniksi sitä vain ihmettelee, miten tuostakin selvisi vahingoitta tai minimaalisilla tappioilla.
Toi on niin totta, varsinkin vaikeimmilla tasoilla, itellä alkaa justiin "morbid tason" viimenen leveli, etukäteen jo pelottaa ne sotilaslaumat :) Haulikko ja soihtu on kyllä aika ehdoton yhdistelmä, mutta kun niitäkin on vaan rajallisesti, eli jonkunnäköistä taktikointia vaatinee....
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Co-op on kyllä hyvin toteutettu. Tuli hakattu local cooppina Undeadilla viikonloppuna ja melkoista vääntöä kyllä. Tuossa joutuu oikeasti pelaamaan cooppina, eikä molemmat vain sooloile, jos haluaa pärjätä mitenkään, yhteistyötä on tehtävä. Perusriflellä ei tee juuri mitään, vastustajat imee niin paljon kutia. Ovat täysin erilaisia kokemuksia tämän pelin yksinpeli ja co-op ja sehän on tietysti vain hyvä juttu. Molemmat loistavaa toimintaa.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Muuten kyllä ihan toimiva peli, mutta kun vaikeustaso on vedetty paikoin todella överiksi, niin vaikea tästä on riemua repiä. Ei sentään kaduta että ostin, mutta kieltämättä vähän paska maku tästä jäi.


E: BTW Puola nousi Suomen ohi maarankingin kärkeen tänään iltapäivällä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Muuten kyllä ihan toimiva peli, mutta kun vaikeustaso on vedetty paikoin todella överiksi, niin vaikea tästä on riemua repiä. Ei sentään kaduta että ostin, mutta kieltämättä vähän paska maku tästä jäi.



Jep... Tuli tossa viime yönnä cooppina vedettyy Ahdistavalla läpi ja oli semmosta tuskaa se viimenen kohtaus. Täs tarvitsee oikeesti tuuriakin jos meinaa päästä läpi! Itse oon nyt aika paljon vaa rushannu checkpointilta toiselle, jos vain on mahdollista.. Kaikki noi "tyhjennä alue niin portti aukeaa" kohdat on kyllä aivan hirveetä..

Nyt kun ollaa karmealla menossa niin en tiedä mitä pitäis tehdä kun siinä Grieving Towers kentässä mennään ja juuri siinä hissikohdassa missä jengii tulee ihan sairaasti. Pitäis saada lahdattuu kaikki zombit ja venata että se hissi tulee.. Se on oikeesti varmaa yks vaikempia kohtia (hautausmaa kohtaki tuntuu helpommalta.. :D)

Mitä neuvoksi? heti kun checkpointilta pääsee ulos niin siinä on kaks huutajaa ja lauma zombeja ja pitäis porteista mennä läpi kohti hissiä.. Onko järkevintä tappaa kaikki zombit ennen kuin menee hissille vaiko suoraa rushata sinne? Saa ampua haulikollakin ihan kiitettävästi et saa tiputettuu.. Kaikki ne lihavat donitsi zombit ja sotilaat on ärsyttäviä sekä ne pitkät ja nopeat tyypit.

Voin vaa kuvitella mimmosta se meininki on Kalmeankatkuisella...
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Jep... Tuli tossa viime yönnä cooppina vedettyy Ahdistavalla läpi ja oli semmosta tuskaa se viimenen kohtaus. Täs tarvitsee oikeesti tuuriakin jos meinaa päästä läpi! Itse oon nyt aika paljon vaa rushannu checkpointilta toiselle, jos vain on mahdollista.. Kaikki noi "tyhjennä alue niin portti aukeaa" kohdat on kyllä aivan hirveetä..

Nyt kun ollaa karmealla menossa niin en tiedä mitä pitäis tehdä kun siinä Grieving Towers kentässä mennään ja juuri siinä hissikohdassa missä jengii tulee ihan sairaasti. Pitäis saada lahdattuu kaikki zombit ja venata että se hissi tulee.. Se on oikeesti varmaa yks vaikempia kohtia (hautausmaa kohtaki tuntuu helpommalta.. :D)

Mitä neuvoksi? heti kun checkpointilta pääsee ulos niin siinä on kaks huutajaa ja lauma zombeja ja pitäis porteista mennä läpi kohti hissiä.. Onko järkevintä tappaa kaikki zombit ennen kuin menee hissille vaiko suoraa rushata sinne? Saa ampua haulikollakin ihan kiitettävästi et saa tiputettuu.. Kaikki ne lihavat donitsi zombit ja sotilaat on ärsyttäviä sekä ne pitkät ja nopeat tyypit.

Voin vaa kuvitella mimmosta se meininki on Kalmeankatkuisella...
Neljännen maan hissi checkpoint on kyllä melko haastava, mutta hyvällä strategialla siitä selviää melko helposti. Alussa tosiaan hoidat ne kaksi huutajaa heittämällä flaren maahan ja haulikolla käyt pudottamassa kummatkin. Vaativat varmaan morbidilla noin 3-4 laakia, riippuen haulikkosi tehosta. Vaihtoehtoisesti voit heittää myös flarea ennen molotovin huutajien keskelle, jotta ne syttyvät tuleen eivätkä voi kutsua laulullaan ystäviään. Jatkat eteenpäin käyttämällä riflen superlaukausta kaikkiin zombeihin joita tulee vastaan eikä ongelmia pitäisi olla. Tyhjennä koko alue ennen kuoppaan hyppäämistä. Jos joudut käyttämään itemejä käytä kranaatteja tai flareja, koska oikeassa yläkulmassa on sininen laatikko, josta tuntuu saavan juuri näitä kahta itemiä. Healthitkin mielestäni saa täyteen vasemmassa alakulmassa olevasta ambulanssista (siis. tavaovilla on vihreä health paketti)

Itse hissikohtauksessa itse aina ennen napin painallusta asetan miinan vasempaan ylänurkkaan ottamaan vastaan suuren pienzombi ryhmittymän (ne punertavat) ja toisen miinan hieman edemmäs napista. Napin painalluksen jälkeen pysyttelen napin oikealla puolella ja otan vastaan kaikki zombit, jotka sattuvat miinan läpi pääsemään. Tässä tilanteessa on hyvä huomata, että uusi zombiaalto alkaa tulla vasta kun painat uudestaan hissinappia eli jos haluat hieman levähtää, asettaa lisää miinoja tai vaikka kokeilla toista paikkaa niin nyt siihen on aikaa. Toisen napin painalluksen jälkeen oikealta puolelta tulee muutama lihavazombi, jotka voi hoidella hyvin yksinkertaisesti muutamalla riflen superlaukauksella.

Seuraava aalto taitaa olla jo bombiezombien täyttämä, joten jotain häiritsevää maahan, kuten flare ja sitten blade cannonilla niiden keskelle. Jos blade cannonia ei ole vielä ostettu, mikä on melko todennäköistä kannattaa vaan juosta pakoon korkeilla agility armoreilla ja heittää jokin häiritsevä itemi maahan, jos zombit alkavat vyöryä liikaa päällesi. Lopuksi enään reilu kasa pieniä zombeja lakoon vaikka miinalla ja haulikolla muutama laaki hyppiviinzombeihin ja hissillä ylös. Kannattaa vain tuhlata viimeisetkin itemit mitä löytyy hissin viimeiseen hyökkäykseen, koska ylhäällä odottaa jo checkpoint.

Kahdesti olen pelin pelannut Kalmankatkuisella/Undeadilla läpi ja tämän kohdan olen aina vahingoitta suorittanut näin. Pysyttelet vain napin oikealla puolella ensimmäiset zombiaallot ja bombien tullessa liikut "alaspäin" oikeaa pitkin. Riflen superlaukaus on aivan ehdoton lihavia zombeja vastaan. Itemien ylikäyttöä ei kannata pelätä jos onnistuit selviämään alkuosuuden käyttämättä niitä melkein ollenkaan.

Pelien vaikeudesta: Ihan hyvä vaan, että vielä jotkut "uskaltavat" tehdä näitä vanhanajan haastavia pelejä. Nykyään markkinat ovat aivan liian täynnä pelejä joiden teemana on kasuaalisuus ja oikeasti haastavat ja harjoitusta vaativat pelit ovat todella harvassa. Nettiräiskinnöissäkin on nykyään kaikissa jonkinlainen aim assisti ja pelaajalle ei anneta mahdollisuutta kehittyä itse tähtäämään paremmin, vaan koneen annetaan tehdä kaikki työ. On ollut lähinnä pelottavaa seurata pelien kehitystä, kuinka kaikki haastavat pelit on jätetty taka-alalle ja jos semmoinen nykyään julkaistaan suuren massat huomaavat, että eivät pärjää heti, johon ovat tottuneet ja valittavat pelinkehittäjille, että peli on liian vaikea, vaikka oikeasti tilanne korjautuisi vain harjoittelemalla tarpeeksi. Monissa tilanteissa paineen alla pelintekijät julkaisevat "easy moden" tai muuttavat vaikeusastetta helpommaksi. Näin on käynyt esimerkiksi Wipeout HD:ssa, Söldner-X:ssä ja Modnation Racersissa. Varmasti on monia muitakin, mutta näissä olen henkilökohtaisesti ollut vastustamassa easymode patchia.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Ja Dead Nationissahan on monta eri vaikeustasoa. Jos tuntuu liian vaikealta, niin kannattaa alentaa vaikeusastetta tai liian helpolta, niin nostaa astetta. Sen vuoksi ne eri vaikeusasteet on tehty. Braindead-vaikeusasteen ei pitäisi olla liian vaikea juuri kellekään, joka yhtään on pelejä pelannut.
 
Ylös Bottom